MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.601
Is het trouwens slim om die Rubberen gekleurde olympische halterschijven in een schuur te laten liggen? Of gaat die metalen binnenring alsnog wel roesten van de luchtvochtigheid?
Het is roestvast staal dus normaal gesproken zal dat niet snel gaan roesten. Maar met een zeer hoge luchtvochtigheid kan RVS ook oxideren, het is niet zo dat RVS volledig immuun is voor roest.

Waarom is die nieuwe cable pull station opeens 100 euro duurder geworden? (Die andere 2 versies ook trouwens)
De volgende versies krijgen wat kleine updates. Maar alles wordt sowieso duurder met de prijsstijgingen in de fabrieken en het transport. Zie mijn post hier in dit topic van een paar weken geleden voor meer toelichting.

Fitness seller was razendsnel met de levering, DPD niet zo...
De pakketdiensten hebben het extreem druk deze periode, nog meer dan normaal. Leveringen duren daardoor inderdaad wat langer dan normaal nu :(

Vraagje. Paar weken terug het 820 rack besteld en ook ontvangen. Aantal zaken waren niet voorradig. Nu wil ik deze wel hbeben maar ze komen waarschijnlijk februari binnen. Echter kan ik niet preorderen. Maar als ik van te voren betaal, is dan nog niks mogelijk?

De pakketdiensten hebben het extreem druk deze periode, nog meer dan normaal. Leveringen duren daardoor inderdaad wat langer dan normaal nu :(
Ik heb een paar dagen terug een mail gekregen dat ze mijn pakjes vasthouden maar er staat geen reden bij.
Vast de drukte ja, jammer want jullie waren echt wel snel met de levering.

Ik was by the way nog maar gestopt met elke keer de schijven sectie opnieuw te checken. Mag ik nu weer opnieuw beginnen :D :D

• #12.605
Vraagje. Paar weken terug het 820 rack besteld en ook ontvangen. Aantal zaken waren niet voorradig. Nu wil ik deze wel hbeben maar ze komen waarschijnlijk februari binnen. Echter kan ik niet preorderen. Maar als ik van te voren betaal, is dan nog niks mogelijk?
Nee helaas, dat is juist een pre-order :p vanwege de enorme vraag nu nemen wij geen pre-orders/reserveringen meer aan.

Ik heb een paar dagen terug een mail gekregen dat ze mijn pakjes vasthouden maar er staat geen reden bij.
Vast de drukte ja, jammer want jullie waren echt wel snel met de levering.
Ja sommige pakketjes duren helaas wat langer nu, dat zal na de feestdagen weer worden opgepakt door DPD.

Ik was by the way nog maar gestopt met elke keer de schijven sectie opnieuw te checken. Mag ik nu weer opnieuw beginnen :D :D
Sorry :p

20201228_114752.jpg

Valt dit ook niet onder verboden wapens ? 😎

Ik ben nu een aantal weken in het bezit van een competition powerlifting bar. Ik berg deze verticaal op via de barbell hanger van jullie site. Nu zag ik net dat er wat olie uit een van de sleeves is gelopen (de bovenste) ik heb het weggeveegd en de barbell andersom gehangen. Kan dit kwaad? Ik heb de barbell gisteren nog gebruikt en niks geks opgemerkt.

• #12.611
Ik ben nu een aantal weken in het bezit van een competition powerlifting bar. Ik berg deze verticaal op via de barbell hanger van jullie site. Nu zag ik net dat er wat olie uit een van de sleeves is gelopen (de bovenste) ik heb het weggeveegd en de barbell andersom gehangen. Kan dit kwaad? Ik heb de barbell gisteren nog gebruikt en niks geks opgemerkt.
Nee dat kan normaal gesproken geen kwaad, waarschijnlijk was dit wat overtollige olie en zijn de lagers gewoon goed gesmeerd. Je zou na verloop van tijd wat nieuwe olie kunnen aanbrengen mocht je ooit merken dat dat nodig is :)

Welke schijven maken het minste geluid uit jullie assortiment?
en het meest geschikt voor binnenshuis?

• #12.613
Welke schijven maken het minste geluid uit jullie assortiment?
en het meest geschikt voor binnenshuis?
Dan zou ik voor de ATX Rough Rubber Bumper Plates gaan, dat is de zachtste rubber dus de beste demping (wel een hogere bounce als je de halterstang zou afwerpen):

Ik ben bang dat de meeste gewichten alweer uitverkocht zijn nadat die vorige week zijn binnengekomen. De volgende levering zal nog even op zich laten wachten.

Dan zou ik voor de ATX Rough Rubber Bumper Plates gaan, dat is de zachtste rubber dus de beste demping (wel een hogere bounce als je de halterstang zou afwerpen):

Ik ben bang dat de meeste gewichten alweer uitverkocht zijn nadat die vorige week zijn binnengekomen. De volgende levering zal nog even op zich laten wachten.

er wordt niet mee gegooid, ik zat zelf te twijfelen tussen deze twee:

doordat de bumper plates te dik zijn ivm met korte halterschijfopname,

Alleen werd er in een adviestopic voor een homegym gezegd niet voor handgrepen in de schijven te gaan.

• #12.615
er wordt niet mee gegooid, ik zat zelf te twijfelen tussen deze twee:

https://www.fitness-seller.nl/polyurethaan-4-grip-halterschijven-50-mm/

https://www.fitness-seller.nl/rubberen-gekleurde-olympische-halterschijven/

doordat de bumper plates te dik zijn ivm met korte halterschijfopname,

Alleen werd er in een adviestopic voor een homegym gezegd niet voor handgrepen in de schijven te gaan.
Als je niet voor bumper plates kiest dan maakt het niet zoveel uit wat je kiest, want alle normale rubberen halterschijven hebben een gietijzeren kern met slechts een dun laagje rubber (of urethaan) eromheen. Dat dunne laagje rubber zal geen dreunen van vallende gewichten dempen (maar wel het gekletter van de halterschijven tegen elkaar als ze op de halterstang zitten).

Wat betreft het 'advies' over halterschijven met handgrepen: tenzij het gaat over halterschijven waarmee afgeworpen of erg zwaar gedeadlift wordt (waardoor de halterschijven op het punt van de handgreep wellicht kunnen breken) maakt het niet uit of de halterschijf een handgreep heeft of niet. De schijf wordt er wellicht een fractie dikker van maar voor de meeste thuisgebruikers maakt dat niet zoveel uit. Ik kan mij in ieder geval niet herinneren wanneer wij voor het laatst een klacht hebben gehad over een gebroken halterschijf :)

De tweede optie die je noemt heeft als voordeel dat alle halterschijven een diameter van 45 cm hebben, waardoor je deadlift altijd de juiste starthoogte heeft (mocht je je bijvoorbeeld willen richten op powerliften). Dat geldt overigens ook voor bumper plates.

Komt er ooit nog stock?

• #12.617
Nee, nooit meer... :(

... er komt deze laatste twee weken van december meer dan 150.000 ton aan materiaal binnen, waaronder veel halterschijven en halterstangen. Een hoop daarvan is vorige week al binnenkomen, dat hebben we ook aangekondigd in dit topic. De rest komt deze week of volgende week online in de shop.

Laatst bewerkt:
Wanneer zijn de leveringen voor de verschillende lat pulley's voorzien?

• #12.619
Wanneer zijn de leveringen voor de verschillende lat pulley's voorzien?
LPL-720 en LSW-740 zullen eind januari binnenkomen, van de andere modellen is nog geen concrete levertijd bekend.

En power racks en bankjes komen vanaf februari weer binnen (alle modellen verspreid over februari en maart en wellicht nog april)

@Fitness Seller krijgen jullie ooit nog eens een verticale leg press in jullie assortiment? Zoals jullie vroeger hadden van rond de 300 euro, waar je op de grond ligt en het gewicht boven je wegduwt?

Terug
Naar boven