Butcher19
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 17
- Lengte
- 1m65
- Massa
- 70kg
Voor thuisgebruik voldoen beide toestellen echt prima qua prestaties en kwaliteit. De Barbarian is natuurlijk wel net wat groter en zwaarder uitgevoerd.
Ik denk dat je het moet laten aankomen op de kleine verschillen zoals:
- De Iron Force is enkel voor 50 mm halterschijven, de Barbarian is verkrijgbaar voor 30 mm of 50 mm
- De afmetingen en het gewicht indien dat een probleem is in je trainingsruimte
- Het gebruiksgemak; de Barbarian heeft bijvoorbeeld één rugkussen voor beide posities, dat je dus telkens moet verwisselen
- De Barbarian heeft nog een noodsteun voor extra veiligheid
Onze Iron Force BLPH11 Leg Press is overigens exact hetzelfde toestel (behalve de kleur van de lak) als de Body-Solid GLPH1100. Daar kun je waarschijnlijk wat meer reviews en video's over vinden
![]()
Ja het gaat me vooral om de trainingsruimte, die is wat beperkter en daardoor is de IronForce wat betreft lengteverschil iets voordeliger. De barbarian is een stuk zwaarder en iets groter, maar je kunt er maar 50 kilo meer aanhangen...
Hoe zet het met de hack squat bij IronForce, kun je dat onderste kussen eraf halen ?
Op de site staat verder dat ie tot 450 kilo belastbaar is, is dit inclusief het gewicht van het toestel of betekent dit ook daadwerkelijk dat je er nog 450 kilo aan kunt hangen ?
Ik ben misschien ook van plan de barbarian smith machine te kopen, en daar staat ook dat ie tot 400 kilo belastbaar is. Dus zou dat in theorie ook inhouden dat ik aan beide kanten 200 kilo eraan kan hangen ?

) als de