MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Klinkt allemaal toch raar. Ik kocht een 3-tal weken geleden identiek dezelfde bank(Megatec RAS) en die stak ik op mijn eentje op +/- 20 minuten perfect in mekaar....Kwam geen hamer aan te pas. Welke bouten moest je dan eruit halen die zo vast zaten??

Oei, dat klinkt niet zo goed. Ik hoop niet dat je de onderdelen hebt verbogen of beschadigd door het gehamer, want als de moer niet meer erop past vermoed ik dat de schroefdraad beschadigd is geraakt. Je had wellicht beter eerst even contact met ons kunnen opnemen.

De MegaTec bank heeft vanwege het geavanceerde verstelsysteem erg veel bewegende onderdelen. Om ervoor te zorgen dat het bankje niet aan alle kanten wiebelt moeten de onderdelen erg nauwsluitend zijn. Er zijn wel eens wat klanten geweest die opmerkingen maakten over dat deze assen niet makkelijk eruit kwamen of niet goed erin gingen maar dat is altijd goedgekomen. Het is in ieder geval nog nooit voorgekomen dat iemand de montage niet kon afronden doordat onderdelen muurvast zaten. Ik ga ervan uit dat het nu dus ook wel zal goedkomen.

Hier een foto van de steunarm. De bout zat er al in, maar die zat echt MUURVAST, ik overdrijf niet.. Op de foto heb ik hem al een paar cm eruit kunnen kloppen, dan heb ik met een tang 5 min lang moeten draaien en trekken om hem er uiteindelijk uit te krijgen. Het was 1 holte die te krap was, door de andere ging hij vlotjes door. Nu krijg ik de schroeven er amper op door het kloppen ja...

Het is niet het eerste apparaat dat ik ineen steek en ik ben niet achterlijk ofzo.

image1.jpg

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.102
Hier een foto van de steunarm. De bout zat er al in, maar die zat echt MUURVAST, ik overdrijf niet.. Op de foto heb ik hem al een paar cm eruit kunnen kloppen, dan heb ik met een tang 5 min lang moeten draaien en trekken om hem er uiteindelijk uit te krijgen. Het was 1 holte die te krap was, door de andere ging hij vlotjes door. Nu krijg ik de schroeven er amper op door het kloppen ja...

Het is niet het eerste apparaat dat ik ineen steek en ik ben niet achterlijk ofzo.
Thanks, maar meld dit zoals gevraagd even per e-mail zodat dit in ons ticketsysteem terechtkomt :)

Weet je ook zeker dat de holte te krap is? Ik denk namelijk eerder dat beide gaten misschien niet volledig in één lijn staan. In dat geval zou de as er ook wat lastiger doorheen gaan. Ondanks de nauwkeurige mallen waarin de onderdelen worden gemaakt kan er soms namelijk toch nog iets zeer licht verbuigen, bijvoorbeeld door de warmte van het lassen. Je kunt dit dan gewoon even rechtbuigen, zodra de as erin zit is er niets meer aan de hand.

Laatst bewerkt:
Thanks, maar meld dit zoals gevraagd even per e-mail zodat dit in ons ticketsysteem terechtkomt :)

Weet je ook zeker dat de holte te krap is? Ik denk namelijk eerder dat beide gaten misschien niet volledig in één lijn staan. In dat geval zou de as er ook wat lastiger doorheen gaan. Ondanks de nauwkeurige mallen waarin de onderdelen worden gemaakt kan er soms namelijk toch nog iets zeer licht verbuigen, bijvoorbeeld door de warmte van het lassen. Je kunt dit dan gewoon even rechtbuigen, zodra de as erin zit is er niets meer aan de hand.

Ik heb de moeren er eindelijk ingekregen. Alles staat dus eigenlijk in elkaar, het was een pain in the ass, maar het staat er. Vanaf alles ineen zit zou het toch geen probleem meer zijn dat de assen bv niet in 1 lijn staan ofzo he? Of vergis ik me?

Nog een vraagje: is het de bedoeling dat je al zittend bv van vlak naar incline kunt gaan door gewoon naar achter te duwen met je kont, of moet je even rechtstaan en de rugleuning vasthouden om dat te doen. Want momenteel moet ik er echt voor rechtstaan, als ik zit en naar achter druk gebeurt er niets.

• #7.104
Ik heb de moeren er eindelijk ingekregen. Alles staat dus eigenlijk in elkaar, het was een pain in the ass, maar het staat er. Vanaf alles ineen zit zou het toch geen probleem meer zijn dat de assen bv niet in 1 lijn staan ofzo he? Of vergis ik me?

Nog een vraagje: is het de bedoeling dat je al zittend bv van vlak naar incline kunt gaan door gewoon naar achter te duwen met je kont, of moet je even rechtstaan en de rugleuning vasthouden om dat te doen. Want momenteel moet ik er echt voor rechtstaan, als ik zit en naar achter druk gebeurt er niets.
Pfiew, mooi dat het toch nog is gelukt zonder extra hulp! Als de as eenmaal erin zit is dat inderdaad geen probleem meer want dan staat het wel in één lijn :)

Dat zittend verstellen heb ik eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd haha. Zelf sta ik ook altijd naast het bankje: met één hand de pin eruit trekken en met de andere hand de zitting verschuiven.

Als je vanuit de vlakke positie naar incline wil gaan moet je sowieso je tweede hand gebruiken om de rugleuning uit de omhoog geklapte steunarm te tillen. De rugleuning klemt zich namelijk vast in de steunarm. Zittend verstellen zal vanuit de vlakke positie dus ook niet lukken omdat de rugleuning dan niet omhoog getild wordt. Zittend wisselen tussen schuine posities zal misschien wel gewoon lukken omdat de rugleuning dan al vrij is.

Ik zou in ieder geval adviseren om gewoon even van het bankje af te stappen als je deze wil verstellen :)

Laatst bewerkt:
Kunt u mij ook de afmetingen geven van de verpakkingen van de marbo leg press? Dan weet ik of het de moeite waard is om naar Sittard te rijden en hem eventueel gelijk mee te nemen.

Alvast bedankt

• #7.106
Kunt u mij ook de afmetingen geven van de verpakkingen van de marbo leg press? Dan weet ik of het de moeite waard is om naar Sittard te rijden en hem eventueel gelijk mee te nemen.

Alvast bedankt
Die zit niet in een doos maar staat op een pallet :) Het frame aan de zijkant van het toestel bestaat namelijk uit één deel en dat is wat te groot voor een doos. Indien je het toestel zelf wil komen afhalen is een aanhangwagen dus wel handig, of je moet de pallet hier uitpakken en alle onderdelen los in de auto leggen (als dat past).

Die zit niet in een doos maar staat op een pallet :) Het frame aan de zijkant van het toestel bestaat namelijk uit één deel en dat is wat te groot voor een doos. Indien je het toestel zelf wil komen afhalen is een aanhangwagen dus wel handig, of je moet de pallet hier uitpakken en alle onderdelen los in de auto leggen (als dat past).

Aha oke bedankt:) zijn de losse onderdelen te groot voor een station auto denk je?

Ik heb een garage maar die vloer is een beetje oneven (als ik mijn voet verschuif voel je het duidelijk).
Weten jullie een oplossing misschien?

• #7.110
Ik heb een garage maar die vloer is een beetje oneven (als ik mijn voet verschuif voel je het duidelijk).
Weten jullie een oplossing misschien?
Ik had toevallig net al geantwoord in je andere topic ;)

Onze rubber vloermatten kunnen kleine oneffenheden gewoon egaliseren. Deze bieden ook een stevige ondergrond om op te squatten, je zult dus niet wegzakken.

En onder de gewichten kun je bijvoorbeeld ook nog rubbertegels leggen :)

Net de t-bar row option aan het uitproberen, gaat die greep heel stroef en nu zit ie dus muurvast, ik krijg die met geen mogelijkheid meer los. Waarmee is dat gaatje nu zo krap. Hoe ga ik dat ding er nog fatsoenlijk afkrijgen...

Hey,

Ik heb een vraag als dit mogelijk is:

Is deze halterbank sterk genoeg als je 150 kilo erop zou willen wegdrukken, zonder dat het gaat wiebelen of langzaam afbreken? Want dit is voor mij geen goedkope aankoop. Ikzelf weeg 95 en er staat dat het max belastbaar is tot 350 kilo.

http://www.fitness-seller.nl/marbo-verstelbare-halterbank-ms-l004/

Verder zou ik graag willen weten hoelang het zal duren voordat ik deze materiaal thuis geleverd krijg in Rotterdam:

Deze:

http://www.fitness-seller.nl/atx-fat-bar/

En deze:

http://www.fitness-seller.nl/atx-gietijzeren-halterschijven-50-mm/

ATX Gietijzeren Halterschijf 50 mm - 1,25 kg 2x
ATX Gietijzeren Halterschijf 50 mm - 2,5 kg 2x
ATX Gietijzeren Halterschijf 50 mm - 5 kg 2x
ATX Gietijzeren Halterschijf 50 mm - 10 kg 2x
ATX Gietijzeren Halterschijf 50 mm - 15 kg 2x

Dank!

• #7.113
Net de t-bar row option aan het uitproberen, gaat die greep heel stroef en nu zit ie dus muurvast, ik krijg die met geen mogelijkheid meer los. Waarmee is dat gaatje nu zo krap. Hoe ga ik dat ding er nog fatsoenlijk afkrijgen...

Wat bedoel je precies? De handgreep zet je met een schroef vast op de halterstang dus die zou je gewoon weer moeten kunnen losdraaien.

Of past de ring niet om je halterstang? De ring heeft normaal gesproken altijd wat speling. Heb je de diameter van de halterstang al gecontroleerd? En gaat het om de 30 mm of 50 mm ring?

Hey,

Ik heb een vraag als dit mogelijk is:

Is deze halterbank sterk genoeg als je 150 kilo erop zou willen wegdrukken, zonder dat het gaat wiebelen of langzaam afbreken? Want dit is voor mij geen goedkope aankoop. Ikzelf weeg 95 en er staat dat het max belastbaar is tot 350 kilo.

Verder zou ik graag willen weten hoelang het zal duren voordat ik deze materiaal thuis geleverd krijg in Rotterdam:

Deze:

http://www.fitness-seller.nl/atx-fat-bar/

En deze:

http://www.fitness-seller.nl/atx-gietijzeren-halterschijven-50-mm/

Dank!
Qua belastbaarheid is dat mogelijk maar helemaal stabiel en zonder wiebelen gaat met 150 kg (+95 kg lichaamsgewicht) nooit lukken bij de goedkopere halterbankjes. Zeker niet als het ook nog eens verstelbare bankjes zijn. Verstelbare onderdelen zorgen namelijk altijd voor meer speling en zijn minder sterk in de niet-vlakke posities. Bij het halterbankje dat jij noemt is niet alleen de rugleuning verstelbaar maar ook het frame dat het bankje aan de haltersteunen verbindt.

De Marbo halterbankjes zijn vooral heel mooi voor beginners. Maar zodra je wat hogere gewichten gaat tillen zou ik toch voor de kwaliteit van bijvoorbeeld MegaTec of Barbarian Line kiezen, zeker als je wil dat alles muurvast staat :) Helaas zijn die halterbanken ook een stuk duurder.

Er is volgens mij toevallig nog één laatste showroommodel van de Barbarian Spider Bench beschikbaar nu, wellicht is dat wat voor jou. Dit is een eenvoudige, vlakke halterbank die wel oerdegelijk en stabiel is. Mocht je interesse hebben kun je je melden bij onze klantenservice. Je kunt natuurlijk ook eens langskomen in onze showroom om een Marbo halterbankje en de Barbarian halterbanken uit te proberen.

Als alle producten op voorraad zijn zal de levertijd van dit soort grotere/zwaardere bestellingen meestal een paar werkdagen zijn.

Wat bedoel je precies? De handgreep zet je met een schroef vast op de halterstang dus die zou je gewoon weer moeten kunnen losdraaien.

Of past de ring niet om je halterstang? De ring heeft normaal gesproken altijd wat speling. Heb je de diameter van de halterstang al gecontroleerd? En gaat het om de 30 mm of 50 mm ring?

De ring past niet om de halterstang helaas. Een stukje maar dan loopt ie vast. het betreft een 50 mm stang.

Qua belastbaarheid is dat mogelijk maar helemaal stabiel en zonder wiebelen gaat met 150 kg (+95 kg lichaamsgewicht) nooit lukken bij de goedkopere halterbankjes. Zeker niet als het ook nog eens verstelbare bankjes zijn. Verstelbare onderdelen zorgen namelijk altijd voor meer speling en zijn minder sterk in de niet-vlakke posities. Bij het halterbankje dat jij noemt is niet alleen de rugleuning verstelbaar maar ook het frame dat het bankje aan de haltersteunen verbindt.

De Marbo halterbankjes zijn vooral heel mooi voor beginners. Maar zodra je wat hogere gewichten gaat tillen zou ik toch voor de kwaliteit van bijvoorbeeld MegaTec of Barbarian Line kiezen, zeker als je wil dat alles muurvast staat :) Helaas zijn die halterbanken ook een stuk duurder.

Er is volgens mij toevallig nog één laatste showroommodel van de Barbarian Spider Bench beschikbaar nu, wellicht is dat wat voor jou. Dit is een eenvoudige, vlakke halterbank die wel oerdegelijk en stabiel is. Mocht je interesse hebben kun je je melden bij onze klantenservice. Je kunt natuurlijk ook eens langskomen in onze showroom om een Marbo halterbankje en de Barbarian halterbanken uit te proberen.

Als alle producten op voorraad zijn zal de levertijd van dit soort grotere/zwaardere bestellingen meestal een paar werkdagen zijn.

Hartstikke bedankt voor je vlugge reply. Met zo'n verstelbare halterbank kan ik ook de bovenkant van mijn borstkas pakken en mijn schouders trainen. Vandaar dat ik verstelbare banken zo handig vind. Het is jammer dat de verstelbare bank onstabiel wordt als je er met 250 kilo op zou gaan, zeker omdat er staat: max 350 kilo.

In iedergeval hartstikke bedankt voor je tijd en uitleg.

Het is inmiddels gelukt... kost wel veel moeite, is al een oefening opzich :D

zijn er ergens duidelijke fotos van de lat pulley op de barbarian cage, de routering / bevestiging van de kabels is mij niet helemaal duidelijk

• #7.118
Hartstikke bedankt voor je vlugge reply. Met zo'n verstelbare halterbank kan ik ook de bovenkant van mijn borstkas pakken en mijn schouders trainen. Vandaar dat ik verstelbare banken zo handig vind. Het is jammer dat de verstelbare bank onstabiel wordt als je er met 250 kilo op zou gaan, zeker omdat er staat: max 350 kilo.

In iedergeval hartstikke bedankt voor je tijd en uitleg.

Het is niet zo dat het bankje meteen onstabiel en onveilig wordt hoor. Uit je vraagstelling maakte ik echter op dat jij een bankje wilde dat gewoon helemaal niet wiebelde en dat is bij zulke gewichten alleen mogelijk bij de duurdere bankjes met een veel dikker en zwaarder frame. Behalve de maximale belastbaarheid moet je ook kijken naar de dikte van het frame en het gewicht van het toestel.

Probeer anders eens wat video's van Marbo bankjes te vinden om een beter beeld te krijgen van de stabiliteit onder zware belasting. Of kom een keer langs in onze showroom :)

Het is inmiddels gelukt... kost wel veel moeite, is al een oefening opzich :D

Hmm ok... Maar kun je de ring nu wel gewoon makkelijk erop en eraf krijgen dan? Als dat namelijk elke keer zo'n moeite kost klopt er ergens iets niet. Of zat er misschien een stukje metaal of verf binnenin de ring dat nu eruit is?

---------- Toegevoegd om 21:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:33 ----------

zijn er ergens duidelijke fotos van de lat pulley op de barbarian cage, de routering / bevestiging van de kabels is mij niet helemaal duidelijk

Heb je de handleiding op de productpagina al gedownload? Daar staat een tekening in met het kabelverloop. Zie pagina 19 :)

• #7.120
heb ik gedaan maar ik mis iets voor de hand liggend, het is mij niet duidelijk hoe de onderste pulley te gebruiken

De tekening is toch vrij duidelijk en er is maar één weg die de kabels kunnen lopen (langs de katrollen en door de beugels). De bovenste en onderste kabel kruisen elkaar overigens niet, wellicht heb je een verkeerd pad gevolgd in het middenstuk waar beide kabels samenkomen (maar dus niet kruisen). Kijk nog eens goed naar de tekening op pagina 19 van de opbouwhandleiding van het nieuwe model.

Als je er echt niet uitkomt kun je het beste even wat foto's maken de kabels zoals je deze nu hebt lopen. Mail deze dan naar onze klantenservice zodat wij er even naar kunnen kijken.

Terug
Naar boven