Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Net de Barbarian Leg curl / extension besteld. Stond al lang op mijn wenslijst, afwachten tot het er is :p

Ben ook benieuwd! Beter dan die achterlijke attach die ik nu heb.. Echter gebruik ik die ook nooit. Maar denk niet dat ik ruimte heb voor dat ding.

Gisteren heb ik mijn nieuwe aanwinst mogen ontvangen en in elkaar knutselen :) Toch bijna 2 uur bezig geweest op mijn eentje, ben blijkbaar niet meteen de handigste daarin :o

Op het einde van de montage moest ik het scharnierpunt vastzetten met een inbussleutel van 8mm. Zo een grote maat had ik niet dus heb ik tot vandaag moeten wachten om er 1 te halen en het toestel verder te monteren.

Het toestel is verder echt heel stevig en een toevoeging voor mijn garagegym! De positie waarin je moet liggen voor de 'leg curl' is trouwens wel een beetje wennen, maar ben dus echt wel tevreden met de aankoop!

Ik zet het bankje decline en de zitting 1 omhoog, dat hij op gelijke hoogte is met de beenrollen. Je kan dan de dwarsbalk van de bank (balk met wieltjes) als greep gebruiken als je zwaar gaat.

Kan je voor (een leek) mij even de pluspunten van een barbarian powercage opsommen ten opzichte van een HD-2 powerrack en een mega-tec rack? Waar zitten hem de belangrijkste verschillen/voordelen dat de barbarian power cage duurder maakt?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #8.944
Gisteren heb ik mijn nieuwe aanwinst mogen ontvangen en in elkaar knutselen :) Toch bijna 2 uur bezig geweest op mijn eentje, ben blijkbaar niet meteen de handigste daarin :o

Op het einde van de montage moest ik het scharnierpunt vastzetten met een inbussleutel van 8mm. Zo een grote maat had ik niet dus heb ik tot vandaag moeten wachten om er 1 te halen en het toestel verder te monteren.

Het toestel is verder echt heel stevig en een toevoeging voor mijn garagegym! De positie waarin je moet liggen voor de 'leg curl' is trouwens wel een beetje wennen, maar ben dus echt wel tevreden met de aankoop!
Mooi om te horen dat je tevreden bent met je aankoop! :flex:

Ik zet het bankje decline en de zitting 1 omhoog, dat hij op gelijke hoogte is met de beenrollen. Je kan dan de dwarsbalk van de bank (balk met wieltjes) als greep gebruiken als je zwaar gaat.
Mochten jullie nog de tijd vinden om een review te schrijven op de productpagina dan wordt dat natuurlijk op prijs gesteld - van dit toestel zijn namelijk niet veel gebruikerservaringen/reviews te vinden (terwijl het toch een vrij populair toestel is).

Kan je voor (een leek) mij even de pluspunten van een barbarian powercage opsommen ten opzichte van een HD-2 powerrack en een mega-tec rack? Waar zitten hem de belangrijkste verschillen/voordelen dat de barbarian power cage duurder maakt?
Als je even zoekt kunt je waarschijnlijk wel een hoop berichten/topics vinden waarin deze racks met elkaar worden vergeleken.

In het kort, de Heavy Duty racks zijn budgettoestellen en de Barbarian/MegaTec zijn luxer afgewerkt:

- BB/MT hebben rubber bescherming op de J-hooks en spotters;
- BB/MT hebben gegraveerde nummering op de palen;
- BB/MT hebben dikke rubbervoeten;
- BB/MT hebben dikkere dipstangen (comfortabelere grip);
- BB/MT hebben algemeen hogere bouwkwaliteit (onderdelen passen nauwkeuriger, coating is wat sterker etc.);
- BB heeft nog wat extra accessoires die je erbij kunt kopen (al passen die ook op de HD-2);

Alle andere details vind je terug in de productbeschrijvingen en op de foto's in onze webshop.

Het HD-2 rack is qua technische specificaties erg netjes en de stabiliteit en belastbaarheid zijn ook hoog. Als thuisgebruiker zit je wat dat betreft net zo goed met de HD-2 als met de MegaTec of de Barbarian. Het is simpelweg de afwerking die minder luxe is, daar lever je dus op in maar dat betekent ook een stuk lagere prijs. Je zult dus even voor jezelf moeten afwegen of je behoefte hebt aan de extra luxe van MegaTec/Barbarian en of je dat de meerprijs waard vindt :)

Een review zal ik zeker schrijven na een paar trainingen, maar de eerste indruk is heel positief :cool:

bedankt. Kan je voor barbarian power rack de pulley achteraf apart bijkopen? Ik meen te lezen van wel maar ik vind nergens de aparte prijs op de website lijkt me?

• #8.947
bedankt. Kan je voor barbarian power rack de pulley achteraf apart bijkopen? Ik meen te lezen van wel maar ik vind nergens de aparte prijs op de website lijkt me?
Ja dat is mogelijk, die kun je dan via e-mail bestellen en zal een paar tientjes duurder zijn dan wanneer je die samen met het rack koopt.

Hou er wel rekening mee dat wij niet kunnen garanderen dat de losse pulleys altijd compatibel blijven met oudere racks. Er is altijd een kans dat er ooit een nieuwe uitvoering komt die zodanig wordt aangepast dat deze niet meer op oudere racks zal passen.

Is de leg press van Barbarian Line ondertussen ook al onderworpen aan de 'nieuwe' look = matzwart en nieuw logo?

Een squat/kuiten toestel zoals dat van megatech, zou dat ooit komen binnen het Barbarian Line gamma?

• #8.949
Is de leg press van Barbarian Line ondertussen ook al onderworpen aan de 'nieuwe' look = matzwart en nieuw logo?

Een squat/kuiten toestel zoals dat van megatech, zou dat ooit komen binnen het Barbarian Line gamma?
Yes die is mat zwart, volgens mij zijn alle Barbarian toestellen dat inmiddels al :)

De MegaTec Squat-Calf Machine is een prima toestel, er zijn geen plannen voor vergelijkbare toestellen in onze duurdere productlijnen.

Beste fitness seller
De schijfpinnen die er voor het fortex halfrack komen zitten die niet in de weg als ze aan de staanders komen? En ik neem aan dat je er dan maar 1 per kant kwijt kan?
En passen die pinnen ook op het fortex powerrack? Ik overweeg over te stappen van een multipressrack ivm langere spotters en de ingebouwde optrekstang maar heb nu het gemak van 4 schijfpinnen en een gunrack.

• #8.951
Beste fitness seller
De schijfpinnen die er voor het fortex halfrack komen zitten die niet in de weg als ze aan de staanders komen? En ik neem aan dat je er dan maar 1 per kant kwijt kan?
En passen die pinnen ook op het fortex powerrack? Ik overweeg over te stappen van een multipressrack ivm langere spotters en de ingebouwde optrekstang maar heb nu het gemak van 4 schijfpinnen en een gunrack.
De uitbreidingen die voor het Fortex Half Rack en het Fortex Power Rack gepland staan, zijn twee extra palen aan de achterkant van de racks (zoals bij ATX). Op die extra palen worden de ophangpinnen voor de halterschijven bevestigd. Die extra palen hinderen de normale functionaliteit van het rack dus niet :)

De ophangpinnen zullen ook los verkrijgbaar zijn. Dan zou je inderdaad losse pinnen kunnen kopen die je onderaan de originele palen van het rack bevestigt (hoger kan niet, omdat je de spotters en J-hooks anders niet meer kunt gebruiken).

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: gose
Klinkt goed die uitbreiding. Voor mij persoonlijk zou het nog mooi zijn als ze iets hoger zijn zodat ik chin ups/pull ups kan doen met gestrekte benen.
Komt er nog een rig in de fortex serie of alleen in ATX?

Klinkt inderdaad interessant.
Enig idee van de prijs van die uitbreiding met ophangpinnen voor halterschijven?

• #8.955
Klinkt goed die uitbreiding. Voor mij persoonlijk zou het nog mooi zijn als ze iets hoger zijn zodat ik chin ups/pull ups kan doen met gestrekte benen.
Komt er nog een rig in de fortex serie of alleen in ATX?
Nee, rigs voorlopig alleen voor ATX.

De hoogte van Fortex is eigenlijk bewust rond 220 cm gehouden zodat dit ook voor thuisgebruikers een optie is. Dan is 230 cm of 240 cm zoals bij ATX vaak te hoog. Zakelijke klanten raden we sowieso ATX aan.

Ik wil een aanpassing naar hogere palen voor de Fortex serie eventueel wel overwegen als er veel vraag naar is... roep maar eens wat iedereen vindt!

Prijzen en levertijd van de uitbreidingen zal ik hier zsm laten weten.

Goedemiddag,

Ik heb nu bijna een jaartje een rambar. Nu wil ik graag tussen de knurling schoonmaken (vooral magnesium etc eruit. Heb een nylon borstel bij de Praxis gehaald maar hier gaat het niet echt mee weg.

Kan ik hiervoor ook een messing borstel gebruiken?

Alvast weer bedankt!

Fitness-seller heeft ondertussen een set speciaal om je barbell te onderhouden, dacht ik toch.

• #8.959
Goedemiddag,

Ik heb nu bijna een jaartje een rambar. Nu wil ik graag tussen de knurling schoonmaken (vooral magnesium etc eruit. Heb een nylon borstel bij de Praxis gehaald maar hier gaat het niet echt mee weg.

Alvast weer bedankt!
Gebruik je de borstel droog of in combinatie met iets van een olie? Zie onze Halterstang Onderhoudskit.

Na een jaar zullen er in ieder geval al aardig wat huidresten en magnesiumresten in de knurling zitten, dus mogelijk is er ook al wat verkleuring/oxidatie. Een messing borstel zou ik in ieder geval niet gebruiken, daarmee zou je misschien krassen maken.

Goedemiddag,

Alvast weer bedankt!

Rogue heeft op youtube ook een filmpje over de onderhoudskit en bar

Terug
Naar boven