XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Goedemiddag,

Ben van plan om het volgende power rack te bestellen; Heavy Duty HD-1 Power Rack + Lat Pulley.
Op de site staat "Beschikbaarheid: verwacht over circa 4 weken"

Enig idee wanneer ik hem dan in huis zou kunnen hebben?

Overigens zie ik dat de belastbaarheid tot 300 kg is. Wat houdt dat nou precies in? Ik neem aan dat als ik bv met 150 kg squat en ik hou hem niet, dat de safety bars dan geen problemen zullen hebben met het opvangen van het gewicht?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #6.922
Goedemiddag,

Ben van plan om het volgende power rack te bestellen; Heavy Duty HD-1 Power Rack + Lat Pulley.
Op de site staat "Beschikbaarheid: verwacht over circa 4 weken"

Enig idee wanneer ik hem dan in huis zou kunnen hebben?

Overigens zie ik dat de belastbaarheid tot 300 kg is. Wat houdt dat nou precies in? Ik neem aan dat als ik bv met 150 kg squat en ik hou hem niet, dat de safety bars dan geen problemen zullen hebben met het opvangen van het gewicht?
Als een toestel weer in voorraad is kan dit ook binnen enkele dagen geleverd worden, afhankelijk van de drukte. Hou er rekening wel mee dat de levertijden van uitverkochte artikelen enkel een indicatie zijn, wij kunnen vertragingen zo ver van tevoren niet altijd voorzien.

Nee, dit is statische belasting. Wanneer je 150 kg laat vallen zijn de krachten die op de safety bars werken nog veel hoger dan 150 kg. De safety bars zouden in bepaalde situaties kunnen buigen maar dat is afhankelijk van het gewicht, de hoogte vanaf waar het gewicht valt en de positie waar het gewicht precies op de safety bars neerkomt.

Dat betekent overigens niet dat de safety bars hun werk niet doen, ze kunnen misschien buigen maar ze hebben dan wel je lichaam beschermd ;)

Ik begrijp inderdaad dat je hem niet vanuit de lucht moet laten vallen maar meestal zal het natuurlijk zijn vanuit de bodempositie omhoog. Gewicht valt dus niet vrij op de safety bars.

Hoe moet ik de 300 kg belastbaarheid dan lezen?

PS.
Hoe zit het eigenlijk met zo'n back order? Betekent dat dan dat zodra er genoeg back orders zijn, de voorraad al op kan zijn nog voordat deze bij jullie geleverd is? Dus m.a.w. Wie het eerst komt wie het eerst maalt?

• #6.924
Ik begrijp inderdaad dat je hem niet vanuit de lucht moet laten vallen maar meestal zal het natuurlijk zijn vanuit de bodempositie omhoog. Gewicht valt dus niet vrij op de safety bars.

Hoe moet ik de 300 kg belastbaarheid dan lezen?
De aangegeven belastbaarheid bij fitnesstoestellen of halterstangen en dergelijke is vrijwel altijd statische belastbaarheid. Dat is het gewicht dat het toestel of de stang maximaal kan dragen onder normale omstandigheden. Wanneer een gewicht erop valt of iets dergelijks is dat geen statische belastbaarheid meer (de krachten worden dan veel hoger zoals uitgelegd in mijn vorige bericht).

Je hoeft je over die 300 kg in ieder geval niet snel zorgen te maken, er is nog nooit een klant geweest die nieuwe safety bars nodig had en wij verkopen erg vaal van deze racks :)

Hoe zit het eigenlijk met zo'n back order? Betekent dat dan dat zodra er genoeg back orders zijn, de voorraad al op kan zijn nog voordat deze bij jullie geleverd is? Dus m.a.w. Wie het eerst komt wie het eerst maalt?
Dat klopt precies. Met name bij deze goedkope en zeer populaire Heavy Duty racks is dat soms het geval.

Komen de ATX gietijzeren schijven ook in voordeel pakketvorm, zoals bij de overige schijven?

enig idee wanneer de Barbarian T-Bar Row Option terug binnenkomt?
grts

• #6.928
Hallo, enkele vragen voor een aankoop:

Kunnen de megatec levergym armen ook helemaal naar beneden gezet worden zoals bij de powertec levergym van voeger? (dit voor roei oefeningen bv)
Kunnen de armen ook ingesteld worden voor tezamen te bewegen ipv afzonderlijk?
Bij de powertec levegym kon je het bankje zo via een systeem achteruit bewegen om schouderdrukken mogelijk te maken in een goede hoek, zonder dat je het gevoel hebt dat je te ver van achter jezelf moet drukken, hoe is dit geregeld op de megatec levergym?
Geeft het een probleem dat het bankje niet kan worden vastgemaakt aan het toestel qua stabiliteit?

beste FS,

wanneer verwachten jullie de 50mm barbarian gietijzeren schijven met grip (20KG) terug binnen te hebben?

mvg

• #6.931
Hallo, enkele vragen voor een aankoop:

Kunnen de megatec levergym armen ook helemaal naar beneden gezet worden zoals bij de powertec levergym van voeger? (dit voor roei oefeningen bv)
Kunnen de armen ook ingesteld worden voor tezamen te bewegen ipv afzonderlijk?
De hefarmen van het MegaTec Triplex Workout Station kunnen gewoon naar beneden geplaatst worden. Deze bewegen enkel afzonderlijk van elkaar. Er wordt wel een extra stang meegeleverd (zoals te zien op foto 5) waarmee je bijvoorbeeld kunt squatten of smal bankdrukken. Met die stang worden beide hefarmen als het ware aan elkaar gekoppeld.

Bij de powertec levegym kon je het bankje zo via een systeem achteruit bewegen om schouderdrukken mogelijk te maken in een goede hoek, zonder dat je het gevoel hebt dat je te ver van achter jezelf moet drukken, hoe is dit geregeld op de megatec levergym?
Wanneer je de rugleuning van de MegaTec bank omhoog zet, bijvoorbeeld voor schouderdrukken, verschuift de zitting naar achteren waardoor je in de goede positie zit zonder de bank te hoeven verplaatsen. Overigens zal de zitting daarbij ook dichter naar de grond komen, voor een betere zithouding bij dit soort oefeningen. Meer foto's en info over de MegaTec Multi Bench RAS vind je hier.

Geeft het een probleem dat het bankje niet kan worden vastgemaakt aan het toestel qua stabiliteit?
Nee dat heeft geen enkele invloed op de stabiliteit. Zowel het bankje als het toestel zijn zeer stabiel. Het MegaTec bankje is ook een stuk steviger dan het Powertec bankje met al die verstelbare, scharnierende onderdelen.

beste FS,

wanneer verwachten jullie de 50mm barbarian gietijzeren schijven met grip (20KG) terug binnen te hebben?

mvg
Daar is momenteel helaas nog geen levertermijn van bekend, dat gaat dus nog wel wat weekjes duren.

Laatst bewerkt:
Lol aan het kijken voor een gewichtheffers riem blijken jullie mooie prijzen te hebben, en op nog geen 10min afstand te zitten, inmiddels besteld. Met een beetje geluk tot morgen!

• #6.934
NIEUW

Het vernieuwde Barbarian Free-Rack is binnenkort verkrijgbaar! Net zoals veel andere Barbarian Line toestellen heeft het oldschool Free-Rack nu ook een upgrade gekregen. Deze haltersteunen behoren samen met de Chin-Up Bar tot de allereerste producten van Barbarian Line en zijn nog altijd super populair.

Bekijk de verbeteringen van het Barbarian Free-Rack 2.0

bb-9020-b-14-detail05.jpg

Wanneer zijn de gietijzeren halterschijven 30mm van 5kg weer op voorraad?

Oke, ik wacht even af;)

Ben aan het kijken naar een leg press machine en mijn ogen zijn gevallen op de volgende twee:
- Barbarian leg press/hack squat
- IronForce leg press/hack squat

Vooral die laatste spreekt mij aan, omdat deze wat kleiner van formaat is (ook lichter). De belasting is bij beide zeer hoor, maar ik ben benieuwd wat jullie zouden aanraden. Hoe staat het met de kwaliteit en soepelheid bijvoorbeeld ? Of zouden jullie toch voor de barbarian gaan?

• #6.939
Ben aan het kijken naar een leg press machine en mijn ogen zijn gevallen op de volgende twee:
- Barbarian leg press/hack squat
- IronForce leg press/hack squat

Vooral die laatste spreekt mij aan, omdat deze wat kleiner van formaat is (ook lichter). De belasting is bij beide zeer hoor, maar ik ben benieuwd wat jullie zouden aanraden. Hoe staat het met de kwaliteit en soepelheid bijvoorbeeld ? Of zouden jullie toch voor de barbarian gaan?
Voor thuisgebruik voldoen beide toestellen echt prima qua prestaties en kwaliteit. De Barbarian is natuurlijk wel net wat groter en zwaarder uitgevoerd.

Ik denk dat je het moet laten aankomen op de kleine verschillen zoals:

• De Iron Force is enkel voor 50 mm halterschijven, de Barbarian is verkrijgbaar voor 30 mm of 50 mm
  • De afmetingen en het gewicht indien dat een probleem is in je trainingsruimte
  • Het gebruiksgemak; de Barbarian heeft bijvoorbeeld één rugkussen voor beide posities, dat je dus telkens moet verwisselen
  • De Barbarian heeft nog een noodsteun voor extra veiligheid

Onze Iron Force BLPH11 Leg Press is overigens exact hetzelfde toestel (behalve de kleur van de lak ;)) als de Body-Solid GLPH1100. Daar kun je waarschijnlijk wat meer reviews en video's over vinden :)

Ziet er goed uit!
Zal zeker wat hier bestellen in de toekomst

Terug
Naar boven