Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
De charismatische leider van de populisten weet de wil van het volk zegt van Rossem.
Is dat niet waar het om draait Klaaswitz, wat het volk wil?
Wie is dat dan, dat volk en wat wil die dan wel niet?
Wie is dat dan, dat volk en wat wil die dan wel niet?
Zelfs als het je zo simpel wordt uitgelegd heb je nog moeite om ook maar te zien wat hij nu bedoeld he, of je het er nu mee eens bent of niet. Of had je zoiets van ik heb gehoord wat ik wilde horen laat ik 'm maar weer uit zetten?
Dat omschreef van Rossum niet, hij klonk wel vrij negatief over Wilders terwijl die hem populistische leider noemde die het wel zou weten.
Vreemd niet?
t*ring zeg, serieus?
Ik heb hier even geen woorden voor. Kijk het anders op je gemakje nog en keer.
Achja het gaat over Maarten van Rossem dan ben je niet meer voor rede vatbaar.
Slaat verder op dikke stront Klaaswitz.

No offense verder, maar volgens mij heb je er totaal geen reet van begrepen en dat is nu niet bepaald omdat het zo onduidelijk wordt uitgelegd. Ik ben even met stomheid geslagen. Serieus man. Hij geeft aan dat het begrip 'het volk' een fabeltje is en dat de charismatische leider met dat concept aan de haal gaat, alsof het volk een homogene groep is met een eigen wil. Hij geeft aan dat dit niet bestaat in tegenstelling tot wat de charismatische leider zijn gevolg wil doen laten geloven. Zo moeilijk was het niet, geen idee hoe je er bij komt dat hij werkelijk van mening is dat diezelfde leider het allemaal weet. Op de een of andere manier heb je de hele toonzetting van het betoog volledig verkeerd geïnterpreteerd, althans, ik heb er geen andere verklaring voor.
![]()
Als de charismatische populistische leider er niks van begrepen heeft waar komen dan al die stemmen vandaan en waar komt de verwachting op 40 zetels vandaan bij herverkiezingen?
Er is kennelijk toch een voedingsbodem en dan zit er toch wel een waarheid in lijkt mij, of je moet de PVV stemmers op 1 hoop gooie en als achterlijk omschrijven.
Klopt maar bepaalde onvreden is er niet voor niks en dat omschrijft van Rossem ook.
Die onderbuikgevoelens en de populariteit van Wilders komen daar uit voort.
Hoeveel procent van de PVV stemmers kennen denk jij zijn linkse plannen als het gaat om sociale zekerheid?
Ja dat klopt, maar de onvrede is gebaseerd op zaken, vooral angsten, die nergens op gebaseerd zijn. Zo bijvoorbeeld, zoals hij in het begin aanhaalde, het gelul over de Islamisering.
In dat geval heb ik er geen problemen mee om te beweren dat het merendeel van zijn stemmers niet goed wijs zijn.