MuscleMeat

Breaking News Formatiepoging gestrand

Of wat dacht je van de politiekmoeheid, denk dat je dit niet moet onderschatten.
Zeg niet dat het er niet is want van Rossem omschrijft het ook.

De burger denkt "het maakt niet uit wat ik stem ik heb toch niks te zeggen"
Min of meer de woorden van Maarten.

Ja zeker, maar het probleem is dat het een onzin stelling is, en dat geeft hij min of meer ook aan. In ieder geval haarfijn in het boek waar dit filmpje een soort van promo van is. Natuurlijk heb je niets te zeggen, je bent met nog 16 miljoen personen die ook allemaal wat willen. De flanken doen voorkomen alsof er een eenduidige oplossing is of richting is die een (gezond) gefragmenteerde samenleving in kunnen slaan. Die is er niet, het midden, het zogenaamde gekonkel en gepolder in het centrum is juist waar de gemene deler bij gebaat is. Netto gezien. Iedere andere richting zorgt voor meer onvrede dan geluk. Het zou wat zijn dat ik als individuele burger wel wat doorslaggevends had te zeggen. Dit gevoel is nu net wat de charismatische leider van een populistische beweging uitbuit, jou het gevoel geven dat het anders kan en dat er nu eens iemand opstaat die het allemaal gaat doen zoals jij het wil. En dan voor de hele bevolking, het gehele volk.

Soms zou je bijna gaan willen dat ze de PVV gewoon 4 jaar de volmacht geven, het is even puinruimen daarna maar de les zal dan wel helder zijn. Alhoewel, je moet de domheid van het gepeupel ook niet onderschatten, die stemmen na 10 jaar dan gewoon weer op zo'n 'ik vertegenwoordig het volk' type met zijn prachtige one-liners en ongenuanceerde oplossingen op elk probleem.

---------- Toegevoegd om 21:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:40 ----------

Zou je mening niet basseren op mijn speculatie. :D

Ik denk zelf dat het er nog veel minder zijn.

Hier kan ik me wel in vinden, maar ik persoonlijk twijfel aan de politiek dat volgens mij te veel hun eigen idealen wil realiseren.
Dat gaat tegen democratie in.

En komt op mij hypocriet over en roept weerstand op bij mij persoonlijk. :)
Hoewel ik geen PVVer ben (in tegendeel) kan ik me wel een voorstelling maken bij die onderbuikgevoelens.
Als dit (onderbuikgevoelens) de doorslaggevende factor is om PVV te stemmen kan je die kiezers inderdaad achterlijk noemen.

Me voorkeur naar VVD was overigens totaal rationeel genomen en niet eens in me eigen belang maar hoe ik NL graag zie, en denk dat beste is voor NL.

Ik ga nog wat dingetjes doen en dan direct slapen, dus fijne avond verder.

Als de charismatische populistische leider er niks van begrepen heeft waar komen dan al die stemmen vandaan en waar komt de verwachting op 40 zetels vandaan bij herverkiezingen?

Er is kennelijk toch een voedingsbodem en dan zit er toch wel een waarheid in lijkt mij, of je moet de PVV stemmers op 1 hoop gooie en als achterlijk omschrijven.

Heel veel mensen zijn heel erg dom.

Hier kan ik me wel in vinden, maar ik persoonlijk twijfel aan de politiek dat volgens mij te veel hun eigen idealen wil realiseren.
Dat gaat tegen democratie in.

Je stemt toch voor idealen, of niet? Degene die het meeste jouw idealen vertegenwoordigen verdienen jouw stem.

Je stemt toch voor idealen, of niet? Degene die het meeste jouw idealen vertegenwoordigen verdienen jouw stem.

Tuurlijk, maar politici zouden wat meer naar de idealen van de burger moeten luisteren.
Km heffing, iets van zwarte en witte scholen hoe ze het graag zien, wie zit er nou op te wachten, behalve degene die met het idee komt.

Km heffing is een heel mooi voorbeeld trouwens, weet nog wel hoe Eurlings teruggefloten werd omdat die de ANWB erbij wou betrekken.

Ach. Een beetje vertrouwen mag ook wel. Ze hebben gewoon een bepaalde visie en proberen daarnaar te handelen.
Een systeem waarbij de autogebruiker belast wordt in plaats van de autobezitter is natuurlijk prima. De km heffing is dan misschien een beetje knullig opgezet, het idee blijft prima.

Ach. Een beetje vertrouwen mag ook wel. Ze hebben gewoon een bepaalde visie en proberen daarnaar te handelen.
Een systeem waarbij de autogebruiker belast wordt in plaats van de autobezitter is natuurlijk prima. De km heffing is dan misschien een beetje knullig opgezet, het idee blijft prima.

Klopt.

Maar het ging me erom dat het als zwak gezien werd dat Eurlings de automobulist erbij wou betrekken en toen teruggefloten werd.

Vond het juist alleen maar goed dat die degene waar het om draait erbij betrekt.

Het moddergooien is weer begonnen.
"Wij hebben het niet gedaan..."
"Jullie waren het!"

Nieuwe verkiezingen en snel graag. Zo kom je ook nergens.

Wat IMO ook meer moet bepalen, is gewicht van het voertuig (ipv kracht motor). Verder moet die km-heffing het autorijden niet duurder maken voor de gemiddelde automobilist, alleen voor degenen die boven dat 'aanvaardbaar' gemiddelde gaan. En ipv afstraffen zou men vooral moeten denken aan een beleid van stimuleren (ivbm milieu en files).

Klopt.

Maar het ging me erom dat het als zwak gezien werd dat Eurlings de automobulist erbij wou betrekken en toen teruggefloten werd.

Vond het juist alleen maar goed dat die degene waar het om draait erbij betrekt.
Ben je als automobilist automatisch aangesloten bij de anwb? Volgens mij niet namelijk.
Een forum was in deze misschien handiger geweest. Daarentegen kan je ook niet voor elk klein detail een forum houden. Waarmee ik niet wil zeggen dat de km-heffing een klein detail is.

Wat IMO ook meer moet bepalen, is gewicht van het voertuig (ipv kracht motor). Verder moet die km-heffing het autorijden niet duurder maken voor de gemiddelde automobilist, alleen voor degenen die boven dat 'aanvaardbaar' gemiddelde gaan. En ipv afstraffen zou men vooral moeten denken aan een beleid van stimuleren (ivbm milieu en files).

Mee eens.
Ik vind het bijvoorbeeld belachelijk dat het reizen met de trein voor 2 personen duurder is dan reizen met de auto.

Hoeveel procent van de PVV stemmers kennen denk jij zijn linkse plannen als het gaat om sociale zekerheid?

Ach, het aantal procenten zou ik echt niet weten, maar ik ben een Wilders stemmer en ik ken zijn linkse plannen.
En daar sta ik dan ook helemaal achter.
Waarom ik dan geen SP stem bijvoorbeeld?
Omdat ik de SP te soft vindt in het immigratiebeleid en het toleren van wantoestanden in grote steden waar men overlast niet durft aan te pakken.
Ik woon tussen Gouda en Rotterdam.
Ik weet niet in welke van de 2 steden het erger is gesteld met foute, helaas toch overwegend, allochtone jongeren.
Hiervoor woonde ik in Rotterdam-Zuid. Breek me de bek niet open.
Maar ja, ik als Wilders stemmer ben natuurlijk niet al te snugger........

Ik denk overigens wel dat als er nieuwe verkiezingen zouden komen op korte termijn er een hoop PVV stemmers bijgekomen zijn.
Of dat om de goede en snuggere redenen zal zijn, weet ik niet.
Maar ik denk dat veel stemmers hun ongenoegen kenbaar maken door juist op de PVV te stemmen, en geen ander alternatief zien.

Je stemt op een beweging die predikt een oplossing te hebben voor straatoverlast waarbij je dan op de koop toe neemt dat deze beweging 3 grondbeginselen van onze grondwet wil aantasten om het volslagen ongefundeerde idee dat de islam een gevaar vormt voor ons land en Europa. Omdat je in de veronderstelling bent dat Wilders een oplossing heeft voor vervelend straattuig, die helaas ja oververtegenwoordigd is onder bepaalde bevolkingsgroepen, neem je voor lief dat hij doelbewust mensen schoffeert door woorden te gebruiken als kopvodden, ook de mensen (van Islamitische afkomst) die keihard werken en een beter gevoel voor de Nederlandse taal hebben dan een heleboel van jouw mede PVV stemmers. Je kiest voor iemand omdat hij overal van die makkelijke hapklare oplossingen voor heeft en deze lekker kort en krachtig weet te verwoorden maar je neemt dan voor lief dat hij in het buitenland als een proleet te keer gaat om maar dat angstbeeld van hem te verspreiden. Iemand die beloofd (met meer blauw! ja goed idee, daar win je de oorlog mee) de straten schoon te vegen en dan voor lief nemen dat hij van volksvertegenwoordigers eist dat zij zich niet zullen roeren zodra er zaken spelen die hen tegen de borst stoten.

Partij voor de Vrijheid, right?

Maar ik denk dat veel stemmers hun ongenoegen kenbaar maken door juist op de PVV te stemmen, en geen ander alternatief zien.

Ze zien geen ander alternatief omdat ze het inzicht missen dat landsbestuur een complex proces is van een heel scala aan overwegingen die ook nog binnen een bepaald wettelijk kader dienen te worden genomen. Wilders praat ze naar de mond door te veronderstellen dat het allemaal wel heel zwart wit ligt en ook werkt, populisme in optima forma. Dit net mislukte kabinet had van mij van de grond mogen komen maar dan wel met echte regeringsdeelname van Wilders en zijn discipelen, mag hij eens gaan laten zien waar al zijn gemakkelijke praatjes goed voor zijn en kan hij er op aangesproken worden in plaats zichzelf een beetje lafjes te verschuilen achter een gedoogconstructie.

Ach, het aantal procenten zou ik echt niet weten, maar ik ben een Wilders stemmer en ik ken zijn linkse plannen.
En daar sta ik dan ook helemaal achter.
Waarom ik dan geen SP stem bijvoorbeeld?
Omdat ik de SP te soft vindt in het immigratiebeleid en het toleren van wantoestanden in grote steden waar men overlast niet durft aan te pakken.
Ik woon tussen Gouda en Rotterdam.
Ik weet niet in welke van de 2 steden het erger is gesteld met foute, helaas toch overwegend, allochtone jongeren.
Hiervoor woonde ik in Rotterdam-Zuid. Breek me de bek niet open.
Maar ja, ik als Wilders stemmer ben natuurlijk niet al te snugger........

Ik denk overigens wel dat als er nieuwe verkiezingen zouden komen op korte termijn er een hoop PVV stemmers bijgekomen zijn.
Of dat om de goede en snuggere redenen zal zijn, weet ik niet.

Linkse plannen? Wilders is toch rechts? Of bedoel je linke plannen?

Met Rutte wil het maar niet lukken blijkbaar. Kansen en tijd genoeg gehad.
Nu mogen anderen het nog eens proberen een kabinet te vormen.

• Topic Starter Topic Starter
Die proeve wordt ook een farce, daarna lijkt me het wel tijd voor een formatiepoging vanuit andere partijen. Die proeve zijn de 'befaamde' piketpaaltjes onder andere en daarmee gaan alleen partijen als het CDA of SGP hooguit akkoord. Je kan gezellig paaltjes slaan wat je wil, er moet toch ook een keer geregeerd worden.

Zit ook niet op een PvdA in de regering te wachten maar dit gekloot en gedraai leidt nergens toe. VVD wil alleen dat rechtse stemmers hun vingers kunnen aflikken, dan kan je lang wachten tot er een coalitie wordt gevormd. PVV is afgevallen als partner, een volgende poging tot formeren zal binnen andere partijen als het CDA op dezelfde bezwaren stuiten. Voor de 1 doet dat niet democratisch aan, voor de ander geeft het aan dat juist de PVV niet democratisch is qua standpunten.

Terug
Naar boven