MuscleMeat

FurryX. dikkertje dap

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Goeie tips hierboven, kan ik ook wat mee. :)
Verder zou ik niet naar voren of in de spiegel kijken, maar hoofd in het verlengde van je romp houden. Ik doe het je nog niet helemaal na. :thumb:

:) handig

Wbt het naar boven kijken; denk dat dat voor @Furryx94 geen probleem is. In de praktijk helpt het vaak (mijzelf ook) om de thorocale wervelkolom goed in positie te krijgen en behouden.
Enige reden waarom ik ermee gestopt ben, en nu dus in het verlengde kijk, is omdat ik met m'n ogen naar beneden ging droppen bij de lift-off waardoor m'n rug daarbij naar voren "duikelde".
Dat zie ik bij hem niet gebeuren

• Topic Starter Topic Starter
Wow @ProudPizza mucho gracias voor alle tips. Ga er wel filmpjes bij zoeken. Bedankt voor de moeite!

Jammer dat je zo ver weg woont want ik had je betaald voor coaching!!

Ik had volgens mij al getipt Starting Strength van Rippetoe te lezen en een linkje gestuurd.:)

Je posterior pelvic tilt bij beide oefeningen (of je houding is altijd zo?);
- Bij squats: probeer je pelvis anterieur te tilten door je glutes aan te spannen bovenin, voordat je aan uberhaupt een rep begint
- Bij deadlifts: eigenlijk hetzelfde maar dan bovenaan in je lockout, komt veel stress op je lower back op deze manier

Squats:
- Even wat filmpjes opzoeken over bracen, want dat kan denk ik stukke beter, net zoals @natty87 aangaf
Ik zie je tussen rep 1 en 2 bijvoorbeeld niet weer wat nieuwe lucht nemen, maar kan aan het filmen liggen
- Hoe meer de reps voorderen, hoe meer je met je bovenlichaam naar voren gaat leunen, ook weer kut voor je (onder)rug en heupen & onnodige stress

Deadlift:
- Je jerkt letterlijk de bar van de grond, als je een blessure wilt krijgen; vooral zo doorgaan :P
Zoek ook hier even op een filmpje met "pulling the slack out of the bar"
- Je bent helemaal soft bovenin... Refererend naar bovenstaande opmerking: glutes aanspannen (neuk de bar) en knieën op slot
- Zoals @natty87 zei over wat smaller staan
About posterior pelvic tilt en pelvis anterieur .
1_RF-LqLY1ZBkgiwHNmUQxLA.jpeg

Daar hoort dit plaatje bij. Vanuit mijn "jeugd" heb ik na veel rug klachten en vooral onderin mijn rug bij de fysio gelopen. Die gaf min of meer ook zo'n plaatje aan en zei dat ik hier nogal last van kon hebben. Ik heb dit nooit kunnen verhelpen en trainen heeft alleen maar mijn rug beter gemaakt.

De rest van de tips ga ik zeker wat mee doen zoals bracen. Ik denk er wel aan maar ben denk ik wat te onrustig met mijn oefening bezig. Dit geld ook voor de deadlift.

About the slack zal morgen wat filmpjes kijken.

Wow @ProudPizza mucho gracias voor alle tips. Ga er wel filmpjes bij zoeken. Bedankt voor de moeite!

Jammer dat je zo ver weg woont want ik had je betaald voor coaching!!

Geen probleem!

Een aantal mensen (beginners) helpen lijkt me leuk om te doen, niet teveel. Past helaas nu sowieso moeilijk in m'n eigen tijdsschema

About posterior pelvic tilt en pelvis anterieur .
1_RF-LqLY1ZBkgiwHNmUQxLA.jpeg

Daar hoort dit plaatje bij. Vanuit mijn "jeugd" heb ik na veel rug klachten en vooral onderin mijn rug bij de fysio gelopen. Die gaf min of meer ook zo'n plaatje aan en zei dat ik hier nogal last van kon hebben. Ik heb dit nooit kunnen verhelpen en trainen heeft alleen maar mijn rug beter gemaakt.

De rest van de tips ga ik zeker wat mee doen zoals bracen. Ik denk er wel aan maar ben denk ik wat te onrustig met mijn oefening bezig. Dit geld ook voor de deadlift.

About the slack zal morgen wat filmpjes kijken.
Het valt me op dat veel vrouwen op IG een bad posture hebben:trollface:

vanmorgen op de weegschaal 80kg rond. dit was vorige week ook zo, maar na een festival weekend + aantal dagen vrij en alles eten wat los en vast staat.
blij dat ik steady ben, volgende week zaterdag weer zelfde gewicht is +200kcal

morgen lb hypertrophy. zal misschien even setje DL mee pakken om wat aan mijn techniek te doen.

En toen had ik gezegd? Dat je linkje vieze smerige pop ups gaf! Ik het daardoor niet kon lezen.
Het was een downloadlink en deze werkt gewoon. Als je geen pop-ups wilt, zou ik een ad-blocker installeren (ik zie nooit pop-ups). Ik had gezegd dat je ook gewoon op "Starting Strength Rippetoe pdf" kunt googlen. Hoeft niet hoor, maar ik vind het wel echt een topboek. :) Te groot om via hier te versturen.
upload_2019-6-15_18-50-31.png

upload_2019-6-15_18-51-34.png

upload_2019-6-15_18-52-8.png

upload_2019-6-15_18-53-2.png

upload_2019-6-15_18-53-15.png

upload_2019-6-15_18-53-43.png

Volgende meet een Deadlift-sessie? Iemand bereid ons coaching te geven? :P

Volgende meet is in Limburg, waarschijnlijk Platinum (van @Pleister ). Voor een meet in midden-NL ben ik ook wel in.

In voor meet, out voor deadlifts.

Maybe jn voor meer in voor 400kg dl

• Like
Waarderingen: BB_
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven