XXL Nutrition

Fitnesszaal openen - België

• Topic Starter Topic Starter
HALF-time bedoelde ik m'n huidige job he!!! (ale, 3/5de ofzo)...

ik heb ook niet de bedoeling om daar van 's morgens tot 's avonds mee bezig te zijn he, toch niet direct...

zaal inrichten, volzetten, en poetsen (lang leve de mama of de vrouw;-)

en dan open houden he, van 17 - 21u30 = ca 5u x 6 dagen = 30 uur per week he...

ik wil er ook geen voltijds café van maken he... ale alles zal afhangen van de huur en het vinden van een geschikt zaaltje + parking errond + eventueel de kosten van een trainer...

heb niet de bedoeling om me zot te gaan lenen, zodat ik de strop al rond m'n nek voel hangen voor ik begonnen ben he...

misschien een idee, ik neem aan dat de meeste mensen die daar gaan trainen mensen zijn die zelf ervaring hebben en weten wat ze doen dus eigenlijk niet echt begeleiding nodig hebben dus misschien kan je wat jongeren van een jaar of 16-18 nemen om achter de bar enzo te staan scheelt een hoop en ze kunnen zwart werken.

zwart werken raad ik alleen niet echt aan want als je inspectie krijgt is het dag geld.

Er zijn ook bedrijven die fitness/bb toestellen onder leasing lenen. Als de zaken dan niet gaan zoals je wil hoef je ze niet te verkopen met bakken verlies. Draait je zaal goed kan je ze daarna nog kopen.

Lijkt me dat je in mn regio wil beginnen. Is het tss Aalst en Ternat?

Woon in Liedekerke... ligt daar idd tussen...

Vraag is alleen : als je zoiets start : hoeveel "vaste" leden heb je nodig om uit je kosten te komen???

dat zou ik wel eens willen weten...

weet wel dat het afhankelijk is van de gemaakte kosten, maar toch, gemiddeld gezien, als je het maar zo klein ziet als ik t zie (voorlopig!)

leasen lijkt me vrij duur... : kan wel een 25000 euro vast zien te krijgen om van start te gaan...

huur van locatie én lease én trainer lijken me teveel van t goeie...
greetz en bedankt allen om met me mee te denken!!!!

Woon in Liedekerke... ligt daar idd tussen...

Vraag is alleen : als je zoiets start : hoeveel "vaste" leden heb je nodig om uit je kosten te komen???

dat zou ik wel eens willen weten...

weet wel dat het afhankelijk is van de gemaakte kosten, maar toch, gemiddeld gezien, als je het maar zo klein ziet als ik t zie (voorlopig!)

leasen lijkt me vrij duur... : kan wel een 25000 euro vast zien te krijgen om van start te gaan...

huur van locatie én lease én trainer lijken me teveel van t goeie...
greetz en bedankt allen om met me mee te denken!!!!

ondernemingsplan opstellen
kosten- en opbrengsten budget (marktonderzoek doen -> hoeveel mensen zouden ongeveer komen)

als je dit wil opstellen moet je wel over alle gegevens beschikken...

Dat laatste vind ik t moeilijkste... hoeveel volk gaat er komen...
ik kan toch moeilijk beginnen alle straten van de gemeente en de nabije gemeenten afgaan en vragen wie wil komen he...

Onlangs is er nog een nieuwe zaal geopend in Liedekerke (is wel meer fitness), zelf train ik in Teralfene. Dus je hebt toch al wat concurrentie...

I know, maar die in Liedekerke is echt wel meer fitness, spinning, lopen, én superduur...

Teralfene is al wat meer concurrentie... is echt wel een hardcore zaaltje...
zoiets wil ik wel maar dan kleiner, zonder die loopbanden e.d...

In Denderleeuw is er op één fitness na, niets, Ternat ook niet zeker, ...

(zal de telefoonboek er eens bijnemen als ik thuis ben).

wat kost het om in teralfene te trainen momenteel? 35 euro?

ik zou iets willen rond de 20 euro/maand max.

greetz

hoe je aan een marktonderzoek begint weet ik ook niet direct helaas :(

Dat laatste vind ik t moeilijkste... hoeveel volk gaat er komen...
ik kan toch moeilijk beginnen alle straten van de gemeente en de nabije gemeenten afgaan en vragen wie wil komen he...

Tja, ik zou in ieder geval niet te dicht tegen Aalst iets beginnen, daar heb je er een 6 tal ruw geschat. De gemeenten die jij opnoemt hebben er 1? Zoals bevoorbeeld Liedekerke Nieuwerkerken Denderleeuw en niet allemaal hardcore zalen hetgeen sommigen liever niet hebben.
Bij ons Fit to Go in Aalst hebben we mensen die van Vlaams Brabant of Denderleeuw komen. Dus puur geografisch hoef je je denk ik niet te baseren.
Het gaat erom wat je te bieden hebt denk ik, het moet nog wat gezellig zijn en de juiste tools voor de doelgroep waar je op richt.
Als je er maar 1 hebt in Denderleeuw bv en ze hebben er geen squatrek. Dan ga je de hardcore mensen automatisch naar jou lokken.
Kan je daarbij 1 tip nog geven, zorg dat je voorgevel een eye catcher is en niet ergens een pijltje tussen de plantjes die richt naar je gym.

gwn rondgaan in je stad en vragen mocht je fitness opnenen wie zou komen.

of zelf eens gaan trainen in de gyms in de buurt en zien, horen wat voor volk er komt...

zo kan je zelf al mond aan mondreclame doen ;)

Ha getver, Liedekerke :( net weer iets te ver naar m'n zin. Had je in opwijk iets geopend, dan had je mij direct als klant :) die chichi fitness centra gelijk Velocity hangen mijn botten uit. En tis nog eens te duur... en ze weten begot niet eens wat een deadlift ofzo is. Niks powerrack en zelfs geen decline bankje (ja, enkel voor buikspieren)

Ik zal dan toch nog altijd geneigd zijn mijn eigen zaaltje op een van m'n kamers in te richten als m'n huis af is eind dit jaar

Laatst bewerkt:
't is natuurlijk een droom om iets te open voor enkel de "hardcore-jongens" maar denk dat je dan met een veel te klein clienteel zal zitten, zoals hier eerder gezegd zal je toch ook je geld moeten binnenkrijgen van de mannen/vrouwen die komen om te fitnessen... Bij ons in de gym was het een aantal jaren terug ook zo, enkel hardcore dat had dan in de buurt de naam van 'daar zitten alleen juicers'. Sedert een aantal jaar ook meer en meer cardio-toestellen beginnen plaatsen en daardoor serieus beginnen boomen!!
in ieder geval succes ermee;)

Thanx guys!

Ben blij dat ik zoveel reacties hoor!
Kmoet t vrouwtje nog overtuigen om er mee in te stappen natuurlijk he... maar daar zie ik niet direct grote problemen...

+ t zal nog niet voor super direct zijn, we hebben tijd he, alleen nog niet zoveel geld :o

greetz

ps : als er hier sportschooleigenaren zouden zitten, graag hun reactie eens mag ook natuurlijk ;)

HALF-time bedoelde ik m'n huidige job he!!! (ale, 3/5de ofzo)...

ik heb ook niet de bedoeling om daar van 's morgens tot 's avonds mee bezig te zijn he, toch niet direct...

zaal inrichten, volzetten, en poetsen (lang leve de mama of de vrouw;-)

en dan open houden he, van 17 - 21u30 = ca 5u x 6 dagen = 30 uur per week he...

ik wil er ook geen voltijds café van maken he... ale alles zal afhangen van de huur en het vinden van een geschikt zaaltje + parking errond + eventueel de kosten van een trainer...

heb niet de bedoeling om me zot te gaan lenen, zodat ik de strop al rond m'n nek voel hangen voor ik begonnen ben he...

Een echte belg :thumbs:.

Als je een hardcore gym wilt beginnen moet je op zijn minst 7 dagen per week open zijn. Want mensen die geinteresseerd zijn in een hardcore gym zijn meestal de wat fanatiekere bodybuilders en trainen dus ook wat vaker ;). En het is uitermate dom om je sportschool vanaf 5 uur te openen. Ik zou in iedergeval geen lid worden als mijn sportschool zo kort en zo weinig open is. In het begin moet je juist veel open zijn want dat trekt leden.

hardcore powertrainers op alle vlakken zijn een uitstervend ras in België, in tegenstelling tot harde werkers. Met alle respect, maar ik denk niet dat zo'n initiatief veel kans heeft op slagen.

Eens je gym bekend is als hardcore mag je zeker meerdere controles van het dopingbusje verwachten. En dan ben je ook je doelgroep-clienteel kwijt.

Een echte belg :thumbs:.

Als je een hardcore gym wilt beginnen moet je op zijn minst 7 dagen per week open zijn. Want mensen die geinteresseerd zijn in een hardcore gym zijn meestal de wat fanatiekere bodybuilders en trainen dus ook wat vaker ;). En het is uitermate dom om je sportschool vanaf 5 uur te openen. Ik zou in iedergeval geen lid worden als mijn sportschool zo kort en zo weinig open is. In het begin moet je juist veel open zijn want dat trekt leden.

Ik dacht toch dat praktisch iedereen of toch de meesten savonds gaan trainen.. Ga op dit uur eens 5 gyms af je zal weinig mensen zien.

Terug
Naar boven