XXL Nutrition

Geddie's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.241
Highlights Vorige week:

maandag:

bench slecht, last van tendinitis
flinke verrekking onderrug met een lat oefening
-klotetraining

woensdag:

Bench press, close grip, paused: 3x5x115; PR (vrij makkelijk)
deadlift licht ivm rug

Vrijdag:

Bench press, wide grip, paused: 2x4x122,5 ; PR
Bench press, wide grip, paused: 10x100 ; PR

deze week:

maandag :

Bench press, illegally wide, paused; 3x5x115 ; PR (elke set een rep in de tank)
Strict overhead press, paused; 5x75 ; PR

Rug verrekking nu totaal geen last meer van. Deed vooral pijn bij hollen van m'n rug, dus ook als ik teveel archde bij de bench. Daarom gebenched met belt om, kan met belt om niet eens te ver archen, sterker nog, als ik maximaal probeer te archen kom ik precies goed te liggen, dus blijf dit doen op de werksets. Houd de boel ook goed bij elkaar. Was wel even verwarrend omdat je met bench je buik niet in de belt wil drukken maar voornamelijk je borst uit wil zetten.
Wou absoluut geen risico nemen met de rug daarom DL en SQ maar een week 'gedeload'. Deze week weer deadliften en squatten. Ga op de deadlift een aantal weken dat Magnussen/Ortmayer schema volgen, puur vanwege het gemak dat alles uitgepland is en dat ik mezelf er dan aan kon houden dat ik consequent relatief zwaar deadlift. Vind er sinds ik sumo doe ipv conventional ook een stuk minder aan. Misschien later eens kijken of ik terug kan switchen, maar zal sowieso veel werk kosten om een technisch goede conventional te kunnen doen.

Bodyweight: 117,0 kg. Moet harder bulken.

Laatst bewerkt:
IN! Ik zie je weleens trainen in mijn gym

Ook niet iedereen heeft zin om zichzelf uit te hongeren

• #1.251
Jezus wat een discussie in m'n log opeens. Ik ben inderdaad van plan NK raw mee te doen en daar all time PR's te zetten. Zat al lang rond de 113, om dan naar 105 te gaan en PR's te zetten gaat niet lekker samen. Daarnaast ga ik als ik sterk wil worden op lange termijn toch boven de 105 wegen. Ben me nu dus de t*ring aan het vreten om zo dicht mogelijk tegen de 120 te wegen bij de NK raw. De bodyweight gains zijn misschien niet proportioneel aan m'n lift gains op dit moment maar dat interesseert me niet zoveel. Ben van plan na de wedstrijd wat vetmassa te droppen en daarna weer bodyweight te gainen, binnen de 120kg klasse zo sterk mogelijk te worden.

Why? Ik hoorde dat je RAW NK wilde doen? Kan je dan niet beter overtollig vet gaan shredden en richting -105 gaan gezien je lifts?

Nee. Zou misschien nu wat competatiever zijn in de 105 maar ik doe uiteindelijk mee voor mezelf.

Valt mee man? Volgens mij is Daniel (Tjok) langer en die weegt zelfs -100 met een goed fysiek.

Ik train niet voor een goed fysiek en ben trouwens ook niet ontevreden over hoe ik er nu uitzie.

Ook niet iedereen heeft zin om zichzelf uit te hongeren

Als ik niet tegen m'n zin zou eten zou ik zo -105 zijn dus dat is het probleem niet.

Laatst bewerkt:
goed bezig, en ik kijk vaker in je log om te vergelijken idd, ook de bench ligt nu dicht bij elkaar idd. Ik dacht eerst ook dat je in -105 zou meedoen, maar als je nu al 117 bent dan is dat idd geen optie !!

• #1.253
Woensdag:

Bench: deload, en toch nog ff 10x100 wide grip paused

Sumo deadlift: Mag/Ort week 1: 4x4x165, 2x185, 2x205, en ipv repout nog maar twee singles erachteraan; 1x220, 1x230, had m'n straps niet bij me en ga geen 8+ reps liften met hook grip. Alles relatief makkelijk.

Vrijdag:

Bench: k*t, had 3x3x127,5 moeten zijn, eerste set deed ik iets verkeerd ofzo, totaal geen spanning dus 3e rep faal, 2e set technisch beter maar 3de rep weer niet, na een grindende faal van de set ervoor is je kracht wel wat weg. 3e set geskipt en m'n haat geuit op de squats. Volgende week herkansing, moet er op een niet slechte dag gewoon in zitten.

Paused squat: 2x5x157,5 + 1x6x157,5; PR met over (goede pauzes)

Dinsdag trouwens de captain of crush #2,5 gesloten (PR), en woensdag zonder warming up en zonder magnesium 10 reps met de captain of crush #2 (PR).

goed bezig, en ik kijk vaker in je log om te vergelijken idd, ook de bench ligt nu dicht bij elkaar idd. Ik dacht eerst ook dat je in -105 zou meedoen, maar als je nu al 117 bent dan is dat idd geen optie !!

Thanks man. Doe je dit jaar weer mee aan het NK raw btw?

Laatst bewerkt:
Gaat best prima zo te zien he

• #1.255
Maandag 28 okt 2013

Bench press, close grip, paused: 2x3x120 + 1x5x120 ; PR en VPR
Bench press, close grip, paused: 9x100 ; PR

+ chins en UB pompoefeningen

5x120 komt op een geschat 1RM van 140 uit, en dat is dan nog met een suboptimale grip. Zit normaal in werkelijkheid ook boven het geschatte 1RM, dus ben benieuwd.

Gaat best prima zo te zien he

Best wel ja. Mag ook wel eens, vooral op de squat. Is ondertussen alweer 2 jaar geleden dat ik 200 deed (bij 98 kg BW). Nu m'n techniek en flexibiliteit eindelijk goed begint te zitten, ik geen last heb van blessures, en meer BW heb, is progressie bijna onvermijdelijk. Ik plan daarom komende tijd ook gewoon lineaire progressie in, is nu ook realistisch.

• #1.257
Woensdag 30 okt 2013

Bench press, illegally wide grip, paused: 2x3x120 + 1x5x120 ; PR en VPR

Sumo deadlift: 4x4x170, 2x190, 2x210

Ook illegaal wijd al 5x120, zeker tevreden mee.
Bodyweight 117,4 vanochtend en vreemd genoeg moet m'n belt een gaatje strakker tegenwoordig.

Ik denk het wel ja, ff mezelf verbeteren t.o.v. vorig jaar

Nice, zie ik je daar waarschijnlijk.

Bench gaat solide !

• #1.259
vrijdag 1 nov 2013

Bench press, wide grip, paused: 2x3x127,5 ; PR, 2e set was een keiharde grind, derde set maar geskipt

Squat: tot 2x195 ; PR, waarschijnlijk nog een lelijke 3e rep in de tank

Squat tevreden mee, bench viel me tegen.

Thanks man! Maar 150 dit jaar gaat moeilijk worden.

Laatst bewerkt:
We hebben nog 7 weken tot de kerst :)

Terug
Naar boven