Fitness Seller

Fytinezuur

JordiV

Advanced Bodybuilder
Waardering
25
Lengte
1m80
Is dit nu echt iets waar je druk om zou moeten maken? Eet namelijk iedere dag +/- 10 sneden volkoren brood en nog 120 zilvervliesrijst wat beide dan vrij veel fytinezuur bevat.

Ik lees en zie het laatste tijd overal verschijnen, hieronder even uitleg voor mensen die niet weten wat het is.

'Fytinezuur wordt in de media soms bestempeld tot antinutriënt omdat het zich bindt aan mineralen en spoorelementen zoals calcium, ijzer en zink. Door deze verbinding kunnen deze stoffen minder goed door het lichaam worden opgenomen.'

Ik eet vrij gevarieerd met iedere dag veel groenten, kip of rund en meestal nog wat appels etc.. + cal/mag supp (vanwege geen zuivel). Zou ik me druk moeten maken over de hoeveelheid zink in me lichaam.

Zowiezo ligt volkorenbrood laatste tijd flink onder vuur waardoor ik zelfs bijna van plan ben om over te gaan stappen op bruinbrood. Hoe zit dit bij jullie.

Dat het minder goed wordt opgenomen is pas een probleem als je een tekort hebt

**** dat shit eet normaal en ga daar niet over nadenken gaat om muscle gains

Meergranenbrood geen goed idee?

Kan je altijd laten checken op bloedonderzoek hoe het met opname van bepaalde mineralen en vitamines zit.

Eet veel volkorenproducten en rijst. Mijn calcium en ijzer waardes zijn gewoon goed.

Terug
Naar boven