XXL Nutrition

Fitnesszaal openen - België

En wat met mensen die op de nacht werken? die verlof hebben etc? Voor mij moet een gym 7 dagen op 7 open zijn en minstens van 10 tot 22

• Topic Starter Topic Starter
tja jongens, voor mij ook, liefst zoals in amerika, daar zijn de gyms open van 6 tot 23u...

vraag is hoeveel jonge gasten er om 6 uur gaan trainen...

ben in teralfene ook gaan trainen, 350 leden : als je daar om 10 u 's morgens binnenkwam zat je daar vrijwel alleen... samen met 2 gepensioneerden en één iemand die in ploegen werkte... (vakanties uitgezonderd)!
om 19u zat er daar gemakkelijk 50 man binnen...

ik zie het ook niet als hoofdberoep om op korte termijn rijk te worden (alhoewel dit wel meegenomen is natuurlijk), en misschien dat ik het op langere termijn wel als hoofdberoep zal moeten (mogen) doen... maar dat zien we dan wel weer...

aan alles hangen investering aan...

iedereen wil wel starten met een zaak die van 8-22u open is, maar ik ga daar wel geen 14 uur per dag in staan, en dat 7 op 7 hoor... (dat weet ik nu al) laat ik dan maar een echte belg zijn!

ik denk dat ik dat rap zelf zal zien, als er veel vraag is naar cardiotoestellen, zal ik daar ook wel aan voldoen hoor...

amai....ambities Wimke...interessant.

Ik heb veel vrije tijd.

Ik ben zelfstandige maar ben eigenlijk ook huisman.

Ik werk slechts op maandag en sporadisch als het zeer druk is in de winkel bij mijn vrouw.

Jammer dat je zo ver zit.

Ik dacht toch dat praktisch iedereen of toch de meesten savonds gaan trainen.. Ga op dit uur eens 5 gyms af je zal weinig mensen zien.

De meeste trainen in de avond tegelijk ja. Maar als je de gehele ochtend en middag het aantal mensen telt en die van de avond zul je toch veel meer mensen tellen in de ochtend en de middag. En wees eerlijk, zou jij een abbonement nemen op een sportschool die van 5 tot 10 open is? Er zijn altijd wel dagen dat je in de avond niet kunt trainen en dat je overdag moet trainen.

De meeste trainen in de avond tegelijk ja. Maar als je de gehele ochtend en middag het aantal mensen telt en die van de avond zul je toch veel meer mensen tellen in de ochtend en de middag. En wees eerlijk, zou jij een abbonement nemen op een sportschool die van 5 tot 10 open is? Er zijn altijd wel dagen dat je in de avond niet kunt trainen en dat je overdag moet trainen.

Mijns inziens gaat 70 % savonds. Ik heb nog nooit overdag of smorgens getraind of kunnen trainen. Naar verluidt, tenminste in onze populaire gym, loop je er vrijwel alleen dan.
Maar om er mij over te kunnen uitspreken zou ik dit sporadisch in een tiental gyms moeten gaan vragen uiteraard:)

Mijns inziens gaat 70 % savonds. Ik heb nog nooit overdag of smorgens getraind of kunnen trainen. Naar verluidt, tenminste in onze populaire gym, loop je er vrijwel alleen dan.
Maar om er mij over te kunnen uitspreken zou ik dit sporadisch in een tiental gyms moeten gaan vragen uiteraard:)

Hmm ik heb nu in een aantal sportscholen getraind en daar waren altijd wel redelijk wat mensen overdag.

Maar als de ts zijn plan wilt doorzetten wens ik hem veel succes, alleen denk ik niet dat het een succes zal worden.

Zit in Leuevn Sportkot en daar is altijd druk :(
Behalve tijdens de examens :D

ik ga meestal in de ochtend en het is dan best rustig in de krachthoek, wel aardig wat mensen die cardio-en. s'avonds is het hier ook erg druk. veel succes

Ikzelf woon in Welle (Denderleeuw) en daar is maar 1 fitness die het heel zwak doet qua bb. Het is een zeer kleine fitness met max 20 toestellen cardio inbegrepen.

Sinds kort moet ik dus elke keer naar First Class (Affligem) om deftig te kunnen trainen dus dat is ook wel een eindje.
In Denderleeuw (geheel) zijn er dacht ik maar 2 ruimtes:
Sportzone is erg duur en Welness kan je amper een fitness noemen..

Ben daar vroeger ook geweest eens, tienbeurtenkaart, maar toen had ik t wel gehad.
dan ook in teralfene geweest, een ganse tijd zelfs.
mooie zaal, groot, veel volk, en niet zo duur.

train nu thuis, heb al wat ik wil en wanneer ik wil...

tja, zal m'n droom nog wat uitstellen denk ik... de vrouw wil niet zo mee... :(

affligem zou te grote concurrentie zijn vrees ik, hadden die er niet geweest, was t haalbaarder geweest denk ik...

misschien naar liedekerke, ternat op ofzo... weet iemand of daar iets is (ternat?)
greetz

Affligem biedt idd veel concurrentie maar het is niet voor iedereen uit Denderleeuw bereikbaar (studenten moeten al vaker met de fiets gaan) en het is zelfs met de auto even rijden. Ik denk dat vele mensen er meer in zouden zien om in hun eigen omgeving te kunnen trainen in plaats van steeds een tijd onderweg te zijn.

In deze tijden vind je praktisch overal wel een fitness, het wordt lastiger om succesvol eentje op te starten. Maar toch denk ik dat de omgeving Denderleeuw niet slecht is aangezien je grootste concurrent op een redelijke afstand ligt van het centrum.

... maar ik ga daar wel geen 14 uur per dag in staan, en dat 7 op 7 hoor... (dat weet ik nu al) laat ik dan maar een echte belg zijn!

Dan kan je er best niet aan beginnen. Als je niet bereid bent om tot het uiterste te gaan dan zal het niet lukken. Zelfstandig worden is niet iets wat je even snel tussen de soep en de patatten door erbij neemt, het is keihard werken, zeker in de branche waar jij iets in wil beginnen. Je zal niet de eerste zijn die het allemaal zwaar onderschat en dan na enkele maanden al zwarte sneeuw ziet en de boeken moet sluiten, zeker in deze tijden.

Een pure hardcore gym is een mooi idee en klinkt leuk maar is ook niet meer dan dat, zoiets zal imo nooit echt rendabel zijn, het is reeds eerder gezegd: je hebt mensen nodig die zich aanmelden, een maand-of jaarabbo kopen en het na enkele keren beu zijn en toch liever in de zetel gaan zitten. Hardcore gyms hebben of krijgen een slechte reputatie en trekken niet veel volk.

We zien wel wat de toekomst brengt he...

En ja, iedereen wil wel een gym in z'n achtertuin, waar hij te voet naar toe kan, maar dat is ook niet overal haalbaar he...

greetz

Heb niet alles gelezen
zou tof zijn moest je iets openen in de Kempen
hier zijn niet veel BB zaken in de omgeving
meer fitness en health gericht
zou zeker klant worden dan ;)

Er is ook nog een andere mogelijkheid, Je kan een stuk bijbouwen aan je huis, dan ben je vlak bij huis, je kan lang openblijven en je kan een kleine bar inrichten voor na de training, Waar je ook op moet letten zijn de 4 P's ofwel de marketingmix, dit is rekeninghoudend met de -Plaats, -Prijs, -Product, -Promotie, Dus je moet een geschikte PLAATS vinden (pand of thuis), je moet een PRIJS gaan opstellen, dus dan kan je even bij de concurrentie kijken en eventueel wat lager gaan omdat het een basic gym wordt, Je PRODUCT moet ook voldoen aan de eisen van de klant, dus dit zijn de bb'ers, En ten slotte moet je PROMOTIE voeren om je gym in de kijker te zetten en om de mensen aan te zetten te komen trainen in jouw gym. Als je deze dingen overlopen hebt, kan je kijken hoeveel je budget bedraagt ( in dit geval dus 50000 euro ) en de vier P's definitief vaststellen. Een goede promotie is bv een gratis beurt voor de eerste keer weg te geven, flyers in de brievenbussen steken, ...

Op zondag ga ik meestal rond 8 uur 's ochtends naar de gym.

Zowiezo kun je als het vroeg is en er zijn nauwelijks mensen altijd wat poetsen en andere dingen doen die in een gym gedaan moeten worden.

Tja, heb ondertussen ook wel al door dat als ik dat zou doen, het bijna een fulltime bezigheid zou worden.

7/7 open houden, en dat van 10 - 22u :( = 84 uur per week...

vraag me eigenlijk af hoeveel je daar zo mee verdient... (weet wel, hangt af van aantal abonnementen, drankverbruik, extra verkopen supplementen, en kosten (huur, belastingen, enz)... maar toch he.

als je zoveel werkt, mag daar ook wel iets tegenover staan vind ik.

Per abbo ongvr 30 a 40 euro per maand. Dan de huur 1000 euro, Dan de drank 50 euro per week ongrv, Supplementen 100 a 200 maand en belastingen 300 euro. is dus ongvr 50 abbo's voor 30 euro = 1500 euro+200suppl= 1700 + losse beurten zo een 5 pers voor 3 euro *30 = 450 euro = 2150 - 1000 = 1150 Euro, is een zeer ruwe schatting, je moet ook stellen dat je in de eerste 3 jaren een sterk verlies lijdt.

Per abbo ongvr 30 a 40 euro per maand. Dan de huur 1000 euro, Dan de drank 50 euro per week ongrv, Supplementen 100 a 200 maand en belastingen 300 euro. is dus ongvr 50 abbo's voor 30 euro = 1500 euro+200suppl= 1700 + losse beurten zo een 5 pers voor 3 euro *30 = 450 euro = 2150 - 1000 = 1150 Euro, is een zeer ruwe schatting, je moet ook stellen dat je in de eerste 3 jaren een sterk verlies lijdt.

Als het hier ook maar een beetje op leek, dan was het niet zo moeilijk.

Terug
Naar boven