MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Passen de powerhooks ook op de 30mm dumbbells ?
Zou wel moeten passen volgens de specificaties (beide zijn 12 cm breed) maar vraag het toch even voor de zekerheid...
Zit namelijk nog te twijfelen of ik toch voor 30mm ga voor het dumbbell werk

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.382
Passen de powerhooks ook op de 30mm dumbbells ?
Zou wel moeten passen volgens de specificaties (beide zijn 12 cm breed) maar vraag het toch even voor de zekerheid...
Zit namelijk nog te twijfelen of ik toch voor 30mm ga voor het dumbbell werk
Ja hoor, de Power Hooks bevestig je om de handgreep van de dumbbell. Het maakt dus niets uit of de sleeves (uiteindes) van de dumbbell 30 mm of 50 mm zijn.
Je kunt zelfs vaste dumbbells gebruiken, zo lang de Power Hooks maar om de greep passen.

Ja hoor, de Power Hooks bevestig je om de handgreep van de dumbbell. Het maakt dus niets uit of de sleeves (uiteindes) van de dumbbell 30 mm of 50 mm zijn. Je kunt zelfs vaste dumbbells gebruiken, zo lang de Power Hooks maar om de greep passen.

Bedoelde uiteraard ook of deze om de grepen van de 30mm passen aangezien deze 12 breed zijn en de powerhooks ook 12 breeed zijn moet het passen maar je zult het net zien dat het net niet past... beter voorkomen dan behelpen ;-)
Geeen idee dat zoiets bestond, lijkt me super handig en ga ik zeker toevoegen aan mijn bestelling.

Aangezien een full rack bij mij op zolder niet mogelijk blijkt te zien (baal, baal) ga ik voor de combinatie losse optrekstang en een half rack of sumo rack.
Nu zag ik de barbarian full open rack welke mij zeer geschikt lijkt voor mijn doeleinden.
Hoe diep is de rack tot de achterste dwars koker achteraan, i.v.m. het passen van mijn huidige verstelbare bank ?
En hoe hoog komen de stabilisator (als je dat zo noemt) stangen aan de zijkant van het rack ? dat je hier geen last van krijgt met bankdrukken ....
En hoe hoog zijn de voorste verticale kokers ? i.v.m. overhead presses ...

• #7.384
Bedoelde uiteraard ook of deze om de grepen van de 30mm passen aangezien deze 12 breed zijn en de powerhooks ook 12 breeed zijn moet het passen maar je zult het net zien dat het net niet past... beter voorkomen dan behelpen ;-)
Geeen idee dat zoiets bestond, lijkt me super handig en ga ik zeker toevoegen aan mijn bestelling.
Ja dat past inderdaad precies :) normaal gesproken zullen de Power Hooks op vrijwel alle standaard dumbbells gewoon passen.

Je vragen mbt het Barbarian Open Full Rack zal ik na de feestdagen voor je uitzoeken, ik ken de exacte maten helaas niet uit mijn hoofd :p Vrolijk Pasen!

Ja dat past inderdaad precies :) normaal gesproken zullen de Power Hooks op vrijwel alle standaard dumbbells gewoon passen. Je vragen mbt het Barbarian Open Full Rack zal ik na de feestdagen voor je uitzoeken, ik ken de exacte maten helaas niet uit mijn hoofd :p Vrolijk Pasen!

Thnx, insgelijks ;)
Dan zullen we maar eitjes zoeken met de kids

Kan iemand mij vertellen wat de lengte van de powerbands van ironforce bedraagt? Ben geïnteresseerd in de monster black bands.

• #7.387
Kan iemand mij vertellen wat de lengte van de powerbands van ironforce bedraagt? Ben geïnteresseerd in de monster black bands.

De Power Bands zijn circa 104 cm lang (de gesloten lus), check de specificaties.

Wij krijgen medio mei overigens een nieuwe, kortere uitvoering van de Power Bands erbij die slechts 30 cm lang zijn. De kleuren en diktes zijn hetzelfde maar dankzij de lengte kun je deze kortere banden makkelijker spannen. Deze zijn dus ideaal voor oefeningen waarbij je de lange banden nu dubbel zou moeten lussen/omwikkelen, zoals deadliften, stretchen etc.

Ik ga toch voor een set 30mm dumbbells heb ik maar besloten. Dus met andere woorden ik moet een complete set schijven 30mm hebben met veel 5kg schijfjes die zo dun mogelijk zijn.
Ik zag dat volgens mij de chromen schijven op jullie website het dunste zijn en de kleinste diameter hebben, kloppen de maten die hier bij staan ?
Viel me namelijk op dat de barbarian 30mm schijven ook redelijk dun zijn 2,5 cm maar de afmetingen van de barbarian 50mm schijven hebben exact dezelfde maten op jullie website, klopt dat wel ?
Lijkt mij toch dat doordat ze 50mm zijn of wat dikker of groter moeten zijn...

Ik heb deze set bij hun gekocht:
http://www.fitness-seller.nl/gietijzeren-dumbbell-set-2-x-30kg/

Toen in de buurt een keer een aardige hoeveelheid 30mm schijfjes op de kop getikt en er nog wat dumbellstangen bij gekocht. Dit zijn gewoon hun goedkoopste 30mm schijven. Er is op marktplaats ook vaak iets te koop. Ik weet niet met welke gewichten jij traint maar ik zou niet op een mm dikker of dunner kijken bij die schijven. Die dumbellsets zijn qua prijs best interessant vergeleken met losse schijven/dumbellstangen nieuw.
Op een 40cm stang kan je al best wat kg's kwijt hoor. Op 35cm stangen iig 3 stuks van die goedkope 5kg schijven per kant.

Laatst bewerkt:
Ik heb deze set bij hun gekocht: http://www.fitness-seller.nl/gietijzeren-dumbbell-set-2-x-30kg/ Toen in de buurt een keer een aardige hoeveelheid 30mm schijfjes op de kop getikt en er nog wat dumbellstangen bij gekocht. Dit zijn gewoon hun goedkoopste 30mm schijven. Er is op marktplaats ook vaak iets te koop. Ik weet niet met welke gewichten jij traint maar ik zou niet op een mm dikker of dunner kijken bij die schijven. Die dumbellsets zijn qua prijs best interessant vergeleken met losse schijven/dumbellstangen nieuw. Op een 40cm stang kan je al best wat kg's kwijt hoor. Op 35cm stangen iig 3 stuks van die goedkope 5kg schijven per kant.

De truuk is dat er 15cm aan schijven op de lange 30mm dumbbell stangen past, en als je dan op of beneden de 25mm per schijf zit dan kun je er net 6 per kant op schuiven ;-) zodat je dumbbells kan vormen van rond de 62,5 per stuk. Kom je dus boven die 25 mm kost dat weer wat ten koste van het maximum gewicht dat gehaald kan worden, doe ik het liever gelijk goed.

Niet dat ik dat al haal maar mijn verwachtingen zijn verschrikkelijk hoog :D

---------- Toegevoegd om 06:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:56 ----------

De truuk is dat er 15cm aan schijven op de lange 30mm dumbbell stangen past, en als je dan op of beneden de 25mm per schijf zit dan kun je er net 6 per kant op schuiven ;-) zodat je dumbbells kan vormen van rond de 62,5 per stuk. Kom je dus boven die 25 mm kost dat weer wat ten koste van het maximum gewicht dat gehaald kan worden, doe ik het liever gelijk goed.

Niet dat ik dat al haal maar mijn verwachtingen zijn verschrikkelijk hoog :D

Ps goede tip wat betreft de combinatie dumbbells en gewichten set, is mij nog niet eens opgevallen. Moet er toch nog 2 korte dumbbell bij hebben.

• #7.391
Alle maten zouden moeten kloppen ja. De normale gietijzeren 5 kg halterschijven zijn inderdaad prima voor dumbbells :)

Bios houdt wel rekening met de schroefsluiters die er nog op moeten. Enne 62,5 kg per stuk is idd een best hoge verwachting;) Maar ze gaan iig tot 48cm die halterstangen.

RECTIFICATIE na aanleiding telefoongesprek met Fitness-seller

Moet me toch even van het hart. 2 dagen geleden contact gehad met jullie i.v.m. een bestelling. Ik wou dit juist z.s.m. afhandelen omdat alles wat ik bestellen wou in voorraad was bij jullie. Vervolgens wacht ik maar op een reactie, 2 keer achteraan gebeld en gemaild .... Nu heb ik dan eindelijk de bevestiging binnen , en ja hoor waar ik al bang voor was niet de hele bestelling van mij is meer in voorraad. Dus m.a.w. de tijd tussen de bestelling van mij en de daadwerkelijke afhandeling duurde schijnbaar toch te lang ... Baal hier wel van, moet je weer een paar weken wachten.

Het ging trouwens om een offerte die ik gekregen heb en waarop ik akkoord ben gegaan, hierna heeft 2 dagen geduurd voordat ik een reactie kreeg met betalingsverzoek, maar toen was er geen voorraad meer. In bovenstaande verhaal valt niet op te maken dat het om een offerte ging

Laatst bewerkt:
  • #7.396
Moet me toch even van het hart.
2 dagen geleden contact gehad met jullie i.v.m. een bestelling.
Ik wou dit juist z.s.m. afhandelen omdat alles wat ik bestellen wou in voorraad was bij jullie.
Vervolgens wacht ik maar op een reactie, 2 keer achteraan gebeld en gemaild ....
Nu heb ik dan eindelijk de bevestiging binnen , en ja hoor waar ik al bang voor was niet de hele bestelling van mij is meer in voorraad.
Dus m.a.w. de tijd tussen de bestelling van mij en de daadwerkelijke afhandeling duurde schijnbaar toch te lang ...
Baal hier wel van, moet je weer een paar weken wachten.
Dat is natuurlijk vervelend maar waar moest je precies op wachten? Het is deze week helaas erg druk in verband met de FIBO beurs in Keulen. Als je eerst nog informatie of dergelijke hebt gevraagd dan kan daar natuurlijk tijd overheen gaan. Stuur mij eens even je bestelnummer zodat ik dit kan nakijken.

Laatst bewerkt:
Dat is natuurlijk vervelend maar waar moest je precies op wachten? Het is deze week helaas erg druk in verband met de FIBO beurs in Keulen. Als je eerst nog informatie of dergelijke hebt gevraagd dan kan daar natuurlijk tijd overheen gaan. Stuur mij eens even je bestelnummer zodat ik dit kan nakijken.
Heb ik ook alle begrip voor maar ik heb er echt behoorlijk achteraan gebeld en gemaild juist om dit te voorkomen... Ik moest wachten op antwoord van de offerte en betalingsverzoek Baal vooral dat de 5kg barbarian 30mm schijfjes allemaal weg zijn, nu heb ik tijdelijk niks ...

• #7.398
Heb ik ook alle begrip voor maar ik heb er echt behoorlijk achteraan gebeld en gemaild juist om dit te voorkomen... Ik moest wachten op antwoord van de offerte en betalingsverzoek Baal vooral dat de 5kg barbarian 30mm schijfjes allemaal weg zijn, nu heb ik tijdelijk niks ...
Dat is inderdaad balen... maar als je een offerte hebt aangevraagd in plaats van rechtstreeks via de webshop te bestellen dan is het logisch dat dit proces wat langer duurt. Offerteaanvragen gaan meestal ook niet over kleine producten die de klant de volgende dag in huis wil hebben. Er kunnen makkelijk een dag of twee overheen gaan voordat je de offerte krijgt en daarna is er nog de orderbevestiging, de factuur, de betaling etc. Dat je er behoorlijk achteraan hebt gebeld en gemaild maakt verder helaas niet veel verschil, alle aanvragen en bestellingen worden namelijk op volgorde van binnenkomen afgehandeld. Als iedereen zou gaan bellen om voorrang te krijgen schiet dat natuurlijk niet veel op :p

Wil je de bestelling wel verder laten lopen of wil je liever ergens anders voor 5 kg schijfjes kijken? Die kunnen natuurlijk gewoon geannuleerd worden als dat nodig is.

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad balen... maar als je een offerte hebt aangevraagd in plaats van rechtstreeks via de webshop te bestellen dan is het logisch dat dit proces wat langer duurt. Offerteaanvragen gaan meestal ook niet over kleine producten die de klant de volgende dag in huis wil hebben. Er kunnen makkelijk een dag of twee overheen gaan voordat je de offerte krijgt en daarna is er nog de orderbevestiging, de factuur, de betaling etc. Dat je er behoorlijk achteraan hebt gebeld en gemaild maakt verder helaas niet veel verschil, alle aanvragen en bestellingen worden namelijk op volgorde van binnenkomen afgehandeld. Als iedereen zou gaan bellen om voorrang te krijgen schiet dat natuurlijk niet veel op :p Wil je de bestelling wel verder laten lopen of wil je liever ergens anders voor 5 kg schijfjes kijken? Die kunnen natuurlijk gewoon geannuleerd worden als dat nodig is.

Iets langer ok, maar 2 dagen langer niet ok ???
Laat de bestelling maar staan voorlopig, had dit ook al aangegeven per mail wss bij je collega.
Toch is het maf dat je direct moet bestellen omdat je anders achter het net vist.
Wat mss nog mogelijk is, is het dumbbell materiaal allemaal te laten vervallen en dan voor 50mm dumbbells gaan (had niet mijn voorkeur maar goed), hoe zit het met de voorraad gietijzer ATX in de regios 0,5 t/m 5 kg ?

• #7.400
Zoals gezegd worden alle offertes gemaakt en verwerkt als daar tijd voor is, en deze week is het nu eenmaal erg druk. Mijn excuses als dit proces voor jou niet snel genoeg is gegaan. Je zult overigens altijd achter het net vissen als iemand anders net de laatste exemplaren heeft gekocht, dat kunnen wij niet voorkomen. Veel populaire producten zijn nu bovendien laag in voorraad of uitverkocht, er zijn een paar weken geen leveringen geweest en die komen eind deze maand pas weer binnen.

Stuur voor de voorraadstatus even een e-mail naar onze klantenservice. Ik zit momenteel in Keulen dus ik kan dat helaas niet nakijken.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven