Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Hmm, dan heeft die sluiting waarschijnlijk toch zijn beste tijd gehad. Dat is wel opmerkelijk als je ook al twee exemplaren hebt gehad die gebroken zijn. We verkopen honderden van deze ATX sluitingen en er zijn vrijwel nooit gebroken exemplaren of exemplaren die niet meer goed sluiten (tenzij klanten dat niet melden maar dat lijkt mij sterk). Als jij nu al het derde defecte exemplaar hebt (in korte tijd?) heb je ofwel heel veel pech of er is een andere oorzaak. Zijn al je halterstangen en dumbbellstangen van ons? Meet anders de dikte van de sleeves eens nauwkeurig op met een schuifmaat. Misschien is er een halterstang met ietwat dikkere sleeves, die ervoor zorgen dat de sluitingen breken en uitwijden.

We checken regelmatig DIY projecten voor interessante ideeën. Van een vergelijkbare leg press attachment hebben we een paar jaar geleden al eens een opzetje gemaakt voor Barbarian Line (geen MegaTec helaas). Maar het was voor ons niet praktisch genoeg om daadwerkelijk te verkopen. Er komt nogal wat bij kijken om het praktisch te maken, we willen niet dat klanten zich eronder moeten murwen. Dan zou je de leg press dus al in de bovenste positie moeten kunnen laten starten en vervolgens moet de gebruiker deze wegdrukken en ontgrendelen om deze omlaag te laten komen. Uiteraard moet de attachment ook veilig zijn.

Er komen dit jaar twee of drie nieuwe attachments voor de Barbarian Power Cage, een leg press attachment zou nog een mooi extraatje zijn. Ik zal het balletje nog eens opgooien hier :)

Andere compacte Leg Press oplossingen:
http://www.fitness-seller.nl/powerline-pvlp156x-vertical-leg-press/
http://www.fitness-seller.nl/megatec-compact-leg-press/

Heb je Henk overigens al gevraagd of wil hij zich ook niet aan dit project wagen?

Ja :( Henk had geen tijd. En ik heb al zo goed als alles gemeten en geprobeerd uit te rekenen maar ik kom er gewoon niet met
een legpress apart te zetten.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.842
Ja :( Henk had geen tijd. En ik heb al zo goed als alles gemeten en geprobeerd uit te rekenen maar ik kom er gewoon niet met
een legpress apart te zetten.
Heb je toevallig een Barbarian Multi Bench 2 of MegaTec Multi Bench? Dan is het Powertec Leg Press Accessory wellicht interessant voor je, volgens mij zal die namelijk ook gewoon in onze bankjes passen.

En als allerlaatste optie zou je zoiets als dit kunnen proberen (riskeren ;)):

Heb je toevallig een Barbarian Multi Bench 2 of MegaTec Multi Bench? Dan is het Powertec Leg Press Accessory wellicht interessant voor je, volgens mij zal die namelijk ook gewoon in onze bankjes passen.

En als allerlaatste optie zou je zoiets als dit kunnen proberen (riskeren ;)):

Nope. Ik heb jullie Warrior bench ;)

En idd. Daar heb ik ook al aan gedacht. Een plaat maken en daar iets op voorzien om mijn bar in te leggen. Maar dan moet ik nog steeds
knutselen. En laat ik daar nou net niet goed in zijn :D

Lastig... de kou zou kunnen meespelen maar normaal gesproken zou dat geen hele grote invloed hebben. Train je in een onverwarmde ruimte dan? Als het plastic door de kou echt zou krimpen en verharden (dus minder meegeven), kan dat misschien de oorzaak zijn dat er bij jou al drie sluitingen kapot zijn. Interessant :)

Je kunt het huidige exemplaar dat niet meer goed sluit nog eens komen omruilen maar als die het dan weer begeeft (de vierde dus) denk ik dat je inderdaad beter kunt kijken naar de metalen Lock-Jaw Elite.

Ja het klopt het is een onverwarmde garagebox. Ik heb de stangen gemeten alles was net onder de 50 mm. Omdat ze steeds stuk gaan en ik een waardebon twv €100.- te besteden heb, wilde ik dus de Lock-jaw Elite aanschaffen in combinatie met andere artikelen. Kan ik anders het verschil bij betalen en gekijk de Jaw-lock Elite aanschaffen?

• #7.845
Ja het klopt het is een onverwarmde garagebox. Ik heb de stangen gemeten alles was net onder de 50 mm. Omdat ze steeds stuk gaan en ik een waardebon twv €100.- te besteden heb, wilde ik dus de Lock-jaw Elite aanschaffen in combinatie met andere artikelen. Kan ik anders het verschil bij betalen en gekijk de Jaw-lock Elite aanschaffen?
Dan is dat misschien toch de reden, we krijgen verder haast nooit klachten over de collars.

De Lock-Jaw Elite zijn zoals gezegd voorlopig helaas niet beschikbaar, die zou je dan dus ergens anders moeten bestellen...

ik heb 3 paar ATX collars in gebruik in een onverwarmde kelder (temperatuur zakt nooit onder de 10 graden), merk wel dat de laatste aangekochte iets minder goed sluit (ipv oranje lijkt deze wat roder en zit minder strak rond de barbell), maar stuk gaan doen ze niet

• #7.852
Ik zit te denken een cable crossover in huis te halen. Heb m'n oog laten vallen op dit: http://www.fitness-seller.nl/marbo-cable-crossover-mp-u204/.
Echter, op de foto's is duidelijk te zien dat het over 2 verschillende modellen gaat. Hoe zit dit precies?
De eerste drie foto's zijn de foto's van het nieuwste (huidige) model :)
De detailfoto's die daarna volgen zijn nog oudere computer-renders van het vorige model zie ik.

Goede keuze overigens, deze cable crossover is dankzij de scherpe prijs erg populair en bevalt ook erg goed (al hoor ik niet snel dat iemand deze voor thuisgebruik koopt).

Laatst bewerkt:
  • #7.853
ik heb 3 paar ATX collars in gebruik in een onverwarmde kelder (temperatuur zakt nooit onder de 10 graden), merk wel dat de laatste aangekochte iets minder goed sluit (ipv oranje lijkt deze wat roder en zit minder strak rond de barbell), maar stuk gaan doen ze niet
Bedankt voor je feedback! Wij krijgen inderdaad vrijwel nooit meldingen van kapotte ATX Pro Collars. Ik dacht dat de temperatuur een rol kon spelen maar het lijkt er toch op dat @Tepelbram gewoon heel erg pech heeft ...of te vaak een halterschijf op de collars laat vallen :p

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je feedback! Wij krijgen inderdaad vrijwel nooit meldingen van kapotte ATX Pro Collars. Ik denk dat @Tepelbram gewoon heel erg pech heeft of te vaak een halterschijf op de collars laat vallen :p

Nog weinig tijd om een reactie te geven, maar zover ik weet is er nog er nog nooit een schijf of iets op gevallen, na gebruik hangen ze altijd gelijk weer.

Ik weet wel dat ik ook een oranje en rode heb, zal even kijken welke wel goed sluit en welke niet

• #7.855
Nog weinig tijd om een reactie te geven, maar zover ik weet is er nog er nog nooit een schijf of iets op gevallen, na gebruik hangen ze altijd gelijk weer.

Ik weet wel dat ik ook een oranje en rode heb, zal even kijken welke wel goed sluit en welke niet
Dat was maar een grapje hoor ;)

Je hoeft verder niets na te kijken, neem gewoon even contact op met de klantenservice om nogmaals een nieuwe collar te krijgen. Dat is dan wel de 3e nieuwe collar als ik het goed begrijp, als er nu een 4e exemplaar kapotgaat moeten we de oorzaak toch ergens anders gaan zoeken.

Net een nieuwe bestelling geplaatst
140Kg ATX gietijzeren schijven
ATX rambar
ATX pro collars
Ab wheel.

Jammer genoeg is de rambar nog niet leverbaar. Binnenkort wel?

Laatst bewerkt:
  • #7.857
Net een nieuwe bestelling geplaatst
140Kg ATX gietijzeren schijven
ATX rambar
ARX pro collars
Ab wheel.

Jammer genoeg is de rambar nog niet leverbaar. Binnenkort wel?

Leuke bestelling! De ATX Ram Bar zal naar verwachting over 2 weken weer terug in voorraad komen. (lang op moeten wachten overigens)

Hallo FS,

Hoeveel is de krachtoverbrenging van een hefarm bij de Lever Arm Multi Press en bij de Lat Pulley van de MegaTec Triplex Workout Station?

• #7.859
Hallo FS,

Hoeveel is de krachtoverbrenging van een hefarm bij de Lever Arm Multi Press en bij de Lat Pulley van de MegaTec Triplex Workout Station?
Bij dit soort compacte toestellen met machinale hefbomen treedt inderdaad een hefboomeffect op, dat is een beetje de compromis die je moet maken ten opzichte van het trainen met losse gewichten.

De hefarmen hebben circa 30% verlies, de hefboom van de pulley heeft gemiddeld ook circa 30% verlies. Dit is bij de pulley eigenlijk circa 17% tot 50% afhankelijk van de positie van de hefboom. In de praktijk is het echter niet zo dat dat heel gek aanvoelt of iets dergelijks, dus laat dat je niet afschrikken :)

FAAAAAAAKKKK zit nu al een maand te checken voor die Barbarian T Bar option

Terug
Naar boven