XXL Nutrition

Flys met volledig gestrekte armen en onder een rare hoek.

dr. Gonzo

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Ik was vandaag aan het trainen en toen zag ik een goser met een relatief zeer laag gewicht dumbbell flys doen. Hij deed dit ook nog eens onder een vreemde hoek, tussen de 200 en 160 graden schat ik. Voor hem werkt het blijkbaar want het is zeker geen kleine jongen!

Zijn er meer mensen hier die dit doen en heeft het nog speciale voordelen boven de normale fly oefening?

Misschien gewoon als variatie?

zorg dat je altijd je armen ietwat gebogen houd, om blessures te voorkomen (met name in de ellebogen), wanneer je zwaarder gaat. In mijn ogen is de beste uitvoering van fly's het omhelsen van een hele dikke vrouw ;)

KaLe zei:
zorg dat je altijd je armen ietwat gebogen houd, om blessures te voorkomen (met name in de ellebogen), wanneer je zwaarder gaat. In mijn ogen is de beste uitvoering van fly's het omhelsen van een hele dikke vrouw ;)

:roflol: juist ja dat bedoel ik nou. Erica Terpstra om de pens vatten ja :thumbs:

Als je het heb over de armen ten opzichte van elkaar in de laagste positie lijkt mij dat vanzelfsprekend. Ik doe dat ook.

snap ook niet hoe ik t moet zien, je ellebogen bepalen toch ook in zekere zin de hoek..en om dan 200 graden te gaan???

• Topic Starter Topic Starter
Als je op het bankje ligt met gestrekte armen en geen kromming in je ellenbogen staan ze op 180 graden. Je houd ze dan paralel aan je lichaam. Die gast waar ik het over heb ging dan nog iets verder, 200 graden, dus met de schouderbladen tegen elkaar en vervolgens maar een kein stukje omhoog, tot ongeveer 200 graden. Hij deed dit met minder dan 10 kilo leek het.

Ja kan je ellebogen niet groter laten gaan dan 180° dat zijn gestrekte armen. En dat vind ik persoonlijk ni goe. Beter lichtjes gebogen. EN 10Kilo? wath the hell? dat is weinig!!! Je moet gewoon zo ver gaan zodat het prettig blijft om te voelen, dus geen rare pijn en zo, lekker borst strechten.

Wat de topic starter bedoelt is het volgende
(denk ik)

als je je dumbbells laat zakken tot schouder hoogte, dan heb je een hoek van 180grade t.o.v. je borst.
Die kerel die hij had gezien liet ze verder zakken, en haalde ze dan terug tot net boven de borst.

als ik me vergis in wat de TS bedoelt, let dan niet op mij...

Hij wil eigenlijk gewoon bedoelen dat die kerelhet met zen bodybuildingcarrière wel gehad heeft en een simpele manier zocht om geblesseerd te raken

Ik denk ook dat hij bedoelt 20gr onder horizontaal, war heel normaal is. Ook met gebogen armen zakken je bovenarmen onder horizontaal.

Ik denk alleen dat je armen gestrekt houden, vragen om blessures is, zelfs met lichte gewichten.

Maar vind het geen goed idee om de spier maar over zo'n korte bewegingsuitslag te belasten, en vooral niet bij een oefening als flyes.
Volledige bewegingsbaan bij met name de flyes vind ik toch wel belang.
Je kan natuurlijk wel bij een compound oefening een keer proberen om over een dood punt te komen door het zwakke deel van de oefening een set extra te pakken door middel van gedeeltelijke reps.
En idd, armen licht gebogen houden.

MSS deed die persoon aan fascia stretching is wel best effectief als je door de pijn kunt bijten

Waarom zou je die fascia stretching dan met rechte armen doen, je kan niet zo diep als met gebogen en je kan niet zoveel gewicht houden dus lijkt me vrij zinloos dan

Je kan met gebogen armen net zo diep gaan als met rechte armen.

Je elleboog buigen veranderd niets aan het schouder gewricht. Als je met rechte armen minder ver komt betekend dit dat je biceps niet goed op lengte kan komen en moet je dus meer biceps rekoefeningen doen.

3XL zei:
Je kan met gebogen armen net zo diep gaan als met rechte armen.

Je elleboog buigen veranderd niets aan het schouder gewricht. Als je met rechte armen minder ver komt betekend dit dat je biceps niet goed op lengte kan komen en moet je dus meer biceps rekoefeningen doen.

Ik zei dat je dieper kon, niet minder diep

Terug
Naar boven