Fitness Seller

Front Squat en Bench Press

Ik heb het idee dat je toch altijd tot het gaatje wilt gaan met banken, klopt dat?

Ik ben het met jullie eens dat drie dagen full body misschien beter zou zijn, maar ik vind het veel te leuk om maar drie dagen te gaan, vandaar mijn keuze voor de ub/lb. Qua assistance oefeningen lijkt me dit voor de rest vrij normaal, heb gewoon de 'voorgeschreven regels' toegepast.

Met dit schema ga ik tot nu toe goed vooruit alle gewichten blijven omhoog gaan en ik kom aan, alleen bench zit vast en daar zit ik dus mee, dus ik doe even een laatste peiling. Deloaden en van de barbell afblijven voor een weekje? of reps gaan veranderen?

Wat ik zelf doe is de ene week benchen en de andere week met dumbbells. De bench is zo'n mooie compound. Maar pak niet het maximale gewicht wat je kan pakken, maar zorg dat je een gewicht kiest waarmee je 4 sets kan doen met 8 reps. Een keer wat lager gaan is ook niet zo erg.
Wat ook wel is goed werkt is afwisselen in rep ranges, dus een paar weken 4*8 en de andere keer piramide setjes, of drop setjes (moet je wel met iemand samen trainen).

En zorg ook dat je voeding goed is, want dat is 80% van het totaal.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb het idee dat je toch altijd tot het gaatje wilt gaan met banken, klopt dat?

Wat bedoel je precies? ik volg je vrees ik niet. Als je op mijn gewichten doel, pak ik het op deze manier aan.
Ik doe op kracht 4 x 5 bench. De bedoeling is dat ik dan alle 4 de sets hetzelfde gewicht pak en dus de 5 reps 4 keer haal, als dat zo is verhoog ik het gewicht tot ik weer alle 4 de setjes 5 keer het gewicht haal enz...
Als ik niet meer kan ga ik niet verder met negative reps. Mijn probleem is dat het nu niet meer lukt.

Wat ik zelf doe is de ene week benchen en de andere week met dumbbells. De bench is zo'n mooie compound. Maar pak niet het maximale gewicht wat je kan pakken, maar zorg dat je een gewicht kiest waarmee je 4 sets kan doen met 8 reps. Een keer wat lager gaan is ook niet zo erg.
Wat ook wel is goed werkt is afwisselen in rep ranges, dus een paar weken 4*8 en de andere keer piramide setjes, of drop setjes (moet je wel met iemand samen trainen).

En zorg ook dat je voeding goed is, want dat is 80% van het totaal.

Voeding is okee, heb ik lange tijd onderschat, maar qua gewicht ga ik nu vooruit, dan heb ik het over mezelf en de gewichten die ik lift. Een spotter is ook geen probleem dus de dropsets of rest pause sets zou ik ook kunnen doen.
Afwisselen voor de extra prikkeling is dus de aanrader? En dus wel de bench behouden of/en dumbbell press? Niet gaan deloaden?

TS: 1.82 m 75 kg 17 jaar

Je traint sinds juni vorig jaar serieus en drukt 5 x 75kg.
Hoe lang zit je al vast in je bench?
Wat is eigenlijk je verwachting?

Zelfde voor Front Squat.... Snel kapot gaan op 1 oefeining vind ik bijna net zoiets als stagnatie van progressie.

Verwacht je niet teveel? Je bent nog maar net begonnen namelijk.

Wat bedoel je precies? ik volg je vrees ik niet. Als je op mijn gewichten doel, pak ik het op deze manier aan.
Ik doe op kracht 4 x 5 bench. De bedoeling is dat ik dan alle 4 de sets hetzelfde gewicht pak en dus de 5 reps 4 keer haal, als dat zo is verhoog ik het gewicht tot ik weer alle 4 de setjes 5 keer het gewicht haal enz...
Als ik niet meer kan ga ik niet verder met negative reps. Mijn probleem is dat het nu niet meer lukt.

Voeding is okee, heb ik lange tijd onderschat, maar qua gewicht ga ik nu vooruit, dan heb ik het over mezelf en de gewichten die ik lift. Een spotter is ook geen probleem dus de dropsets of rest pause sets zou ik ook kunnen doen.
Afwisselen voor de extra prikkeling is dus de aanrader? En dus wel de bench behouden of/en dumbbell press? Niet gaan deloaden?

Deloaden als de situatie daar om vraagt. De ene keer druk ik ook niet mijn maximum, en de andere keer wel.In methode's als stronglifts is het deloaden na drie keer proberen met een bepaalde percentage (met 10%)
Wellicht is het een idee om iets als stronglifts 12 weken te doen, en kijken of je door je plateau's heen komt?

Laatst bewerkt:
TS: 1.82 m 75 kg 17 jaar

Je traint sinds juni vorig jaar serieus en drukt 5 x 75kg.
Hoe lang zit je al vast in je bench?
Wat is eigenlijk je verwachting?

Zelfde voor Front Squat.... Snel kapot gaan op 1 oefeining vind ik bijna net zoiets als stagnatie van progressie.

Verwacht je niet teveel? Je bent nog maar net begonnen namelijk.

Mijn verwachting is progressie ik zit anderhalve maand vast bij bench, lijkt me vrij lang toch?
En iedereen heeft toch plateaus? of nooit zo vroeg? wanneer zou ik dan een plateau kunnen verwachten?
5 x 90?
En ja inderdaad ga ik snel kapot bij front squat en ik zal nog eens herhalen, dat dit ook door anderen al beaamt is als je terug leest in dit topic. Bij front squat doe ik 4 x 12 70 kilo, laatste training althans dit blijft opbouwen, dus over plateaus hoef ik daar gelukkig nog niet te spreken.

@guidovbrakel Wat bedoel je nu precies?
@barbellman Wat bedoelde je nu met tot et gaatje gaan

Sorry voor de bump, maar ik ben benieuwd naar antwoorden.

Terug
Naar boven