MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.002
Heavy Duty of Iron Force, merendeel is niet op voorraad :D
De Iron Force handschoenen komen eind januari terug in het assortiment (een nieuwe uitvoering).

Voor Heavy Duty even mailen naar de klantenservice en ook het exacte model aangeven, er zijn namelijk meer dan 14 of 15 modellen.

De Iron Force handschoenen komen eind januari terug in het assortiment (een nieuwe uitvoering).

Voor Heavy Duty even mailen naar de klantenservice en ook het exacte model aangeven, er zijn namelijk meer dan 14 of 15 modellen.

15 modellen? Ik zie maar enkele modellen op jullie webshop, maar het zou gaan om bijv. deze:

http://www.fitness-seller.nl/trainingshandschoenen-classic/

of deze

http://www.fitness-seller.nl/trainingshandschoenen-red-line/

Iemand hier ervaring met de ATX Safety Squat bar?

• #7.005

Wij bieden in totaal 15 verschillende fitnesshandschoenen aan:
http://www.fitness-seller.nl/fitnessartikelen/fitness/handschoenen/

Van de modellen die jij noemt zijn helaas nog geen levertermijn bekend. De nieuwe Iron Force handschoenen die eind januari binnenkomen zullen waarschijnlijk wel interessant voor je zijn.

Iemand hier ervaring met de ATX Safety Squat bar?
Die is net nieuw in ons assortiment sinds een week of twee dus ik verwacht nog niet veel reacties.

Er zijn wel al een aantal exemplaren verkocht, misschien zit één van de kopers ook wel hier op DBB. Je kunt deze halterstang uiteraard ook komen uitproberen in onze showroom.

Wij bieden in totaal 15 verschillende fitnesshandschoenen aan:
http://www.fitness-seller.nl/fitnessartikelen/fitness/handschoenen/

Van de modellen die jij noemt zijn helaas nog geen levertermijn bekend. De nieuwe Iron Force handschoenen die eind januari binnenkomen zullen waarschijnlijk wel interessant voor je zijn.

Die is net nieuw in ons assortiment sinds een week of twee dus ik verwacht nog niet veel reacties.

Er zijn wel al een aantal exemplaren verkocht, misschien zit één van de kopers ook wel hier op DBB. Je kunt deze halterstang uiteraard ook komen uitproberen in onze showroom.

Oke.
Wat ik mij afvroeg is hoever de padding indrukt als je er bijvoorbeeld 200kg aan hebt hangen?
Is dit al door jullie of iemand anders getest...

Beste FS wanneer is het powertec schijvenrek terug beschikbaar?

over die nieuwe atx bars: why 48.5mm? Veersluiters zullen net niet werken?

• #7.010
Oke.
Wat ik mij afvroeg is hoever de padding indrukt als je er bijvoorbeeld 200kg aan hebt hangen?
Is dit al door jullie of iemand anders getest...
De pads van de ATX Safety Squat Bar zijn erg stevig en zullen dus niet zomaar volledig indrukken. Niet te vergelijken met goedkope schuimstof padding in ieder geval. Wij willen binnenkort sowieso enkele video's maken van de nieuwe ATX bars, waarbij de padding ook goed zichtbaar zal zijn :)

Beste FS wanneer is het powertec schijvenrek terug beschikbaar?
Wij leveren al een tijdje geen Powertec meer. Het schijvenrek hebben wij vervangen voor onze eigen uitvoering. Net zo sterk en bovendien goedkoper :D

over die nieuwe atx bars: why 48.5mm? Veersluiters zullen net niet werken?
Dat komt doordat 50 mm stalen buizen een stuk duurder zijn en dat scheelt echt aanzienlijk in de verkoopprijs van de bar. De ATX specialty bars zijn nu dan ook een heel stuk goedkoper dan veel vergelijkbare halterstangen. Er zijn bovendien ook gratis compressie-sluitingen inbegrepen die gewoon op deze bars passen. De ATX Pro Collars of Lock-Jaw Collars passen ook prima, genoeg opties dus ;) Veersluitingen zullen inderdaad niet goed passen, enkel als deze erg strak gespannen zijn.

Specialty bars hebben overigens vaak ~48 mm sleeves (verschillende halterstangen van Rogue zoals hierboven wordt genoemd bijvoorbeeld ook).

Ik ga er in ieder geval van uit dat deze bars gewoon hardlopers zullen zijn :cool:

Laatst bewerkt:
Jij had toch al een Safety Squat Bar? (Welke we nog altijd eens willen komen uittesten :), maar in de zomer lijkt ons beter m.b.t. de temperatuur in je home gym)

Vraagje voor FS: waarom zou squaten in een Barbarian Leg Master meer rugontlastend zijn dan een gewone squat met BB? Zou deze eens willen komen uittesten... Ben aan het twijfelen tussen de Barbarian Leg Press of Barbarian Leg Master als volgende (grote aankoop)

Jij had toch al een Safety Squat Bar? (Welke we nog altijd eens willen komen uittesten :), maar in de zomer lijkt ons beter m.b.t. de temperatuur in je home gym)

Klopt, maar die padding op de schouders is maar povertjes van kwaliteit. Met een wat zware load schuurt die
je bovenhuid weg op je schouders.

padding wat schattig robke.

• #7.015
Vraagje voor FS: waarom zou squaten in een Barbarian Leg Master meer rugontlastend zijn dan een gewone squat met BB? Zou deze eens willen komen uittesten... Ben aan het twijfelen tussen de Barbarian Leg Press of Barbarian Leg Master als volgende (grote aankoop)
Dit is hetzelfde principe als bijvoorbeeld een camber squat bar: het zwaartepunt wordt verlaagd dus je kunt met een rechtere bovenrug trainen, plus je hoeft met je handen geen halterstang vast te houden waardoor de schouders minder belast worden.

De Barbarian Leg Master is zoals aangegeven op de website helaas echter niet meer verkrijgbaar. Er was maar weinig interesse in dit toestel dus deze is een paar maanden geleden stilletjes uit het assortiment verdwenen.

Laatst bewerkt:
Dat komt doordat 50 mm stalen buizen een stuk duurder zijn en dat scheelt echt aanzienlijk in de verkoopprijs van de bar. De ATX specialty bars zijn nu dan ook een heel stuk goedkoper dan veel vergelijkbare halterstangen. Er zijn bovendien ook gratis compressie-sluitingen inbegrepen die gewoon op deze bars passen. De ATX Pro Collars of Lock-Jaw Collars passen ook prima, genoeg opties dus ;) Veersluitingen zullen enkel passen als deze erg strak gespannen zijn.

Specialty bars hebben overigens vaak ~48 mm sleeves (verschillende halterstangen van Rogue zoals hierboven wordt genoemd bijvoorbeeld ook).

Ik ga er in ieder geval van uit dat deze bars gewoon hardlopers zullen zijn :cool:

Ik weet dat het uit kostenoverweging is. Maar als er gewoon een stuk metaal omheen gedaan zou zijn waardoor de schijven strakker rond de sleeves zitten zou het een veel kwalitatievere indruk geven.
Maar met de prijs zo is niets mis idd.

Mijn watson cambered bar is ook geen 50mm, wat ik eigenlijk wel echt spijtig vind

• #7.017
Ik weet dat het uit kostenoverweging is. Maar als er gewoon een stuk metaal omheen gedaan zou zijn waardoor de schijven strakker rond de sleeves zitten zou het een veel kwalitatievere indruk geven.
Maar met de prijs zo is niets mis idd.

Mijn watson cambered bar is ook geen 50mm, wat ik eigenlijk wel echt spijtig vind
Veel specialty bars van Watson, Rogue, EliteFTS etc. zijn inderdaad ook geen 50 mm en dat is ook helemaal niet nodig bij dit soort bars. Bij een 220 cm Olympische halterstang is dat natuurlijk een ander verhaal.

Volgens mij is het idee afkomstig van Frank Zane:

https://www.youtube.com/watch?v=g8BOCcTxi5I

nvm

Laatst bewerkt:
Dit is hetzelfde principe als bijvoorbeeld een camber squat bar: het zwaartepunt wordt verlaagd dus je kunt met een rechtere bovenrug trainen, plus je hoeft met je handen geen halterstang vast te houden waardoor de schouders minder belast worden.

De Barbarian Leg Master is zoals aangegeven op de website helaas echter niet meer verkrijgbaar. Er was maar weinig interesse in dit toestel dus deze is een paar maanden geleden stilletjes uit het assortiment verdwenen.

Tnx, Leg Press it will be :)

Terug
Naar boven