XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.122
Wanneer komen onderstaande handschoenen weer op voorraad in maat L?
http://www.fitness-seller.nl/trainingshandschoenen-full-grip/
Onbekend. Wij overwegen om de handschoenen en riemen uit te dunnen tot nog maar een paar modellen. Het is nog niet zeker of deze handschoenen wel of niet in het assortiment blijven. De komende weken zullen ze in ieder geval dus sowieso nog niet leverbaar zijn.

categorie-banner-atx_1.jpg

Voor wie het heeft gemist in het ATX topic, de nieuwe ATX Rigs & Racks zijn nu te zien op onze website!

De serie bestaat uit Functional Rigs / CrossFit Rigs en Strength Racks en is voornamelijk gericht op professionele atleten en toepassingen in sportscholen, verenigingen en CrossFit boxen en dergelijke.

De ATX Racks zijn flinke toestellen, deze zijn nog groter (238 cm hoog) en dikker (80 x 80 mm frames) dan bijvoorbeeld de Barbarian Line racks. Er zijn om te beginnen een aantal standaard uitvoeringen verkrijgbaar maar er zullen later nog accessoires en uitbreidingen beschikbaar komen.

De ATX Rigs zijn verkrijgbaar in talloze uitvoeringen en worden door onszelf ontwikkeld en gefabriceerd in Duitsland, waardoor wij een unieke positie hebben in de markt en ongekende kwaliteit en service kunnen bieden. Denk bijvoorbeeld aan maatwerk en een kosteloze 3D ontwerpservice!

Accessoires, uitbreidingen en andere producten zoals de ATX Flat Bench en ATX Multi Bench zullen binnenkort ook online staan.

Laatst bewerkt:
Mijn barbarian rack + pulley zit bijna in elkaar, ik heb echter moeite met het allerlaatste stuk: ik krijg de schroef (vijs) van de kabel niet in het stuk waar je de gewichten aanhangt. Het eerste deel gaat vlot (kan gemakkelijk met je hand draaien), maar bij de laatste cm zit hij gewoon muurvast.. Die vijs moet er toch helemaal in he?

Mijn barbarian rack + pulley zit bijna in elkaar, ik heb echter moeite met het allerlaatste stuk: ik krijg de schroef (vijs) van de kabel niet in het stuk waar je de gewichten aanhangt. Het eerste deel gaat vlot (kan gemakkelijk met je hand draaien), maar bij de laatste cm zit hij gewoon muurvast.. Die vijs moet er toch helemaal in he?
Ik had hetzelfde probleem als je kijkt op YouTube, google images, ... zal je zien dat die er niet volledig in gaat

En hupla: ik heb het weer zitten!
Probeerde ze toch vaster te vijzen en die vijs breekt...

Wat een grap, eerst dat megatec bankje waar de gaten niet in 1 lijn liggen, nu dit... Zo zie je maar, 't is niet omdat je veel geld uitgeeft (2000 euro+ was mijn bestelling) dat je persé kwaliteit krijgt. Met goedkoper materiaal heb ik al deze problemen nooit gehad...
Ofwel ben ik gewoon een pechvogel natuurlijk.

image1.jpg

image2.jpg

Die moer schroef je gewoon naar beneden.

Hoe bedoel je? Die moer zou toch aan de andere kant van dat onderdeel moeten komen? Maar aangezien de vijs er niet helemaal in gaat komt die er ook niet langs de andere kant uit en kan je de moer niet bevestigen.. Soit, het is nu toch al gefuckt...

• #7.129
Porro, de bout bovenin de gewichtslede hoeft er inderdaad niet helemaal in, dit is een stelbout. Dat had Freegeek je ook al verteld hier in het topic, dus je had deze beter niet kunnen forceren.

Ik zou helaas niet weten hoe je die afgebroken bout nu weer eruit krijgt, dit is de eerste keer dat zoiets is gebeurd. De kabel zal sowieso vervangen moeten worden, en ik ben bang de slede ook. Stuur de foto's in ieder geval maar even door naar onze klantenservice, dan zal het na het weekend worden opgepakt.

Je opmerking over veel geld uitgeven en geen kwaliteit krijgen vind ik wel jammer. Ik begrijp dat je gefrustreerd bent maar beide "problemen" waren zo op te lossen en zijn ook erger gemaakt door je eigen handelen. Dit had gemakkelijk voorkomen kunnen worden als je even bij ons had aangeklopt voor hulp. Onze klantenservice zal je in ieder geval helpen om dit nu alsnog op te lossen :)

Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je? Die moer zou toch aan de andere kant van dat onderdeel moeten komen? Maar aangezien de vijs er niet helemaal in gaat komt die er ook niet langs de andere kant uit en kan je de moer niet bevestigen.. Soit, het is nu toch al gefuckt...
YouTube barbarian cage lat pulley van mega-fitness. Dan zie je hoe die vijs en moer er in zit.

Het is niet zo dat het bankje meteen onstabiel en onveilig wordt hoor. Uit je vraagstelling maakte ik echter op dat jij een bankje wilde dat gewoon helemaal niet wiebelde en dat is bij zulke gewichten alleen mogelijk bij de duurdere bankjes met een veel dikker en zwaarder frame. Behalve de maximale belastbaarheid moet je ook kijken naar de dikte van het frame en het gewicht van het toestel.

Probeer anders eens wat video's van Marbo bankjes te vinden om een beter beeld te krijgen van de stabiliteit onder zware belasting. Of kom een keer langs in onze showroom :)

Hey, ik heb gezocht naar een filmpje over die halterbank maar heb helaas niets kunnen vinden. Heb namelijk nog steeds interesse. Als je op die halterbank gemakkelijk 100 tot 150 kilo kunt bankdrukken zonder vrees voor problemen, dan ben ik van plan om er 1 te bestellen.

Hopelijk kun je me helpen hiermee.

YouTube barbarian cage lat pulley van mega-fitness. Dan zie je hoe die vijs en moer er in zit.

Kan je mij een link geven? Ik vind aleen een filmpje van de oude cage en ook daar zie ik niets van vijs of moer. Alvast bedankt voor je hulp trouwens.

Porro, je kunt in het vervolg beter eerst even contact opnemen met onze klantenservice als iets niet lukt. De vorige keer ging dat namelijk al fout met het hameren en nu is er zelfs een bout afgebroken.

De bout bovenin de gewichtslede hoeft er inderdaad niet helemaal in, dit is een stelbout. Dat had Freegeek je ook al verteld hier in het topic, dus ik begrijp niet waarom je deze dan toch nog zou forceren.

Ik zou helaas niet weten hoe je die afgebroken bout nu weer eruit krijgt, dit is de eerste keer dat zoiets is gebeurd. De kabel zal sowieso vervangen moeten worden, en ik ben bang de slede ook. Stuur de foto's in ieder geval maar even door naar onze klantenservice, dan zal het na het weekend worden opgepakt.

Je opmerking over veel geld uitgeven en geen kwaliteit krijgen stoot mij een beetje tegen het hoofd. Jammer. Ik begrijp dat je gefrustreerd bent maar beide "problemen" waren zo op te lossen maar zijn erger gemaakt door je eigen handelingen. Dit had gemakkelijk voorkomen kunnen worden als je even bij ons had aangeklopt voor hulp. Onze klantenservice zal je in ieder geval helpen dit op te lossen :)

Dat snap ik maar ik had graag morgen getraind na 3 maanden wachten op men bestelling, dat moet je toch ook begrijpen.. Een mail naar de klantendienst werd waarschijnlijk maandag pas beantwoord en dan moet ik weer werken..
Ik had helaas de comment van freegeek te laat bekeken... Ook vond ik geen foto's of dergelijke waarop ik de vijs kon zien, ik heb zelfs hier op dit forum gezocht naar mensen met een gelijkaardige vraag...

"beide "problemen" waren zo op te lossen", ben ik niet helemaal akkoord mee. Ik had mijn bestelling (of onderdelen) terug moeten opsturen, en gelet op jullie wachttijden zou het weken (of misschien wel maanden) duren voor ik het onderdeel terug thuis afgeleverd krijg. Niet?

Ik vind het ook jammer, maar ik ben inderdaad gefrustreerd op deze moment. Ik snap dat jullie niet verantwoordelijk zijn voor dergelijke dingen (bv het niet in 1 lijn liggen van de gaten bij het bankje), maar ik moet ergens mijn beklag doen hé.

Om toch iets positiefs te zeggen: de cage was gemakkelijk in elkaar te steken en is van zeer degelijke kwaliteit, dat zie je direct. Gewoon spijtig van de tegenvallers.

Ik ben benieuwd hoe jullie mij gaan helpen...
Ik moet toch niet het hele rack gaan terugsturen? Gewoon het beschadigde onderdeel hoop ik?

• #7.133
Hey, ik heb gezocht naar een filmpje over die halterbank maar heb helaas niets kunnen vinden. Heb namelijk nog steeds interesse. Als je op die halterbank gemakkelijk 100 tot 150 kilo kunt bankdrukken zonder vrees voor problemen, dan ben ik van plan om er 1 te bestellen.

Hopelijk kun je me helpen hiermee.

Ik had toen al even voor je gezocht maar kon zo snel ook niets vinden helaas. Ik heb in het verleden wel wat video's gezien van deze bankjes met 100+ kg maar dat kwam van Poolse websites (Marbo is een Pools merk).

Zoals ik al had gezegd staan deze bankjes niet muurvast als je met 150 kg gaat bankdrukken, dan kom je toch echt bij de halterbanken van €300 en duurder uit.

Als je toch met dit Marbo bankje aan de slag gaat zou ik wel nog even nagaan wat de max. belastbaarheid is bij de schuine posities (dat ligt namelijk altijd lager). Stuur even een e-mail naar onze klantenservice dan kijken zij dat maandag meteen even voor je na bij de fabrikant :D

---------- Toegevoegd om 22:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:03 ----------

Dat snap ik maar ik had graag morgen getraind na 3 maanden wachten op men bestelling, dat moet je toch ook begrijpen.. Een mail naar de klantendienst werd waarschijnlijk maandag pas beantwoord en dan moet ik weer werken..

Ik had helaas de comment van freegeek te laat bekeken... Ook vond ik geen foto's of dergelijke waarop ik de vijs kon zien, ik heb zelfs hier op dit forum gezocht naar mensen met een gelijkaardige vraag...

"beide "problemen" waren zo op te lossen", ben ik niet helemaal akkoord mee. Ik had mijn bestelling (of onderdelen) terug moeten opsturen, en gelet op jullie wachttijden zou het weken (of misschien wel maanden) duren voor ik het onderdeel terug thuis afgeleverd krijg. Niet?

Ik vind het ook jammer, maar ik ben inderdaad gefrustreerd op deze moment. Ik snap dat jullie niet verantwoordelijk zijn voor dergelijke dingen (bv het niet in 1 lijn liggen van de gaten bij het bankje), maar ik moet ergens mijn beklag doen hé.

Om toch iets positiefs te zeggen: de cage was gemakkelijk in elkaar te steken en is van zeer degelijke kwaliteit, dat zie je direct. Gewoon spijtig van de tegenvallers.

Ik moet toch niet het hele rack gaan terugsturen? Gewoon het beschadigde onderdeel hoop ik?

Om te beginnen zijn reparaties en retouren meestal binnen enkele dagen opgelost maar dat ligt volledig aan de situatie en of de betreffende onderdelen op voorraad zijn, mocht er iets vervangen moeten worden. Je had echter helemaal niets hoeven terugsturen. Bij het bankje lagen twee gaten niet helemaal op een lijn, dat gaat maar om millimeters (verbogen bij het lassen) dus dat kun je gewoon even rechtzetten - zoals je uiteindelijk ook hebt gedaan. De bout was ook geen probleem, deze hoeft namelijk niet helemaal erin. Je draait die gewoon zo ver mogelijk erin en vervolgens draai je de moer (die al op de bout zit) helemaal omlaag tegen de slede. De moer voorkomt dan dat de bout weer losdraait.

Ik begrijp natuurlijk dat je geen zin hebt om te wachten op een reactie hier op DBB of op je e-mail, maar nu is de situatie natuurlijk veel erger :(

Je hoeft uiteraard hooguit enkel de kabel en de gewichtslede terug te sturen naar ons, echter zal de klantenservice je dat beter kunnen vertellen in overleg met onze constructeurs. Zet je het even op de mail inclusief de foto's?

Kan je mij een link geven? Ik vind aleen een filmpje van de oude cage en ook daar zie ik niets van vijs of moer. Alvast bedankt voor je hulp trouwens.

Probeer eens te zoeken op barbarian cage pulley Lee priest ( de bodybuilding dude) . het was ofwel die video of van mega fitness. Daar kan je zien dat die vijs er niet volledig in gaat en de moer gewoon tot op de slede schroeft. Ik heb gewoon veel de foto's op fitness sneller, YouTube en dergelijke gebruikt als er iets niet duidelijk. Gouden regel, niet forceren als je niet zeker bent, maar ik begrijp jouw ongeduld na zo lang wachten.

Om te beginnen zijn reparaties en retouren meestal binnen enkele dagen opgelost maar dat ligt volledig aan de situatie en of de betreffende onderdelen op voorraad zijn, mocht er iets vervangen moeten worden. Je had echter helemaal niets hoeven terugsturen. Bij het bankje lagen twee gaten niet helemaal op een lijn, dat gaat maar om millimeters (verbogen bij het lassen) dus dat kun je gewoon even rechtzetten - zoals je uiteindelijk ook hebt gedaan. De bout was ook geen probleem, deze hoeft namelijk niet helemaal erin. Je draait die gewoon zo ver mogelijk erin en vervolgens draai je de moer (die al op de bout zit) helemaal omlaag tegen de slede. De moer voorkomt dan dat de bout weer losdraait.

Ik begrijp natuurlijk dat je geen zin hebt om te wachten op een reactie hier op DBB of op je e-mail, maar nu is de situatie natuurlijk veel erger :(

Je hoeft uiteraard hooguit enkel de kabel en de gewichtslede terug te sturen naar ons, echter zal de klantenservice je dat beter kunnen vertellen in overleg met onze constructeurs. Zet je het even op de mail inclusief de foto's?

Heb een uitgebreid mailtje gestuurd naar de klantendienst. Afwachten dan maar...

Ik besef dat ik misschien de verkeerde beslissingen heb gemaakt. Ook mede omdat ik in een appartement woon, al die dozen van mijn bestelling namen mijn hele living in beslag, als je naar de keuken wou diende je een waar hindernissenparcours af te leggen :D. Ik wou het dus zo snel mogelijk in elkaar steken.

Soit, the damage is done, niets meer aan te doen.

De onderdelen zijn toch apart te verkrijgen hoop ik? Dan moet ik me alleen maar zorgen maken of ik het al dan niet uit eigen zak moet betalen, maar kan ik er zeker van zijn dat het uiteindelijk allemaal goed komt.

Ik had toen al even voor je gezocht maar kon zo snel ook niets vinden helaas. Ik heb in het verleden wel wat video's gezien van deze bankjes met 100+ kg maar dat kwam van Poolse websites (Marbo is een Pools merk).

Zoals ik al had gezegd staan deze bankjes niet muurvast als je met 150 kg gaat bankdrukken, dan kom je toch echt bij de halterbanken van €300 en duurder uit.

Als je toch met dit Marbo bankje aan de slag gaat zou ik wel nog even nagaan wat de max. belastbaarheid is bij de schuine posities (dat ligt namelijk altijd lager). Stuur even een e-mail naar onze klantenservice dan kijken zij dat maandag meteen even voor je na bij de fabrikant :D

Oke hartstikke bedankt. Ik ben weer wezen snuffelen en ben uitgekomen op MegaTec Lever Arm Multi Press die een stuk duurder is, maar mij wel heel stevig en goed lijkt. Ik heb een aantal gewichten van 30 mm, aangezien deze apparaat standaard is voor 30 mm schijven dus gewichten hoef ik er niet veel bij te kopen.

Als ik optioneel wil gaan voor dezelfde apparaat maar geschikt voor 50mm schijven, dat die apparaat ook een stuk duurder wordt dan de huidige prijs die daar staat vermeld en dat de apparaat van 50 mm schijven ook meer gewicht kan dragen dan het gewicht die staat vermeld op deze pagina:

http://www.fitness-seller.nl/megatec-lever-arm-multi-press/

Zou deze apparaat een goede keuze zijn als ik er actief op wil trainen en lang wil behouden? Ik vraag graag om jou oprechte eerlijke advies hierbij. Trouwens, wordt deze apparaat veel verkocht en zoja, door wie voornamelijk: prive gebruik of fitness zalen enz?

Tot slot:

Wat wordt er bedoelt met "Accessoires niet inbegrepen"? Over welke accessoires, ik neem aan dat what I see I get right?

Laatst bewerkt:
gone

Laatst bewerkt:
  • #7.138
Heb een uitgebreid mailtje gestuurd naar de klantendienst. Afwachten dan maar...

Ik besef dat ik misschien de verkeerde beslissingen heb gemaakt. Ook mede omdat ik in een appartement woon, al die dozen van mijn bestelling namen mijn hele living in beslag, als je naar de keuken wou diende je een waar hindernissenparcours af te leggen :D. Ik wou het dus zo snel mogelijk in elkaar steken.

Soit, the damage is done, niets meer aan te doen.

De onderdelen zijn toch apart te verkrijgen hoop ik? Dan moet ik me alleen maar zorgen maken of ik het al dan niet uit eigen zak moet betalen, maar kan ik er zeker van zijn dat het uiteindelijk allemaal goed komt.
Dat durf ik je zo niet te zeggen, even de reactie van onze klantenservice afwachten. Ik neem aan dat er eerst geprobeerd zal worden om jouw slede te repareren, aangezien wij daar geen reserve exemplaren van hebben liggen. De kabel zal ook vervangen moeten worden want de huidige moet worden afgeknipt, dat is in ieder geval niet zo'n groot probleem. De slede zal wat meer werk zijn :p

Oke hartstikke bedankt. Ik ben weer wezen snuffelen en ben uitgekomen op MegaTec Lever Arm Multi Press die een stuk duurder is, maar mij wel heel stevig en goed lijkt. Ik heb een aantal gewichten van 30 mm, aangezien deze apparaat standaard is voor 30 mm schijven dus gewichten hoef ik er niet veel bij te kopen.

Als ik optioneel wil gaan voor dezelfde apparaat maar geschikt voor 50mm schijven, dat die apparaat ook een stuk duurder wordt dan de huidige prijs die daar staat vermeld en dat de apparaat van 50 mm schijven ook meer gewicht kan dragen dan het gewicht die staat vermeld op deze pagina:

Zou deze apparaat een goede keuze zijn als ik er actief op wil trainen en lang wil behouden? Ik vraag graag om jou oprechte eerlijke advies hierbij. Trouwens, wordt deze apparaat veel verkocht en zoja, door wie voornamelijk: prive gebruik of fitness zalen enz?

Tot slot:

Wat wordt er bedoelt met "Accessoires niet inbegrepen"? Over welke accessoires, ik neem aan dat what I see I get right?
Dit is inderdaad een héél andere kwaliteit dan Marbo. De hefarmen zijn veilig belastbaar tot 250 kg (125 kg per kant) en het toestel is ook een heel stuk stabieler. Hier zul je dus jarenlang plezier van hebben.

Het toestel heeft standaard 30 mm schijfopnames, je kunt zelf twee losse 50 mm adapters kopen zodat je ook 50 mm halterschijven kunt gebruiken. Deze adapters kun je gewoon over de 30 mm schijfopnames plaatsen en je kunt deze dus erop zetten en eraf halen wanneer je wil.

De MegaTec toestellen zijn bedoeld voor homegyms, niet voor sportscholen. De meeste klanten zijn dus ook particulieren. In sportscholen zal men eerder losse halterbanken (vlak, incline, decline) neerzetten in plaats van dit soort verstelbare halterbanken. Voor thuisgebruik is het natuurlijk ideaal omdat je alle oefeningen op hetzelfde toestel kunt doen.

"Accessoires niet inbegrepen" heeft betrekking op alle extra's die je op de foto's ziet, zoals de halterschijven, 50 mm adapters en de accessoires die je voorin het bankje kunt plaatsen. Je ontvangt dus alleen het toestel, zonder toebehoren.

Wanneer komen de slam balls (8-10kg) weer op voorraad?

Naast de reeds besproken problemen had ik eigenlijk nog 2 vraagjes:

• Bij de pulley mankeer ik de 2 rubberen schijfjes die tussen de gewichtslede en de 2 ijzeren buizen dienen te komen. Als ik het gewicht momenteel zou laten zakken is dit ijzer op ijzer.
    Concreet gaat het over stuk nummer 25 uit de handleiding: 'Rubber-Bumper 25/80/15'.
    Heb jij dit wél freegeek?
  • Ik heb 2 onderdelen die ik niet gebruikt heb, 2 ijzeren plaatjes (zie foto) met 3 gaten. Ik denk dat dit van de cage is (kan echter ook van het RAS bankje of het barbarian legg accessoire zijn), het past namelijk mooi over de 3 vijzen aan de zijkant waarmee de achterkant van het rack (met de fat bar dus) werd bevestigd. In de handleiding wordt er echter niet over gesproken, en ook op fotos zie ik de plaatjes niet..

Alvast bedankt.

image1.jpg

Terug
Naar boven