AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Enig idee wanneer de compact leg press weer op voorraad is?
Zoals vermeld op de productpagina wordt deze begin mei verwacht. Deze kan dus elk moment binnenkomen als er geen vertragingen zijn met het lossen.
 
NIEUW

Zoals sommigen van jullie waarschijnlijk al hebben gezien, zijn een aantal producten van XXL Nutrition sinds kort ook verkrijgbaar in onze shop! Handig wanneer je nog wat supplementen wil meebestellen bij je equipment :cool: Wij bieden in onze shop enkel de bestsellers en de populairste smaken aan, voor het volledige assortiment en alle smaken kunnen jullie natuurlijk zoals vanouds terecht bij XXL Nutrition.

Hoewel supplementen de laatste maanden ook niet konden ontkomen aan flinke prijsstijgingen, kunnen wij sommige producten nog tegen lagere prijzen aanbieden omdat we deze al een half jaar geleden hebben ingekocht (maar nu pas online hebben gezet :o). Dus grijp je kans zolang de voorraad strekt!

We hebben nog niet alles online staan, hou onze Nieuwe producten pagina of de Voeding & Supplementen categorie de komende weken in de gaten.
 
Die ATX power rack 800 serie komt daar ooit nog een "garage" versie van die net iets lager is? De monolift wat daarbij gekocht kan worden ziet er net iets solider uit dan die compacte. Ik heb nu nog een oude rack van Barbarian uit 2013 waar die extra accessoires allemaal niet op passen vanwege die grootte en afstanden van de gaten (30mm en 60mm hart afstand) in het profiel. Heeft iemand ervaringen met die compacte monolift? Hoe houd die zich met zware squats?
 
Die ATX power rack 800 serie komt daar ooit nog een "garage" versie van die net iets lager is? De monolift wat daarbij gekocht kan worden ziet er net iets solider uit dan die compacte. Ik heb nu nog een oude rack van Barbarian uit 2013 waar die extra accessoires allemaal niet op passen vanwege die grootte en afstanden van de gaten (30mm en 60mm hart afstand) in het profiel. Heeft iemand ervaringen met die compacte monolift? Hoe houd die zich met zware squats?
Nee ik denk niet dat we ooit lagere varianten zullen aanbieden van de 800 serie racks. Je kunt deze als klant namelijk wel eenvoudig zelf inkorten (of laten inkorten door een lokale metaalbewerker). Het gatenraster is bij de 800 serie racks van boven tot beneden hetzelfde dus je kunt de staanders vanaf de bovenkant inkorten, in stappen van 5 cm.

De ATX Compact Monolift zijn belastbaar tot 300 kg per paar, dus die kunnen wel wat hebben :)
 
NIEUW

De bare steel powerlifting bar uit onze eigen productie hebben we nu toch maar alvast online gezet:


Rik76 hoe bevalt de jouwe eigenlijk? :)

Er is nog veel meer in de maak wat betreft onze eigen barbell productie maar nog niet alles loopt precies zoals we willen, dus dat wordt iets voor de komende maanden (of eind dit jaar).

Hier nog wat meer informatie over het XTP® staal van deze Made in Germany barbells:

XTP® Technologie

De gepatenteerde XTP® (Xtreme Performance) Technologie is een nieuw type thermomechanisch proces waarbij de structuur van het staal met warmte en kracht ultrafijn wordt samengeperst. Hoewel met XTP® behandeld staal er aan de buitenkant hetzelfde uitziet als conventioneel staal, zit de echte kwaliteit aan de binnenkant verborgen. De ultrafijnkorrelige microstructuur van het staal maakt voorheen onbereikbare niveaus van materiaalweerstand en sterkte mogelijk en garandeert ook een uiterst hoge weerstand tegen scheurgroei. Het resultaat is een halterstang die bij elke krachtmeting als beste uit de bus komt.

1652466549181.png
 
@Rik76 hoe bevalt de jouwe eigenlijk? :)
Ik kan 'm voorlopig niet vol testen. Ben even aan het herstellen van een lichte liesblessure. Maar ik train er wel mee.
Wat ik voorlopig kan zeggen:
- Ik heb de versie met brede flenzen op de sleeves gekozen. Zowel esthetisch als praktisch draagt dit mijn voorkeur (de plates hebben iets meer plaats naast het rack wat un-racken en re-racken makkelijker maakt). De sleeves zijn zeer gelijkaardig aan die van de Ram.
- In verhouding met mijn Ram v1 heeft ie veel minder speling op de lagers. De sleeves kunnen veel minder bewegen. Als je de plates dus met een comp. collar vast zet hoor je enkel een doffe slag als je een deadlift neerlegt op rubber matten. Heerlijk.
- De knurling (ik heb 1,5mm, scherp genomen) is heel netjes uitgevoerd. Voorlopig heb ik nog weinig grip omdat de olie blijkbaar niet zo makkelijk uit die diepere knurling gaat. Met echt een minimale hoeveelheid magnesium is de grip heel goed, zonder pijnlijk te zijn (ondanks de benaming: scherp). Naar mijn ervaring is dat redelijk typisch aan een bare steel barbell. Ligt echt goed in de hand. Veel betere grip dan de Ram v1.
- De diepe, scherpe knurling zorgt er ook voor dat de barbell bij squats lekker blijft liggen. De zachtere knurling van de Ram v1 zorgde bij warm weer of/en lange sets wel eens voor een barbell die langzaam naar beneden gleed. Dat drukt dan aardig op de polsen. Deze week setjes van 8 reps, 300 tempo squat gedaan en totaal geen last gehad van dat effect ('t was hier ~25 graden).
- Van doorbuiging geen enkel spoor gezien. Maar zwaarder dan 180kg heb ik dan ook nog niet gelift.
- Afwerking is super netjes.
Als competitieve powerlifter is dit net zo goed als, zoniet beter dan een Eleiko van >€1000.
 
Ik kan 'm voorlopig niet vol testen. Ben even aan het herstellen van een lichte liesblessure. Maar ik train er wel mee.
Wat ik voorlopig kan zeggen:
- Ik heb de versie met brede flenzen op de sleeves gekozen. Zowel esthetisch als praktisch draagt dit mijn voorkeur (de plates hebben iets meer plaats naast het rack wat un-racken en re-racken makkelijker maakt). De sleeves zijn zeer gelijkaardig aan die van de Ram.
- In verhouding met mijn Ram v1 heeft ie veel minder speling op de lagers. De sleeves kunnen veel minder bewegen. Als je de plates dus met een comp. collar vast zet hoor je enkel een doffe slag als je een deadlift neerlegt op rubber matten. Heerlijk.
- De knurling (ik heb 1,5mm, scherp genomen) is heel netjes uitgevoerd. Voorlopig heb ik nog weinig grip omdat de olie blijkbaar niet zo makkelijk uit die diepere knurling gaat. Met echt een minimale hoeveelheid magnesium is de grip heel goed, zonder pijnlijk te zijn (ondanks de benaming: scherp). Naar mijn ervaring is dat redelijk typisch aan een bare steel barbell. Ligt echt goed in de hand. Veel betere grip dan de Ram v1.
- De diepe, scherpe knurling zorgt er ook voor dat de barbell bij squats lekker blijft liggen. De zachtere knurling van de Ram v1 zorgde bij warm weer of/en lange sets wel eens voor een barbell die langzaam naar beneden gleed. Dat drukt dan aardig op de polsen. Deze week setjes van 8 reps, 300 tempo squat gedaan en totaal geen last gehad van dat effect ('t was hier ~25 graden).
- Van doorbuiging geen enkel spoor gezien. Maar zwaarder dan 180kg heb ik dan ook nog niet gelift.
- Afwerking is super netjes.
Als competitieve powerlifter is dit net zo goed als, zoniet beter dan een Eleiko van >€1000.
Ondanks dat je de barbell nog niet vol getest hebt, toch al een aardig uitgebreide review. Bedankt daarvoor! Mooi om te lezen dat je zo positief bent over de barbell, dat horen we natuurlijk maar al te graag :flex: Succes met je herstel!

Goed punt overigens wat betreft de benaming van de knurling. Echt scherp (als in pijnlijk) kun je deze knurling niet noemen, eerder grof met een hele goede grip zonder je huid open te scheuren. Misschien moeten we daar nog eens over nadenken. We werken overigens nog aan een extra scherpe knurling die wel écht scherp zal zijn (dus met volledig puntige toppen die niet zijn afgevlakt).

Overigens bleek ons blanke staal in onze testen verrassend resistent tegen corrosie, ik ben benieuwd hoe jij dat ervaart op de lange termijn. Onze eerste gebruikers gebruiken deze barbells al maanden zonder enige vorm van onderhoud en zij hebben nog geen roestvorming of verkleuringen geconstateerd.
 
Laatst bewerkt:
Ondanks dat je de barbell nog niet vol getest hebt, toch al een aardig uitgebreide review. Bedankt daarvoor! Mooi om te lezen dat je zo positief bent over de barbell, dat horen we natuurlijk maar al te graag :flex: Succes met je herstel!

Goed punt overigens wat betreft de benaming van de knurling. Echt scherp kun je deze knurling niet noemen, dus misschien moeten we daar nog eens over nadenken. We werken overigens nog aan een extra scherpe knurling die wel écht scherp zal zijn (dus met volledig puntige topjes die niet zijn afgevlakt).

Overigens bleek ons blanke staal in onze testen (met zoutbaden en dagenlang buiten in de regen etc.) verrassend resistent tegen corrosie, ik ben benieuwd hoe jij dat ervaart op de lange termijn. Onze eerste gebruikers gebruiken deze barbells al maanden zonder enige vorm van onderhoud (binnenshuis) en zij hebben nog geen roestvorming of verkleuringen geconstateerd.
Dankjewel. Het gaat al ietsje beter met de lies. Hopelijk over een weekje of 2 weer vol aan de bak. (ik mis mijn zware squats :()

Die vulkaan knurling werkt heel goed. Je krijgt een groot raakoppervlak met de huid en toch niet het gevoel dat er scherpe punten in je vel snijden.
Er zijn misschien liefhebbers van maar ik zou persoonlijk nooit een knurling kiezen waarvan de punten geen vulkaan reliëf hebben of afgevlakt zijn.

Ik hoop dat het staal lang mooi blijft, want de barbell ziet er echt heel netjes uit. Tot nu toe geen spoor van corrosie. En da's met mijn zweet al een prestatie.
Zo'n goed doorleefde blanke stalen barbell heeft anders ook wel iets. ...het is het tussenstadium dat soms wat minder mooi is.
 
Dankjewel. Het gaat al ietsje beter met de lies. Hopelijk over een weekje of 2 weer vol aan de bak. (ik mis mijn zware squats :()

Die vulkaan knurling werkt heel goed. Je krijgt een groot raakoppervlak met de huid en toch niet het gevoel dat er scherpe punten in je vel snijden.
Er zijn misschien liefhebbers van maar ik zou persoonlijk nooit een knurling kiezen waarvan de punten geen vulkaan reliëf hebben of afgevlakt zijn.

Ik hoop dat het staal lang mooi blijft, want de barbell ziet er echt heel netjes uit. Tot nu toe geen spoor van corrosie. En da's met mijn zweet al een prestatie.
Zo'n goed doorleefde blanke stalen barbell heeft anders ook wel iets. ...het is het tussenstadium dat soms wat minder mooi is.
Een barbell met een mooie patina look heeft ook wel wat inderdaad :cool:
 
NIEUW

De bare steel powerlifting bar uit onze eigen productie hebben we nu toch maar alvast online gezet:


Rik76 hoe bevalt de jouwe eigenlijk? :)

Er is nog veel meer in de maak wat betreft onze eigen barbell productie maar nog niet alles loopt precies zoals we willen, dus dat wordt iets voor de komende maanden (of eind dit jaar).

Hier nog wat meer informatie over het XTP® staal van deze Made in Germany barbells:



Bekijk bijlage 555634
Erg mooie bar!
Rik76: veel plezier ermee!
 
Is het een idee om bij de https://www.fitness-seller.nl/cable-pulley-set/ meteen de mogelijkheid te bieden de juiste lengte staalkabel te selecteren?
Nu moet ik die set aanschaffen en daarna nog een losse staalkabel op maat bestellen. Vervolgens ligt die kabel van 170 te verstoffen.

Of misschien de onderdelen los aan te bieden?

En nee, 2 kleinere staalkabels met elkaar verbinden is niet echt een goede oplossing :P
 
Is het een idee om bij de https://www.fitness-seller.nl/cable-pulley-set/ meteen de mogelijkheid te bieden de juiste lengte staalkabel te selecteren?
Nu moet ik die set aanschaffen en daarna nog een losse staalkabel op maat bestellen. Vervolgens ligt die kabel van 170 te verstoffen.

Of misschien de onderdelen los aan te bieden?

En nee, 2 kleinere staalkabels met elkaar verbinden is niet echt een goede oplossing :P
Nee helaas, die goedkope set komt kant en klaar en wordt dus alleen zo verkocht, daar kunnen we verder niets aan veranderen.
 
Die ATX deadlift stang wat is daar de verwachte levertijd van?
 
Nice, de Multi-Bench MBX-660 weer beschikbaar.
Wilde gelijk bestellen, alleen zit ik op kantoor zonder ideal reader, heb nu gekozen voor bankoverschrijving.

Fitness Seller Blijft deze bestelling gewoon gereserveerd voor mij als ik deze vanavond bij thuiskomt overboek?
 
Nice, de Multi-Bench MBX-660 weer beschikbaar.
Wilde gelijk bestellen, alleen zit ik op kantoor zonder ideal reader, heb nu gekozen voor bankoverschrijving.

Fitness Seller Blijft deze bestelling gewoon gereserveerd voor mij als ik deze vanavond bij thuiskomt overboek?
Ja, zolang je de bestelling of betalingstransactie niet zelf annuleert zal deze enkele dagen gereserveerd blijven (bankoverschrijving volgens mij 7 dagen, maar een iDEAL transactie slechts een paar uur)
 
Back
Naar boven