MuscleMeat

Geen vooruitgang

Tobba

Cool Novice
Waardering
0
Helaas heb ik geen foto's van voor en na enzo, maar ik heb zelf het idee dat ik al een tijdje stil sta als het ware. Ik eet wel goed, maar heb het idee da ik soms of de verkeerde oefeningen doe of de uitvoering verkeerd is!

Bijvoorbeeld het lijkt of me biceps juist achteruit zijn gegaan in de tijd:O
dus heeft iemand hier een oplossing voor?

mvg
tobias smidt

of je eet niet genoeg, lees te weinig of je traint niet goed. Als je even je voedings - en trainingsschema post kunnen we kijken wat er loos is.

Ik weet niet hoelang je al hetzelfde trainingsschema volgt, maar het kan goed werken om een ander trainingsschema uit te proberen.

Gooi na je rugtraining eens een hoge reptraining voor biceps er achteraan.
Gewoon 4 keer 30 herhalingen met de olympische stang.

Doe dat om de bicepstraining, de ene keer 3 oefeningen zoals je gewend bent, en de andere keer 4 keer 30 herhalingen na je rugtraining.

Blaast ie lekker op.

• Topic Starter Topic Starter
Trainings schema:

5 daagse trainings week:

dag 1: borst, tricep, buik
dag 2: Rug, bicep
dag 3: Benen, schouders, buik
dag 4: Borst, tricep
Dag 5: Rug, bicep, buik

Voedingsschema:

14-18 boterhammen per dag
100 gr rozijnen
100 gr noten
1 ei
100 gr rijst
130 gr tonijn
100 gr kaas
150-200 gr pindakaas
Avondmaal ( hangt altijd van ouders af)
500 gr magere kwark
2 liter-3 liter melk per dag

eiwitshake, weightgainer, creatine
Omega 3 pillen x2
Multivitamine x2
beta alaline x 2

dit ongeveer

ok ga ik zeker proberen die hoge reps!!!

Gewoon een gratis tip van mij, ik zou als ik jou was niet zo hoog in je reps gaan zitten. Bovendien is het op basis van de gegevens die we tot nu toe van je hebben onmogelijk je van tips te voorzien. Neem de tot nu toe gegeven adviezen dus met een korreltje zout.

nou ik train nu 2 jaar, 1 jaar cardio en eigenlijk pas een dikke 6 maanden kracht/massa oefeningen

ben 19 jaar, was/ben altijd al slank/dun geweest ben 1.79-1.81 weet nie precies tussen dat iig en ik weeg 64 kilo!

Eigenlijk ziet alles er best ok uit. Pak je wel alle compounds mee in je trainingsschema? En hoelang volg je dit schema al? Wordt je met het voedingsschema dat je nu hanteert nog wel zwaarder want opzicht ziet het er helemaal niet slecht uit!

Gewoon een gratis tip van mij, ik zou als ik jou was niet zo hoog in je reps gaan zitten. Bovendien is het op basis van de gegevens die we tot nu toe van je hebben onmogelijk je van tips te voorzien. Neem de tot nu toe gegeven adviezen dus met een korreltje zout.

Behalve die van de hoge reps.
Ik doe het zelf ook namelijk. Mijn biceps horen tot de grotere in mijn gewichtsklasse.

Ook voormalig kampioenen als Henk Visser zweert bij hoge reps.
Alleen moet je het niet elke training doen.
Je kunt met alle spiergroepen hoge reps training doen. Doe zoiets een week of 2, 3 en je zult er zeker baat bij hebben.

Voordeel is dat je minder gewicht kan pakken en dus minder kans op blessures hebt. Bovendien pomp je er een ongelooflijke hoeveelheid bloed doorheen. Meer zuurstof, meer stikstof (herstel en groei dus), meer pomp.

Ik heb zelf het idee dat ik niet echt aankom, maar misschien heb een tijd gehad dat ik totaal niet gedisciplineerd was! maar nu weer wel!

en ik zit er dus nog niet zolang in! daarom vroeg ik me af of iemand me het 1 en ander nog kan uitleggen kwa basis bijvoorbeeld jij noemt compound en dat soort termen zou je wat voorbeelden kunnen geven en evt mocht je de tijd hebben me kunnen helpen met diverse oefeningen uitleggen/neerleggen voor me zodat ik weet wat ik het beste kan doen op die dage voor die bepaalde spiergroepen:)?

Ik heb zelf het idee dat ik niet echt aankom, maar misschien heb een tijd gehad dat ik totaal niet gedisciplineerd was! maar nu weer wel!

en ik zit er dus nog niet zolang in! daarom vroeg ik me af of iemand me het 1 en ander nog kan uitleggen kwa basis bijvoorbeeld jij noemt compound en dat soort termen zou je wat voorbeelden kunnen geven en evt mocht je de tijd hebben me kunnen helpen met diverse oefeningen uitleggen/neerleggen voor me zodat ik weet wat ik het beste kan doen op die dage voor die bepaalde spiergroepen:)?

Het lijkt mij onmogelijk dat je niet groeit als je 't voedingsschema volgt dat je gepost hebt.

Ik denk dat je niet streng genoeg voor jezelf bent en je niet aan je voeding houdt. Zorg dat je je aan je voedingsschemahoudt en zorg ervoor dat je min. 6 maaltijden op een dag eet.

Ik houd er wel van om mijn biceps te pompen, daar doe ik dan 21'en voor.

Compounds... Bankdrukken, squaten en deadliften, de grote 3.

Als ik zo naar je trainingschema kijk zou ik je aan willen raden meer rust te nemen.
Ga terug naar 4 dagen in de week trainen.

Dag 1: borst bicep
Dag 2: rust
Dag 3: rug tricep
Dag 4: benen schouders
Dag 5: rust
Dag 6: borst bicep
Dag 7: rust

Ok 4 daagse workout vinnik ook prima! maybe ook net beter kwa school:P

ok hartstikke bedankt en ja de compounds pak ik wel ja!
en misschien ebn ik inderdaad niet streng genoeg!!!!:O

Ik post echt op basis van eigen ervaring en op de dingen die ik weet! Compound die je volgens mij in ieder geval in je schema moet hebben zijn voor de borst: benchpress, rug: bent over row, deadlift, benen: squats, schouders: millitairy press of Neck press. borst/triceps: Dippen.

Eigenlijk houdt het begrip compound in dat je meerdere spiergroepen aanspreek en ook veel meer spiervezels. Ik heb de oefeningen even grofweg ingedeeld maar het is een compound omdat je meerdere spiergroepen aanspreekt. Je kunt wel zeggen dat deadlifts voor je rug zijn maar je benen doen na afloop net zoveel zeer!

Verder zou ik zeggen pak niet meer dan 3 oefeningen per spiergroep (10 tot 12 sets van 8-10 reps heel soms een one rep max poging doen).

Ook ben ik er zelf meer fan van om de biceps te trainen op de zelfde dag als de borst. rug/tricpes, borst/biceps dus. Dit vind ik zelf fijner omdat mijn triceps na de borst oefeningen al redelijk dood zijn, maar ook hier zijn de meningen over verdeeld!

Je voeding, tja als je niet aankomt, moet je meer vreten! Maar het ziet er allemaal echt niet slecht uit!

Behalve die van de hoge reps.
Ik doe het zelf ook namelijk. Mijn biceps horen tot de grotere in mijn gewichtsklasse.

Ook voormalig kampioenen als Henk Visser zweert bij hoge reps.
Alleen moet je het niet elke training doen.
Je kunt met alle spiergroepen hoge reps training doen. Doe zoiets een week of 2, 3 en je zult er zeker baat bij hebben.

Voordeel is dat je minder gewicht kan pakken en dus minder kans op blessures hebt. Bovendien pomp je er een ongelooflijke hoeveelheid bloed doorheen. Meer zuurstof, meer stikstof (herstel en groei dus), meer pomp.

Ik wil echt absoluut niet bashen. Of negatief tegen over jou doen! Maar even om aan te geven waarom ik er tegen ben. Ik trainde altijd met een maat (juicer). Die reageerde super op de hoge reppers. Bij mij was het echter een ramp, mijn biceps krompen zelfs haha. Dus daarom zeg ik voor een relatieve beginner lijken mij de hoge reps niet verstandig (puur uit eigen ervaring). Ga gewoon lekker 3 a 4 keer 8 a 10 reps doen.

200gr pindakaas per dag? Jij eet dat met de lepel uit de pot dan? ^^

wat betreft de biceps training, kijk wat voor jou werkt, weinig reps of juist veel, na je rug of juist na een andere spiergroep, of zelfs armen op een aparte dag, kijk het 6 tot 8 weken aan en als je niets merkt probeer je wat anders.

Met de voeding zou ik wat meer proberen af te wisselen. Zelf vind ik het altijd fijn om te ontbijten met havermout. 150 gram in de blender met een schep whey en 400ml melk, das een steving ontbijt wat er meteen voor zorgt dat je glycogeenvoorraad weer aangevuld is. Begin eens met 100 gram en 300ml melk en kijk hoe dat gaat.
Ook mis ik wat eiwitten in de rest van je dieet. Het zit wel in de kaas, pindakaas en tonijn, maar probeer eens wat kipfilet op brood te doen of eet wat eieren.

Ik heb hetzelfde probleem. Train ook 5 dagen in de week en deed de grote spiergroepen 2x. Ik heb het idee dat ik te weinig rust kreeg en heb dus maanden geen progressie meer.
Nu train ik 4 dagen Elke spiergroep maar 1x per week en zorg dat de KT beslist niet langer is dan een uur. Voorheen deed ik eens fullbody en een 4 daagse split, hiermee had ik vooruitgang maar volgens mij toen ik overging naar 5 dagen stagneerde het. Te weinig rust dus. Mijn voeding zat goed, ik kwam aan maar het was alleen maar vet.
Ik volg mijn nieuwe schema pas 2 week dus kan nog niet echt zeggen of het hier aan gelegen heeft. Ik ben ook bezig om gewicht rustig op te bouwen met striktere uitvoering.

thanks allemaal voor jullie hulp ik ga het allemaal proberen en toepassen!

en ik laat het anders wel ff weten!

:)

Terug
Naar boven