mesoectosaurus
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 589
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 82kg
Deze begrijp ik niet echt. De grond waarop mijn balkon zou komen te hangen, is van mij. Deze zou over mijn oprit kunnen komen of garage. Dus deze uitsteek is eigenlijk al van mij. Ik mag dus niet bouwen op mijn eigen grond. Daar komt het op neer.
Toen ik bij de gemeente ging navragen of de vergunning was toegezegd door mijn makelaar wisten ze nergens van. Ze zeiden direct dat het aanvragen heel lastig zou worden. Dan weet ik eigenlijk al genoeg al ga ik het toch vragen.
Ik moet mijn hoop vestigen op mijn garagedak en een architect van de gemeente het laten tekenen zodat hij daarna zijn vriendjes zijn meesterwerk mag laten zien en het dan misschien wel doorgang kan hebben. Mag dit niet dan laat ik mij er dus zelf van afschoppen.
De makelaar heeft mij misleidt. Hij heeft dit altijd al moeten weten. Maar of je er wat mee wint met een zaak dat vraag ik mij af. Hij verkoopt bovendien zijn andere appartementen altijd met balkon dus waarom zou hij er opeens een zonder balkon gaan bouwen. Aan mijn complex waarin 4 woningen zijn heeft de andere bovenwoning wel een balkon. Ik ben echt de enige van heel de gemeente.
Het niet mogen bouwen op eigen grond kan te maken hebben met het in bestemmingsplan vermelde max. bebouwde percentage. Maar ook hier zijn vrijstellingen op te krijgen. Lijkt me leuk om me in dit geval eens te verdiepen. Balkon kan, mits op juiste manier aangevraagd (tegenwoordig heet dat omgevingsvergunning) aangemerkt worden als beperkt bebouwd oppervlakte. Maar daarvoor zou ik meer gegevens moeten hebben als kadastrale kaart, bestemmingsplan en voorgaande correspondentie met gemeente. Mocht je willen dat ik het toch eens bekijk, feel free om te PM-en. Welke gemeente gaat het om als ik vragen mag ?
---------- Post toegevoegd 7 May 2013 om 20:38 ----------
Als het overigens een overschrijding betreft van max. bebouwde percentage van je perceel dan betekend dat een provinciaalse behandeling, een provincie geeft namelijk goedkeuring op bestemmingsplan en daaraan hangende regelgevingen, niet de gemeente. Die procedures lopen doorgaans veel langer. Reken op minimaal een jaar mocht je het toch willen doorzetten. N.b. dient dan een bestemmingsplan voor een bepaald gebied aangepast te worden.

), maar als je het een plaats kan geven en afsluiten, hoeft het imo niets in de weg te staan.
) zijn ze voor een ieder die het zelf meemaakt even verschikkelijk, maar voor een ander kunnen bepaalde gebeurtenissen al als een stuk 'normaler' worden ervaren, soms triest, maar soms ook mooi om te zien hoe mensen kunnen veranderen, en anders kunnen reageren op situaties door de dingen die ze meemaken op deze aardkloot.