MuscleMeat

Peiling Forum Contest 2019

Ik wil meedoen en mijn voorkeur gaat naar


  • Totaal stemmers
    29
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Mwoah vrij correct is toch in sommige opzichten niet heel objectief denk ik. Feit dat je mensen een 1 kunt geven is absurd, althans wel in het geval mensen van mening zijn dat men de beste 5 personen in hun optiek een beoordeling geven van respectievelijk 1-5. Dat is een beetje de rancune van het huidige systeem imo

Dat maakt weinig uit door de manier waarop het berekend wordt (Bayesiaans gemiddelde, naar beneden afgerond). Paar 'foute' of 1-ster waarderingen heeft weinig effect op het eindresultaat.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bayesian_average

https://fulmicoton.com/posts/bayesian_rating/

Ik zie bij de reacties ook terug dat leden naar verschillende dingen kijken en persoonlijk zou ik de vorige 2 contests niet anders ranken. Als iemand een andere mening heeft horen we het graag, dan bespreken we het om een correctere uitslag te verkrijgen. Maar tot nu toe zie ik geen reden om dat aan te passen.
 
Op basis van Bayesiaans gemiddelde zou het inderdaad prima zijn as is! Wist niet dat het zo berekend werd :cool:
 
50/50 laten tellen; jury en ledenstemming. Je hebt altijd vriendjespolitiek, maar je hebt ook altijd haters. Zo kun je nog een beetje de objectiviteit waarborgen, mits de board leiding natuurlijk 100% objectief kan stemmen, hetgeen lastig is natuurlijk. Iedereen die hier zit heeft een post historie en een bepaald voorkomen, dat zal altijd ergens mee wegen in een beoordeling. Daar waar je voor een jury staat bij een wedstrijd, zijn dit veelal mensen die jou als persoon niet kennen, ook niet digitaal. Dus op zichzelf al een heel lastig dilemma. Maar een 50/50 telling zou ik zeker toejuichen!

Verder denk ik ook dat je met een stemming op basis van vaste waarden veel beter tot een eerlijk resultaat komt dan op basis van de 5 te vergeven sterren.

Voor elk onderdeel 1-5 punten, bijvoorbeeld op;

- Progressie over de contest tijd
- Massa
- Vetpercentage
- Symmetrie
- Fysiek en voorkomen
- Uitvoering van de verplichte poses

Zomaar een gedachtespinsel...
Vind ik op zich een prima idee. Ik denk dat de jury prima objectief kan zijn en zich niet om laat kopen. Galen : zal ik vast geld overmaken voor je nieuwe boek? Ik wil ook wel een spellingscontrole doen. ;)
Mwoah vrij correct is toch in sommige opzichten niet heel objectief denk ik. Feit dat je mensen een 1 kunt geven is absurd, althans wel in het geval mensen van mening zijn dat men de beste 5 personen in hun optiek een beoordeling geven van respectievelijk 1-5. Dat is een beetje de rancune van het huidige systeem imo
Dat was echt absurd ja. Dat betekent dus dat je beter door iemand als zesde beoordeeld kan worden (en dus geen punten krijgen) dan als vijfde, want met een 1 wordt je gemiddelde sowieso omlaag gehaald.

Eigenlijk vind ik zelfs dat om te mogen stemmen je in ieder geval enkele posts en likes in de contestlogs geplaatst moet hebben. Wat mij verder een goeie toevoeging lijkt om bij de resultaten ook de beginfoto neer te zetten (die moet immers toch al gemaakt worden en staat nu enkel het in het log). Dan hoeven mensen die niet op te zoeken om de transformatie te beoordelen.
 
Wat mij verder een goeie toevoeging lijkt om bij de resultaten ook de beginfoto neer te zetten (die moet immers toch al gemaakt worden en staat nu enkel het in het log). Dan hoeven mensen die niet op te zoeken om de transformatie te beoordelen.
Inderdaad, om een transformatie te kunnen beoordelen: begin en after foto naast elkaar, in exact dezelfde poses (bijvoorbeeld standaard: voor, zij, achter), in dezelfde kleding. Anders is het bijna niet te vergelijken (en er zullen toch al weinig verschillen te zien zijn omdat het om een korte periode gaat).
 
Inderdaad, om een transformatie te kunnen beoordelen: begin en after foto naast elkaar, in exact dezelfde poses (bijvoorbeeld standaard: voor, zij, achter), in dezelfde kleding. Anders is het bijna niet te vergelijken (en er zullen toch al weinig verschillen te zien zijn omdat het om een korte periode gaat).
Welke kleding ?
 
Dames: bikini
Heren: korte zwembroek of shorts met opgerolde pijpen (zodat je quads etc kunt zien).

Of vergelijkbare sportkleding.
 
Heeft de leiding al iets besloten?
Zaterdag is het 1 juni.....
 
Meeste stemmen gelden toch gewoon?
 
Verrassing!

- Wedstrijd duurt 3 maanden.
- Inschrijven kan tot 14 juni en inzendingen fotocollage ten laatste op 31 augustus.
- 1 september begint stemmen in de mediagalerij gedurende 7 dagen.
- Zelfde voorwaarden en regels als voorheen. Maar je kan je log zelf sluiten als je op vakantie gaat bv. en nadien weer hervatten. Omdat de contest 3 maanden duurt is het geen probleem om dit tot 1 maand te doen.
- Prijzen komen nog.
- Als er onvoldoende vrouwen meedoen wordt het een gezamenlijke wedstrijd met de mannen (verliezen van een vrouw is niet zo erg en sommige mannen vinden dit zelfs leuk!)
 
Laatst bewerkt:
Verrassing!

- Wedstrijd duurt 3 maanden.
- Inschrijven kan tot 14 juni en inzendingen fotocollage ten laatste op 31 augustus.
- 1 september begint stemmen in de mediagalerij gedurende 7 dagen.
- Zelfde voorwaarden en regels als voorheen. Maar je kan je log zelf sluiten als je op vakantie gaat bv. en nadien weer hervatten. Omdat de contest 3 maanden duurt is het geen probleem om dit tot 1 maand te doen.
- Prijzen komen nog.
- Als er onvoldoende vrouwen meedoen wordt het een gezamenlijke wedstrijd met de mannen (verliezen van een vrouw is niet zo erg en sommige mannen vinden dit zelfs leuk!)

:roflol:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1 juni begint stemmen? Heb ik iets gemist?
 
Toppie! Veel succes iedereen!! Extra motivatie, woop woop.
 
Ik doe mee.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik ga deze keer niet cutten o.i.d., maar wil 'voor de leuk' best meedoen. :) Geldt wederom de regel dat je één wedstrijd mag hebben gedaan?
 
Back
Naar boven