AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.161
Zijn er toevallig ergens filmpjes van de ATX soft drop blocks in gebruik? (hoe goed ze de klap al dan niet opvangen)
Zou ze willen gebruiken voor gewichtheffen, maar heb weinig zin om bij het droppen van een baar van overhead (ben 1m90) dat de baar bijna terug in mijn gezicht stuitert.
Wij hebben helaas geen video's gemaakt van dit product, dan zou je al moeten zoeken of een klant ergens een video online heeft gezet. Het foam heeft een vrij hoge hardheid, dit zal niet veel stuiteren.

Kun je voor het prx 750 rack de storage extension los kopen. Zo ja welke prijs?
Zelfde vraag voor de weightstack van de 750 pulley.
Dank alvast.
De Storage Extension voor de PRX-750 kost los € 169,00 (dat is zonder Weight Pins, die kun je apart erbij bestellen). Als je deze wil bestellen kun je dat via e-mail doorgeven.

De gewichtstapel is niet los te koop, alleen de volledige pulley LTO-750 met gewichtstapel.

Zojuist een Hex Bar besteld bij jullie. Zodra de ATX Swiss bar leverbaar is zal ik ook deze bestellen :)

Overigens: ik train nu met een cheap ass olympische barbell. Ik wil deze eigenlijk ook eens upgraden: welke olympische stang is goed voor allround gebruik; deadliften, squaten, bench press en shoulder press. Qua gewicht kom ik nergens boven de 150, ik zoek een bar met een goede prijs/kwaliteitsverhouding, dus geen Eleiko bar o.i.d.
De ATX Training Bars of een normale ATX Power Bar of ATX Ram Bar of iets dergelijks.

Hi, If I had an additional 107 crossmember on the bottom in an ATX 830 rack, could I then mount the lat pulley inbetween those two crossmembers if I drill a hole in the mounting plate in the top one for the cable? Just asking, since I wanted to combine the 830 with the 177 crossmembers and two uprights in the front to create a rig/rack combo. Thanks in advance
Sorry, I have no idea what you mean. Please see the image below in order to see how the pulley is attached to a PRX-830 rack:

Bijlagen

• lat830.png
    lat830.png
    352,6 KB · Weergaven: 104
  • #11.164
Hi, I want to install it on the back instead of the side, I attached a paint mockup :)

Thanx in advance
No sorry, this is not possible. The crossmember already has holes in it with 5 cm hole spacing. But the pulley holes are 17,8 cm apart. It means you'd need to drill a hole partly through another hole (and you'd need to drill some other holes as well, to the sides of the crossmember and upright). It might theoretically be possible but we don't recommend it because it's uncertain how stable/safe the result would be.

Zijn er ook plannen om op termijn een Storage Extension te maken voor de 710 en 720 racks?
Nee dat zal niet gebeuren. Er zullen altijd verschillen blijven tussen de goedkopere en de duurdere racks. De Storage Extension is één van de meerwaardes van de PRX-750 ten opzichte van de goedkopere PRX-710 en PRX-720.

No sorry, this is not possible. The crossmember already has holes in it with 5 cm hole spacing. But the pulley holes are 17,8 cm apart. It means you'd need to drill a hole partly through another hole (and you'd need to drill some other holes as well, to the sides of the crossmember and upright). It might theoretically be possible but we don't recommend it because it's uncertain how stable/safe the result would be.
Thanks for the answer, sorry I have to ask another question. If i have to mount it on the side and I want to have 177 crosmembers in the front, can I mount the pulley below the 177 crossmember if I shorten the guiding rods and lower the 45 cm crossmember in the ATX 830?
Thanks for your time

Bijlagen

• lat830.png
    lat830.png
    369,6 KB · Weergaven: 94
  • #11.166
Thanks for the answer, sorry I have to ask another question. If i have to mount it on the side and I want to have 177 crosmembers in the front, can I mount the pulley below the 177 crossmember if I shorten the guiding rods and lower the 45 cm crossmember in the ATX 830?
Thanks for your time
Yes that's possible, you'll need to shorten the guiding rods and the cables. But the cables are adjustable anyway because we offer racks with different depths.

Or you can direct the cable to the BACK of the rack instead of the front (so that would be to the left on your picture above). Then you wouldn't need to shorten the guiding rods and you'd simply use the pulley on the back of the rack.

Laatst bewerkt:
Wat is de gemiddelde levertijd van de spullen die jullie nu nog hebben?

Toppie! :thumbup:
Nog vrij vlot ook.
Ik had de melding gelezen, maar hoopte al dat je zou vertellen dat het niet twee maar één week was. :roflol:
Net een bestelling geplaatst. Even de persconferentie afgewacht, maar het klonk niet alsof de sportschool na 28 april open gaat. :P

Laatst bewerkt:
PRX-720 opeens 30 euro duurder? :eek:

• #11.174
PRX-720 opeens 30 euro duurder? :eek:
Dat klopt, alle racks hebben een kleine prijsverhoging gehad, echter stond dit al langer gepland. Toegegeven, de timing komt erg ongelegen nu met alle woekerprijzen tijdens de coronacrisis maar de nieuwe ATX racks series zijn deze maand een half jaar oud en de introductieprijzen waren erg krap en agressief berekend. Zelfs nu na de prijsverhoging zijn deze racks nog steeds goedkoper dan de oude MegaTec en Barbarian racks. Volgens mij heb ik daar destijds al iets over gezegd in dit topic. De racks zijn sowieso niet leverbaar tot juni, dus we doen dit zeker niet om te profiteren van de crisis (ik hoop namelijk dat alles tegen die tijd weer wat normaler begint te worden).

Enkele bankjes zijn ook in prijs verhoogd, die waren al jaren ongewijzigd. De MBX-800 is daarentegen sterk in prijs verlaagd.

Barbells en plates zijn ongewijzigd in prijs en de ATX Cerakote Bars worden volgende week juist in prijs verlaagd.

Laatst bewerkt:
Wow, ik heb tot nu toe nog nooit prijzen vergelijken van de huidige ATX racks met mijn eigen Barbarian cage maar het ATX rack welke de Barbarian vervangt (de PRX-750) is inderdaad een stuk goedkoper dan de Barbarian was.

Fitness seller, als iets op jullie websites uitverkocht is wat de verwachten tijd dat deze weer op voorraad verschijnt.

Met name:Screenshot_20200416-020915_Firefox.jpg

• #11.177
Fitness seller, als iets op jullie websites uitverkocht is wat de verwachten tijd dat deze weer op voorraad verschijnt.

Met name:
Dat verschilt per product, wij krijgen elke maand meerdere leveringen binnen met producten. Product A zou dus eind deze maand binnen kunnen komen maar Product B misschien pas eind mei of begin juni.

Begin mei komen in ieder geval een aantal exemplaren van de SQS-750 binnen, maar die zullen vast snel weer weg zijn. De volgende grote levering van de SQS-750 komt pas midden/eind juni.

als jullie hier als eerste weer willen posten. dat er nieuwe levering op de website staat zou tof zijn.

Mijn bestelling is geleverd @Fitness Seller ! Snelle levering, erg tevreden mee.

Kleine sidenote: ik had 2 x 20 bumpers en 2 x 0,5kg plates en straps besteld. De verpakkers hadden mijn 'kleine' materiaal in een van de dozen van de bumpers gedaan, waardoor dit karton vrijwel helemaal kapot aankwam en er al wat kleine beschadigingen op één van de bumpers zaten. Hier heb ik zelf geen moeite mee, maar ik dacht het even te melden ;)

Verder erg tevreden met jullie spul (had vorige week ook een bestelling binnen).

• #11.180
Mijn bestelling is geleverd @Fitness Seller ! Snelle levering, erg tevreden mee.

Kleine sidenote: ik had 2 x 20 bumpers en 2 x 0,5kg plates en straps besteld. De verpakkers hadden mijn 'kleine' materiaal in een van de dozen van de bumpers gedaan, waardoor dit karton vrijwel helemaal kapot aankwam en er al wat kleine beschadigingen op één van de bumpers zaten. Hier heb ik zelf geen moeite mee, maar ik dacht het even te melden ;)

Verder erg tevreden met jullie spul (had vorige week ook een bestelling binnen).
Bedankt voor de feedback! Normaal gesproken kan dit geen kwaad maar bij pakketzendingen wordt er soms ruw omgegaan met de pakketjes en dan is dit inderdaad niet zo handig. Excuses voor het ongemak! Gelukkig is het verder in orde voor je :)

Terug
Naar boven