MuscleMeat

Forumgame 13: New Beginning

wat zou daar het nut van zijn dan :p
kan totaal niet meer communiceren, alleen spammen, en als hij hints doorheeft kan hij het niet duidelijk maken. lijkt me zeer frustrerend :p. no offense tho
Raar gevoel voor humor misschien, maar ik vond het erg geestig. Uiteraard voegt het niks toe, buiten wat irritatie misschien. Kan handig zijn voor de cults ...

Raar gevoel voor humor misschien, maar ik vond het erg geestig. Uiteraard voegt het niks toe, buiten wat irritatie misschien. Kan handig zijn voor de cults ...

Wat je wel zou kunnen doen is de reïncarnist de rol geven van een inactieve speler.

Vind maffia nog steeds een leuk thema. Cultisten zijn de cops ofzo, de rest is gangster. Vind de sfeer wel leuk.

Maarja uiteindelijk gaat het gewoon om de hints enzo. En de termen van wolf enzo kennen we nu allemaal.

Op internet kan je trouwens meer dan voldoende voorstellen vinden van nieuwe rollen.

Zelf vind ik het nu gewoon prima. De sl*t mag er uit en dan gewoon houden. We kennen de rollen en het spel is vaak al moeilijk genoeg zo haha.

Is t niet zo met de sl*t dat als ze(of hij) ervoor kiest een nacht bij de wolf (of jager) te 'spenderen' en hij/zij is niet thuis dat ze dan ook wat nuttige info binnenkrijgt? (of is ze meteen dood als ze de wolf bezoekt ook al gaat ie op pad?) in zo'n geval heeft die rol wel nut, een kleine kans wel maar toch nut...

Ik heb ook wel eens gelezen over een rol waarbij een speler bv 3 of misschien 5 spelers mag sturen in een PM naar de spelleider, en dat hij dan te horen krijgt of de wolf daar tussen zit. Afwisseling op de heks. De heks kan dan strategisch wisselen om zo tot de wolf te komen. Maakt die rol wat dynamischer imo.

Niemand die dit een leuk idee vindt? Ik vind het wel cool namelijk, leuke variant op de rol van heks. PM 5 namen tussen en krijg als antwoord terug of de wolf er wel of niet tussen zit. Bij een JA wordt het dan nog steeds lastig en kan je gaan wisselen tussen 5 andere spelers. Op die manier heb je ook wel wat dagen nodig.

Kans is natuurlijk dat je direct van 5 spelers weet dat het de wolf niet is. Regel voor de heks zou zijn dat ze iig niet expliciet mag posten dat een bepaald persoon zeker de wolf niet is.

---------- Post toegevoegd 3 June 2013 om 18:47 ----------

Mogelijke rollen:

http://www.weerwolvenvanwakkerdam.nl/uitleg/rollen.php

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.848
Niemand die dit een leuk idee vindt? Ik vind het wel cool namelijk, leuke variant op de rol van heks. PM 5 namen tussen en krijg als antwoord terug of de wolf er wel of niet tussen zit. Bij een JA wordt het dan nog steeds lastig en kan je gaan wisselen tussen 5 andere spelers. Op die manier heb je ook wel wat dagen nodig.

Kans is natuurlijk dat je direct van 5 spelers weet dat het de wolf niet is. Regel voor de heks zou zijn dat ze iig niet expliciet mag posten dat een bepaald persoon zeker de wolf niet is.

Nah vind het niet zoveel aan imo.. Denk dat je zo te snel achter de wolf komt...

---------- Post toegevoegd 3 June 2013 om 18:52 ----------

Vind maffia nog steeds een leuk thema. Cultisten zijn de cops ofzo, de rest is gangster. Vind de sfeer wel leuk.

Maarja uiteindelijk gaat het gewoon om de hints enzo. En de termen van wolf enzo kennen we nu allemaal.

Klopt een thema maakt zo enorm rm veel verschil.. Geeft gelijk een heel andere sfeer.

Is t niet zo met de sl*t dat als ze(of hij) ervoor kiest een nacht bij de wolf (of jager) te 'spenderen' en hij/zij is niet thuis dat ze dan ook wat nuttige info binnenkrijgt? (of is ze meteen dood als ze de wolf bezoekt ook al gaat ie op pad?) in zo'n geval heeft die rol wel nut, een kleine kans wel maar toch nut...

We zouden het idd wel een stuk realistischer kunnen maken.. Zoals idd de sl*t hints krijgt over haar verblijfplaats en daarmee hints over de bewoner.. Echter is dit enorm veel werk voor de spelleider

Nah vind het niet zoveel aan imo.. Denk dat je zo te snel achter de wolf komt...

Juist niet. Als ik toch vraag:

NACHT 1: Zit de wolf tussen:

JoeyC
Kane
newinthegame
Biobeast
Supersized

En ik krijg een JA terug. Dan weet ik dat het 1 van de 5 is.

De volgende dag moet ik weer 5 spelers noemen. Stel ik neem 3 van de eerder genoemde spelers:

NACHT 2
JoeyC
Kane
newinthegame
jimbooo
z1000

Krijg weer een JA terug

Weet ik dus dat het 1 van de 3 spelers is.

Dan kan ik er weer 2 vragen:

NACHT 3
JoeyC
Kane
blabla
jada jada
henkie penkie

Krijg een Ja terug.

Dan moet ik nog een keer vragen met 1 speler

NACHT 4
k*t kane
4 x whatever

JA.

Weet ik het na nacht 4.

Op deze manier duurt het iig sowieso 3 nachten voordat ik het op zijn snelst kan zeggen. Maar het kan ook nog langer duren (als je de eerste keer een NEE krijgt bij 5 spelers. Of misschien wel de 1e 2 nachten).

Op de huidige manier kan het na nacht 1 al raak zijn. Dat kan nu iig nooit.

Verder vindt ik op zich de rol van Hacker ook wel cool. Dat je bv na nacht 3 kan wisselen met een persoon in het spel van rol. Lijkt me wel lachen.

Regel voor de heks zou zijn dat ze iig niet expliciet mag posten dat een bepaald persoon zeker de wolf niet is.
Dit in ieder geval!

Rob P zei dat ik en newinthegame zeker niet de wolf waren. Toen bedacht ik nog dat de rol van heks er misschien beter uit kon. Van daar is het immers een kleine stap naar "Ik ben de heks en Kane is de wolf".

Als die regel erbij komt vind ik de vijf namen prima. Komt die regel er niet dan ben ik tegen. Dan weet de heks immers na één ronde al vijf mensen die de heks niet zijn of zelfs al 22 (als er bijvoorbeeld 27 meedoen).

was een leuk spel remi :D

spijtig dat ik ergens halfweg een loze belofte heb gemaakt waardoor ik nu geen weerwolven meer mag spelen :(
moet sowieso 2weken wachten ivm examens dusja

Het kan ook met 7 spelers, of zelfs 9 oid.

---------- Post toegevoegd 3 June 2013 om 20:03 ----------

was een leuk spel remi :D

spijtig dat ik ergens halfweg een loze belofte heb gemaakt waardoor ik nu geen weerwolven meer mag spelen :(
moet sowieso 2weken wachten ivm examens dusja

Staat me niets van bij baas? Lekker mee doen.

Het was nu ook wel cool, veel spelers en ook veel mensen die actief mee speelde.

Maffia lijkt me ook wel tof thema!

Ja ik had het er een tijdje geleden al over met Remi dat ik de verhalen zou schrijven en hij het spel hosten. Maar ik heb het beetje af laten weten hehe.

Dacht heel orgineel te zijn met maffia maar het is schijnbaar een heel bekend thema.

Vind het zelf wel leuk idee. Twijfel een beetje wat toffer zou zijn. Politie als cults en de rest maffia. Of de maffia de cults (de don als wolf en wat capo's als cult.) en de rest gewoon burgers die afgeperst worden door de maffia ofzo.

Ja ik had het er een tijdje geleden al over met Remi dat ik de verhalen zou schrijven en hij het spel hosten. Maar ik heb het beetje af laten weten hehe.

Dacht heel orgineel te zijn met maffia maar het is schijnbaar een heel bekend thema.

Vind het zelf wel leuk idee. Twijfel een beetje wat toffer zou zijn. Politie als cults en de rest maffia. Of de maffia de cults (de don als wolf en wat capo's als cult.) en de rest gewoon burgers die afgeperst worden door de maffia ofzo.

kan beide lijkt me, je kunt het ook zonder burgers doen en dan enkel maffia met geinfiltreerde agenten/fbi's ofzo die ze dan moeten ontdekken

Dit is op zich ook nog wel een leuke rol:

Zombie - Je wraakgevoelens zijn altijd al hoog geweest, maar het blijkt dat ze zó hoog zijn dat je zelfs na je dood nog wraak wilt nemen. Wanneer je gekilled wordt, mag je de dag erna één iemand naar keuze doodmaken als je dat zou willen. De doodsoorzaak van jezelf maakt niet uit.

Dit is op zich ook nog wel een leuke rol:

Zombie - Je wraakgevoelens zijn altijd al hoog geweest, maar het blijkt dat ze zó hoog zijn dat je zelfs na je dood nog wraak wilt nemen. Wanneer je gekilled wordt, mag je de dag erna één iemand naar keuze doodmaken als je dat zou willen. De doodsoorzaak van jezelf maakt niet uit.

lijkt wat op de jager bij weerwolven in het echt. mag na zijn dood iemand mee het graf in nemen

Ook nog een leuke optie is om, als we weer met 28 man zijn, 2 wolven te nemen en iedere wolf 3 of 4 cults. Dan heb je zeg maar 3 teams.

Wolf 1 + cults
Wolf 2 + cults
Burgers

Je hebt dan wel meer wolvenkills maar ook meer kans dat bv een wolf een cult van het andere team afmaakt ofzo. Of de wolf van het andere team. Als dat gebeurd zouje de cults van het ene team kunnen laten aansluiten bij het amdere team oid.

Leugenaar kan evil zijn en niet weten wie de cults en de teams zijn.

Beetje competitie tussen cults kan wel lachen zijn.

Laatst bewerkt:

Mijn thema gaan elfjes en nimfen zijn met de kleine boze Tinklebell die mensen betoverd die dan naar een paradijs met 100 mooie vrouwen met hele strakke k*tjes gaan :yes:
:yarly:

---------- Post toegevoegd 3 June 2013 om 21:21 ----------

Ook nog een leuke optie is om, als we weer met 28 man zijn, 2 wolven te nemen en iedere wolf 3 cults. Dan heb je zeg maar 3 teams.

Wolf 1 + cults
Wolf 2 + cults
Burgers

Je hebt dan wel meer wolvenkills maar ook meer kans dat bv een wolf een cult van het andere team afmaakt ofzo.

Leugenaar kan evil zijn en niet weten wie de cults en de teams zijn.

Beetje competitie tussen cults kan wel lachen zijn.
Ff mn gedachten zitten lezen, niet dat maar zit er niet heel ver van :devil:
Maar onthou je best niet want het gaat helemaal niet op die manier zijn maar laten we zeggen dat enkele elementen wel tot mn plan behoren.

Terug
Naar boven