AndroidHealthClinic

FLY vs press

Dat snap ik.
Maar zoals ik al eerder zei kan je bij bepaalde oefeningen (guillotinepress, flyes etc) niet zwaar-genoeg- gaan omdat je schouders in een erg oncomfortabe positie zitten.

En aangezien je bij compound oefeningen veel zwaarder kan gaan dan bij isolatieoefeningen, gaat de vergelijking met hetzelfde gewicht dus niet op omdat je niet hetzelfde gewicht gebruikt bij een compoundoefening als een isolatie oefening.

Heb jij toevallig wat onderzoeken dan?
Ik ben wel nieuwsgierig.

Momenteel kan ik door rugklachten alleen legextensions en legcurls doen, maar met squatten en legcurls groeiden mijn benen echt beter.

Ik zal wel ff wat onderzoeken opzoeken. Als ik ze heb stuur ik ze wel ff door.

Rug is KUT. Ik heb nu ook alweer 2 weken last van een lekkere hernia. Enige dat eventjes niet pijnlijk is is plat liggen.
Kan je wel legpresses doen voor je benen?
Probleem is dan alleen als je diep of te diep zakt. Voeten wat laag op de plaat zetten en geen fullrom doen maar beginnen met halve rom.

mbt compound.
Ja klopt je kan veel zwaarder gaan op het totaal gewicht, maar dat betekent nog niet iig niet bij alle compounds, dat je evenveel belasting op de te trainen spieren hebt als je meer gewicht pakt.
Dat kan je al terug zien bij benchpresses van diverse trainee. De ene gebruikt veel meer triceps, of schouders, of rug enz dan de ander. Waar een ander dus nauwelijks de triceps laat werken en veel hogere belasting op de pecs heeft.

Ik zal wel ff wat onderzoeken opzoeken. Als ik ze heb stuur ik ze wel ff door.

Rug is KUT. Ik heb nu ook alweer 2 weken last van een lekkere hernia. Enige dat eventjes niet pijnlijk is is plat liggen.
Kan je wel legpresses doen voor je benen?
Probleem is dan alleen als je diep of te diep zakt. Voeten wat laag op de plaat zetten en geen fullrom doen maar beginnen met halve rom.

mbt compound.
Ja klopt je kan veel zwaarder gaan op het totaal gewicht, maar dat betekent nog niet iig niet bij alle compounds, dat je evenveel belasting op de te trainen spieren hebt als je meer gewicht pakt.
Dat kan je al terug zien bij benchpresses van diverse trainee. De ene gebruikt veel meer triceps, of schouders, of rug enz dan de ander. Waar een ander dus nauwelijks de triceps laat werken en veel hogere belasting op de pecs heeft.

Het grappige is dat ik eigenlijk nooit last heb van gewrichten (muv een matige golferselleboog) kan dan ook iedere oefening zonder problemen doen...

...behalve de leg press. Kan lang duren of kort duren, maar krijg er altijd ischias van.

Het grappige is dat ik eigenlijk nooit last heb van gewrichten (muv een matige golferselleboog) kan dan ook iedere oefening zonder problemen doen...

...behalve de leg press. Kan lang duren of kort duren, maar krijg er altijd ischias van.

Hoe diep laat je 'm zakken dan en hoe hoog staan je voeten?
Hoe dieper je zakt hoe meer je je rug in stelling gaat brengen. Je onderrug gaat bollen zeg maar en je gaat meer kracht zetten uit de gluteus en al wat meer.
Half rom wil nog wel eens helpen om dat te voorkomen en de focus op de quads te houden.

Dat ligt vooral aan het model legpressmachine.
Bij de ene heb ik wel last van mijn rug, bij de andere totaal niet.

Ps Eleiko: ik maak geen denkfout hoor.
Ik weet dat benen uit meer spieren bestaan dan enkel Quads.
'Benen'moet'quads'zijn in mijn reactie. :)

Laatst bewerkt:
@martin, heeft idd te maken met bolling van m'n rug. Komen de wervels iets uit elkaar met als gevolg een tijdelijke zenuwbeknelling.

@remonmn4, dat zou idd kunnen.

Ach, ik doe simpelweg geen leg press meer. Ook geen last meer van :)

@martin, heeft idd te maken met bolling van m'n rug. Komen de wervels iets uit elkaar met als gevolg een tijdelijke zenuwbeknelling.

@remonmn4, dat zou idd kunnen.

Ach, ik doe simpelweg geen leg press meer. Ook geen last meer van :)

Je zou ook nog eens flink wat aandacht aan de mobiliteit van je hamstrings kunnen besteden. Hoe 'langer' deze zijn, hoe later je bekken gaat kantelen op het moment dat je knieën richting je borst gaan tijdens de leg press. Pas bij het kantelen van je bekken ontstaat die druk op je onderrug. Minder diep gaan kan natuurlijk ook, of geen leg press kan ook. moet zeggen dat ik al 3,5 jaar geen leg press heb aangeraakt.

Ps Eleiko: ik maak geen denkfout hoor.
Ik weet dat benen uit meer spieren bestaan dan enkel Quads.
'Benen'moet'quads'zijn in mijn reactie. :)

Blijft jouw conclusie mbt de omvang van je benen (lees: quads) heel bijzonder.

Hoe meet je de omvang van alleen je quads?

Kortom, volgens mij kan je niet weten (kwa omvang) of het je quads zijn die iets achterblijven met de leg press vs squat of de andere spieren in je benen.

Lijkt mij niet moeilijk te raden waar het door komt als je de leg extension en squat met elkaar vergelijkt mbt de gebruikte spiergroepen.

Met andere woorden: met isolatie oefeningen kan je imo je benen volwaardig trainen, maar dan niet alleen leg extension en leg curl. Ook andere isolatie oefeningen zoals de adductor machine.

http://exrx.net/Lists/ExList/ThighWt.html

Terug
Naar boven