Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Deze goedkope specialty bars van ATX (zoals de SSB, Multi Grip Bar en Fat Bar) zijn echt razend populair
De nieuwe levering is momenteel in productie, ik kom er vanmiddag even op terug wat betreft de levertijd!Deze serie specialty bars wordt anders geproduceerd dan bijvoorbeeld normale gelagerde stangen, daarom kunnen wij deze bars ook zo scherp aanbieden. De stalen buizen die worden gebruikt voor de productie van deze bars zijn standaard verkrijgbaar in 48,5 mm diameter. 50 mm materiaal zou niet alleen een stuk duurder zijn maar sommige gewichten zouden dan misschien ook niet helemaal lekker passen vanwege de poedercoating en kleine afwijkingen.Alleen waarom zijn de sleeves van de specialty bars dunner dan reguliere barbells?
Dat duurt helaas nog minstens 4-5 weken.Wanneer komt de ATX Econ Bearing Bar weer op voorraad?
En wat is het grote verschil tussen deze en de Econ Power Bar qua gebruik?
Voor powerlifting (bench press, squat, deadlift) voldoet de ATX Econ Power Bar prima!Via de website kun je inderdaad alleen de standaard indelingen bestellen. Dit zul je dus even per e-mail moeten aanvragen bij onze klantenserviceIs het ook mogelijk om hex dumbbells vanaf 22,5 kg t/m 30 kg bestellen. Want op de site zie ik alleen een mogelijkheid om elke set vanaf 5 kg te bestellen. Dan vind ik het wel interessant om eerst een set t/m 20 kg te bestellen.
Fat Gripz geeft aan om eerst met de normale uitvoering te beginnen omdat dat al zwaar genoeg is en zodat je je grip en onderarmen al wat meer traint voordat je met de Extreme begint.Hoi Fitness-sLeller,
Ik ben van plan Fat Gripz aan te schaffen. Dit om mijn grip te verbeteren wat ik ook goed kan gebruiken voor mijn andere sport. Nou heb je de "normale" Fat Gripz en de Fat Gripz extreme. Ik heb ergens gelezen dat je eerst de normale een paar maanden moet gebruiken en daarna de extreme. Kan jij mij precies vertellen waarom dat is? Wat kan er gebeuren als ik de extreme gebruik zonder de normale te hebben gebruikt? Ik heb met allebei al getraind via een trainingsmaatje.
Alvast bedankt.
Fat Gripz geeft aan om eerst met de normale uitvoering te beginnen omdat dat al zwaar genoeg is en zodat je je grip en onderarmen al wat meer traint voordat je met de Extreme begint.
Je mag natuurlijk ook meteen met de Extreme beginnen maar die zijn nogal extreem voor iemand die hier nog niet eerder mee heeft getraind. Als jij echter al regelmatig met beide uitvoeringen hebt getraind kun je zelf inschatten welke uitvoering het beste bij jou past. Wanneer je al je oefeningen prima met de Extreme kunt doen hoef je natuurlijk niet eerst de normale uitvoering aan te schaffen.
Dat staat er op de site bij. Maar je moet goed lezen, ze hebben veel overeenkomsten.
Econ bearing bar heeft naaldlagers en centerknurl
Econ power bar heeft messingbussen zonder centerknurl
Naaldlagers zijn normaal gesproken meer voor oly lifts en draaien soepeler dan messingbussen. Zo te zien zijn deze bars niet geschikt om vaak te laten vallen omdat het de goedkopere ATX bars zijn.
Messingbussen zijn normaal gesproken beter geschikt voor de powerlifts en minder voor afwerpen. Als ze zo supersoepel draaien zoals naaldlagers is dat vaak alleen maar lastig bij de powerlifts.
Zoals aangegeven in de productbeschrijving zijn de ATX Econ bars niet aanbevolen om regelmatig/continu af te werpen, in dat geval kunnen beter de professionele ATX bars worden aangeschaft. Dit is met name gericht op gewichthefclubs en CrossFit boxen en dergelijke, waar de halterstangen dagelijks ontzettend vaak zullen worden neergegooid en wellicht ook misbruikt zullen worden. Als je als thuisgebruik gewoon goed met de halterstang omgaat (goede bumper plates, dikke ondergrond, niet als een gek afwerpen etc.) hoef je je niet snel zorgen te maken. De ATX Econ bars kunnen tegen een stootje en zijn met 185.000 psi nog steeds een stuk sterker dan veel halterstangen die wel gewoon aangeboden worden als "geschikt om af te werpen".Bedankt voor je reactie.
En voor fitness-seller: Stel je gebruikt deze stang (Bearing Bar of Power Bar) wel voor olympisch gewichtheffen en je laat ze regelmatig vallen (met bumpers), wat is er dan te merken aan de stang of valt hij naar een tijdje uit elkaar oid?
Bij misbruik kan er misschien een lichte buiging ontstaan in de halterstang, of op lange termijn zouden de lagers beschadigd kunnen raken.Nieuwe serie riemen wordt medio november verwacht.Hey
Wanneer komt de
Iron Force Powerlift Riem met Clipsluiting weer binnen?
Heb een maat medium nodig maar die is uitverkocht![]()

Nee helaaspffff, dat is nog lang
En er zijn geen oude serie riemen in maat medium meer? Jullie zijn de enige die dit soorten riemen verkopen :/
de maten zijn beschikbaar zoals aangegeven op de website.