MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.362
Verkeerde bedrijf inderdaad ;) Maar 125 cm zou normaal gesproken in vrijwel elk rack moeten passen

Hahahaha ik denk dat ik nog niet helemaal wakker was!!! :roflol:

Bedankt in ieder geval voor het antwoord! Dat noem ik pas service!

De eerste zendingen (een hele hoop) zijn afgelopen vrijdag inderdaad al de deur uit gegaan. De rest zal vandaag en in de loop van deze week verzonden worden. Had je al een bestelling lopen? Neem dan even contact op met de klantenservice om na te vragen wanneer deze precies verzonden wordt.

ja, al vanaf 22-10 aan het wachten, ik sta er van te kijken dat ik dus niet bij de 'eerste zendingen' zit.
Ik zal de klantenservice even mailen vandaag, bedankt.

• #6.365
ja, al vanaf 22-10 aan het wachten, ik sta er van te kijken dat ik dus niet bij de 'eerste zendingen' zit.
Ik zal de klantenservice even mailen vandaag, bedankt.
Dat heeft ook te maken met wat er allemaal besteld is, een grote bestelling op pallet of enkel een multi bench etc. Zoals gezegd zullen vandaag en morgen de overige bestellingen verzonden worden!

Dat heeft ook te maken met wat er allemaal besteld is, een grote bestelling op pallet of enkel een multi bench etc. Zoals gezegd zullen vandaag en morgen de overige bestellingen verzonden worden!

Joepie! Ik wacht nog altijd op de seated calf en barbarian multi bench 2 (ook al vanaf oktober) dus ik hoop dat ik ook bij deze levering zit

Nee, dat zijn dezelfde halterstangen met enkel een andere coating. Ik zou dat echter niet alleen een esthetisch verschil noemen, er zijn wel degelijk verschillen tussen deze coatings.

Chroom voelt gladder en bij de zwarte coatings komt de knurling op de halterstang beter tot uiting. Chroom kan na verloop van tijd (bij oude stangen of beschadigingen) ook afgeven of afsplinteren, bij zwarte coatings gebeurt dat niet. Daarentegen zijn zwarte coatings echter wel krasgevoelig waardoor gebruikssporen waarschijnlijk na korte tijd al zichtbaar zullen zijn, zeker wanneer je de halterstang in een metalen rack gebruikt. Een nadeel van zwart oxide coatings is dat deze gevoelig zijn voor roest, zeker in vochtige omgevingen. Een zwart oxide coating dien je daarom regelmatig te oliën (afvegen met een doekje met WD-40) om roesten te voorkomen. Een zwarte zink coating, zoals de ATX Power Bar heeft, is roestbestendiger!

Kwamen er binnenkort ook anders bars binnen van ATX (of die prijs/ kwaliteitsklasse)? Ik train voornamelijk ik een koude schuur, je raadt dus de gewone chromen versie aan dan?

• #6.368
Kwamen er binnenkort ook anders bars binnen van ATX (of die prijs/ kwaliteitsklasse)? Ik train voornamelijk ik een koude schuur, je raadt dus de gewone chromen versie aan dan?
Er komen nog een aantal nieuwe uitvoeringen ja, die hebben echter wat vertraging opgelopen maar zou niet lang meer moeten duren.

Chroom is inderdaad het meest bestendig tegen roest. Maar de ATX Bar met zwarte zink coating kun je ook prima in een koude schuur gebruiken hoor, gewoon regelmatig met wat WD-40 schoonvegen dan.

Beste Fitness Seller,

gisteren (22-01-2014) heb ik de barbarian multi bench 2 geleverd gekregen. Die heb ik vandaag in elkaar gezet. Over het algemeen bevalt het me al kwam ik tijdens het monteren tot een 2tal problemen:

Bij het monteren van het zitvlak en rugleuning (gestoffeerde delen) was het zo dat ik de bouten er niet goed in kreeg. Het zitvlak bijvoorbeeld moest meer naar achteren maar dat kon niet vanwege die scharnierconstructie die daar zit tussen zitvlak en rugleuning. Tijdens het vastdraaien van het zitvlak hoorde ik plots een stuk hout breken (geen idee wat en waar) ik heb wat gevoeld of iets los zat maar ik kon tot zover niets zien nog.

Vervolgens zit er op beide delen een stuk ijzer met 1 of andere spijker die het stof bij elkaar houdt. Dat ijzer zit zodanig dicht tegen dat schiernierpunt aan dat bij 1 keer draaien al gelijk het lak eraf is gegaan.

Is het bovengenoemde bekend? (ik heb verder meermaals naar opbouwhandleiding gekeken of het ijzer van het zitvlak niet verkeerd om had gedaan maar voor zover ik weet zit dat gewoon goed.

Gr.

Laatst bewerkt:
  • #6.370
Beste Fitness Seller,

gisteren (22-01-2014) heb ik de barbarian multi bench 2 geleverd gekregen. Die heb ik vandaag in elkaar gezet. Over het algemeen bevalt het me al kwam ik tijdens het monteren tot een 2tal problemen:

Bij het monteren van het zitvlak en rugleuning (gestoffeerde delen) was het zo dat ik de bouten er niet goed in kreeg. Het zitvlak bijvoorbeeld moest meer naar achteren maar dat kon niet vanwege die scharnierconstructie die daar zit tussen zitvlak en rugleuning. Tijdens het vastdraaien van het zitvlak hoorde ik plots een stuk hout breken (geen idee wat en waar) ik heb wat gevoeld of iets los zat maar ik kon tot zover niets zien nog.

Vervolgens zit er op beide delen een stuk ijzer met 1 of andere spijker die het stof bij elkaar houdt. Dat ijzer zit zodanig dicht tegen dat schiernierpunt aan dat bij 1 keer draaien al gelijk het lak eraf is gegaan.

Is het bovengenoemde bekend? (ik heb verder meermaals naar opbouwhandleiding gekeken of het ijzer van het zitvlak niet verkeerd om had gedaan maar voor zover ik weet zit dat gewoon goed.

Gr.
Die ijzeren 'knoop' zit aan de goede kant maar de zitting hoort niet tot op het scharnier te komen! Wellicht dat de schroefgaten niet goed in de zitting zijn getapt, volgens mij heb ik gisteren zoiets horen langskomen bij een andere klant dus het is mogelijk dat dat bij jouw bankje ook niet helemaal klopt. Stuur even een e-mail en foto's naar onze klantenservice dan zal de zitting indien nodig worden vervangen.

Overigens hoor je het hout natuurlijk niet kapot te draaien :eek: bij het monteren van toestellen geldt altijd vast is vast. Als je een bout of onderdeel moet forceren klopt er meestal iets niet!

het powerrack+bankje dat ik in 2008 van fitness seller gekocht heb doet het nog steeds prima, dacht ik zeg het even :)

Die ijzeren 'knoop' zit aan de goede kant maar de zitting hoort niet tot op het scharnier te komen! Wellicht dat de schroefgaten niet goed in de zitting zijn getapt, volgens mij heb ik gisteren zoiets horen langskomen bij een andere klant dus het is mogelijk dat dat bij jouw bankje ook niet helemaal klopt. Stuur even een e-mail en foto's naar onze klantenservice dan zal de zitting indien nodig worden vervangen.

Overigens hoor je het hout natuurlijk niet kapot te draaien :eek: bij het monteren van toestellen geldt altijd vast is vast. Als je een bout of onderdeel moet forceren klopt er meestal iets niet!

Hallo,

ik heb precies hetzelfde met mijn deze week binnengekomen multibench 2. Het is ook zo dat het omhoog doen van het zit steuntje dit vrij zwaar gaat omdat deze ontzettend strak tegen het ''scharnier" zit.
Ik kreeg de bouten er ook bijna niet in en het hout kraakte inderdaad behoorlijk.

Hoe kunnen we dit oplossen?

• #6.374
Hallo,

ik heb precies hetzelfde met mijn deze week binnengekomen multibench 2. Het is ook zo dat het omhoog doen van het zit steuntje dit vrij zwaar gaat omdat deze ontzettend strak tegen het ''scharnier" zit.
Ik kreeg de bouten er ook bijna niet in en het hout kraakte inderdaad behoorlijk.

Hoe kunnen we dit oplossen?
Stuur dan zoals aangegeven in mijn vorige bericht ook even een e-mail naar de klantenservice, met foto's. Het lijkt erop dat de schroefgaten in de zittingen bij een aantal bankjes verkeerd getapt zijn (1 cm verschil) waardoor de zitting te ver naar achteren staat. Wij zullen deze zittingen weer vervangen.

Update:

Indien je een probleem hebt met de schroefgaten in de zitting van de Barbarian Multi Bench 2 en de zitting daardoor tegen het scharnier aankomt kun je deze het beste weer loshalen. Neem even contact op met de klantenservice om een nieuwe zitting aan te vragen, stuur ook foto's mee.

Tot de zitting is vervangen kun je deze zolang met houtschroefjes (6 of 8 mm x 5 cm lang) vastmaken. Plaats de zitting wat verder naar voren zodat deze van het scharnier af komt. Vervolgens de houtschroefjes rechtstreeks in het hout van de zitting vastdraaien, niet in de voorgetapte schroefgaten. Zo kan de bank in ieder geval probleemloos gebruikt worden totdat de nieuwe zitting is geleverd!

Ga ik doen, waar wil je precies foto's van hebben? is nogal lastig te fotograferen namelijk.

nog een andere vraag: ik las dat je in vlakke stand de zitting kunt 'vastzetten'.
Hoe dan? De arm met gaten waar de pin doorheen kan zit namelijk onder het bovenste gat, ik kan het zitvlak dus alleen vastzetten met de pin als deze omhoog komt, op de vlakke stand kan ik hem niet vastzetten.
Pure Muscle: heb jij dit ook?

• #6.376
Ga ik doen, waar wil je precies foto's van hebben? is nogal lastig te fotograferen namelijk.

nog een andere vraag: ik las dat je in vlakke stand de zitting kunt 'vastzetten'.
Hoe dan? De arm met gaten waar de pin doorheen kan zit namelijk onder het bovenste gat, ik kan het zitvlak dus alleen vastzetten met de pin als deze omhoog komt, op de vlakke stand kan ik hem niet vastzetten.
Pure Muscle: heb jij dit ook?
Gewoon een foto waarop te zien is dat de zitting niet correct geplaatst is, bijvoorbeeld de zitting die op het scharnier komt of iets dergelijks.

Waar lees je dat precies? Je kunt het pinnetje in de vlakke stand onder het frame steken, zodat deze tegen het frame komt als je de zitting optilt. Maar ik weet niet of dat is waar je op doelt.

dat las ik in een review "3. Zitje is vast te maken waardoor ik in staat was om veilig dragonflags uit te voeren. Ook kwam het al eens voor dat het zitje bij de vorige versie loskwam toen ik achterover zwierde met m'n dumbbells/barbell"

maar waarschijnlijk inderdaad dan door die pin onder het frame te steken, de zitting kan dan nog wel een stukje omhoog, dus echt 'vast' zit het niet.

• #6.378
dat las ik in een review "3. Zitje is vast te maken waardoor ik in staat was om veilig dragonflags uit te voeren. Ook kwam het al eens voor dat het zitje bij de vorige versie loskwam toen ik achterover zwierde met m'n dumbbells/barbell"

maar waarschijnlijk inderdaad dan door die pin onder het frame te steken, de zitting kan dan nog wel een stukje omhoog, dus echt 'vast' zit het niet.
Aha, ik denk inderdaad dat die persoon daarop doelde :)

Allereerst heb ik niet ze niet kapot gedraaid in zekere zin. Ik weet dat vast vast is maar desondanks zijn door het niet overeenkomen van de gaten nu wel een aantal bouten waardeloos geworden (kapot schroefdraad).

Ik heb wat foto's gemaakt, de boel losgedraaid en een mail naar de klantenservice gestuurd. Ik vind het jammer dat ik na al dat lange wachten op de barbarian multie bench 2 er nu nog steeds geen gebruik van kan maken en dat ik al lakschade heb terwijl ik er nog niet eens officieel gebruk van heb gemaakt.

Nu maar hopen op een goede service vanuit jullie kant weer

• #6.380
Allereerst heb ik niet ze niet kapot gedraaid in zekere zin. Ik weet dat vast vast is maar desondanks zijn door het niet overeenkomen van de gaten nu wel een aantal bouten waardeloos geworden (kapot schroefdraad).

Ik heb wat foto's gemaakt, de boel losgedraaid en een mail naar de klantenservice gestuurd. Ik vind het jammer dat ik na al dat lange wachten op de barbarian multie bench 2 er nu nog steeds geen gebruik van kan maken en dat ik al lakschade heb terwijl ik er nog niet eens officieel gebruk van heb gemaakt.

Nu maar hopen op een goede service vanuit jullie kant weer
Zoals gezegd zullen alle verkeerde zittingen gewoon vervangen worden. Tot die tijd kun je de zitting met normale houtschroeven vastmaken. Je kunt dus gewoon al meteen gebruik maken van de bank hoor! Je merkt daar verder ook niets van, bij de eerste modellen werd de zitting namelijk altijd met normale houtschroeven vastgemaakt.

Terug
Naar boven