MuscleMeat

Fruit suikers.

Drag

Advanced Bodybuilder
Waardering
21
Lengte
1m87
Massa
85kg
Vetpercentage
17%
Ik hoor de hele tijd van iedereen dat fruit suikers gezond zijn en dat je daar niet dik van wordt enzo. Dus ik zeg zo van luister suiker=suiker. En dan kijkt iedereen mij raar aan alsof ze een spook zien.

Fruit zoals aardbeien daar wordt je toch gewoon dik van als je ze teveel eet dat is toch alleen maar suiker?

Sommige mensen zijn echt dom.

:burger::stfu:

Aan een overschot aan calorien word je dik. Maakt niet uit als dat nu van eiwitten, vetten of carbs (oa. fruitsuikers) komt.

Fructose wordt bijna alleen in de lever opgeslagen, gemiddeld maximaal rond de 150gr. Wanneer deze voorraad vol is sla je de rest makkelijk op als vet.

• Topic Starter Topic Starter
Fructose wordt bijna alleen in de lever opgeslagen, gemiddeld maximaal rond de 150gr. Wanneer deze voorraad vol is sla je de rest makkelijk op als vet.

150gram is niet veel dus logisch dat mensen die van die fruitbakjes bij de supermarkt kopen sneller dik worden als voorbeeld.

Je hebt er ook bij die een pak sap per dag leegzuipen, nog erger :D

2stukken fruit per dag is toch de richtlijn?

Aantal fructose grammen in fruit varieert ook sterk, als ik fruit eet doe ik dat het liefst 's morgens.

Knappe jongen die dik wordt van aardbeien.. ik denk dat het bier en de pinda's meer aanzet dan je ooit met aardbeien (of welk fruit dan ook) binnen kunt krijgen. Ja het zijn calorieen, en ja ze tellen mee, maar een appel is 50 Cal, eenzelfde hoeveelheid noten 500 (of meer).

• Topic Starter Topic Starter
Knappe jongen die dik wordt van aardbeien.. ik denk dat het bier en de pinda's meer aanzet dan je ooit met aardbeien (of welk fruit dan ook) binnen kunt krijgen. Ja het zijn calorieen, en ja ze tellen mee, maar een appel is 50 Cal, eenzelfde hoeveelheid noten 500 (of meer).

Neem nog maar een kopje suiker dan....

Neem nog maar een kopje suiker dan....

Ik heb geen benul wat je daar mee bedoelt. Leg eens uit ?

Wat heeft een kopje suiker met aardbeien te maken ?

Weet je wel hoeveel aardbeien je moet eten om een equivalent van heel kopje suiker binnen te krijgen ? Dat kan (nou ja wil) ik niet eens betalen.

Ja en fructose uit fruit word nog vertraagd opgenomen door de vezels in fruit... dus het maakt ook nog uit of je dextrose neemt of een stuk fruit.

In fruit zit relatief weinig suiker vergeleken met andere zooi.

5 gram suikers per 100 gram. Zelfs als je een bakje leeg eet van 500 gram kom je maar aan de 25 gram suiker. Een blikje cola bevat meer suikers (bijna 10 gram) dan een bakje aardbeien van 500 gram.

Suikers uit fruit geven gewoon veel energie. En aarbeien zit echt niet zoveel in is waarschijnlijk meer vocht dan suiker. En erg lekker :meal:

Van alle suikers word je van fructose het snelst dik. Maar dan heb ik het wel over de fructose die de mens uit voedsel haal zo als Mais en fruit. Van fruit eten word je niet zo snel dik omdat er simpel weg niet zo veel in zit, en omdat het verpakt zit in vezels.
Ga je fruit juicen, ben je wel de lul met fruit. Dus groenten juicen en fruit eten.
Fruit is wel heel belangrijk in combi met eiwitten uit vlees bv., omdat er in fruit enzyme zitten, die er voor zorgen dat je lichaam de eiwitten uit vlees beter om kan zetten.

Had er een stuk over gelezen was nog al warrig, maar kreeg de indruk dat insuline niet reageert op fructose. Weet iemand of dit klopt?

Laatst bewerkt:
van alle suikers word je van fructose het snelst dik. Maar dan heb ik het wel over de fructose die de mens uit voedsel haal zo als mais en fruit. Van fruit eten word je niet zo snel dik omdat er simpel weg niet zo veel in zit, en omdat het verpakt zit in vezels.
Ga je fruit juicen, ben je wel de lul met fruit. Dus groenten juicen en fruit eten.
Fruit is wel heel belangrijk in combi met eiwitten uit vlees bv., omdat er in fruit enzyme zitten, die er voor zorgen dat je lichaam de eiwitten uit vlees beter om kan zetten.

hfcs !!

Terug
Naar boven