Fitness Seller

Fungames 2010

Bedankt voor het organiseren Michel. Maar waarom worden niet gewoon de events aangehouden die in eerste instantie opgegeven zijn?

Goed om te horen! doe je ook nog wel eens onderdelen JP? Anders zou het echt supertof zijn als je eens bij ons komt meetrainen.

Groet Gijs.

Doe wat met een slee voor conditie. Deed een tijdje wat boom en farmers. Nu Wendler 5/3/1 al voor een paar maanden. Zou graag weer onderdelen doen. Gr,

Richard zal wel dichterbij zijn voor jou, maar als je eens zin hebt om wat mee te trainen in Baarn dan ben je welkom. Zie het topic Raw Power Baarn 2010. Onder andere aanstaande zaterdag weer om 12.00 uur. Groet Gijs.

Even copypasten uit Berry zn log want dit hoort hier imo ook wel thuis :o

Ongelofelijk hoeveel onduidelijkheden kunnen er op 1 wedstrijd zijn eigenlijk.

Even een klein lijstje wat ik nu al gelezen heb bij de deelnemers:

-Dumbbell zou fat handle zijn maar was het niet
-Je mag geen hars gebruiken maar veel deden het toch weer wel
-Yoke zou 280 zijn maar was 250
-Tire zou op reps zijn maar werd een medley
-Tire zou je niet mogen wisselen bij een band maar bleek toch van wel
-Er mocht maar 1 iemand per bal maar uiteindelijk mocht je het toch met z'n tweeen proberen.

Tja.......

Erg jammere zaak dit zeker omdat Michel echt wel zn best doet

-fat dumbbell had ik nog aangeboden om meetenemen
-hars op stalen ballen snap ik dus echt niet?!
-yoke was beloofd om er echt 280 optegooien
-hun hadden een tire besteld maar die bleek te licht (200kg ipv 300+) vandaar in laatste instantie de medley
-bij sterkste krachtsporter vorig jaar hebben Bert en ik vorig jaar kostbare punten verloren met het al dan niet mogen wisselen
-regels worden idd nogal vaak veranderd op't laatste

Michel, trek hier potverdomme uw conclusies uit en zorg dat zo'n shit niet meer voorvalt, ik hoop dat tegen de sterkste krachtsporter alles op punt is want ik wil in de toekomst nog wedstrijden van je draaien maar alles moet solid zijn

Michel heeft natuurlijk het weer niet in de hand.
Deels was overdekt zodat mensen tussendoor toch droog konden staan.

Tireflip werd goed opgelost. Jammer van de timbers dat ze kapot gingen, kan gebeuren. Het ging immers 3 jaar wel goed met die dingen.

Ik vind dat mensen wel een erg grote mond hebben tegen iemand die steeds zijn best doet een leuke wedstrijd te organiseren. Alles is gratis, het is geen officiële wedstrijd.
Niet alles verliep volgens plan, maar ik geloof dat er wel is bepaald wie de sterkste is ;)

Michel heeft natuurlijk het weer niet in de hand.
Deels was overdekt zodat mensen tussendoor toch droog konden staan.

Tireflip werd goed opgelost. Jammer van de timbers dat ze kapot gingen, kan gebeuren. Het ging immers 3 jaar wel goed met die dingen.

Ik vind dat mensen wel een erg grote mond hebben tegen iemand die steeds zijn best doet een leuke wedstrijd te organiseren. Alles is gratis, het is geen officiële wedstrijd.
Niet alles verliep volgens plan, maar ik geloof dat er wel is bepaald wie de sterkste is ;)

Vind het niet raar, als je een paar weken getraind heb, en ineens de onderdelen veranderen bij aankomst :rolleyes: Sommigen hadden een reis van 250km enkele reis, dus dan mag je toch hopen dat het 1 en ander goed geregeld is. No hard feelings naar Michel want die doet ook gewoon ze best !

??

Laatst bewerkt:
en wat vonden jullie nu van de "balls of steel" of de "paaseieren" of "ovums" of gelijk hoe jullie ze noemen willen.
Nu dat ze eens in Nederland gebruikt zijn geweest zou ik graag eens willen weten wat de deelnemers ervan vonden. En eventueel ook de toeschouwers.
Dat het "ondingen" zijn dat weet ik wel. Maar das ook de bedoeling. Anders had ik er wel handvaten opgelast. Niettemin is de vorm en het gewicht voor elke deelnemer hetzelfde.

---------- Toegevoegd om 14:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:07 ----------

Het weer heeft dus niemand in handen. Als het in Merchtem te hard regent, tja....
Gaat er eens iets kapot....tja.... ik heb wel een lastpost in mijn auto liggen maar dan nog...

In elk geval, omdat ik zelf wedstrijden organiseer, weet ik hoe moeilijk het is en hoe vlug het kan mislopen. Ooit heb ik eens het probleem gehad dat de gemeente de beloofde nadarafsluiting niet is komen brengen. En daar sta je dan.... Dus ook al zijn er mankement, gewoon blij zijn dat er een wedstrijd is en er het beste van maken. Zijn we echte mannen of zijn we allemaal zagende teven? hehe

dat je michel geen weergod is kunnen we hem niet kwalijk nemen, echter loop je in april kans op dit weer, met dit in je achterhoofd zul je moeten schakelen en moeten zorgen dat je geen last hebt van het weer.. en moet je er zorg voor dragen dat het wedstrijd terrein in ieder geval droog is...

daarnaast hing de timber nu al met tape aan elkaar en was deze kwalitatief echt niet het stevigst en was dit te verwachten.. dit zijn dingen waar je rekening mee kunt en moet houden imo

• Topic Starter Topic Starter
Ik wil eerst even zeggen dat ik geen hele discussie aanga en dus alleen hier mijn gedachten over de wedstrijd van gisteren wil zetten.

Ik heb vorig jaar aan enkele wedstrijden mee gedaan in de maanden Juni, Juli en Augustus en toen kwam de regen af en toe ook met bakken uit de lucht vallen, hiermee wil ik zeggen dat het weer nooit in de hand is te houden.

Wij hadden een tent op staan waar iedereen kon schuilen, een frietkraam en omdat de wedstrijd bij mij in de straat werd gehouden hebben we onze woning en die van de overburen (die meehelpen bij onze wedstrijden) ter beschikking gesteld voor de deelnemers en publiek als zij naar de WC moesten.
Zelfs op het raam stond met grote letters WC, en deze is de hele dag toegankelijk geweest voor zowel mannen als vrouwen.

Er wordt nu gesproken over hoe slecht dat wij de wedstrijd hebben georganiseerd, maar volgens mij valt ons alleen maar te verwijten dat de gewichten bij de onderdelen niet waren zoals ze van te voren waren aangegeven.
De Yoke zou 280 kg zijn en is nu gedaan met 250 kg, wat we in overleg hebben gedaan met Wout Zijlstra i.v.m de weersomstandigheden.
De dumbbellpress was i.p.v 45 kg nu 40 kg (waar overigens nu ook enkele deelnemers nog moeilijkheden mee hadden) en ja het was geen fatdumbbell.
De wheelflip die we aanvankelijk op herhaling zouden doen daar is een wheelflip medley van gemaakt.
Als ons iets te verwijten valt, dan is het hooguit dat.

Dat de timber afbrak, ja dat is kl.t. maar helaas hadden we geen reserve timbers en hebben we naar enig overleg besloten het onderdeel te schrappen.
Wij hebben hier dus geen ander onderdeel voor in de plaats gedaan.
En de timber brak al bij de eerste deelnemer die hiermee liep, toe hij hem neerzette.
Het gedeelte dat afbrak was de stang waar de schijven overheen moesten.
Daar word je als organisatie ook niet vrolijk van.

De Ovums of steel, daar hadden sommige geen idee van hoe ze die dingen moesten pakken, maar uiteindelijk hadden de meeste atleten snel door hoe ze deze moesten pakken en werd het onderdeel succesvol gedaan.

Uiteindelijk zijn er 2 teams voortijdig naar huis gegaan, waarvan 1 team dit heeft gedaan omdat men een blessure wilde voorkomen na een van bij de wheelflip van een van atleten van dit team, zij hebben dit netjes gemeld en ik kan daar wel begrip voor opbrengen.

Voor de rest hebben wij na afloop van diverse atleten complimenten gekregen voor de vooruitgang in de organisatie, en horen wij over het algemeen veel kritiek op de organisatie van mensen die niet eens deel hebben genomen of niet eens zijn geweest, dat vind ik jammer, want oordeel als je er bij bent gewwest, denk ik dan.

Ik wil het hierbij dan ook laten en hoop dat men buiten het leveren van kritiek ook eens de positieve kanten van zo'n organisatie kan benoemen.
En daarbij wil ik nogmaals benadrukken dat het veranderen van onderdelen zeker niet leuk is voor atleten die naar een wedstrijd toe trainen, maar zoveel is er niet aan verandert, buiten het verschil in gewicht.

Groet,

Michel

Dan nog kon je dit met de timber wachten michel..

Als Bert niet gevallen was hadden wij ook gewoon de wedstrijd uitgedaan

Van die wc's is idd een beetje bullshit, op Michel zn deur stond in koeieletters wc, dit is gewoon haten om te haten, njah

• Topic Starter Topic Starter
Nou, ik had het niet verwacht met de timber, maar goed al met al is het toch gebeurd met die timber.
Maakt dat wat met de timber is gebeurd, de organisatie dan slecht?

Overigens voel ik mij persoonlijk niet aangevallen, maar het valt mij gewoon op dat regelmatig en dan bedoel ik niet alleen bij The Fungames, maar ook bij andere organisatoren, alleen maar negatieve zaken worden benoemd en de zaken die goed lopen haast vergeten worden.
Want hoe een organisatie of organisator het ook doet, goed is het toch nooit.

Wat is nu de uiteindelijke uitslag geworden? Ben zelf een half uurtje wezen kijken, ik moet zeggen dat ik het leuk vond om Cees weer eens te spreken! De wedstrijd???
Het is mijn persoonlijke mening, maar als ik een wedstrijd organiseer dan wil ik professioneel over komen en dit is de zoveelste keer op een rij dat dit niet lukt! Kan me herinneren dat er al meerdere malen een topic is geweest waar mensen hun goed bedoelde tips aan gaven n.a.v. de wedstrijd georganiseerd door de Fungames.
Ik wil zelf graag het krachtsportniveau in Limburg naar een niveau hoger tillen, maar als ik naar gisteren kijk dan schaam ik me eigenlijk een beetje. Krachtsporters uit het hele land komen naar het mooie Limburg, rijden veel kilometers en mogen op z'n minst verwachten dat de wedstrijd goed verzorgd is.
Het is een terugkerend probleem, waar iedere keer opbouwende kritiek op gegeven wordt, maar waar naar mijn mening niets mee wordt gedaan. Michel, ik heb niet echt het idee dat je met een plan de wedstrijd organiseert. Onderdelen zijn kwalitatief niet in orde, Ted en Wout overleggen nog snel even over de regeltjes, de onderdelen verschillen met wat er eerder gepubliceerd wordt. Ook het weer kun je enigszins in de gaten houden. Als je eind maart/begin April een wedstrijd organiseert dan is er natuurlijk een aannemelijke kans dat het gaat regenen. Dit zijn naar mijn mening toch allemaal dingen waar je van te voren voor gezorgd moet hebben.
Ik weet dat The Fungames, de krachtsport wilt promoten, maar denk dan wel goed na hoe je dit gaat doen. Ik weet dat in hun optiek de wedstrijden meer toegankelijker moeten zijn voor de lichte sterke man en voor de beginnend krachtatleet. Maar met alle respect, sommige jongens, die ik gisteren heb gezien moeten toch echt eerst eens nadenken of ze wel geschikt zijn voor... En het is natuurlijk geen reclame als de gemiddelde toeschouwer denkt "hey, maar dat kan ik ook"!!!
Zoals ik het zie zou ik toch een advies willen geven, en dan is dit het laatste wat ik echt inhoudelijk hierover wil schrijven:
-Kijk eens naar NSMB hoe de newcommercup bv wordt opgezet
-Organiseer 1 of 2 wedstrijden in een jaar
-Maak een plan per wedstrijd en voer dit ook uit
-Zorg voor kwalitatief goede onderdelen (het is jammer wanneer een onderdeeln niet gedaan kan worden omdat het stuk is, maar het is erger als iemand zich blesseert omdat een onderdeel onverwacht stuk gaat)
-Houd je aan de afspraken over onderdelen die je vooraf met de atleten maakt (geen misverstanden)
-Een wedstrijd met 10 goede atleten is beter dan een wedstrijd met 20 atleten waarvan de helft eigenlijk geen krachtsport basis heeft

Ik hoop dat dit niet verkeerd wordt opgevat door de aangesproken organisatie. Ik wil alleen dat de altleten uit heel Nederland in de toekomst graag naar Limburg komen, om daarna terug te rijden en zeggen: "die gekke limbo's ook, dat was pas echt een goed zware wedstrijd".

Groet Alex

Uiteindelijk zijn er 2 teams voortijdig naar huis gegaan, waarvan 1 team dit heeft gedaan omdat men een blessure wilde voorkomen na een van bij de wheelflip van een van atleten van dit team, zij hebben dit netjes gemeld en ik kan daar wel begrip voor opbrengen.
Wij hebben ons ook netjes afmeld bij zowel Wout als bij Roy.
Ik zal geen zout in de wonden gooien maar dat wij het niet meer zagen zitten lag niet aan het weer!

Daarnaast zaten we goed in de wedstrijd en hadden deze graag af willen maken. Ik vond dit geen reclame voor de sport.
Wat is nu de uiteindelijke uitslag geworden? Ben zelf een half uurtje wezen kijken, ik moet zeggen dat ik het leuk vond om Cees weer eens te spreken! De wedstrijd???
Het is mijn persoonlijke mening, maar als ik een wedstrijd organiseer dan wil ik professioneel over komen en dit is de zoveelste keer op een rij dat dit niet lukt! Kan me herinneren dat er al meerdere malen een topic is geweest waar mensen hun goed bedoelde tips aan gaven n.a.v. de wedstrijd georganiseerd door de Fungames.
Ik wil zelf graag het krachtsportniveau in Limburg naar een niveau hoger tillen, maar als ik naar gisteren kijk dan schaam ik me eigenlijk een beetje. Krachtsporters uit het hele land komen naar het mooie Limburg, rijden veel kilometers en mogen op z'n minst verwachten dat de wedstrijd goed verzorgd is.
Het is een terugkerend probleem, waar iedere keer opbouwende kritiek op gegeven wordt, maar waar naar mijn mening niets mee wordt gedaan. Michel, ik heb niet echt het idee dat je met een plan de wedstrijd organiseert. Onderdelen zijn kwalitatief niet in orde, Ted en Wout overleggen nog snel even over de regeltjes, de onderdelen verschillen met wat er eerder gepubliceerd wordt
. Ook het weer kun je enigszins in de gaten houden. Als je eind maart/begin April een wedstrijd organiseert dan is er natuurlijk een aannemelijke kans dat het gaat regenen. Dit zijn naar mijn mening toch allemaal dingen waar je van te voren voor gezorgd moet hebben.
Ik weet dat The Fungames, de krachtsport wilt promoten, maar denk dan wel goed na hoe je dit gaat doen. Ik weet dat in hun optiek de wedstrijden meer toegankelijker moeten zijn voor de lichte sterke man en voor de beginnend krachtatleet. Maar met alle respect, sommige jongens, die ik gisteren heb gezien moeten toch echt eerst eens nadenken of ze wel geschikt zijn voor... En het is natuurlijk geen reclame als de gemiddelde toeschouwer denkt "hey, maar dat kan ik ook"!!!
Zoals ik het zie zou ik toch een advies willen geven, en dan is dit het laatste wat ik echt inhoudelijk hierover wil schrijven:
-Kijk eens naar NSMB hoe de newcommercup bv wordt opgezet
-Organiseer 1 of 2 wedstrijden in een jaar
-Maak een plan per wedstrijd en voer dit ook uit
-Zorg voor kwalitatief goede onderdelen (het is jammer wanneer een onderdeeln niet gedaan kan worden omdat het stuk is, maar het is erger als iemand zich blesseert omdat een onderdeel onverwacht stuk gaat)
-Houd je aan de afspraken over onderdelen die je vooraf met de atleten maakt (geen misverstanden)
-Een wedstrijd met 10 goede atleten is beter dan een wedstrijd met 20 atleten waarvan de helft eigenlijk geen krachtsport basis heeft

Ik hoop dat dit niet verkeerd wordt opgevat door de aangesproken organisatie. Ik wil alleen dat de altleten uit heel Nederland in de toekomst graag naar Limburg komen, om daarna terug te rijden en zeggen: "die gekke limbo's ook, dat was pas echt een goed zware wedstrijd".

Groet Alex
Ik sluit me hier helemaal bij aan!

Discussies zijn niet zo zinvol hier.. Het is toch elke keer hetzelfde liedje

Uiteindelijk heeft er dus maar 1 team echt de benen genomen.

Komen de foto's die gemaakt zijn nog online?

En Michel bedankt voor het organiseren. Maar wat al gezegd was door:
BerryDK Maar waarom worden niet gewoon de events aangehouden die in eerste instantie opgegeven zijn?

En het weer kan je niks aan doen dat is gewoon k*t. En dat er een staafje zou afbreken van de timber dat kon je wel verwachten.
Ik zei het nog tegen me maat die gaat zo breken maar goed ondanks alles was het wel gezellig.
En heb Alex ook nog even gesproken en een paar jongens van het forum in het echt gezien ;)

Succes met je organisatie en voor de volgende wedstrijd zorg dan dat je onderdelen sterk genoeg zijn en als er wat kapot gaat zorg dan dat er een reserve onderdeel is die je meteen kan inzetten.

Wat erop forum word gezegd neem dit mee en zorg dat het niet meer gebeurd leer van je fouten :)

het was onze eerste wedstrijd dus heb nog niet veel gezien maar vond het geen slechte wedstrijd.
best wel na me zin gehad de regels hadden misschien iets strakker moeten zijn mja dat is voor de volgende keer.
er was iniedergeval een goeie yoke aanwezig :P

moest je weten op hoeveel wedstrijden er op het laatste moment of tijdens de wedstrijd zelf veranderingen of aanpassingen worden gedaan....je zou verschieten.
En als er plots een onderdeel inzit dat niet op voorhand aangekondigd werd, nou ja en dan...het blijft toch voor iedereen hetzelfde. Zoals bvb die ovums...waarschijnlijk zullen slechts enkelingen deze ondingen (ik zal het zelf maar zeggen) al vast gehad hebben. MAW ze zijn nieuw voor bijna iedereen. Dus als je nu op voorhand weet dat deze bollen erbij zijn of niet, maakt dat dan uiteindelijk nog verschil uit.

Als sterkste man moet je op alles voorbereid zijn. Het gaat uiteindelijk om de sterkste. Als je naar de regels van de NSMB kijkt, dan worden hun onderdelen pas x aantal weken op voorhand bekend gemaakt. Is dat dan beter? En wat ga je dan voor die weken doen, niet trainen op onderdelen en enkel wat powerliften ofzo?

Over die yoke dat geen 280 maar slechts 250 kg woog. Zoals ik begrijp werd dit gewicht verlaagd wegens het slechte weer. Daar zie ik dus niets slechts in. Integendeel. Er word gedacht aan de veiligheid van de deelnemers. En stel nu dat het toch 280 blijft en niet de helft van de deelnemers in staat is om nog deftig te lopen met de yoke. Is dat dan beter voor de wedstrijd?

Ik herinner mij nog een wedstrijd met Ted Van Der Parre, laatste onderdeel, atlas stones, de stones moesten eerst enkele meters gedragen worden om ze op het platform te leggen (houten vaten). Plots begon het te regenen. De organisatie besliste toen om de stones net voor de vaten te leggen, zodat ze niet gedragen moesten worden. Je ziet, overal en overal kunnen er aanpasingen komen, vooral als het in openlucht is.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven