XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Nee dat gaat helaas niet, de geleidestangen hebben verschillende maten.

En kun je de barbarian pulley bevestigen op een HD2 rack? :)

(eigenlijk wil ik een barbarian rack kopen en een aparte pulley kopen, maar daar moet ik eerst mijn raad van bestuur nog voor kunnen overtuigen ... :d)

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.762
En kun je de barbarian pulley bevestigen op een HD2 rack? :)

(eigenlijk wil ik een barbarian rack kopen en een aparte pulley kopen, maar daar moet ik eerst mijn raad van bestuur nog voor kunnen overtuigen ... :d)
Nee helaas, de afmetingen en bevestigingen zijn anders bij beide racks. Je had inderdaad beter direct een Barbarian Power Cage kunnen kopen als ik het zo hoor :p

Bedankt voor je bestelling :) Prima halterstang, als je voorheen een normale, goedkope halterstang hebt gebruikt zul je een groot verschil merken in kwaliteit.

Laat je hier even weten hoe de bar bevalt?

Heb vandaag mijn eerste workout met de barbell achter de rug (was deze middag geleverd). Als je komt van een 30mm halterstang, dan is dit toch wat anders.
Ben wel een beetje verschoten van het formaat. Serieuze gust!! :eek!:
Had er ook de ATX Pro Collars bij besteld. Zeer gemakkelijk om snel schijven te verwisselen.
Zeer tevreden over mijn aankoop.

This makes me a happy camper.

• #7.764
Heb vandaag mijn eerste workout met de barbell achter de rug (was deze middag geleverd). Als je komt van een 30mm halterstang, dan is dit toch wat anders.
Ben wel een beetje verschoten van het formaat. Serieuze gust!! :eek!:
Had er ook de ATX Pro Collars bij besteld. Zeer gemakkelijk om snel schijven te verwisselen.
Zeer tevreden over mijn aankoop.

This makes me a happy camper.
Bedankt voor de feedback, mooi dat de ATX Econ Power Bar goed bevalt! Als je van 30 mm komt zal het verschil inderdaad groot zijn :)

Fitness Seller,

Waar kan ik de handleiding vinden voor de Barbarian Half rack met lat pulley van 2010/2011 diegene met 1 geleider voor de pulley in plaats van 2?

• #7.766
Fitness Seller,

Waar kan ik de handleiding vinden voor de Barbarian Half rack met lat pulley van 2010/2011 diegene met 1 geleider voor de pulley in plaats van 2?
Dat rack is al jaren uit productie dus die kun je online nergens meer vinden. Heeft de verkoper geen opbouwhandleiding meer?

Stuur anders even een email naar onze klantenservice met een foto van het rack erbij, dan zullen we even moeten gaan graven naar de handleiding.

Beste FS, welke ATX econ bar neem ik als ik vooral squat, bp en deadlift wil doen? De center knurling van de econ bearing bar lijkt mij erg fijn bij squatten maar in dit topic en op andere plaatsen lees ik dat de bearing bar meer geschikt is voor oly lifts vanwege de lagers?

En wat is het grote voordeel van de Barbarian multi Warrior bench tov van de gewone Barbarian multi bench behalve dat de Warrior geen decline heeft maar wel duurder is? Is de Warrior zo veel steviger?

Alvast bedankt.

• #7.768
Beste FS, welke ATX econ bar neem ik als ik vooral squat, bp en deadlift wil doen? De center knurling van de econ bearing bar lijkt mij erg fijn bij squatten maar in dit topic en op andere plaatsen lees ik dat de bearing bar meer geschikt is voor oly lifts vanwege de lagers?

En wat is het grote voordeel van de Barbarian multi Warrior bench tov van de gewone Barbarian multi bench behalve dat de Warrior geen decline heeft maar wel duurder is? Is de Warrior zo veel steviger?

Alvast bedankt.
Dat klopt, voor powerlifting neem je het beste de ATX Econ Power Bar, of één van de normale ATX Power Bars (waaronder Ram Bar en Black Mamba). De duurdere uitvoeringen zijn wat hoogwaardiger afgewerkt maar de Econ uitvoering voldoet ook prima voor zwaar thuisgebruik.

Persoonlijk zou ik de Multi Bench of Multi Bench 2 aanraden voor thuisgebruik, omdat je dan ook een decline positie hebt en eventueel accessoies kunt toevoegen. De Warrior Multi Bench is echter net zo populair qua verkopen, deze is wat zwaarder uitgevoerd en staat net wat stabieler. Zeker interessant als je echt veel drukt en je een andere decline bank hebt of geen gebruik maakt van decline :)

Dat klopt, voor powerlifting neem je het beste de ATX Econ Power Bar, of één van de normale ATX Power Bars (waaronder Ram Bar en Black Mamba). De duurdere uitvoeringen zijn wat hoogwaardiger afgewerkt maar de Econ uitvoering voldoet ook prima voor zwaar thuisgebruik.

Persoonlijk zou ik de Multi Bench of Multi Bench 2 aanraden voor thuisgebruik, omdat je dan ook een decline positie hebt en eventueel accessoies kunt toevoegen. De Warrior Multi Bench is echter net zo populair qua verkopen, deze is wat zwaarder uitgevoerd en staat net wat stabieler. Zeker interessant als je echt veel drukt en je een andere decline bank hebt of geen gebruik maakt van decline :)

Bedankt voor de reactie.
Vanwaar de centerknurl op de bearing bar als deze juist voor oly lifts gebruikt wordt? Daar heb je het toch juist minder nodig (geen backsquat) of zie ik dat verkeerd?

Decline en accessoires zijn niet nodig dus dan denk ik dat ik voor de Warrior ga.

• #7.770
Bedankt voor de reactie.
Vanwaar de centerknurl op de bearing bar als deze juist voor oly lifts gebruikt wordt? Daar heb je het toch juist minder nodig (geen backsquat) of zie ik dat verkeerd?

Decline en accessoires zijn niet nodig dus dan denk ik dat ik voor de Warrior ga.
Dat blijft uiteindelijk persoonlijke voorkeur. Voor powerlifting kan center knurl inderdaad gewenst zijn bij squats en voor weightlifting kan center knurl inderdaad niet gewenst zijn in verband met cleans - maar daarbij worden sowieso niet heel veel herhalingen uitgevoerd (tenzij CrossFit).

Bij de normale ATX bars wordt de weightlifting bar met center knurl veruit het meeste verkocht. Omdat we voor de Econ uitvoeringen slechts één powerlifting en één weightlifting bar aanbieden hebben we daarom deze indeling gekozen.

Als je meer opties wil kun je uiteraard de normale ATX bars overwegen :)

Ook voor oly lifting is een center knurl zeer handig:
- back squats (oly lifters doen dit toch meerdere keren per week)
- jerks from te back

IWF spec bars hebben ook allemaal centerknurling, als die daar meestal zachter dan de buitenknurling.
Crossfitbars hebben dit niet omdat ze allemaal hoge herhalingen doen en met cleans hun keel/nek dan open kan liggen.

Wil je echt oly lifts doen (inclusief drops van overhead): bespaar niet op je barbell. Dit is echt je centerpiece in alle training
Powerlifts: econ bar zal wel voldoen.

Warrior multi-bench heb ik ooit gehad (2ehands). Verkocht (met beetje winst, jeej) omdat ik toendertijd even geld nodig had voor een andere aankoop.
Echt topbank, nog altijd spijt van dat ik hem heb verkocht.

• #7.772
Ook voor oly lifting is een center knurl zeer handig:
- back squats (oly lifters doen dit toch meerdere keren per week)
- jerks from te back

IWF spec bars hebben ook allemaal centerknurling, als die daar meestal zachter dan de buitenknurling.
Crossfitbars hebben dit niet omdat ze allemaal hoge herhalingen doen en met cleans hun keel/nek dan open kan liggen.

Wil je echt oly lifts doen (inclusief drops van overhead): bespaar niet op je barbell. Dit is echt je centerpiece in alle training
Powerlifts: econ bar zal wel voldoen.

Warrior multi-bench heb ik ooit gehad (2ehands). Verkocht (met beetje winst, jeej) omdat ik toendertijd even geld nodig had voor een andere aankoop.
Echt topbank, nog altijd spijt van dat ik hem heb verkocht.
Bedankt voor de toelichting. IWF spec is inderdaad ook met center knurl, volgens mij is de center knurl ook ooit ontstaan voor one-handed lifts in olympische competities :)

Bedankt voor de reacties. Helaas is een duurdere Atx Barbell momenteel niet mogelijk dus twijfel ik nog tussen de econ bars. Olympische lifts zal ik niet uitvoeren maar toch lijkt de center knurling me handig met squats. Maar als het squatten door de andere lagers weer minder fijn voelen heeft die knurling weer minder toegevoegde waarde ofc. Merk je het verschil in lagers ook veel bij bench en deadlifts?

Bankje wordt waarschijnlijk de gewone multi ipv warrior omdat m'n broertje de decline wel wil gebruiken.

Lastig dit want je wilt natuurlijk in 1 x alles goed doen ;).

• #7.778
Bedankt voor de reacties. Helaas is een duurdere Atx Barbell momenteel niet mogelijk dus twijfel ik nog tussen de econ bars. Olympische lifts zal ik niet uitvoeren maar toch lijkt de center knurling me handig met squats. Maar als het squatten door de andere lagers weer minder fijn voelen heeft die knurling weer minder toegevoegde waarde ofc. Merk je het verschil in lagers ook veel bij bench en deadlifts?

Gevoelige lagers kun je inderdaad wel merken bij bankdrukken, de ronddraaiende halterschijven kunnen dan de balans een beetje verstoren.

• #7.780
Ja, tenzij je perse center knurl wil dan zul je één van de normale ATX power bars moeten kiezen :)

Terug
Naar boven