Fitness Seller

Fitness tijdens de Ramadan (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Laat ze maar lullen...

kijk eens...christenen die toenadering zoeken bij moslims om samen de nieuwe oprukkende vijand, de ongelovigen, te lijf te gaan. :roflol:
 
kijk eens...christenen die toenadering zoeken bij moslims om samen de nieuwe oprukkende vijand, de ongelovigen, te lijf te gaan. :roflol:

Ik zoek geen toenadering. Al zou jij afgezeken worden, dan zou ik het voor jou opnemen. Maar ik vind het jammer dat iemand met een serieuze vraag; geen normaal antwoord kan krijgen.
 
Lijkt me een moeilijke opgave. Ik ken wat moslims en die hebben tijdens het sporten altijd behoorlijke last van de ramadan. Ik zou in ieder geval een stuk minder intensief trainen dan je normaal zou doen, kortom ga eens 50% doen van wat je normaal doet. Tijdens zo'n ramadan slaap je behoorlijk slecht en je heb gedurende de dag gewoonweg te weinig energie om normaal te sporten. Misschien kun je zelfs het beste nog laat op de avond of vroeg in de ochtend sporten zodat je tenminste nog een maaltijd heb om daarvan te herstellen. Echter dan zul je wel thuis moeten trainen want de gyms zijn niet open.

Iig succes!
 
Tip: laat bb gewoon een maandje aan de kant en concentreer je op het vasten. Tijdens het ramadan kan je beter ook extra lezen en bidden enz....Hou je daarmee bezig. Als je gewoon goed eet, zal je heel weinig spiermassa verliezen. Zodra Ramadan gedaan is begin je weer en je zal merken dat je binnen een weekje weer op niveau bent. Je kan je lichaam beter niet belasten, je hebt sowieso weinig energie enz...Je bent beter af door niet te trainen. Spreek btw uit ervaring
 
Je kan proberen in 1 maaltijd zo'n 2000 kcals te eten ???

Maar dan snap ik de bedoeling niet aan vasten :D
 
Gewoon trainen en bidden dat je groter wordt. Als je je als moslim netjes gedaagd zal Allah je helpen.
 
Ik zoek geen toenadering. Al zou jij afgezeken worden, dan zou ik het voor jou opnemen. Maar ik vind het jammer dat iemand met een serieuze vraag; geen normaal antwoord kan krijgen.

Kijk in welke maatschappij we leven en kijk daarna eens eerlijk in de spiegel. Het feit dat je je uberhaupt afvraagt waarom we a-serieus zijn doet me aan je rationaliteit twijfelen.

De cyclus v/d maan die zich een baan maakt om de aarde en de de mate waarin het zonlicht de maan bereikt, wordt met ramadan gekoppeld aan de menselijke appetite die door je hersen signalen worden bepaald. :rolleyes:

Waar haal je het vandaan. It's worth a ****ing laugh.

Dit soort tradities zijn gebaseerd op het geromantiseerde oog meer dan duizend jaar terug. Een oog dat geen weet had van mathematische afstanden en hoeken, maar afging op het gevoel dat het maanlicht losmaakte.

Ieder voor zich en heb er respect voor, maar dat er grappen over worden gemaakt is logisch toch? Wiskunde drukt nu eenmaal gevoel weg wat mensen graag zouden willen hebben.

Verder is het simpel. Voor de morgen veel carbs, vetten en casei. 'savonds direct dextrose en een shake. Weer laden met carbs en casei etc.
 
Gewoon trainen en bidden dat je groter wordt. Als je je als moslim netjes gedaagd zal Allah je helpen.

hahaha:D

je moet kiezen, of bb of moslim.. allebei kan niet;) :P
 
Kijk in welke maatschappij we leven en kijk daarna eens eerlijk in de spiegel. Het feit dat je je uberhaupt afvraagt waarom we a-serieus zijn doet me aan je rationaliteit twijfelen.

De cyclus v/d maan die zich een baan maakt om de aarde en de de mate waarin het zonlicht de maan bereikt, wordt met ramadan gekoppeld aan de menselijke appetite die door je hersen signalen worden bepaald. :rolleyes:

Waar haal je het vandaan. It's worth a ****ing laugh.

Dit soort tradities zijn gebaseerd op het geromantiseerde oog meer dan duizend jaar terug. Een oog dat geen weet had van mathematische afstanden en hoeken, maar afging op het gevoel dat het maanlicht losmaakte.

Ieder voor zich en heb er respect voor, maar dat er grappen over worden gemaakt is logisch toch? Wiskunde drukt nu eenmaal gevoel weg wat mensen graag zouden willen hebben.

Verder is het simpel. Voor de morgen veel carbs, vetten en casei. 'savonds direct dextrose en een shake. Weer laden met carbs en casei etc.

Ik twijfel geen moment aan de waarheid van de Islam als godsdienst. Voor mij betekend de Islam niets. Alleen dat neemt niet weg dat je geen respect kan hebben voor moslims. Verder zie ik de ramadan ook meer als traditioneel erfgoed, dan als een symbool van geloofsuiting. Veel jongeren die uit een Islamitisch nest komen, maar niets meer met hun geloof doen, vasten nog wel tijdens de ramadan als traditie. Voor hen is het een familie gebeuren. Een uitdaging om de strijd aan te gaan met een Westerse verslaving in de vorm van de McDonalds cultuur; waar voedsel meer is dan een primair goed om in leven te blijven. Een cultuur waar voedsel gebruikt wordt om psychologische behoeften te bevredigen - bodybuilders uitgezonderd... - En dit gebeuren wordt afgesloten met het Suikerfeest. Een familie feest.
Veel niet-Christelijke Nederlanders vieren toch ook kerst met hun familie. Kerst is van oorsprong een Christelijk feest. Als iemand kerst viert; wordt hij dan ook de grond in gestampt omdat God niet bestaat?!
 
Het enigste dat die ramadam doet is je laten verhongeren en je minder laten functioneren in het dagelijkse leven. Dus erg positief is het imo niet.
 
Voor mij betekend de Islam niets. Alleen dat neemt niet weg dat je geen respect kan hebben voor moslims.

ik vraag me af hoeveel respect moslims nog voor jou hebben als je hun dit verteld :D
 
ik vraag me af hoeveel respect moslims nog voor jou hebben als je hun dit verteld :D

Dat vertel ik ze iedere dag.. en nog nooit één gehad die verkeerd heeft gereageerd.
 
Ik twijfel geen moment aan de waarheid van de Islam als godsdienst. Voor mij betekend de Islam niets. Alleen dat neemt niet weg dat je geen respect kan hebben voor moslims. Verder zie ik de ramadan ook meer als traditioneel erfgoed, dan als een symbool van geloofsuiting. Veel jongeren die uit een Islamitisch nest komen, maar niets meer met hun geloof doen, vasten nog wel tijdens de ramadan als traditie. Voor hen is het een familie gebeuren. Een uitdaging om de strijd aan te gaan met een Westerse verslaving in de vorm van de McDonalds cultuur; waar voedsel meer is dan een primair goed om in leven te blijven. Een cultuur waar voedsel gebruikt wordt om psychologische behoeften te bevredigen - bodybuilders uitgezonderd... - En dit gebeuren wordt afgesloten met het Suikerfeest. Een familie feest.
Veel niet-Christelijke Nederlanders vieren toch ook kerst met hun familie. Kerst is van oorsprong een Christelijk feest. Als iemand kerst viert; wordt hij dan ook de grond in gestampt omdat God niet bestaat?!

Tegenwoordig draait het allemaal niet om Christendom, het gaat meer om het bijeenkomen en het materialisme. Niemand gaat Ramadan volgen als ze niet moslim zijn, maar miljoenen vieren Kerst hoewel ze helemaal niet gelovig zijn.
Moslims vieren Ramadan om een bepaalde reden, als ik met mijn familie aan tafel zit tijdens Kerst is dat gewoon om lekker gezellig bijeen te komen en samen te eten. Dus niemand kan mij in de grond stampen en zeggen dat God niet bestaat, maar ik kan dat wel bij moslims of Christenen die ook een bepaalde tijd vasten (geen vlees e.d.) en of iets vieren met een religieuze overtuiging er achter.
 
nou aangezien dit een hele rare topic is geworde, wat zo simpel is eigenlijk... heb ik nog maar 1 vraag, HOE GOOI IK DEZE BOEL OP SLOT ?!
 
moeilijk he, om gewoon mijn vragen te beantwoorden en geen hele discussie etc te voeren.. iedereen lijd tog zn eigen leven.. damn, respecteer t gewoon
 
Back
Naar boven