Fitness Seller

Geen vooruitgang, nieuw schema, beter?

Fitnessfool

Novice
Waardering
0
Lengte
1m66
Massa
57kg
Vetpercentage
20%
Hallo iedereen! Ik ben nieuw op het forum en ben al flink aan het lezen gegaan, super om hier jullie ervaringen te lezen en de mijne te kunnen delen. Even de situatie schetsen, ik sport al lang, redelijk intensief, en nu neem ik er sinds maart ook meer krachttraining bij (vroeger maar af en toe). Omdat het doel nog altijd strakker worden is met meer spierdefinitie cut ik dus eigenlijk nog altijd. En net omdat ik gezien mijn strakke schema toch niet echt vooruitgang maak vraag ik me af wat ik net fout doe. Ik meet 166 cm, weeg 57 kg (woog een half jaar geleden 54.5) en zit op een vetpercentage van 20. Nu wil ik terug naar de 55 kg en graag met een vetpercentage van 18. Nu hoor ik steeds dat ik nog altijd te weinig eet, heb dit dan bij deze ook al een beetje omhoog getrokken. Een fout is dat ik heel weinig een echte warme maaltijd eet. Wat ik ook heb dat als ik eens uit ga eten of een avondje op café heb dat ik er direct een kg bij heb, heel frustrerend... Hebben jullie dat ook?

Workout & Diet plan

Maandag: running + weights
Dinsdag: BBB (groepsles in gym)
Woensdag: running + weights
Donderdag: Insanity workout (groepsles in de gym)
Vrijdag: running
Zaterdag: rust
Zondag: running/skeeling (+ weights)

M1: havermout m. rijstemelk 200
M2: whey+fruit/zemelkoeken 400
M3: rosbief/surimi/kalkoen + groentjes + 2 sneetjes brood / slaatje m. kip 300
M4: platte kaas + banaan/zemelkoeken 400
M5: healthy meal (vis/kip/rood vlees + groentjes) 350 of havermout... 150
M6: caseinewhey 100
KCAL: 1750 avg.

Vroeger ging ik elke dag lopen maar sinds deze week wissel ik dagen, blijkbaar is elke dag niet goed en kan ik dus mn beenspieren niet opbouwen. Verder vroeg ik me af of dat voor alle spieren zo is en of ik dus ook beter niet elke dag mn buikspieren train?

Alvast bedankt en excuses voor de lange tekst...

Groetjes!

Misschien doe je iets te veel cardio om echt op te kunnen bouwen.
Zelf beperk ik cardio 3 tot max 4 uur per week.
Hangt er ook vanaf wat je doel is natuurlijk.
Suc6

Heb je ook al een keer je onderhoud berekend?
[Link niet meer beschikbaar]

Dan pas weet je hoeveel je kcalen moet eten om aan te komen of spiermassa op te bouwen of om te cutten..
daarnaast met zoveel cardio/beweging moet je ook genoeg kunnen eten om resultaten te zien.

Wel knap.. Ik zou bij dag 3 al versleten zijn. Ckr icm KT

• Topic Starter Topic Starter
Heb je ook al een keer je onderhoud berekend?
[Link niet meer beschikbaar]

Dan pas weet je hoeveel je kcalen moet eten om aan te komen of spiermassa op te bouwen of om te cutten..
daarnaast met zoveel cardio/beweging moet je ook genoeg kunnen eten om resultaten te zien.

Wel knap.. Ik zou bij dag 3 al versleten zijn. Ckr icm KT

Ja hoor: dit heb ik

Caloriebehoefte voor ruststofwisseling
1383
Dagelijkse caloriebehoefte
2386
Caloriebehoefte om een pond per week af te vallen
1886

Overdag zit ik wel aan bureau, en nu heb ik mn workouts al verminderd, vroeger ging ik elke dag rennen... Laten we zeggen dat het traag gaat, heeeeel traag, als ik 1x uiteten ga hangt de vooruitgang van de week er terug aan, heel frustrerend.. Daarom vraag ik me af of ik iets fout doe :(.

---------- Toegevoegd om 14:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:25 ----------

Misschien doe je iets te veel cardio om echt op te kunnen bouwen.
Zelf beperk ik cardio 3 tot max 4 uur per week.
Hangt er ook vanaf wat je doel is natuurlijk.
Suc6

Wel daarom ben ik er al mee geminderd, ik weel vet verliezen en meer spierdefinitie...

Je eten is goed
Alleen wat me opvalt veel cardio als je meer weight doet is beter ook voor je lichaam en dan zie je ook verschil dat je mee spier krijgt en droger word

Heb je ook berekend wat de verhoudingen zijn (koolhydraten, eiwit, vet)?

Ohja en buikspieren kan je elke dag trainen das geen probleem

Terug
Naar boven