AndroidHealthClinic

Forumgame 18. Wie is de dorpshomo (Bruyce)?

Ik vind het verraden van gewone natty's niet echt verraden. Dat doe je nou eenmaal als je cults aanwijst. Is weinig aan te doen.
Zeker in dit spel was de makkelijkste manier om te werken dmv uitsluiting. Mensen opnoemen die geen cult zijn en daardoor wat overhouden.

Uiteindelijk werkte dat prima.

Vraag me inderdaad af waarom Guts voor Penose ging. Kans dat hij de leugenaar was, was echt groot. En als hij het niet was hadden wij hem waarschijnlijk weggestemd. Zelfde voor Jimbooo trouwens, was weliswaar goed maar daar was ik zeker niet van overtuigd. Wilde alleen maar op Rob P stemmen. Door zulke mensen eruit te halen werden wij aardig op weg geholpen.
Verloop was gewoon enorm in ons voordeel, behalve het uitschrijven van de inactievelingen dan. Denk dat Lloyd nog nooit zo belangrijk is geweest.

---------- Post toegevoegd 14 August 2013 om 09:14 ----------

Maandagochtend dan snel het topic even doorgenomen. 8 pagina's ofzo, dus ging snel. Meteen een lijstje van de deelnemers gemaakt en bijgezet of ze volgens mij goed of slecht waren. Blijkt nu dan nog dat mijn lijstje gewoon klopte ook. En ik was duidelijk niet de enige die dezelfde mensen verdacht. Was dit spel nu zo simpel of krijgen wij teveel ervaring waardoor het too easy wordt? :D
Vind het nog steeds toevallig dat alle argumenten voor waarom ik op Guts/Suus wilde stemmen (tot de beitel hint) ook voor jou opgingen, maar jij goed was en zij allebei slecht.

We hebben deze game echt veel geluk gehad. Maar mag ook wel eens.

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind het verraden van gewone natty's niet echt verraden. Dat doe je nou eenmaal als je cults aanwijst. Is weinig aan te doen.
Zeker in dit spel was de makkelijkste manier om te werken dmv uitsluiting. Mensen opnoemen die geen cult zijn en daardoor wat overhouden.

Uiteindelijk werkte dat prima.

Vraag me inderdaad af waarom Guts voor Penose ging. Kans dat hij de leugenaar was, was echt groot. En als hij het niet was hadden wij hem waarschijnlijk weggestemd. Zelfde voor Jimbooo trouwens, was weliswaar goed maar daar was ik zeker niet van overtuigd. Wilde alleen maar op Rob P stemmen. Door zulke mensen eruit te halen werden wij aardig op weg geholpen.
Verloop was gewoon enorm in ons voordeel, behalve het uitschrijven van de inactievelingen dan. Denk dat Lloyd nog nooit zo belangrijk is geweest.

---------- Post toegevoegd 14 August 2013 om 09:14 ----------

Vind het nog steeds toevallig dat alle argumenten voor waarom ik op Guts/Suus wilde stemmen (tot de beitel hint) ook voor jou opgingen, maar jij goed was en zij allebei slecht.

We hebben deze game echt veel geluk gehad. Maar mag ook wel eens.

Guts wou die nacht eerst voor whoopy gaan. Maar door de hints die hij kreeg over het meisje, is hij denk ik voor penose gegaan.

Hij krijg die dag de hint over het meisje. Dan zij van het weekend een PR heeft gezet.

Rob P, heeft een PR gezet wat betreft vrouwe neuke

Mooi dat suus pot was, dan waren al mijn verdenkingen juist :) Cults waren vrij duidelijk deze keer. Bij woopy twijfelde ik ff omdat zijn stem op Iloydatoni heel weird was maar werd daarna wel duidelijk door zijn stemgedrag. Weer mooi gespeeld alley cat. De eerste stemronde heeft ons achteraf gezien redelijk wat waardevolle info opgeleverd.

Laatst bewerkt:
Alley heeft goed gespeeld idd. Zat heel vaak goed :)

Alley heeft goed gespeeld idd. Zat heel vaak goed :)
Ik heb zo'n beetje voor het eerst van mijn leven iets gevonden waar ik goed in ben. Maar is natuurlijk weer geen droog brood in te verdienen.

Nu ik de hints gelezen heb ben ik ook tot de conclusie gekomen dat jij (z1000) echt alles leest op dit forum.

Ik heb zo'n beetje voor het eerst van mijn leven iets gevonden waar ik goed in ben. Maar is natuurlijk weer geen droog brood in te verdienen.

Nu ik de hints gelezen heb ben ik ook tot de conclusie gekomen dat jij (z1000) echt alles leest op dit forum.

Ja, student, werkloos, nog life. DBB is mijn leven:o

JK
semi JK

Yep ik was de laatste fag standing...
Normaal gesproken speel ik ongeacht m'n rol veel actiever mee, t ging nu ff anders.
K begrijp wel dat t voor Z een stuk minder leuk was om te hosten als er minder actief gespeeld wordt
Anyhow, thnx voor de game!

Yep ik was de laatste fag standing...
Normaal gesproken speel ik ongeacht m'n rol veel actiever mee, t ging nu ff anders.
K begrijp wel dat t voor Z een stuk minder leuk was om te hosten als er minder actief gespeeld wordt
Anyhow, thnx voor de game!

ik ben de sl*t. Neuken?

Grootste boosdoener was de start in het weekend. Te begrijpen gezien de omstandigheden, maar in het vervolg toch maar weer op maandagen starten, lijkt me :)

Idee voor een volgend variatiespel: wolven vs vampiers?
We starten met 1 hoofd-weerwolf en 1 hoofd-vampier. Die mogen elke nacht iemand uitkiezen die ze aanvallen. Kiezen ze een burger, dan vervoegt die hun team (en deze naam wordt uiteraard niet bekend gemaakt in het verhaal). Kiest de hoofd-vampier een weerwolf of omgekeerd, dan wordt die gedood. De vampiers en weerwolven mogen met hun teamgenoten overleggen.
Eventuele extra omdat ik vermoed dat bepaalde sterke spelers de eerste rondes door beide teams gekozen kunnen worden: een burger die zowel door de vampier als de weerwolf in dezelfde nacht wordt aangevallen, wordt een supersterke hybride die zelf ook elke nacht een kill kan maken en zelf zijn kamp kiest, en die enkel uitgeschakeld kan worden als de vampier en weerwolf samenwerken en hem nog eens in 1 nacht beide aanvallen.
Of gewoon een hybride met dezelfde killcondities maar die zelf geen kill kan maken en gewoon in het kamp van de burgers blijft.

Alleen jammer dat ik zelf tot september niet kan spelen (of organiseren) :p Mocht er interesse zijn maar het idee wordt deze maand niet meer gebruikt, wil ik het zelf wel hosten.

Misschien ook een idee om burgerrollen niet vanaf de start onaantrekkelijk te maken: de speciale rollen pas tijdens het spel uitdelen. Bv voor de jager wordt in het verhaal een hint gegeven waar een jachtgeweer zich bevindt. Het eerste lid dat de juiste locatie van het geweer doorgeeft aan de spelleider, krijgt het geweer en wordt de jager. Gelijkaardige dingen voor sl*t, heks,...

Laatst bewerkt:
Altijd in voor een game zeker na deze...
Niet lullig bedoeld maar dit vond ik de minste die ik gespeeld hebt.
Dit komt puur alleen door inactieve deelnemers. Na de eerste nacht was alles voor de oplettende burger ( alleycat) wel duidelijk...
Ik had al vrij vroeg gestemd dus moest ik wel een stem laten staan. En elke andere stem die ik uitgebracht had, had mij net zo verdacht gemaakt als mijn stem op quibus. Achteraf had ik gewoon mijn leugen niet moeten gebruiken en origineel offeren (als dat mag dan)

Maar goed
Bedankt z1000 voor het spel

En Sjors verpest altijd alles

Denk dat Lloyd nog nooit zo belangrijk is geweest.

Afgelopen potje was ik ook wel belangrijk. Maar inderdaad het was wel heel overduidelijk wie er nu de cults waren door de stemmen die gemaakt werden op mij en de onderbouwing was echt het slechtste wat ik ooit gezien had ook :roflol:

Ik vind niet dat je in dit spel mensen met de vinger kan wijzen door inactiviteit. Ikzelf speel normaal ook altijd goed mee, maar in een zonnig weekend heb ik echt wel andere dingen te doen dan achter mijn pc te zitten om een forum spelletje te spelen :) Dat enkelen dan niet veel zin hebben om zondagavond nog snel alles in te halen, kan ik best begrijpen. Had ik het topic 2 uur later pas gecheckt, lag ik er toen ook uit. Mogelijk hadden enkele inactieven toch nog actief geworden als tot maandagavond was gewacht om ze uit te schrijven.

Ik vind niet dat je in dit spel mensen met de vinger kan wijzen door inactiviteit. Ikzelf speel normaal ook altijd goed mee, maar in een zonnig weekend heb ik echt wel andere dingen te doen dan achter mijn pc te zitten om een forum spelletje te spelen :) Dat enkelen dan niet veel zin hebben om zondagavond nog snel alles in te halen, kan ik best begrijpen. Had ik het topic 2 uur later pas gecheckt, lag ik er toen ook uit. Mogelijk hadden enkele inactieven toch nog actief geworden als tot maandagavond was gewacht om ze uit te schrijven.

Dat je eens een dag niet actief kan spelen begrijpt iedereen wel. Het stoort gewoon sommige mensen denk ik dat bepaalde personen zich inschrijven en dan altijd amper of niet meespelen.

Jouw idee klinkt trouwens top, wil wel eens in een iets ingewikkelderde setting spelen :)

---------- Post toegevoegd 14 August 2013 om 12:44 ----------

Afgelopen potje was ik ook wel belangrijk. Maar inderdaad het was wel heel overduidelijk wie er nu de cults waren door de stemmen die gemaakt werden op mij en de onderbouwing was echt het slechtste wat ik ooit gezien had ook :roflol:

Idem, Boddin en Suus die mij begonnen aan te vallen omdat ik hun verdacht maakte hun rol alleen maar duidelijker:D

mooie ideen woopy, klinkt leuk

Altijd in voor een game zeker na deze...
Niet lullig bedoeld maar dit vond ik de minste die ik gespeeld hebt.
Dit komt puur alleen door inactieve deelnemers. Na de eerste nacht was alles voor de oplettende burger ( alleycat) wel duidelijk...
Ik had al vrij vroeg gestemd dus moest ik wel een stem laten staan. En elke andere stem die ik uitgebracht had, had mij net zo verdacht gemaakt als mijn stem op quibus. Achteraf had ik gewoon mijn leugen niet moeten gebruiken en origineel offeren (als dat mag dan)
Denk dat het inderdaad beter was geweest als je Orgineel had laten vallen. Was in feite niet meer te redden.
Toch was kennelijk niet voor iedereen (Guts) duidelijk dat je de leugenaar was.

Maar inderdaad, toen ik zondag bijgelezen was was er al een hoop duidelijk en zondagavond nog meer. Alleen met Woopy zat ik mis, dacht echt dat die cult was.

Plan van Woopy lijkt me zeker het proberen waard. Klinkt erg tof in ieder geval. En geen kans om er zomaar op nacht 1 uitgeknald te worden zonder echte reden.
Blijf wel voorstander van random rolverdeling overigens.

op dat momenthad ik echt nog niks van de vorige pagina's gelezen, want wat ik zei was waar, ik was echt niet online geweest :P dus ik heb random gekozen en blijkbaar ongelukkig

Terug
Naar boven