martinnoppert
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 764
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 116kg
- Vetpercentage
- 12%
Dat snap ik.
Maar zoals ik al eerder zei kan je bij bepaalde oefeningen (guillotinepress, flyes etc) niet zwaar-genoeg- gaan omdat je schouders in een erg oncomfortabe positie zitten.
En aangezien je bij compound oefeningen veel zwaarder kan gaan dan bij isolatieoefeningen, gaat de vergelijking met hetzelfde gewicht dus niet op omdat je niet hetzelfde gewicht gebruikt bij een compoundoefening als een isolatie oefening.
Heb jij toevallig wat onderzoeken dan?
Ik ben wel nieuwsgierig.
Momenteel kan ik door rugklachten alleen legextensions en legcurls doen, maar met squatten en legcurls groeiden mijn benen echt beter.
Ik zal wel ff wat onderzoeken opzoeken. Als ik ze heb stuur ik ze wel ff door.
Rug is KUT. Ik heb nu ook alweer 2 weken last van een lekkere hernia. Enige dat eventjes niet pijnlijk is is plat liggen.
Kan je wel legpresses doen voor je benen?
Probleem is dan alleen als je diep of te diep zakt. Voeten wat laag op de plaat zetten en geen fullrom doen maar beginnen met halve rom.
mbt compound.
Ja klopt je kan veel zwaarder gaan op het totaal gewicht, maar dat betekent nog niet iig niet bij alle compounds, dat je evenveel belasting op de te trainen spieren hebt als je meer gewicht pakt.
Dat kan je al terug zien bij benchpresses van diverse trainee. De ene gebruikt veel meer triceps, of schouders, of rug enz dan de ander. Waar een ander dus nauwelijks de triceps laat werken en veel hogere belasting op de pecs heeft.