MuscleMeat

Forumgame !4: Final Wolfination

Peiling Peiling Wanneer beginnen? ("kunnen vanaf" gaat voor op "verkiezen" aangezien er veel spe

• Totaal stemmers
    20
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
Wel, slechten zouden geen hints krijgen volgens de beginpost van whami
Namen die letterlijk genoemd worden in het verhaal zijn geen hints naar slechten. Zo was het, voor de duidelijkheid :p. maw, namen in het verhaal staan er enkel voor lol, of verwijzing naar bv vorig verhaal. Voor de rest moet je niets achter de namen die genoemd worden in de verhaaltjes zoeken.

Namen die letterlijk genoemd worden in het verhaal zijn geen hints naar slechten. Zo was het, voor de duidelijkheid :p. maw, namen in het verhaal staan er enkel voor lol, of verwijzing naar bv vorig verhaal. Voor de rest moet je niets achter de namen die genoemd worden in de verhaaltjes zoeken.
De cults krijgen GEEN tips als ze een rol raden, ze voorkomen zo echter wel dat iemand aan de goede zijde een tip naar hen krijgt. Spelers kunnen max 3 keer per dag rollen proberen te raden.

ik doel meer hier op. Betekent dat dat je als slechte geen hints kan krijgen?

Kruiswoordraadsel heeft iedereen al zien staan?

De cults krijgen GEEN tips als ze een rol raden, ze voorkomen zo echter wel dat iemand aan de goede zijde een tip naar hen krijgt. Spelers kunnen max 3 keer per dag rollen proberen te raden.

ik doel meer hier op. Betekent dat dat je als slechte geen hints kan krijgen?
Ja, als iemand aan de slechte zijde een onbekende rol raad zal hij daarvoor geen extra tip via PM ontvangen :).

Gewoon hier plaatsen en onderlijnen, heb ik al meerdere malen gezegd :p
De NAAM van een rol, niet wie deze rol bezit.
Bv bakker

Had net al 2 rollen gepost: student/h**r maar zal wel fout zijn haha

Okee dan stem ik IMBAatwork heb een onderbouwende theorie haha :p

Het doel van het stemmen is om de wolf er uit te stemmen?

Het doel van het stemmen is om de wolf er uit te stemmen?
Juist. Maar aangezien je de wolf nog niet kan weten is het best er eerst cults (andere slechterikken) er uit te stemmen aangezien je deze wel al kan weten.

Als de wolf dood is dan winnen de goeden.
Als de slechten met meer zijn dan de goeden dan winnen de slechten.
Daarom is het best eerder potentieel bekende cults er uit te stemmen. Zo vermijd je dat de slechterikken de overmacht grijpen en winnen. Als je direct de wolf probeert er uit te vissen is de kans erg groot dat je er enkel burgers uit smijt, waardoor de slechten dichter bij winst komen.

Duidelijk zo?
Snap wel dat het niet erg makkelijk is als nieuweling, zeker met de extra complexiteit van dit spel tov vorige edities.

---------- Post toegevoegd 16 June 2013 om 14:19 ----------

Voor de nieuwelingen, uitleg van de originele versie. Want de basis van dit spel is gelijk.

De Weerwolven van Wakkerdam is een oorspronkelijk Frans kaartspel ontworpen door Philippe des Pallières en Hervé Marly met illustraties van Alexios Tjoyas.

Het doel van het spel is met de groep waartoe je behoort als laatste over te blijven. Dus de burgers moeten de weerwolven+cults zien te vermoorden, en de weerwolven+cults de burgers.

Elke speler krijgt een kaart waarop zijn rol staat: weerwolf, heks, onschuldig meisje, jager, burger, ... Elke ronde doen de spelers hun ogen dicht, het wordt nacht. De spelleider vertelt dat de weerwolven nu hun ogen mogen openen. Zij kijken elkaar aan en in stilte wijzen ze een slachtoffer aan dat zij willen verslinden. Het onschuldige meisje mag nu ook haar ogen open doen om mogelijk te zien wie de weerwolven zijn. Opnieuw doet de spelleider bij een paar mensen alsof diens kaartje wordt omgedraaid. De spelleider draait het kaartje van het echte slachtoffer om. De weerwolven sluiten de ogen. Nu laat de spelleider de heks ontwaken, en laat aan de heks zien wie er deze avond zal sterven door toedoen van de weerwolven. De heks heeft nu de mogelijkheid om haar levensdrankje wel of niet te gebruiken om het slachtoffer te redden. Hierna kan de heks nog besluiten om haar doodsdrankje te gebruiken om een andere speler te doden. Hierna sluit de heks weer haar ogen en vertelt de spelleider dat het weer dag is en opent iedereen de ogen. Het slachtoffer is bekend. Vervolgens is het aan de spelers om te bepalen wie zij denken dat een weerwolf onder hen is, om hem vervolgens weg te stemmen en 'op de brandstapel te gooien'. Iedereen beweert overdag natuurlijk van zichzelf dat hij een burger is. De ziener staat aan de kant van de burgers, het is handig als ziener om 'zich te ontmaskeren' als hij een weerwolf heeft gezien. Daarvoor nog niet, want dan wordt hij waarschijnlijk verslonden door de weerwolven. Het is dan natuurlijk aan de rest om te geloven of diegene echt een ziener is of niet.

Als de spelers hebben besloten wie zij denken dat een weerwolf is, -door te stemmen- wordt hij op de brandstapel gegooid; de desbetreffende speler draait zijn kaart om en laat zien of hij een burger of weerwolf is.

De weerwolven moeten dus alle burgers zien te verslinden zonder ontdekt te worden. De geliefden die door Cupido aangeduid worden moeten het spel samen uitspelen (ongeacht of zij burger of weerwolf zijn!), want als er één sterft, sterft de ander ook uit liefdesverdriet. Dit kan in het uiterste geval ertoe leiden dat de geliefden een derde groep binnen de spelersgroep zijn: als de geliefden een zogenaamd gemengd koppel zijn, één weerwolf en één burger, zullen de geliefden alle andere spelers moeten uitschakelen om te winnen.
Dit is een online versie van bovenstaande. De rollen zijn dus niet volledig gelijk.

Laatst bewerkt:
aub geen tips meer met cijfers, daar kun je gwoon miljoenen mogelijkheden mee hebben.

Alley Cat

Wie nog vragen heeft over het spel PM ze me zo snel mogelijk. Goed dat ik extra dag vooraf verhaal al poste, dan is het morgen, de eerste officiële dag, alles hopelijk duidelijk voor iedereen.

Met het verhaal kan ik nog weinig eigenlijk. Ga het vanavond nog een keer doorlezen:D
Nu lekker bezig aan school jeej.
Wel vind ik het gedrag van een paar spelers verdacht, bij het verkrijgen van hun rol.

Wie nog vragen heeft over het spel PM ze me zo snel mogelijk. Goed dat ik extra dag vooraf verhaal al poste, dan is het morgen, de eerste officiële dag, alles hopelijk duidelijk voor iedereen.

Okee dus vannacht komt er geen verhaal?

Okee dus vannacht komt er geen verhaal?
Nee, eerste volgende verhaal is van de dag (executie) van maandag ;). Dan komt er daarna weer nacht verhaaltje tussen maandag en dinsdag. Dan weer dag verhaal van dinsdag. Daarna nacht verhaal dinsdag op woensdag en zo verder ;).

De 'kat' in het verhaal wordt opgevolgd door 'haar'. Dus mocht de kat al een hint zijn, zou het een vrouw betreffen. Maar dat lijkt me wel heel obvious en dus verwaarloosbaar. Wat ik opvallender vind is de culttrein richting Rob die begint bij post 659 en tactisch wordt afgesloten door SuuS141 is post 662.

De 'kat' in het verhaal wordt opgevolgd door 'haar'. Dus mocht de kat al een hint zijn, zou het een vrouw betreffen. Maar dat lijkt me wel heel obvious en dus verwaarloosbaar. Wat ik opvallender vind is de culttrein richting Rob die begint bij post 659 en tactisch wordt afgesloten door SuuS141 is post 662.

WTF!!

****ing sterk werk!

Terug
Naar boven