Garf
Cool Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 98kg
- Vetpercentage
Garf's log
Hallo mede dbb'ers
Ik ben sinds deze week met een nieuw trainingsschema begonnen, en ga pogen er een log van bij te houden. Het voorbije jaar had ik al wat powertraining gedaan, maar nooit echt een trainingschema gebruikt, laat staan een voedingschema. Nu heb ik voor mezelf een 4 dagen splitschema opgesteld, en ga ik me er aan houden. Mijn doel is om tegen midden maart 5kg spiermassa te winnen, dan te gaan cutten en m'n repcount stevig te verhogen om in april op 85 kg (redelijk) droog te staan.
Mijn doel is niet Ronnie of Jay, noch 'beachboy'. Wel functionele kracht en een goede conditie.
Het schema dat ik ga volgen ziet er als volgt uit:
maandag: Borst / Triceps / Kuiten
Benchpress
Incline benchpress
Dippen
Triceps cable pushdown
Barbell staande calf raise
dinsdag: Rug / biceps
Seated row
lat pull-down
supine row
staande barbell curl
woensdag: rust
donderdag: Schouders / traps
shoulder shrugs
shoulder press
dumbbell raise
vrijdag: Quads / hamstrings / abs
squats
leg press
Liggende leg-curl
hyperextensions
leg-raise
incline crunches
Een voedingsschemaheb ik (nog) niet, maar voorlopig bestaat mijn eetritme uit:
Ontbijt, pre- en post-workout whey shake, middagmaal, namiddagsnack/maaltijd, avondmaal, laat-avondsnack. Ik probeer gewoon boven de 3000kcal te zitten, veel eiwitten, trage kh en niet teveel snelle suikers of verzadigde vetten.
Gisteren was het dus de eerste training, en meteen de eerste dag dat de zaal weer open was na twee weken eindejaarsluiting.
Begonnen met de benchpress.
15*40kg opwarming
13*50kg
10*50kg
8*50kg
daarna de incline benchpress
zowel op 25° als op 45° volgende setjes:
15* 30kg
12* 35kg
8*35kg
8*35kg
Het bovenlichaam even rust gegund en de kuiten aangepakt op de legpress.
werkwijze: benen lichtjes strekken, voorkant voeten op de steunen, en gewicht wegduwen net zoals bij de staande calf raise. Desondanks dat dit geen specifiek kuit-toestel is vond ik dit best een heftige oefening.
setjes:
15*110kg
13*150kg
11*150kg
8*150kg
10*150kg
dan op naar het dippen: (my most dreaded exercise)
10*bw
7*bw
7*bw
5*bw
2*bw
fail 1*
en tenslotte de triceps cable pushdown:
12*35kg
10*45kg
10*45kg
8*50kg
6*55kg
toch nog even naar de benchpress gegaan om de 70kg te proberen, maar na 2 reps moest er al iemand meehelpen. Leeggetraind zeker?
zal straks de training van vandaag uittypen.
grtz, Garf
Hallo mede dbb'ers
Ik ben sinds deze week met een nieuw trainingsschema begonnen, en ga pogen er een log van bij te houden. Het voorbije jaar had ik al wat powertraining gedaan, maar nooit echt een trainingschema gebruikt, laat staan een voedingschema. Nu heb ik voor mezelf een 4 dagen splitschema opgesteld, en ga ik me er aan houden. Mijn doel is om tegen midden maart 5kg spiermassa te winnen, dan te gaan cutten en m'n repcount stevig te verhogen om in april op 85 kg (redelijk) droog te staan.
Mijn doel is niet Ronnie of Jay, noch 'beachboy'. Wel functionele kracht en een goede conditie.
Het schema dat ik ga volgen ziet er als volgt uit:
maandag: Borst / Triceps / Kuiten
Benchpress
Incline benchpress
Dippen
Triceps cable pushdown
Barbell staande calf raise
dinsdag: Rug / biceps
Seated row
lat pull-down
supine row
staande barbell curl
woensdag: rust
donderdag: Schouders / traps
shoulder shrugs
shoulder press
dumbbell raise
vrijdag: Quads / hamstrings / abs
squats
leg press
Liggende leg-curl
hyperextensions
leg-raise
incline crunches
Een voedingsschemaheb ik (nog) niet, maar voorlopig bestaat mijn eetritme uit:
Ontbijt, pre- en post-workout whey shake, middagmaal, namiddagsnack/maaltijd, avondmaal, laat-avondsnack. Ik probeer gewoon boven de 3000kcal te zitten, veel eiwitten, trage kh en niet teveel snelle suikers of verzadigde vetten.
Gisteren was het dus de eerste training, en meteen de eerste dag dat de zaal weer open was na twee weken eindejaarsluiting.
Begonnen met de benchpress.
15*40kg opwarming
13*50kg
10*50kg
8*50kg
daarna de incline benchpress
zowel op 25° als op 45° volgende setjes:
15* 30kg
12* 35kg
8*35kg
8*35kg
Het bovenlichaam even rust gegund en de kuiten aangepakt op de legpress.
werkwijze: benen lichtjes strekken, voorkant voeten op de steunen, en gewicht wegduwen net zoals bij de staande calf raise. Desondanks dat dit geen specifiek kuit-toestel is vond ik dit best een heftige oefening.
setjes:
15*110kg
13*150kg
11*150kg
8*150kg
10*150kg
dan op naar het dippen: (my most dreaded exercise)
10*bw
7*bw
7*bw
5*bw
2*bw
fail 1*
en tenslotte de triceps cable pushdown:
12*35kg
10*45kg
10*45kg
8*50kg
6*55kg
toch nog even naar de benchpress gegaan om de 70kg te proberen, maar na 2 reps moest er al iemand meehelpen. Leeggetraind zeker?
zal straks de training van vandaag uittypen.
grtz, Garf

Laatst bewerkt:

)