Fitness Seller

Geddie's trainingslog

Netjes beachboy.

Netjes man. Ook 7,5 kilo gain over deze cycle dan toch?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.224
Netjes man. Ook 7,5 kilo gain over deze cycle dan toch?

Nee man, 2.5 kg maar, oude PR was 135. Verwachte om eerlijk te zijn ook geen wonderen. Ik denk dat smolov jr normaal zoveel effect heeft omdat je opeens veel volume doet, zoals ik al aangaf zat ik al in een volume 'blok' op de bench (had voor de bench een schema opgesteld met block periodisatie), toen maar overgestapt op smolov jr omdat ik toch al zoveel volume aan het benchen was. Ben waarschijnlijk dus qua reps/volume wel sterker geworden maar qua maximale kracht minder. Nu dus nog het intensiteit blok en dan verwacht ik weer wat progressie wat betreft een 1RM.
Daarnaast heb ik de bench tot nu toe zo goed als alleen getraind door steeds dezelfde bench variant te doen en geen assistance, en de 'law of diminishing returns' begint een rol te spelen (oftewel de beginner gains beginnen op te raken) dus ik moet nuttige varianten en assistance in de mix gooien (hierop zijn de 'returns' nog groot).

mooi bench PR man !! Ik heb nu motivatie om mijne te breken, anders kom je te dichtbij...

Netjes man PR !

• #1.227
Training 1-7-2013 Training C @ USC

Bench press, wide grip, paused:

5 x 60
5 x 80
3 x 100
2 x 110
3 x 100
3 x 100
1 x 110
1 x 120

Bench press, close grip, paused:
(grip net iets buiten glad)

5 x 100
5 x 100
8 x 100 (= PR en VPR)

Staande dumbell tricep extension (2 handen):

10 x 22
10 x 30
5 x 38
5 x 40
4 x 40

Pendlay rows:

5 x 70
5 x 100
5 x 110

Opmerkingen:

Wide grip bench voelde te zwaar voor deze gewichten, zaten nog wat reps in de tank maar de techniek leek ook nergens op vandaag dus heb niets gepushed. Nog niet hersteld van het maxen ook waarschijnlijk. Close grip benches gingen dan weer wel verrassend goed.
Doe nu komende tijd maandag bench en bench assistance, woensdag deadlift en deadlift assistance, vrijdag squat en squat assistance. Het USC hanteerd een 'zomerrooster' waardoor ik een uur minder de tijd heb, vandaar.

Thanks man maar ben er niet echt tevreden mee om eerlijk te zijn.

mooi bench PR man !! Ik heb nu motivatie om mijne te breken, anders kom je te dichtbij...

Thanks! Is die 145 trouwens paused of touch en go? Zo niet wat is je paused PR? Weet ik ook weer waar ik me op kan richten binnenkort :D

Laatst bewerkt:
  • #1.228
Training 3-7-2013 Training B @ USC

Sumo deadlift:

10 x 70
5 x 120
3 x 150
3 x 170
2 x 190
3 x 205 ('pr')

Sumo deadlift, hookgrip hold:

20 tellen - 160
20 tellen - 160
20 tellen - 160

Chin-up:

3 x BW
3 x BW+10
3 x BW+10
3 x BW+10

DB bicep curl:

25 x 16

Opmerkingen:

Sumo deads waren met straps. Was nog vrij easy, zeker nog een rep in de tank, liet hem ook gecontroleerd zakken ipv te droppen steeds. Techniek was goed, rug zat recht volgens 'LAWMAN', en zo voelde dat ook.

Laatst bewerkt:

Thanks! Is die 145 trouwens paused of touch en go? Zo niet wat is je paused PR? Weet ik ook weer waar ik me op kan richten binnenkort :D

Nou dat is wel een goede vraag idd :D Die 145 was sowieso wel een touch en go, die 140 van afgelopen maandag was wel met een korte pauze. Maar ik zal weer eens wat paused ook gaan doen. Dus die van jou was echt een goede paused beurt ? Dat is wel nice man !! En idd ik richt me ook op je 200 squat :D

Do you even lift?
anymore?

• #1.231
Do you even lift?
anymore?

Uiteraard. Maar ben twee keer met vakantie geweest; week naar Marrakech, week terug in NL, en toen 2 weken met de trein door Europa gereisd. Beide goed katabole vakanties. Heb die week ertussen nog 2x getraind, oa sumo deadlift tot 3x207,5; was vrij goed te doen, wel een bloedneus na rep 1 dus dat leidde nogal af. Bench training ging die week vrij slecht, had er waarschijnlijk ook mee te maken dat ik 3kg was afgevallen.
En vandaag weer aan de gang geweest; oa 3x5x105 paused bench, om mee te beginnen om weer in vorm te komen. Denk dat dat nog een week of 2 duurt.

Er mist nog een training uit m'n log zie ik nu, van 5 juli, deed daar oa 3x5x110 close grip (handen tegen glad) paused bench.

Laatst bewerkt:
WB dan.
Op naar nieuwe records breken :cool:

Hoe gaat het?

• #1.234

Gaat wel oke, naar verwachting. Nog niet heel boeiend qua trainingen want ben nog steeds niet klaar met verloren gains te herclaimen.
Met bench nog een paar kg van de (V)PR's af, sumo deadlift deed ik woensdag 3x212,5 (pr voor sumo) maar heb de techniek nog niet helemaal onder controle, squats nog lineair aan het opbouwen maar kan ik nog weinig over zeggen. Woensdag ook voor het eerst sinds maanden strict overhead press gedaan en meteen PR; 2x5x70, en derde set 6x70. En ben 100% pijn en blessurevrij op het moment.
Ga als het weer ergens op lijkt hele trainingen loggen.

Laatst bewerkt:
  • #1.235
Korte update met wat getalletjes van afgelopen tijd:

Squat: 4x180 (vandaag, waarschijnlijk nog een rep over als ik helemaal waus zou gaan)
Paused squat: 3x5x152,5 (1a2 reps in de tank)

Bench press, medium grip, paused: 3x5x115, 2x4x120
Bench press, wide grip, paused: 3x3x125 (vandaag)
Bench press, close grip, paused: 3x5x112
Bench press, illegally wide, paused: 3x5x110

Sumo deadlift: 2x220 (easy, zeker nog een rep in de tank)

Al het bovenstaande zijn PR's.

Bodyweight is nu 117 kg 's ochtends, belt nog steeds in hetzelfde gaatje dus valt mee qua vetmassa gains.

Gaat wel prima dus :)

Niet slecht pik !

• #1.237

Thanks! Jij gaat ook nog goed vooruit man.

Highlights vorige week:

Bench press, wide grip, paused: 2x2x130 ; ging veel te langzaam. hadden ook 3 sets moeten zijn maar had teveel pijn aan m'n pezen, daardoor onderin ook totaal geen spanning. Inmiddels totaal geen last meer van dankzij een flinke 'overdosering' aan omega 3's
Bench press, close grip, paused: 3x5x113 ; ging easy, eerste twee sets een rep in de tank, derde helaas niet vanwege een techniek foutje, had hem er anders uit gehaald
Seated DB OH press: 2x6x34 ; geen idee of dit relatief sterk is of niet, doe dit nooit

Vandaag:

Bench press, wide grip, paused: 3x6x110 ; in theorie PR, in praktijk deload
Incline bench, wide grip, paused: 3x5x87,5 ; ok
Paused squat: 3x5x155; bij de eerste set mn belt niet op de juiste plek ofzo, haalde er totaal geen spanning uit. andere 2 sets te snel achter elkaar omdat de gym dicht ging, dus relatief zwaar.

Al het bovenstaande zijn PR's.

Bodyweight vanochtend: 117,5. Ben aan het bulken naar 120.

Laatst bewerkt:
  • #1.238
woensdag:

Bench press, illegally wide, paused: 2x5+1x6 x112,5 ; PR
+Seated OH dumbell press, lichte deadlifts, lats

Vrijdag:

Bench press, wide grip, paused: 3x5x117,5 ; PR (bij de eerste set nog een rep in de tank)
Squat: 2x190 ; PR (vrij easy, nog een rep in de tank)

Gaat nog steeds prima. Volgende week ook even twee keer deadliften.

Nice man, wanneer kom je weer een keer sterke man uithangen?

Terug
Naar boven