MuscleMeat

Geddie's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.261
maandag 4 nov 2013

Bench press, close grip, paused: 3x3x122,5 ; PR

woensdag 6 nov 2013

Bench press, illegally wide grip, paused: 2x3 + 1x4 x122,5 ; PR
Bench press, medium grip, paused: 2x120 op techniek maar leek nergens op
lichte deadlifts

vrijdag 8 nov

Bench press, wide grip, paused: 2x2x132,5 ; PR geen 3e set gedaan
Paused squat: 3x5x160 ; PR, easy

Met bench steeds last van tendinitis in de biceppees, voel halverwege het zakken daardoor totaal niet meer waar de stang heen gaat. Ook al zeurende kniepezen en nog steeds last van m'n rug met te ver hollen. Bij de eerste set squats na een speedrep kwam ik opeens hol te staan, flinke steek meteen, heb me daarna wat ingehouden en ook geen extra reps gedaan. Kan verder volgens mij geen kwaad maar mentaal is het nogal naar. Maandag even deloaden.

Bodyweight nog steeds 117.

Laatst bewerkt:
Dat in je biceps is geen tendinitis maar de medianus zenuw die van je nek tot je vingers loopt die bekneld raakt door de druk op je biceps.
Ik heb er ook heel vaak last van gehad zoals je je misschien nog wel kan herinneren, maar ik heb ondervonden dat als ik de barbell ieeetsje hoger doe dat het minder snel opspeelt.
Ik heb hem wel nog steeds lowbar achterop mijn schouders, maar draag hem nu net nog een centimeter op mijn traps.

Waar train je nu trouwens? We moeten weer eens samen liften gezellig!

• #1.263
Maandag 11-11-2013

deload

Woensdag 13-11-2013

Bench press, wide grip, paused: 5x112.5 , 6x112.5 , 7x112.5 ; 'pr'
Bench press, wide grip, paused: overload; 2x140 langzaam zakken, hulp omhoog
Sumo deadlift: 4x4x180, 2x200, 2x220

Bench stond een easy 3x6 gepland, kan zelf al nauwelijks tellen en spotter roept op de eerste set 'rack' na 5. Tweede set gewoon 6 gedaan en de derde dan maar 7 om te compenseren. Zes reps was inderdaad easy.
Deadlift ging best aardig, haalde alleen weer totaal geen spanning uit m'n belt, 3e gaatje zat te los en 4e te strak dus ging maar voor te los.

Dat in je biceps is geen tendinitis maar de medianus zenuw die van je nek tot je vingers loopt die bekneld raakt door de druk op je biceps.
Ik heb er ook heel vaak last van gehad zoals je je misschien nog wel kan herinneren, maar ik heb ondervonden dat als ik de barbell ieeetsje hoger doe dat het minder snel opspeelt.
Ik heb hem wel nog steeds lowbar achterop mijn schouders, maar draag hem nu net nog een centimeter op mijn traps.

Waar train je nu trouwens? We moeten weer eens samen liften gezellig!

Dat zou ook kunnen, maar heb er eigenlijk alleen last van bij bench en niet bij squats. Stang heb ik ook op de achterkant schouders liggen, volgens mij de enige plek waar hij überhaupt stabiel kan blijven liggen. Had hem vroeger nog lager dan dat en dat gaf inderdaad erg nare pijn door de hele armen. Vandaag totaal geen last van gehad dus het deloaden heeft waarschijnlijk geholpen.

Train nu bij het USC in Amsterdam (klotegym). Train jij nog bij de FPA? Ik ben in het weekend wel eens in Amersfoort, zou wel een keer langs kunnen komen.

Ohja maandag ook nog een set van 15 reps met de captain of crush #2 (rechts), weer zonder opwarmen en zonder magnesium. Moet er weer eens serieus aan gaan werken, want ik weet zeker dat ik met wat werk me ooit kan laten certificeren op de #3.

Laatst bewerkt:
Wanneer die zenuw bekneld raakt door het squaten kan het zijn dat je het niet meteen voelt, maar als je dan een dag of twee later gaat bankdrukken voel je hem. Ik dacht ook steeds dat het door benchen kwam.

Yep ik train vaak bij FPA, maar heb thuis ook van alles. Lowerbody ME doe ik bijvoorbeeld het liefst thuis omdat ik in mijn monolift de stang op zn breedst kan pakken. En ik heb thuis een safetybar en 32 kilo aan kettingen waar ik liever niet mee sjouw :P

• #1.265
vrijdag 15-11-2013

Bench press, wide grip, paused: 2x5x120 ; PR
Squat: tot 3x190 ; PR

Bench tegenwoordig zonder magnesium want dat mag niet meer, glij steeds uit positie op de bench. Squat prima, had waarschijnlijk nog een rep bij gekund. Haalde alleen weer totaal geen spanning uit m'n belt.

Laatst bewerkt:
Ik snap die gyms waar je geen magnesium mag gebruiken niet.
Alsof ze nooit stofzuigen of een doekje over hun spullen halen....

Lang leve de homegym ! :)

• #1.268
Hoogtepunten afgelopen week:

maandag 18-11-2013

Strict OH press: tot 1x87,5 ; PR+5kg

woensdag 20-11-2013

Bench press, close grip, paused: tot 3x125 ; PR

vrijdag 22-11-2013

Bench press, wide grip, paused: 2x3x125, 4x125 ; 4x125 = PR
Paused squat: 3x5x162,5 ; PR met zeker 1 rep in de tank

Strict OH de laatste tijd nauwelijks tot geen aandacht gegeven, in 2014 maak ik hier 100 van.
Bench had vandaag 3x4x125 moeten zijn, alleen de laatste set voelde ik dat er nog een 4e in zat. Lig steeds niet goed op de bench, blijkt dus dat ze de bekleding van de bench hebben vervangen en dat ding is nu spekglad, en heb ook al geen magnesium op de rug. Het wordt je zo bijna onmogelijk gemaakt om te archen en/of om de hele set je arch te behouden. Bench is ook nog eens een stuk te laag trouwens.
Paused squat ging weer goed. Bij mij betekent dit trouwens dat ik een tel stil zit onderin, zie hier vaak dat er alleen wat afgeremd wordt omlaag om de bounce eruit te halen en dat dat een paused squat wordt genoemd.

Ik snap die gyms waar je geen magnesium mag gebruiken niet.
Alsof ze nooit stofzuigen of een doekje over hun spullen halen....

Indeed, en maakte het zelf nog altijd schoon ook. Maar er valt niet te redeneren met die gasten. Is gelukkig alleen bij de benches en machines dat het niet mag, vreemde regel.

Als ik de ruimte en het geld ervoor had had ik die allang gehad. Heb nu thuis alleen wat dumbbells, flut-stangetje + wat schijven van 30mm, wat grippers, wat bands en een verdwaalde kettlebell liggen om wat assistance mee te doen, meer past er hier niet.

• #1.269
maandag 15-11-2013:

Bench press, wide grip, paused: singles op techniek en met wedstrijdsignalen tot 1x130, techniek leek nergens op
Verder wat assistance en wat pompen

woensdag 27-11-2013:

Bench press, illegally wide grip, paused: tot 3x125 ; PR
Sumo deadlift: tot 2x230 ; sumo PR en evenaring conventional PR. Vrij zwaar maar ging nog redelijk.

Heb nu geregeld dat de bench een minder glad ligvlak heeft, is nog steeds niet geweldig, maar ok. Hoop er vrijdag met benchen dan profijt van te hebben.

• #1.270
vrijdag 6-12-2013

Bench press, wide grip paused: 2x135 ; PR 2e was een grinder
Squat: 1x202.5 ; PR , makkelijk, 100% zeker nog een rep in de tank

Fijn om na zo'n 2,5 jaar gekloot eindelijk eens die 200kg te slopen, ook zeker mentaal. Daar deed ik het dan ook voor. Nu deloaden tot 15 december.

Laatst bewerkt:
netjes gwiedo

• #1.272
woensdag 11-12-2013

Alle drie de lifts tot medium-zware singles met signalen.
Chin-up: 10xBW, nette reps met chin boven de bar ; PR :)

Vind het maar niets om naar de gym te gaan en me overal op in te moeten houden. Kan niet wachten tot zondag.

Thans Sven.

• #1.273
NK Raw 15-12-2013

Squat:

190 - good lift
200 - good lift
210 - good lift - PR

Bench press

135 - good lift 1 rood te vroeg gepressed
140 - good lift - PR
145 - no lift

Deadlift

225 - no lift , stond niet gelocked :rolleyes:, 2 rood
225 - good lift
235 - good lift 'wedstrijd PR'

585 totaal

Ingewogen op 116.3, nogal licht.
Squat zeker tevreden mee. De 190 en 200 gingen hard, de 210 was een grinder, had verwacht dat ie harder zou gaan, maar good lift = good lift en PR+7,5kg. Bar lag bij de 210 ook niet echt lekker op m'n rug. Bij het opwarmen wat verrekt links in m'n onderrug.
Bench drukte ik de 135 te vroeg, ik had zelf die lift afgekeurd maar werd gematst. Bij de 140 leek het alsof er ter compensatie langer gewacht werd met het press-signaal. PR+2,5. De 145 was vandaag te zwaar. Pak die binnenkort in de gym wel eens want hij moet er gewoon in zitten.
Tussen bench en deadlift voor m'n gevoel vrij lang wachten, viel bijna in slaap. Met opwarmen voelde alles zwaar maar had nauwelijks last van de verrekking. Eerste beurt 225 gewoon netjes omhoog maar blijkbaar moet je nog eens naar achter lopen leunen voordat ze denken dat je gelocked staat. Voor de zekerheid 225 herkanst, easy, en 235 ook vrij makkelijk. Zeker 10kg laten liggen en acheraf had ik misschien gewoon met m'n geplande gewichten door moeten gaan.

Volgende keer als het weer op die locatie is een dag van tevoren erheen, moest nu om 5:15 op om op tijd te komen voor het inwegen door het ****ed up OV, dus leefde op zo'n 5 uur slaap.

Al met al best tevreden met 2 PR's en de ervaring zelf.

Denk trouwens dat er niets op film staat.

Laatst bewerkt:
Nice man !

• #1.275

Thanks man. Ga ook wat even wat serieuzer aan de deadlift werken dan pak ik binnenkort gewoon 250 in de sportschool.

Krijg waarschijnlijk toch nog een filmpje van m'n bench. Volgende keer regel ik ook even dat iemand alles filmt, best jammer zo.
Weet iemand trouwens wat er is gebeurd met krachtsport.nl? Site is ook offline. Had eigenlijk verwacht dat alles weer door hun gefilmd zou worden, maar daar mag je natuurlijk niet van uitgaan. Ook jammer dat de krachtsporten zo de promotie van de sport mislopen.

Laatst bewerkt:
Netjes gedaan man, ik heb wel je deadlifts op film trouwens. Als je via pm je e-mailadres eens doorgeeft stuur ik ze je door.

Goeie meet gedraaid man.
Ik geloof niet dat er nog iets gebeurt met krachtsport.nl, volgens mij is Peter Doesburg er helemaal uit.

Was leuk je te zien, en mooi resultaat ! Goed bezig !
Nice PR's

• #1.280
Ben ondertussen weer 2 weken bezig met een serieus schema, na 3 weken wat aangekloot te hebben na m'n wedstrijd en rond de feestdagen.
Bench gaat aardig k*t, eerst m'n techniek weer totaal kwijt, zit ondertussen weer goed maar is gewoon nog te slap. Ga maar weer wat meer volume maken, heeft eerder goed geholpen. Zit nu bijna 5kg van PR's af.

Andere getallen van afgelopen 2 weken:

Paused squat: 5x165; PR ging vrij zwaar
Squat (vandaag): 5x180; PR misschien nog een lelijke rep in de tank.

Sumo deadlift: 6x190 easy, eerste 3 dubbel overhands zonder hook
Sumo deadlift: 5x200 vrij makkelijk

Flexibiliteit moet beter bij de squats, ben nog steeds elke training eerst minimaal een half uur bezig met rekken voordat ik diepte haal met zo'n 120kg. Vandaag zat ik pas bij 170 op diepte. Ga nu elke rustdag thuis rekken, doel is om in de sportschool zonder vooraf te rekken met 70kg diepte te halen. Heb dan misschien ook nog eens tijd over om assistance te doen.

Doe nu ook wekelijks 20-rep squats, afgelopen week 20x115. Leuke uitdaging, goed voor de mental toughness en misschien helpt het ook nog wat met zwaardere squats en het kweken van massa.

Bodyweight 's ochtends zo'n 116,5. Ga voorlopig niet eens de moeite doen om dat omhoog te krijgen, heb daar totaal geen zin in.

Goeie meet gedraaid man.
Ik geloof niet dat er nog iets gebeurt met krachtsport.nl, volgens mij is Peter Doesburg er helemaal uit.

Thanks nog man. Jij ook ondanks blessures. Lijkt nu wel weer goed te gaan?

Was leuk je te zien, en mooi resultaat ! Goed bezig !
Nice PR's

Thanks man! Hoop dat het bij jouw volgende keer eens mee zit op een wedstrijd.

Ik krijg nog steeds van iemand een squat-filmpje van het NK raw, als ik die heb maak ik nog ff een compilatie van wat lifts.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven