XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Wat betreft de jammer arms zijn we er nog niet helemaal over uit hoe we dat gaan aanvliegen. Ik ben zelf totaal geen fan van de trolleys, ik snap echt niet wat iedereen daarin ziet. Onhandige dingen :o Ik vind onze compacte en lichtgewicht Curved Jammer Arms nog steeds de beste oplossing. Maar onze ingenieur zal vast met iets moois komen.

Je ziet het hier vanzelf langskomen als we klaar zijn om meer informatie te delen of om iets nieuws laten zien ;)
Nou ik heb de huidige jammer arms gehad en na een lange tijd ergernissen weer verkocht..
De ergernis van die dingen is om ze te verstellen in hoogte...
Alle schijven er eerst af halen, vervolgens die K.. bouten los draaien, armen verplaatsen, die K.. bouten weer vast draaien, schijven er weer op...

Met die trolleys hoeft dat allemaal niet, gewoon de pen uittrekken verstellen en klaar.

Plus daar komt bij dat als het gewoon jammers zijn van dezelfde maten als de uprights 60x60 of 70x70 kun je daaraan je j-hooks / monolifts / spotters etc aan hangen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #15.202
Nou ik heb de huidige jammer arms gehad en na een lange tijd ergernissen weer verkocht..
Alle schijven er eerst af halen, vervolgens die K.. bouten los draaien, armen verplaatsen, die K.. bouten weer vast draaien, schijven er weer op...

Met die trolleys hoeft dat allemaal niet, gewoon de pen uittrekken verstellen en klaar.

Plus daar komt bij dat als het gewoon jammers zijn van dezelfde maten als de uprights 60x60 of 70x70 kun je daaraan je j-hooks / monolifts / spotters etc aan hangen.
Tuurlijk, als je die armen permanent aan je rack wilt/kunt laten hangen dan biedt een trolley zeker voordelen. Maar niet iedereen heeft die luxe.

Heb je die trolleys overigens wel eens gebruikt als de armen op de grond liggen, bijvoorbeeld omdat je ze uit de weg wil hebben van de kabels of omdat je andere accessoires wilt bevestigen? Dan is dat niet meer zo handig op-en-neer bewegen zoals je in alle videos ziet :p

Begrijp mij niet verkeerd, persoonlijk ik ga nooit meer jammer arms aanschaffen precies om de reden die ik aangaf en de reden die jij al aangeeft icm de verstelbare pulleys idd.
Die trolleys jammers zijn alleen ideaal als je geen verstelbare pulleys aan je rack hebt zitten.
Op m'n scr-760 is het idd niks.

Tuurlijk, als je die armen permanent aan je rack wilt/kunt laten hangen dan biedt een trolley zeker voordelen. Maar niet iedereen heeft die luxe.

Heb je die trolleys overigens wel eens gebruikt als de armen op de grond liggen, bijvoorbeeld omdat je ze uit de weg wil hebben van de kabels of omdat je andere accessoires wilt bevestigen? Dan is dat niet meer zo handig op-en-neer bewegen zoals je in alle videos ziet :p
Zou je dat niet kunnen oplossen door de jammer arms in een vaste positie te zetten bovenin je staanders (met een pin) en je kabels vanaf onder te laten lopen? Heb daar al wel wat mooie voorbeelden van gezien.
En ten opzichte van de bestaande ATX Jammer Arms 800 zou het mooi zijn als je de handles zou kunnen wisselen (met bijvoorbeeld een straight bar) of hack squat attachment. Zomaar wat ideeën;)

• #15.205
Zou je dat niet kunnen oplossen door de jammer arms in een vaste positie te zetten bovenin je staanders (met een pin) en je kabels vanaf onder te laten lopen? Heb daar al wel wat mooie voorbeelden van gezien.
En ten opzichte van de bestaande ATX Jammer Arms 800 zou het mooi zijn als je de handles zou kunnen wisselen (met bijvoorbeeld een straight bar) of hack squat attachment. Zomaar wat ideeën;)
Het blijft onhandig om trolley jammer arms te combineren met verstelbare pulleys, aan dezelfde staanders. Bij verstelbare pulleys moet er altijd een kabel vanaf boven en een kabel vanaf beneden lopen (het kan zijn dat één van die twee kabels aan de achterzijde van de staander loopt en dus niet zichtbaar is, maar hij is er wel gewoon).

Bedankt voor je suggesties. Je mag erop vertrouwen dat we alle producten en opties die wereldwijd verkrijgbaar zijn en al hun features al goed kennen :)

Dit dus. Ik heb die dingen van de 800 serie en zijn ook nog eens behoorlijk zwaar (geen excuus, dat wist ik). Zelf geprobeerd om trolley's te maken, maar vond na wat tekeningen het risico te groot dat het kapot gaat.. Twijfel ook om ze te verkop

Ik lees hier enkel goed nieuws 😁.
Een nieuwe leg curl/extention machine en een update van de jammer arms.
Zelf gebruik ik de curved jammer arms wel regelmatig. Maar die dingen zijn inderdaad niet eenvoudig te verstellen. Daar mis ik wel het gemak van de triplex machine. En liever ook geen trolley systeem aangezien het ook op scr 760 gemonteerd moet worden.

Hahaha! Als je ruimte hebt voor de Trinity Tower dan zeker doen :p :cool:
Ik zag tijdje geleden die nieuwe triplex trouwens.. Die ziet er ook wel uit als een heel mooi alternatief van de trinity tower! Maar dan moet de low pulley wel omhoog op dezelfde manier als de trinity tower.. En dan roeien op de bank.

• #15.209
Ik zag tijdje geleden die nieuwe triplex trouwens.. Die ziet er ook wel uit als een heel mooi alternatief van de trinity tower! Maar dan moet de low pulley wel omhoog op dezelfde manier als de trinity tower.. En dan roeien op de bank.
De nieuwe Triplex hadden we ook meegenomen naar de USA maar die kreeg niet zoveel bekijks. De low pulley zit inderdaad nog steeds dichtbij de grond bij de nieuwe versie. Als we die pulley hoog genoeg zouden plaatsen zodat je die voor cable rows kunt gebruiken vanaf een 45 cm hoog bankje, dan zal deze juist te hoog zitten voor een hoop andere oefeningen zoals front/side raises, bicep curls, pull throughs, alles met een enkel strap etc. Al die functionaliteiten opofferen voor één andere oefening lijkt me niet zo handig. Dan is op de grond zitten of onze Row Seat gebruiken om te roeien toch niet zo erg lijkt me ;)

Dit werkt bij de Trinity Tower alleen omdat deze een geïntegreerde zitting heeft, die in de roeipositie een stuk omlaag gaat. Die zitting is in de roeipositie dus een stuk lager dan een normale trainingsbank van 45 cm hoogte. De lage pulley zit bij dat toestel dus wel wat hoger maar nog steeds redelijk dicht bij de grond. Voor een normale trainingsbank van 45 cm zou de pulley echter nog een stuk hoger geplaatst moeten worden.

Maar als je een bankje hebt dat ook decline kan, neem dan gewoon plaats op het uiteinde van de decline rugleuning, met je voeten tegen de voetsteunen om niet eraf te glijden. Ik vind dat persoonlijk heel fijn roeien en je zit dan ook wat hoger van de grond af.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: RiPo
Enig idee wanneer deze machine bij jullie in de showroom staat? Zou 'm dan graag eens willen uitproberen.

• #15.211
Enig idee wanneer deze machine bij jullie in de showroom staat? Zou 'm dan graag eens willen uitproberen.
Ik weet eerlijk gezegd niet of we die gaan opbouwen, dat is even afwachten. We kunnen helaas niet alles opbouwen in de showroom. Ik denk dat we eerder de nieuwe Multiplex zullen opstellen. Je zou wanneer het toestel beschikbaar is wel de Duitse locatie kunnen contacteren om te vragen of zij deze wel zullen opstellen.

• Like
  • #15.212
Aanschouw, een eerste voorproefje van de nieuwe 700 serie racks.

De opvolgers van het huidige ATX Cable Column Rack en de huidige ATX Monster Gym:

ATX Multi Cable Rack MCR-780​

ATX Multi Cable Rack MCR-780

ATX Monster Gym MXL-700 2.0​

ATX Monster Gym MXL-700 2.0

De opvolgers van het huidige ATX Cable Column Rack en de huidige ATX Monster Gym:

1718714978549.png

1718714986714.png

1718715063797.png

1718715078763.png
Hou op met mij! Toch overwegen om mijn 800 serie te verkopen en hiervoor te gaan. Ziet er goed uit!

Gaat die ligbank of hoe het mag heten voor de vertical leg press ook los aangeboden worden toevallig?..

• #15.215
Gaat die ligbank of hoe het mag heten voor de vertical leg press ook los aangeboden worden toevallig?..
Zoals het nu uitziet waarschijnlijk wel. Dit zal dan een set zijn inclusief de voetsteun. Die set zou dan compatibel moeten zijn met al onze toekomstige smith machines.

• Like
Wat maakt de nieuwe 510 powerrack anders dan de oude?

• #15.217
Wat maakt de nieuwe 510 powerrack anders dan de oude?
Tip: in de productbeschrijving staat soms daadwerkelijk nuttige informatie over een product :p

Samengevat:
- Nu met laser nummering op de staanders
- Nu ook gaten aan de zijkanten van de staanders
- Nu met flip-down safeties
- Langere voet aan de voorzijde voor meer stabiliteit
- Nu ook een stackweight lat pulldown

Uk zat nog eens te kijken naar de kabelloop van die multi cable rack.. maar die latpull is idd een 1:1 overbrenging.. maar de lowrow is een 2:1 overbrenging! Cable crossover ook overigens maar das ook wenselijk natuurlijk.

Edit: ik zag het verkeerd, lowrow is idd 1:1 👍🏻

Reden: .
Laatst bewerkt:
  • #15.220
Kan je ook al een ontwerp laten zien van een single station? 😜
Ik wacht nog op de renders van de definitieve modellen, we hebben deze week nog wat dingen aangepast. Zal niet lang meer duren.

Uk zat nog eens te kijken naar de kabelloop van die multi cable rack.. maar die latpull is idd een 1:1 overbrenging.. maar de lowrow is een 2:1 overbrenging! Cable crossover ook overigens maar das ook wenselijk natuurlijk.

Beter kijken haha ;) De lat pulldown en de low row zijn uiteraard beide 1:1. De cable cross (de verstelbare katrollen) is inderdaad wel 2:1.

Terug
Naar boven