MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.862
FAAAAAAAKKKK zit nu al een maand te checken voor die Barbarian T Bar option
Deze is de laatste tijd opeens aanzienlijk populairder dan de afgelopen jaren dat wij deze verkopen :p

Je kunt beter nu alvast een pre-order plaatsen, zoals het nu uitziet zijn er nog maar een paar exemplaren over als de volgende levering binnenkomt (volgende week).

:thumbs:

• Like
Waarderingen: M.N
Welke powerband raden jullie aan voor mobiliteits werk? Pull aparts, shoulder dislocations en wat rotatie werk.

• #7.864
Welke powerband raden jullie aan voor mobiliteits werk? Pull aparts, shoulder dislocations en wat rotatie werk.
Daar heb je geen zware band voor nodig. Ik denk dat onze gele of oranje band voor jou wel een goed uitgangspunt is. Als je een lichtere band pakt en de weerstand/spanning wil verhogen kun je de band gewoon meer naar het midden vastpakken (in plaats van aan de uiteindes).

Zoek bij twijfel anders wat video's op en vergelijk de breedte van de banden :)

Laatst bewerkt:
ik wil iets gelijkaardigs als op 9:50 hier doen, ik denk dat de oranje band hier idd goed geschikt voor is :)

• #7.866
Hmm, moeilijk te zien maar die band lijkt qua breedte inderdaad dicht in de buurt van onze oranje band te komen.
Maar je kunt de weerstand sowieso nog een beetje beïnvloeden dus dat zal wel goed komen :)

Top, thx voor de snelle reactie!

Bedoel je een powerband van deze set?
http://www.fitness-seller.nl/power-bands/
Ik heb zelf rood/oranje/geel
Dan is de oranje toch wel wat zwaar voor warmups.
Denk eerder dat je geel of mss zelfs groen moet hebben, de 2 lichtste bands voor deze oefening.
Oranje is ca 20mm breed geel 14mm.
Scheelt dat ze niet heel duur zijn en voor meerdere dingen te gebruiken. Dus als de ene toch te zwaar/licht is...

ik heb een groene uit die set voor prehab werk. is inderdaad zwaar zat

Bedoel je een powerband van deze set?
http://www.fitness-seller.nl/power-bands/
Ik heb zelf rood/oranje/geel
Dan is de oranje toch wel wat zwaar voor warmups.
Denk eerder dat je geel of mss zelfs groen moet hebben, de 2 lichtste bands voor deze oefening.
Oranje is ca 20mm breed geel 14mm.
Scheelt dat ze niet heel duur zijn en voor meerdere dingen te gebruiken. Dus als de ene toch te zwaar/licht is...
Ik bedoel idd een band uit die set, of raad je een mini band aan?

ik heb een groene uit die set voor prehab werk. is inderdaad zwaar zat
Heb jij een mini band of een gewone?

• #7.872
Ik zou dan toch minstens de gele band kiezen, de groene band is zo licht dat je buiten warm-up niet veel andere toepassingen hebt (zoals in je video). En voor shoulder dislocations wil je toch wat spanning/weerstand (al zou je de groene band natuurlijk ook smal kunnen pakken en dan uitrekken). Maar zoals Chimaira al aangeeft kan het geen kwaad als je een setje van meerdere banden hebt, je vindt er altijd wel toepassingen voor en dan zijn verschillende weerstanden wel handig :)

Laatst bewerkt:
Duidelijk, ik denk da ik eerst de gele ga aanschaffen en kan daarna altijd nog verder kijken :)

Laatst bewerkt:
  • #7.874
ik heb 3 paar ATX collars in gebruik in een onverwarmde kelder (temperatuur zakt nooit onder de 10 graden), merk wel dat de laatste aangekochte iets minder goed sluit (ipv oranje lijkt deze wat roder en zit minder strak rond de barbell), maar stuk gaan doen ze niet
Waaraan merk jij precies dat de meest recente collars minder goed sluiten? En gebruik je deze ook op dumbbells? Ik heb nu van @Tepelbram namelijk een video ontvangen waarin hij een dumbbell volledig verticaal houdt en dan op de grond stoot, en bij elke stoot verschuift de sluiting dan inderdaad een beetje. Ik vind het echter lastig om te beoordelen of dat een "defect" is. Benieuwd naar andere ervaringen, zodat ik dat eventueel kan terugkoppelen naar de fabriek.

Jullie oly dumbbells idd (maar die uiteindes zijn ook zeer glad).
Gemerkt bij Tricep Overhead Press bvb dat deze toch een klein beetje verschuiven... in tegenstelling tot de oranje welke muurvast blijven zitten.
De rode sluiten ook iets makkelijker (mijn vriendin (50 kg) heeft moeite om de oranje klemmen te openen en te sluiten (ook wel slechte techniek), maar ze heeft minder moeite met de rode)
Op de grond slaan is nogal extreem... maar neem liever geen risico's bij OH Triceps oef :)

Zal eens een keertje foto's nemen (en deze avond testen met rode vs oranje klemmen), triceps vandaag ...
Of zaterdag

• #7.876
Jullie oly dumbbells idd (maar die uiteindes zijn ook zeer glad).
Gemerkt bij Tricep Overhead Press bvb dat deze toch een klein beetje verschuiven... in tegenstelling tot de oranje welke muurvast blijven zitten.
De rode sluiten ook iets makkelijker (mijn vriendin (50 kg) heeft moeite om de oranje klemmen te openen en te sluiten (ook wel slechte techniek), maar ze heeft minder moeite met de rode)
Op de grond slaan is nogal extreem... maar neem liever geen risico's bij OH Triceps oef :)

Zal eens een keertje foto's nemen (en deze avond testen met rode vs oranje klemmen), triceps vandaag ...
Of zaterdag
Bedankt voor de toelichting! Dan lijkt het er toch op (mede door het kleurverschil) dat er iets veranderd is in de collars. Ik zal er eens achteraan gaan!

Het is niet nodig om nog foto's te maken, ik zal Tepelbram vragen het verschil tussen beide collars in een nieuwe video aan te tonen :)

Laatst bewerkt:
ik heb nog oranje en rode liggen welke ik wel eens kan meebrengen naar sittard (op een zaterdag) zodat je kunt testen
dan plaats ik ook nog eens een bestelling voor wat klein spul

De eerste drie foto's zijn de foto's van het nieuwste (huidige) model :)
De detailfoto's die daarna volgen zijn nog oudere computer-renders van het vorige model zie ik.

Goede keuze overigens, deze cable crossover is dankzij de scherpe prijs erg populair en bevalt ook erg goed (al hoor ik niet snel dat iemand deze voor thuisgebruik koopt).

Met hoeveel kg gewichtstapels is dit toestel uitbreidbaar, en waar kan ik deze verkrijgen?

• #7.880
Terug
Naar boven