AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.182
Ik heb gisteren een email gestuurd met een video van de halterstang hebben jullie deze ontvangen? Mijn telefoon doet soms raar als ik een email stuur bijgevolg dat de email soms niet aankomt.

E-mail is ontvangen dus je kunt snel een reactie verwachten :)

Ik ben van plan rubberen (of bumper) schijven te kopen als vervanging voor mijn ijzeren, die maken toch wat teveel lawaai volgens mijn onderbuur.

Ik twijfel tussen:

Wat zijn de voor- en nadelen van deze verschillende plates?

Van barbarian heb ik bv gelezen op dit forum: "Ze zijn niet aan te raden. De metalen tussenring gaat na verlopp van tijd losraken en schuiven, vindt dit zeer irritant en goedkoop afgewerkt." Ik weet ook niet of dat een erkend probleem zou zijn en of het inmiddels opgelost is.

Van de gekleurde schijven hoor ik dan weer dat de binnenringen zijn afgerond langs beide kanten en ze dus wat los zitten. Ik weet niet aangezien ik geen DL zal doen in mijn homegym of dit een probleem zou geven.

Zijn de mogelijke afwijkingen ook geweten van de schijven?

Alvast bedankt!

• #7.184
Ik ben van plan rubberen (of bumper) schijven te kopen als vervanging voor mijn ijzeren, die maken toch wat teveel lawaai volgens mijn onderbuur.

Ik twijfel tussen:

Wat zijn de voor- en nadelen van deze verschillende plates?

Van barbarian heb ik bv gelezen op dit forum: "Ze zijn niet aan te raden. De metalen tussenring gaat na verlopp van tijd losraken en schuiven, vindt dit zeer irritant en goedkoop afgewerkt." Ik weet ook niet of dat een erkend probleem zou zijn en of het inmiddels opgelost is.

Van de gekleurde schijven hoor ik dan weer dat de binnenringen zijn afgerond langs beide kanten en ze dus wat los zitten. Ik weet niet aangezien ik geen DL zal doen in mijn homegym of dit een probleem zou geven.

Zijn de mogelijke afwijkingen ook geweten van de schijven?

Alvast bedankt!

Het zijn allemaal rubber-coated (om een gietijzeren kern) halterschijven dus daar zit nagenoeg geen verschil in. Alle kenmerken kun je verder gewoon op de foto's zien en in de beschrijving lezen. De verschillen zijn voornamelijk het design dus, wel of geen handgrepen etc. De gekleurde rubberen halterschijven hebben wel als voordeel dat ze allemaal 45 cm in diameter zijn. Wij hebben ook nog de normale rubberen halterschijven zonder merk, die nog wat goedkoper zijn dan Barbarian of Heavy Duty.

Losrakende binnenringen komen nagenoeg nooit voor bij normale halterschijven, hooguit heel soms bij bumper plates waar veel mee gesmeten wordt. Ik weet niet hoe oud het bericht is dat je gelezen hebt maar diegene had natuurlijk gewoon contact kunnen opnemen met onze klantenservice. Dit is in ieder geval geen terugkerend probleem bij de Barbarian halterschijven of welke andere rubberen halterschijven dan ook die wij verkopen (hier een daar een ring die losraakt kan natuurlijk wel eens voorkomen maar dat valt te verwaarlozen op de hoeveelheid verkochte gewichten).

Afgeronde binnenringen zijn mijns inziens ook geen issue. Veel bumper plates hebben dat ook en het maakt de gewichten juist aanzienlijk makkelijker te wisselen en de halterstang raakt minder snel bekrast. Dat de gewichten "los" zitten kan ik me alleen voorstellen als je geen goede sluitingen gebruikt. De Barbarian rubberen halterschijven hebben trouwens ook een afgeronde binnenring.

Deze normale halterschijven zijn allemaal niet gekalibreerd en zijn gemaakt van gietijzer dus eventuele afwijkingen kunnen overal voorkomen. Ik zou niet weten welke soort het meest nauwkeurig is, wij krijgen in het algemeen namelijk vrijwel nooit klachten over een afwijking.

Het komt voornamelijk neer op persoonlijke voorkeuren dus :)

Laatst bewerkt:
Ik heb die van Barbarian nu een paar maandjes in bezit.
Enkel het logo komt los, maar dat vind ik geen probleem.
Als je ATX lock collars gebruikt zitten deze zeker niet los bij het DL'en

Komen jullie nog met ATX rubberen schijven naast die van gietijzer die jullie net hebben gelanceerd?

---------- Toegevoegd om 12:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:50 ----------

Ik heb die van Barbarian nu een paar maandjes in bezit.
Enkel het logo komt los, maar dat vind ik geen probleem.
Als je ATX lock collars gebruikt zitten deze zeker niet los bij het DL'en

Kan je ze niet terug vastplakken met wat lijm ofzo?

• #7.189
De ATX rubberen halterschijven zijn hetzelfde als de Barbarian, alleen een ander logo erop geplakt :)

Ik zal proberen die deze week online te zetten.

Polyurethaan is inderdaad zeer duur maar de kwaliteit en afwerking is ook ontzettend hoog. Vooral interessant voor sportscholen dus, niet zo zeer voor thuis :p

• #7.191
Welke weerstandsband/power band is aan te raden voor de leg press:? Weet niet precies welke weerstand daar geschikt voor is?
http://www.fitness-seller.nl/power-bands/
Dat ligt natuurlijk aan je eigen kracht, dus dat kan ik je helaas ook niet precies vertellen.

Als je weet welk gewicht je met één been machinaal drukt kun je dit natuurlijk vergelijken met de weerstand van elke band. Je vindt de weerstanden onder het tabblad "Specificaties". Hou er rekening mee dat de weerstand bij elastieken zwaarder wordt naarmate je been verder strekt, in tegenstelling tot machinaal trainen waarbij het gewicht tijdens de hele oefening hetzelfde is.

Een alternatief voor de Power Bands is overigens de BodyLastics Set. Die elastieken hebben handgrepen, afhankelijk van hoe je de oefening wil gaan uitvoeren is dat misschien handiger. Met de BodyLastics Set heb je meteen verschillende weerstanden en nog wat extra accessoires zoals een deuranker en een enkelband.

E-mail is ontvangen dus je kunt snel een reactie verwachten :)

Heb een email terug gekregen.
Ik heb zoals in de email stond gereinigd en kogellager vet opgesmeerd.
Helaas is het probleem nog steeds :(
Ik heb een email naar jullie terug gestuurd hopelijk dat hij gemaakt wordt.

• #7.193
Heb een email terug gekregen.

Ik heb zoals in de email stond gereinigd en kogellager vet opgesmeerd.

Helaas is het probleem nog steeds :(

Ik heb een email naar jullie terug gestuurd hopelijk dat hij gemaakt wordt.

Duidelijk, dan zullen wij naar de halterstang kijken maar dat zal de klantenservice verder gewoon afhandelen.

Edit: ik heb vernomen dat de messingbussen zijn schoongemaakt en dat het probleem is opgelost, gelukkig geen defect dus :thumbs:

Laatst bewerkt:
Heb een bestelling geplaatst
(100157611)

Hebt u enige idee of deze zaterdag klaar gaat zijn en opgehaald kan worden?

Mvg

• #7.195
Heb een bestelling geplaatst
(100157611)

Hebt u enige idee of deze zaterdag klaar gaat zijn en opgehaald kan worden?

Mvg
Het is pas dinsdag dus normaal gesproken moet dat geen probleem zijn. Je ontvangt per e-mail een bevestiging zodra alles klaar staat om afgehaald te worden.

Ik zie wel dat het om aardig wat gewicht en grotere aantallen gaat. Stuur voor de zekerheid nog even een e-mail naar onze klantenservice, zij zullen je dat met zekerheid kunnen vertellen.

En dan heb ik me nog ingehouden :D

Zal een mailtje sturen. Bedankt!

ik heb juist de barbarian leg lift accessory gemonteerd, ik had de 50 mm versie besteld maar diegene die ik heb gekregen is 30 mm. Is die 50 mm versie iets dat op de 30 mm komt en zo ja hoe ziet dat eruit?

• #7.199
ik heb juist de barbarian leg lift accessory gemonteerd, ik had de 50 mm versie besteld maar diegene die ik heb gekregen is 30 mm. Is die 50 mm versie iets dat op de 30 mm komt en zo ja hoe ziet dat eruit?

Het product bestaat alleen als 30 mm versie. De 50 mm adapter is een apart onderdeel dat je eroverheen schuift. De adapter is normaal gesproken los bij de bestelling geleverd, zit dus niet in dezelfde doos:
http://www.fitness-seller.nl/olympische-adapter-27-cm/

Als je deze niet kunt vinden, even melden aan de klantenservice zodat zij de pakbon kunnen nakijken.

Vervangende collar is binnen, top service :thumbs:

Terug
Naar boven