Shampoo83
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 69
moest je weten op hoeveel wedstrijden er op het laatste moment of tijdens de wedstrijd zelf veranderingen of aanpassingen worden gedaan....je zou verschieten.
En als er plots een onderdeel inzit dat niet op voorhand aangekondigd werd, nou ja en dan...het blijft toch voor iedereen hetzelfde. Zoals bvb die ovums...waarschijnlijk zullen slechts enkelingen deze ondingen (ik zal het zelf maar zeggen) al vast gehad hebben. MAW ze zijn nieuw voor bijna iedereen. Dus als je nu op voorhand weet dat deze bollen erbij zijn of niet, maakt dat dan uiteindelijk nog verschil uit.
Als sterkste man moet je op alles voorbereid zijn. Het gaat uiteindelijk om de sterkste. Als je naar de regels van de NSMB kijkt, dan worden hun onderdelen pas x aantal weken op voorhand bekend gemaakt. Is dat dan beter? En wat ga je dan voor die weken doen, niet trainen op onderdelen en enkel wat powerliften ofzo?
Over die yoke dat geen 280 maar slechts 250 kg woog. Zoals ik begrijp werd dit gewicht verlaagd wegens het slechte weer. Daar zie ik dus niets slechts in. Integendeel. Er word gedacht aan de veiligheid van de deelnemers. En stel nu dat het toch 280 blijft en niet de helft van de deelnemers in staat is om nog deftig te lopen met de yoke. Is dat dan beter voor de wedstrijd?
Ik herinner mij nog een wedstrijd met Ted Van Der Parre, laatste onderdeel, atlas stones, de stones moesten eerst enkele meters gedragen worden om ze op het platform te leggen (houten vaten). Plots begon het te regenen. De organisatie besliste toen om de stones net voor de vaten te leggen, zodat ze niet gedragen moesten worden. Je ziet, overal en overal kunnen er aanpasingen komen, vooral als het in openlucht is.
Je hebt hier natuurlijk wel een punt, maar het gaat er om dat het niet nodig is! Wanneer er goede onderdelen zijn en een planning is gemaakt en uitgevoerd, hoeft dit niet!