MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.322
Laatst bewerkt:
Vandaag is mijn levering binnengekomen met onder andere de barbarian powercage. Alles is prima verlopen en de cage + 1 van de plate racks staat in elkaar. Wat me verbaasde in positieve zin is de robuuste uitstraling en dat een aantal onderdelen echt massief zijn zoals de spotters :)

Aan onderdelen ontbrak niets. Verder moet ik nog controleren of alles is geleverd wat geleverd zou worden.

Wat me trouwens wel verbaast bij de barbarian power cage is dat de halter bij het hoogste gat (gat 21) vrij laag ligt door de J-hooks. Ik ben zelf 1.97 en ik heb het gevoel dat dit wat aan de lage kant is bij het unracken tijdens squats, standing press e.d. maar dit moet ik nog even bekijken wanneer ik de trainingen weer oppak.

Vandaag is mijn levering binnengekomen met onder andere de barbarian powercage. Alles is prima verlopen en de cage + 1 van de plate racks staat in elkaar. Wat me verbaasde in positieve zin is de robuuste uitstraling en dat een aantal onderdelen echt massief zijn zoals de spotters :)

Aan onderdelen ontbrak niets. Verder moet ik nog controleren of alles is geleverd wat geleverd zou worden.

Wat me trouwens wel verbaast bij de barbarian power cage is dat de halter bij het hoogste gat (gat 21) vrij laag ligt door de J-hooks. Ik ben zelf 1.97 en ik heb het gevoel dat dit wat aan de lage kant is bij het unracken tijdens squats, standing press e.d. maar dit moet ik nog even bekijken wanneer ik de trainingen weer oppak.

Misschien een gat bijboren?

• #6.325

Bedankt voor de feedback. Wat betreft de hoogte moet je mij zeker even op de hoogte houden als je de eerste trainingen achter de rug hebt. Tot nu toe heb ik daar nog niets over gehoord, al ben jij met 197 cm natuurlijk wel wat langer dan de meeste anderen :) Ik zal dit in ieder geval alvast doorgeven aan de ingenieur, misschien iets om over na te denken voor het volgende model.

Ik ben 184 en heb m voor squatten inderdaad in de hoogste hangen.

Mogelijk dat je ipv de hooks zoiets kan gebruiken: http://www.fitness-seller.nl/power-cage-bar-catchers/

Niet ideaal maar heb je wel meer hoogte.. Zou dan wel wat bescherming boven t gat aanbrengen voor als je naar voren stapt en niet t rek onnodig beschadigt.

Ik ben 184 en heb m voor squatten inderdaad in de hoogste hangen.

Mogelijk dat je ipv de hooks zoiets kan gebruiken: http://www.fitness-seller.nl/power-cage-bar-catchers/

Niet ideaal maar heb je wel meer hoogte.. Zou dan wel wat bescherming boven t gat aanbrengen voor als je naar voren stapt en niet t rek onnodig beschadigt.

Ja klopt. Dit is miss wel een goede oplossing alleen wel jammer dat ik nu met 4 J-hooks zit (2 bij cage +2 extra gekocht voor aan de voorzijde voor het pressen :P). Met de J-hooks ligt de bar al zo +/- 2 gaten lager dan waar je hem in steekt

Laatst bewerkt:
  • #6.331
Wat zijn de meest nauwkeurige 50mm schijven die jullie aanbieden?

• #6.335
Ik heb de schijven ook nodig om mijn olympische db's te laden. Ik denk dat curls, extensions en raises met die plates niet makkelijk zijn :).
Dan kom je bij alle andere normale gietijzeren of rubberen gewichten uit, die zijn niet gekalibreerd dus daarin kunnen altijd afwijkingen in gewicht zitten. Ik zou zo niet durven zeggen welk type het nauwkeurigst is. Er komen over het algemeen vrijwel nooit berichten binnen van een te grote afwijking in een gewicht dus het zal niet veel uitmaken welk type halterschijven je dan kiest.

@ Fitness Seller, die rubber-gripper schijven, zijn deze op lange termijn beter qua roestvorming dan de gewone gietijzeren?

• #6.338
@ Fitness Seller, die rubber-gripper schijven, zijn deze op lange termijn beter qua roestvorming dan de gewone gietijzeren?
Rubber ziet er normaal gesproken na jaren nog goed uit! :) Als het rubber gewoon intact blijft zal er ook helemaal geen roestvorming op het gietijzer ontstaan.

Verwachten jullie dat de atx bumpers 5 en 10 kg weer op voorraad zijn als jullie nieuwe atx barren uitkomen?

Terug
Naar boven