MuscleMeat

Geen massa, pure kracht!

• Topic Starter Topic Starter
Mooi opgemerkt! Ga ik zeker proberen, hoe kan je voorkomen dat je bij curls niet zo veel beweegt, want het gewicht is eigenlijk te laag in dat filmpje, ik doe nu met 16kg 5x en schakel dan over naar 8kg tot ik de gewichten niet meer omhoog krijg. Misschien me tegen een muur plaatsen?

Ze zittend op een bankje uitvoeren is ook een idee, verder je negatives wat slomer pakken. Je form ziet er opzich niet slecht uit. Als je de oefeningen niet met perfect form kan uitvoeren zit je meestal te hoog in gewicht.

Ok, ik denk dat ik eens een voedingsconsulente ga opzoeken, zodat ik echt een mooi voedingsplan uitkom.

Bedankt voor de tip voor de krachttraining!
En wat denken jullie van het aantal maal kracht per week?
Zo ziet het er bij mij uit:
- Maandag:
Kinisist: schoudercompensatie
Fysieke voorbereiding (vormspanningen, handstand push ups, beenspieren)
Geen ringen.
- Dinsdag:
Zware krachttraining (Schouders belasten, kruishang, omgekeerde kruishang, plank, en zwaluw [dit is een plank gelijk met de ringen])
Dips, Pull ups, touwklimmen, push ups, plank push ups, handstand push ups, Biceps curls.
- Woensdag:
Geen krachttraining, hoogstens halve fysiek, en compensatieoefeningen voor schouders gezond te houden en schouders goed laten doorbloeden aan de hand van een rekker.
- Donderdag:
Super zware krachttraining (iets minder als 2uur), de zwaarste van de week, alles veel uitgebreider trainen als op andere dagen.
Zware krachttraining (Schouders belasten, kruishang, omgekeerde kruishang, plank, en zwaluw)
Dips, Pull ups, touwklimmen, push ups, plank push ups, handstand push ups, Biceps curls.
- Vrijdag:
Geen training, wel zwemmen en atletiek.
- Zaterdag:
Lichte krachttraining (schoudercompensatie, omgekeerde zwaluw, beetje doorbloeding met gewichten waar ik 15x reps kan)
- Zondag :
Zware krachttraining (Schouders belasten, kruishang, omgekeerde kruishang, plank, en zwaluw)

Bij die krachttraining, train ik natuurlijk ook nog de andere toestellen, ik doe niet enkel kracht.
Laat me weten wat jullie denken van mijn schema.

Groetjes Dennis
Howly shit, waar is de rust?!

Mooi opgemerkt! Ga ik zeker proberen, hoe kan je voorkomen dat je bij curls niet zo veel beweegt, want het gewicht is eigenlijk te laag in dat filmpje, ik doe nu met 16kg 5x en schakel dan over naar 8kg tot ik de gewichten niet meer omhoog krijg. Misschien me tegen een muur plaatsen?

mind musscle connection.... de oefening geconcentreerd uitvoeren, concentreren op stabiliseren waar nodig en alleen die spieren aanspreken die je wil aanspreken. Lijkt me toch ook niet nieuw voor een turner?

je hebt idd wat weinig rust. misschien kun je de krachttraing op maandag en zaterdag beter weg laten maar dat is aan jou begeleider om te bepalen. De regel is ong 48 uur rust na een training. veel eiwitten zijn ook belangrijk voor goed herstel.

Beetje turnen heeft een eigen periodiseringsplan?

Maandag doe ik enkel compensatie en fysiek he, en vrijdag is een soort van rust al gebruik ik bij zwemmen wel en beetje kracht en atletiek is beenkracht (behalve speer en kogel) dus dat is toch ook rust, denk ik.

---------- Post toegevoegd Sat 3 Dec 2011 om 15:56 ----------

Beetje turnen heeft een eigen periodiseringsplan?
Wat is een periodiseringsplan?

---------- Post toegevoegd Sat 3 Dec 2011 om 15:59 ----------

mind musscle connection.... de oefening geconcentreerd uitvoeren, concentreren op stabiliseren waar nodig en alleen die spieren aanspreken die je wil aanspreken. Lijkt me toch ook niet nieuw voor een turner?

Nee, ik ken mijn lichaam perfect en voor ze geconcentreerd uit, zo stop ik bij dumbbell press elke keer tot dezelfde horizontale positie uit, alleen zag ik het probleem niet in van het wiebelen bij biceps curls, aangezien ik constant het internet lig af te zoeken naar hoe turners trainen, en ik zag dat Chen Yibing en Yuri van gelder ook een beetje wiebelden, mijn fout, ik ga er zeker op letten k'vind het een heel nuttige tip!

Een beetje trainer maakt een periodiseringsplan voor zijn pupil voor een heel jaar en stemt hij alle trainingen met elkaar af.

En heb je normaal gesproken deze onderdelen in je plan zitten, zodat je naar je wedstrijden kan pieken bijvoorbeeld het NK.

VPI = algemene voorbereidingsperiode (voorbereiden)
VPII = specifieke voorbereidingsperiode (aanpassen)
WP = wedstrijdperiode (toepassen)
OP = overgangsperiode (rusten)

Je kennis controleren adhv andere mensen hun kennis, wat is daar mis mee? Je verrijkt jezelf alleen maar :)
Ik probeer het nog een beetje met de training die ik nu hanteer en hoop binnenkort nog eens samen met Yuri van Gelder te kunnen trainen voor meer informatie, ik denk dat dat de man is met de meeste kennis NOG meer als mijn trainer.
Je kennis controleren doe je zelf. Nieuwe kennis opdoen van ervaring van anderen is nooit verkeerd inderdaad. Maar dan zou ik toch eerder denken aan wat netwerken van je coach. In plaats van naar een online forum gaan waar íedereen een account kan aanmaken en jou advies kan geven.
Dan zou ik mij inderdaad eerder focussen op turners die al een stapje verder zijn dan jij en daar mee contact proberen te leggen.
Succes!

Je kennis controleren doe je zelf. Nieuwe kennis opdoen van ervaring van anderen is nooit verkeerd inderdaad. Maar dan zou ik toch eerder denken aan wat netwerken van je coach. In plaats van naar een online forum gaan waar íedereen een account kan aanmaken en jou advies kan geven.
Dan zou ik mij inderdaad eerder focussen op turners die al een stapje verder zijn dan jij en daar mee contact proberen te leggen.
Succes!

Ik vind dat jullie vrij afbrekend zijn over mijn coach maar dit is waarschijnlijk ook omdat jullie niet de hele (turn)situatie kennen.
Over dat forum heb je gelijk, maar wij leggen ook contact met andere turners, zo ben ik afgelopen winter met mijn trainer naar Ukraine afgereisd om daar met de nationale ploeg (top8 van de wereld) te trainen, dit is ook de plek waar hij vroeger opgeleid werd. En deze zomer zijn we naar nederland te gaan om daar onderandere met Yuri van Gelder te trainen, en ik kan dingen blijven opsommen dus we vergaren wel degelijk informatie op vele manieren, en dit is er een van.
Turnen is complexer dat je denkt, trainingsmethodes en technieken verschillen van land tot land etc....

Maar inderdaad op gebied van planningen is mijn coach niet zo sterk, qua technieken en dingen aanleren een van de beste.

Vriendelijke groeten,
Dennis

Wil je niet in massa aankomen dan eet je gewoon op onderhoud. Massa aankomen of verliezen is veelal een kwestie van voeding. Wil je puur op kracht trainen dan zorg je ervoor dat je lift binnen de 3-6 herhalingen per set. Ik raad je wel aan om zeker plyometrische oefeningen in je trainingen te houden om zo verlies van explosiviteit tegen te gaan.

Hoe je best krachttraining in je weekschema integreert kan ik niet zeggen en daar hebben volgens mij jouw trainer en jijzelf het beste zicht over (rekening houdende met jouw werkcapaciteit om zo overtraining te voorkomen). Wees trouwens heel sceptisch met informatie die je hier krijgt want bodybuildingfora hebben niet altijd gelijk wanneer het aankomt op sportgerichte krachttraining ;)

Als je nog vragen hebt, PM maar.

knap wat jij in die ringen doet.

ik heb niet alle posts doorgelezen dus mss is het al gezegd, maar ik zou in jouw geval trainen als een olympische powerlifter: krachtig en explosief.

****ing respect man. Ik krijg bijna zin om ringen in mn kamer op te hangen ;p

Als je je lichaamsgewichgt hetzelfde wil houden moet je gewoon niet meer gaan eten, that's all. En hoe gezonder je dan eet, hoe meer kracht je eruit haalt.

Qua training inderdaad niet te hoog in reps, daar heb je gewoon weinig aan. Explosief en zwaar trainen.

****ing respect man. Ik krijg bijna zin om ringen in mn kamer op te hangen ;p

Als je je lichaamsgewichgt hetzelfde wil houden moet je gewoon niet meer gaan eten, that's all. En hoe gezonder je dan eet, hoe meer kracht je eruit haalt.

Qua training inderdaad niet te hoog in reps, daar heb je gewoon weinig aan. Explosief en zwaar trainen.

Ok bedankt! Ik ga wel zo Lijnzaadolie eens proberen aangezien iedereen daar zeer positief over is denk ik.
Ok, ik zal er wat schijfjes bijhangen! :D

Wat wil je met lijnzaadolie bereiken dan? ;)

veel herhalingen met weinig gewicht (meer dan 15) = krachtuithoudingsvermogen
weinig herhalingen (minder dan 6) met veel gewicht = kracht

dus 5x5 zoals door demian werd aanbevolen is zeer goed voor krachtontwikkeling. Idem voor negatief trainen.

maar lijkt mij dat jouw coach dat ook al wist ;).

Betreffende het eten sluit ik mij aan bij baksteen123

bs

met 5x5 juist niet negatief trainen idd

Terug
Naar boven