XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #14.081
@Fitness Seller

Ik heb een vraag met betrekking tot de ATX Leg Extension en Curl.

Wanneer ik het bankje naar beneden klap dan komt die niet dicht genoeg bij de pin om te locken.
Moet ik dit gewoon geforceerd duwen of zit er iets fout?
Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik op deze foto’s moet zien en dit klinkt ook niet als iets dat ik ooit eerder heb gehoord. Voor dit soort technische zaken het beste even een e-mail sturen naar onze klantenservice, dan zullen zij je verder helpen.

Elke van die vloeren zou prima volstaan, aangezien je sowieso nog drop blocks gaat gebruiken én ook nog eens een platform maakt. Het is dus niet zo dat je een zo dik mogelijk rubbertegel nodig hebt voor optimale demping. Ik zou dus geowon kiezen wat je mooi vindt, wat binnen je budget past, of wat op voorraad is :o

De gym bumper plates zal nog wel wat maanden gaan duren. Eerstvolgende leveringen daarvan zijn waarschijnlijk al helemaal uitverkocht aan sportscholen die deze nog in bestelling hebben staan (dit zijn onze meest populaire bumpers). Overigens zal zo'n volledige set sowieso vrijwel nooit leverbaar zijn, omdat er altijd wel iets uit de set ontbreekt. Je zult dus moeten kijken naar de losse halterstangen en de losse bumpers.
Hier nog op terugkomend.

Wanneer is een bumperplate echt een betere keuze dan een gietijzeren of urethane plate?
Ben niet van plan om des crossfits te gaan smijten met m'n barbell.
Enigste waar ik demping nodig voor heb is DL's.
Is een bumper beter/beschermender dan een andere plate, als ik een 'hardere' daling heb? Of is dat verschil nihil.
En nog eens bezien indien drop blocks worden gebruikt....

@Fitness Seller

Hebben jullie enig idee wanneer de ATX Multi Grip Bar / Swiss Bar weer op voorraad komt?

• #14.085
Hier nog op terugkomend.

Wanneer is een bumperplate echt een betere keuze dan een gietijzeren of urethane plate?
Ben niet van plan om des crossfits te gaan smijten met m'n barbell.
Enigste waar ik demping nodig voor heb is DL's.
Is een bumper beter/beschermender dan een andere plate, als ik een 'hardere' daling heb? Of is dat verschil nihil.
En nog eens bezien indien drop blocks worden gebruikt....
Bumper plates zijn vooral bedoeld voor afwerpen inderdaad, of als je wat meer demping zoekt bij deadlifts. Ze beschermen niet alleen je vloer maar vooral ook je halterstang. Als je de halterstang afwerpt met gietijzeren halterschijven dan kan deze buigen of kunnen de lagers beschadigen.

Deadlifts zijn prima mogelijk met normale gietijzeren of rubberen halterschijven maar ik zou wel een rubbervloer aanraden (of inderdaad drop blocks). Sommige mensen vinden bumper plates ook fijner voor deadlifts, gewoon omdat het wat meer demping biedt. Let wel op dat de bumper plates allemaal op je halterstang passen, als je richting 200 kg gaat dan zul je waarschijnlijk toch voor de dunnere gietijzeren of rubberen halterschijven moeten kiezen.

@Fitness Seller

Hebben jullie enig idee wanneer de ATX Multi Grip Bar / Swiss Bar weer op voorraad komt?
Circa maart-april zoals het nu uitziet.

Komt de ATX Leg lift option binnenkort weer op voorraad ? :)

Wellicht een idee om zo'n accessoire te maken voor de PRX racks? Ideaal voor de mensen met minder ruimte :)

Laatst bewerkt door een moderator:
  • #14.095
Wellicht een idee om zo'n accessoire te maken voor de PRX racks? Ideaal voor de mensen met minder ruimte :)
We werken al aan iets anders (meer universeel).

Overigens kun je de ATX Support Pad ook prima gebruiken voor Hip Thrusts:

Laatst bewerkt:
Enig idee wanneer er weer leg press machines geleverd worden?

650 is binnen, de keldergym word langzaam een realiteit. Volgende week rubbermatten ophalen en dan nog powerrack etc bestellen.
20220207_204603.jpg

Het begin is er. Goede basis 👍 Je kan iig alvast wat oefeningen met de dumbells doen.

Terug
Naar boven