Fitness Seller

Forumgame 13: New Beginning (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ja prima toch, klinkt goed

Als allebei de Don's dood zijn winnen de burgers ook.

Je zou zelfs kunnen overwegen dat je bv een familie per persoon een stem kan laten uitbrengen. Stel je hebt een don en 4 cap's (5 of 6 stemmen bij dubbele voor Don) dan kunnen ze ook stemmen verdelen over meerder spelers. Als de stemmen van beide families bij elkaar geteld worden (kan overlap zijn) wordt degene met de meeste stemmen geliquideert. Of de 2 spelers met meeste stemmen.

Weet niet of dat in de praktijk goed uit zal pakken, moet nog beetje uitgedacht worden.
 
Whami doet sowieso de volgende pot. Als er dan nog beetje animo is wil ik wel eens een mafia pot organiseren in de stijl die ik noemde.

Maar meestal zijn mensen wel vermoeid na paar potten. En whami zal er ook een legendarische pot van maken.
 
Gokker

Eigenschappen:
De gokker kan gokken om WakkerDammers (WD) te verdienen. Deze WD kan hij gebruiken om bepaalde voorrechten te kopen.
De gokker gokt op wie er de komende nacht gelunched wordt. Heeft hij het goed krijgt hij zijn WD dubbel terug, heeft hij het fout zijn de ingezette WD verloren, sterft er niemand krijgt hij zijn inzet terug.
Ook kan de gokker zijn WD op de bank zetten, hierop krijgt hij elke nacht 20% rente, dit geld kan echter niet gebruikt worden om te gokken.
De gokker start het spel met 2000 WD en kan de volgende dingen kopen:
500 WD: Een dubbele stem bij de komende lynch.
1000 WD: Bescherming voor de komende lynch.
1000 WD: Bescherming voor de komende lunch.
2000 WD: Drievoudige stem bij de komende lynch.
5000 WD: Levensverzekering. (Dit houdt in dat hij éénmalig niet dood kan, ongeacht de wijze waarop zijn dood zou bewerkstelligd worden.)
10000 WD: Doodsdrankje.

Dit lijkt me ook wel een toffe rol!
 
mafia spel met meerdere families die onderling een strijd moeten uitvechten, ervoor moeten uitkijken niet teveel burgerslachtoffers in hun oorlog te maken( met consequenties daarop natuurlijk). winconditie voor de burgers is om de capo di tutti capi(hoofd van alle families) in alcatraz te gooien. winconditie per familie is om andere families de don eruit te werken met behulp van een bodyguard, consigliere, capo's en een assasin. klinkt mij wel goed in de oren als er de animo voor is.

opties die er dan ontstaan zijn: een mafia familie vermoord overdag teveel burgers waardoor hun don word vermoord door de capo di tutti capo. burgers die de capo di tutti capo in alcatraz vastzetten. een hoofd van een familie die alle dons eruit heeft gewerkt waardoor hij de capo di tutti capo met pension mag sturen in sicilie. zoiets is wel cool door alle opties
 
Laatst bewerkt:
Mn spel zou ook goed gevuld moeten zijn. Momenteel wat aan het uittypen. En denk 25 (of meer) nodig te hebben.
 
Mn spel zou ook goed gevuld moeten zijn. Momenteel wat aan het uittypen. En denk 25 (of meer) nodig te hebben.

Niet te lang wachten om een topic aan te maken. En dan over anderhalve week beginnen?
 
mafia spel met meerdere families die onderling een strijd moeten uitvechten, ervoor moeten uitkijken niet teveel burgerslachtoffers in hun oorlog te maken( met consequenties daarop natuurlijk). winconditie voor de burgers is om de capo di tutti capi(hoofd van alle families) in alcatraz te gooien. winconditie per familie is om andere families de don eruit te werken met behulp van een bodyguard, consigliere, capo's en een assasin. klinkt mij wel goed in de oren als er de animo voor is.

Burger slachtoffers is altijd goed. De burgers moeten sowieso dood. Kans dat er 2 gelijke families over blijven is minimaal. En dan nog kan een kill op de Don er voor zorgen dat de familie wordt overgenomen.

Het is dan wel ff zoeken naar de juiste hoeveelheid mafia spelers en burgers.

Maar laten we eerst maar eens het spel van Whami afwachten. Hij heeft al een goed beeld. Zal snel wel online komen.
 
Burger slachtoffers is altijd goed. De burgers moeten sowieso dood. Kans dat er 2 gelijke families over blijven is minimaal. En dan nog kan een kill op de Don er voor zorgen dat de familie wordt overgenomen.

Het is dan wel ff zoeken naar de juiste hoeveelheid mafia spelers en burgers.

Maar laten we eerst maar eens het spel van Whami afwachten. Hij heeft al een goed beeld. Zal snel wel online komen.

heb mijn concept herschreven. is de bedoeling om meer dan 2 families te hebben hierin
 
mafia spel met meerdere families die onderling een strijd moeten uitvechten, ervoor moeten uitkijken niet teveel burgerslachtoffers in hun oorlog te maken( met consequenties daarop natuurlijk). winconditie voor de burgers is om de capo di tutti capi(hoofd van alle families) in alcatraz te gooien. winconditie per familie is om andere families de don eruit te werken met behulp van een bodyguard, consigliere, capo's en een assasin. klinkt mij wel goed in de oren als er de animo voor is.

opties die er dan ontstaan zijn: een mafia familie vermoord overdag teveel burgers waardoor hun don word vermoord door de capo di tutti capo. burgers die de capo di tutti capo in alcatraz vastzetten. een hoofd van een familie die alle dons eruit heeft gewerkt waardoor hij de capo di tutti capo met pension mag sturen in sicilie. zoiets is wel cool door alle opties

De Don is volgens mij de leider (wolf), de capo's zijn zijn handlangers (cults). Maar als je het zo doet dat de Don gewoon kan overleggen met zijn capo's en zij gezamelijk kunnen beslissen over een kill heb je dus geen wolf. Je hebt echter wel een cruciale mobster die door de capo's beschermd moet worden.

Zowel de burgers als de capo's van rivalerende families moeten dus op zoek naar de don. Rivalerende families kunnen ook overdag mee stemmen op de don van een andere familie. Zodra 1 don dood is wordt de andere don Godfather en is er nog maar 1 familie.

Maar dan nog is het burgers vs mafia en is het spelletje niet uit. Dan wordt het meer een normaal weerwolf spel. Alleen gaat er dan wel iedere nacht waarschijnlijk een burger uit omdat de mafia geen wolf meer hebben die mogelijk cults kan afmaken.

Er moeten dus wel wat meer goede spelers met speciale krachten in het spel komen.

De balans vinden zal wel even lastig zijn.

---------- Post toegevoegd 3 June 2013 om 23:34 ----------

Wil eerst mn volledige concept hebben. Zal idd ergens midden juni zijn wellicht.

We wachten op Whami, ik zal wel eens nadenken over een goed concept.
 
De Don is volgens mij de leider (wolf), de capo's zijn zijn handlangers (cults). Maar als je het zo doet dat de Don gewoon kan overleggen met zijn capo's en zij gezamelijk kunnen beslissen over een kill heb je dus geen wolf. Je hebt echter wel een cruciale mobster die door de capo's beschermd moet worden.

Zowel de burgers als de capo's van rivalerende families moeten dus op zoek naar de don. Rivalerende families kunnen ook overdag mee stemmen op de don van een andere familie. Zodra 1 don dood is wordt de andere don Godfather en is er nog maar 1 familie.

Maar dan nog is het burgers vs mafia en is het spelletje niet uit. Dan wordt het meer een normaal weerwolf spel. Alleen gaat er dan wel iedere nacht waarschijnlijk een burger uit omdat de mafia geen wolf meer hebben die mogelijk cults kan afmaken.

Er moeten dus wel wat meer goede spelers met speciale krachten in het spel komen.

De balans vinden zal wel even lastig zijn.

daarom de focus voor de burgers op de godfather, de focus voor de dons op de andere dons.

godfather naar alcatraz is win voor burgers en verlies voor alle families
alle dons behalve 1 don eruit is win voor de don en zijn familie want er is een nieuwe godfather

de godfather of capo di tutti capi heeft de taak om alles in goede banen te leiden en eventueel consequenties te nemen tegen een familie die te hard de burgers aan het vermoorden is zodat hij de nieuwe godfather kan aanstellen zodat hij met pensioen kan gaan ipv zn laatste jaren moet uitzitten op dat eiland in de haven van san fransisco
 
En de godfather is hierin een soort van wolf die niet weet wie de don's en families zijn? Of is het de spelleider?

Ben wel bang dat als je meer dan 2 families neemt het erg lastig kan worden.

Stel je hebt 28 man.

2 families van don + 4 capo's = 10 man
Wannabe gangster = 11 man

Dan nog 17 burgers oid.

Punt is wel dat als 1 van de don's er snel uit gaat het erg lastig wordt.

Qua dat betreft is een godfather (wolf) en 2 families (4 a 5 cults) een mobster (leugenaar) ook een goede. De godfather killt zoals de wolf dat nu doet. Kan families zijn, of burgers. Eigenlijk hetzelfde concept als nu alleen 2 rivalerende groepen cults.

Toch lijkt het idee zonder wolf me wel leuk. Er moet alleen een backup zijn voor als direct 1 don het leven laat en er maar 1 erg grote familie over blijft. Misschien kan je dan zo doen dat de families wel bij elkaar komen maar de cults vam de oude families niet te horen krijgen wie de andere familie is. Dan heb je nog steeds kans dat cults elkaar afmaken.
 
rolindeling word dan zoiets

consigliere: mag elke nacht een aanwijzing krijgen over de don van een rivaliserende familie, echter dan krijgt de familie ook een hint over hem (meisje achtig iets)

bodyguard: beschermt de don of consigliere tegen gekilld worden( dus eerst de bodyguard dood maken dan de don)

assasin( schiet elke nacht iemand neer, worden het teveel burgers dan mag de godfather een aanslag op de don van die familie plegen)

soldati (wat nu de cults zijn per familie)

burgers( stemmen elke dag iemand weg in de hoop dat het de godfather is)

meisje( mag gluren uiteraard zoals het al het geval was, wel leuk wat er dan gebeurd als de godfather weet wie het meisje is en oproep kan geven aan alle dons om haar te vermoorden of weg te stemmen xd)

burgemeester (kan steekpenningen aannemen(een familie of alleen de godfather) of afwijzen )

politieagent( beschermt een burger)

stadsgek ( denkt de godfather te zijn xd)

denk een te divers en groot spel maar met een goede spelleiders moet het zeker goed lukken

---------- Post toegevoegd 4 June 2013 om 00:04 ----------

denk dat de burgers juist erg veel macht hebben omdat ze heel makkelijk een slechterik uit het spel kunnen werken
 
daarnaast als winconditie voor een don, grootste familie en de godfather eruit maakt hem de godfather. geeft een optie om het spel door te kunnen laten gaan natuurlijk maar denk dat het beter is dat die familie dan gewonnen heeft
 
en inderdaad alle dons dood is ook een win voor de burgers, moeten ze elkaar wel afknallen tegelijk in dit geval xd
 
Rollen en beginverhaal klaar, binnenkort zal ik thread openen!
 
Ik stel voor dat we direct voor de wolf gaan. Biobeast. Ik heb zo mijn redenen.
 
Back
Naar boven