XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.901
Is de Barbarian wall pulley ook geschikt te gebruiken met 20 kg schijven, want de schijfopname stang lijkt te laag te hangen? Ik wil mijn Eigen bank gebruiken(50cm hoog) i.c.m de lat pulley. Kan dit of is de pulley daar te laag voor?
Jazeker, de Barbarian Wall Pulley is gewoon geschikt voor grote halterschijven met een diameter van 45 cm :)

Door de geringe hoogte van dit compacte toestel is de strekmaat lang niet zo groot als bij een normale lat tower, zeker niet als je ook nog een vrij hoog bankje van 50 cm gebruikt. Zoals aangegeven in de productbeschrijving zijn lat pulldowns echter wel prima mogelijk voor lange personen als je deze bijvoorbeeld knielend uitvoert. Dit is in ieder geval een aandachtspunt als je twijfelt tussen deze compacte wall pulley of een normale lat tower.

• #7.902
Binnenkort zijn de metalen ATX Collars verkrijgbaar, zie de foto in de bijlage. Deze hebben een sterkere sluitkracht dan de plastic uitvoeringen (zonder risico op breken ;))

Mocht je momenteel de plastic ATX collars hebben en die gebruiken voor uitzonderlijke toepassingen waarvoor de sluitkracht ontoereikend is (zoals overhead oefeningen met dumbbells), dan kun je mij een privébericht sturen voor korting op de metalen uitvoering.

IMG_4569.JPG

Binnenkort zijn de metalen ATX Collars verkrijgbaar, zie de foto in de bijlage. Deze hebben een sterkere sluitkracht dan de plastic uitvoeringen (zonder risico op breken ;))

Mocht je momenteel de plastic ATX collars hebben en die gebruiken voor uitzonderlijke toepassingen waarvoor de sluitkracht ontoereikend is (zoals overhead oefeningen met dumbbells), dan kun je mij een privébericht sturen voor korting op de metalen uitvoering.
Damn, paar weken te vroeg mijn plastic besteld :p heb er 2paar plastic nu, maar lijkt voorlopig heel goed zijn werk te doen.

• #7.904
Damn, paar weken te vroeg mijn plastic besteld :p heb er 2paar plastic nu, maar lijkt voorlopig heel goed zijn werk te doen.
Voor de meeste toepassingen voldoen de plastic sluitingen prima hoor :) Alleen bij dumbbells (schuin/verticaal houden) melden sommige klanten dat de sluitkracht niet altijd voldoende is.

ik heb 3 dagen geleden wat besteld wat allemaal op voorraad was maar heb nog steeds geen email dat het spul verzonden is?
gaat om order 100172001

• #7.906
ik heb 3 dagen geleden wat besteld wat allemaal op voorraad was maar heb nog steeds geen email dat het spul verzonden is?
gaat om order 100172001
Deze bestelling is inderdaad nog niet verzonden, helaas zitten momenteel alle magazijnmedewerkers tegelijk ziek thuis :o Een aantal van onze klantenservice medewerkers springt nu bij in het magazijn maar de verzendcapaciteit is dus even wat lager.

Overigens is je bestelling pas van gisteren, niet drie dagen geleden. Wij hanteren normaal gesproken een verwerkingstijd van 1-3 werkdagen. Je krijgt per e-mail bericht zodra de bestelling is verzonden!

EDIT: vandaag verzonden, dus als het goed is nog voor het weekend in huis :)

Laatst bewerkt:
Jazeker, de Barbarian Wall Pulley is gewoon geschikt voor grote halterschijven met een diameter van 45 cm :)

Door de geringe hoogte van dit compacte toestel is de strekmaat lang niet zo groot als bij een normale lat tower, zeker niet als je ook nog een vrij hoog bankje van 50 cm gebruikt. Zoals aangegeven in de productbeschrijving zijn lat pulldowns echter wel prima mogelijk voor lange personen als je deze bijvoorbeeld knielend uitvoert. Dit is in ieder geval een aandachtspunt als je twijfelt tussen deze compacte wall pulley of een normale lat tower.

Ik ben opzoek naar een lat pulley voor mijn homegym. De hoogte is niet belangrijk voor mij dus mag best hoger zijn. Hoe hoog is het zitje bij deze dan bijvoorbeeld: Marbo Wand Pulley MS-W003 met zitting? Mijn budget is max 350 euro, dus zo'n volledig barbarian lat tower is te duur voor mij.

• #7.908
Ik ben opzoek naar een lat pulley voor mijn homegym. De hoogte is niet belangrijk voor mij dus mag best hoger zijn. Hoe hoog is het zitje bij deze dan bijvoorbeeld: Marbo Wand Pulley MS-W003 met zitting? Mijn budget is max 350 euro, dus zo'n volledig barbarian lat tower is te duur voor mij.
Die is circa 40 cm hoog. Bij de Barbarian Lat Tower is de zitting circa 38 cm hoog maar dat toestel zelf is ook nog een stukje hoger.

Wellicht is dit nog een optie voor je, die is weer net wat hoger dan de Wall Pulleys en goedkoper dan de Barbarian Lat Tower (plus een lattrekstang en tricepsstang inbegrepen in de prijs):
http://www.fitness-seller.nl/iron-force-blm8-lat-machine/

Die is circa 40 cm hoog. Bij de Barbarian Lat Tower is de zitting circa 38 cm hoog maar dat toestel zelf is ook nog een stukje hoger.

Wellicht is dit nog een optie voor je, die is weer net wat hoger dan de Wall Pulleys en goedkoper dan de Barbarian Lat Tower (plus een lattrekstang en tricepsstang inbegrepen in de prijs):
http://www.fitness-seller.nl/iron-force-blm8-lat-machine/
Ik wil ook bijvoorbeeld kneeled cables crunches doen dan is het wel handig dat ik het zitje kan verwijderen. Kan je dat ook bij die ironforce?

• #7.910
Ik wil ook bijvoorbeeld kneeled cables crunches doen dan is het wel handig dat ik het zitje kan verwijderen. Kan je dat ook bij die ironforce?
Nee dat is inderdaad niet mogelijk bij de Iron Force of Barbarian lat machines. Bij de meeste normale lat toestellen zijn de zittingen vast, alhoewel je deze bij sommige toestellen bijvoorbeeld naar de zijkant kunt klappen of kunt verwijderen. Dan zul je specifiek zo'n model moeten zoeken.

@Fitness Seller : is er eigenlijk nooit overwogen om in Barbarian Line stevige dipriemen of belts te maken?

Bij bijvoorbeeld iron force bestaat dit wel.

• #7.912
@Fitness Seller : is er eigenlijk nooit overwogen om in Barbarian Line stevige dipriemen of belts te maken?

Bij bijvoorbeeld iron force bestaat dit wel.
Daar zijn de Iron Force riemen en accessoires juist voor gemaakt ;) Dat is ons eigen merk, aangezien we het merk Barbarian Line niet meer wilden gebruiken voor dit soort producten (straps, belts etc.).

In februari komt er overigens nog een nieuwe powerlift riem bij! Vanwege de hoge kwaliteit zal die het merk ATX dragen.

Daar zijn de Iron Force riemen juist voor gemaakt ;) Dat is ons eigen merk, aangezien we het merk Barbarian Line niet meer wilden gebruiken voor dit soort producten (straps, belts etc.).

In februari komt er overigens nog een nieuwe powerlift riem bij! Vanwege de hoge kwaliteit zal die het merk ATX dragen
.

Interessant! Zal ik zeker volgen!

Wordt eind volgende week weer verwacht!

Nu weer leverbaar. Las pas hier ook een vraag over de verzendkosten, want wil deze bestellen en ze wegen maar 2KG en wil er nog een paar andere kleine dingen bij waardoor ik boven de €100,- uitkom. Dan zou ik €18,90 aan verzendkosten moeten betalen? Is dat niet een beetje overdreven voor dat gewicht en omvang?

• #7.915
Nu weer leverbaar. Las pas hier ook een vraag over de verzendkosten, want wil deze bestellen en ze wegen maar 2KG en wil er nog een paar andere kleine dingen bij waardoor ik boven de €100,- uitkom. Dan zou ik €18,90 aan verzendkosten moeten betalen? Is dat niet een beetje overdreven voor dat gewicht en omvang?
Dat klopt, de huidige verzendkosten zijn niet altijd ideaal voor alle kleine en lichte bestellingen, de meeste klanten bestellen zwaar en groot :)

Ik stuur je even een privébericht!

Hey FS,

Ik heb nog een vroege versie van de ATX Power Bar (toen die nog centre knurling had). Kan ik daar eigenlijk mee olympisch gewichtheffen, mits ik hem gebruik met bumpers en een goed platform?

• #7.917
Hey FS,

Ik heb nog een vroege versie van de ATX Power Bar (toen die nog centre knurling had). Kan ik daar eigenlijk mee olympisch gewichtheffen, mits ik hem gebruik met bumpers en een goed platform?
Absoluut, er is niets veranderd in het staal van de eerste versie en de huidige versie :)

Waarschijnlijk is een bearing bar (met naaldlagers voor extra veel spin) wel wat prettiger voor olympische lifts!

Bedankt voor je antwoord.

Ivm aanschaffen van een extra stang binnenkort nog wat vragen;

Zijn er nog plannen in de toekomst om een ATX stang specifiek voor olympisch gewichtheffen te maken?
Jullie hebben de ATX Olympic Bearing Barbell, maar die is volgens mij niet specifiek daarvoor.

En hoe verhoudt die ATX Olympic Bearing Barbell zicht tot een Pendlay/Roque/Eleiko die wel specifiek daarvoor zijn gemaakt?

• #7.919
Bedankt voor je antwoord.

Ivm aanschaffen van een extra stang binnenkort nog wat vragen;

Zijn er nog plannen in de toekomst om een ATX stang specifiek voor olympisch gewichtheffen te maken?
Jullie hebben de ATX Olympic Bearing Barbell, maar die is volgens mij niet specifiek daarvoor.

En hoe verhoudt die ATX Olympic Bearing Barbell zicht tot een Pendlay/Roque/Eleiko die wel specifiek daarvoor zijn gemaakt?
De bearing bars van ATX zijn gewoon voor gewichtheffen bedoeld, met een diameter van 28 mm en naaldlagers. Naar welke specificaties ben jij precies op zoek dan?

Wij hebben al van diverse klanten vernomen dat de ATX bars, zeker gezien het grote prijsverschil, niet veel onderdoen voor Eleiko. Recent ook nog van een Engelse klant gehoord dat hij de voorkeur aan zijn nieuwe ATX bar gaf boven zijn Pendlay bar. Persoonlijk heb ik alleen ervaring met de oudere Rogue bars (circa 2012-2013 toen wij de eerste ATX bars introduceerden) en die waren kwalitatief niet zo heel indrukwekkend. De 2.0 bars van Rogue hebben in ieder geval al flink wat verbeteringen dus ik denk dat die goed vergelijkbaar zijn met ATX.

Ik denk echter dat het gedeeltelijk ook persoonlijk zal zijn, sommigen geven wellicht de voorkeur aan ATX en anderen juist aan een ander merk. Er zijn de afgelopen 3-4 jaar in ieder geval bijna geen retouren of defecten van ATX bars geweest, dus kwalitatief gezien zul je sowieso geen miskoop doen :)

De bearing bars van ATX zijn gewoon voor gewichtheffen bedoeld, met een diameter van 28 mm en naaldlagers. Naar welke specificaties ben jij precies op zoek dan?

Wij hebben al van diverse klanten vernomen dat de ATX bars, zeker gezien de prijs, niet onderdoen voor Eleiko (de afwerking en kwaliteitscontrole van Eleiko is natuurlijk wel subliem). Recent nog een review van een Engelse klant die de voorkeur aan zijn nieuwe ATX bar gaf boven zijn Pendlay bar. Persoonlijk heb ik alleen ervaring met de oudere Rogue bars (circa 2012-2013 toen wij de eerste ATX bars introduceerden) en die waren kwalitatief niet zo heel indrukwekkend. De 2.0 bars van Rogue hebben in ieder geval al flink wat verbeteringen en zijn ook qua prijs goed vergelijkbaar met ATX.

Ik dacht, omdat er ook powerlifting markeringen opstonden dat het meer een bar was die ontwikkeld was om goed te zijn in meerdere dingen zoals powerliften, oly liften, crossfit en dus niet specifiek alleen voor olympisch gewichtheffen. Als dat niet het geval is dan wordt het waarschijnlijk wel die bar voor de prijs.

Terug
Naar boven