AndroidHealthClinic

Geld voor Pakistan

Peiling Peiling Ga jij geld geven?

• Totaal stemmers
    191
Hoeveel van die 69 zullen wel verontwaardigd zijn dat moslimlanden naar verhouding weinig geven aan Pakistan?

Weet zelf nog niet of ik iets geef, misschien dat ze eerst maar eens met de bezem door de hulpverleningsorganisaties moeten gaan. Teveel baantjesjagers die het zien als leuke bron van inkomsten.

Het is echt interessant wat mensen hier zeggen. Niemand heeft ongelijk of gelijk, aangezien het hun eigen meningen zijn. Maar toch kan je zien wie alles op een rijtje heeft en wie niet. Tot zover mijn scherpe kritiek.. :p

Ohja, beginnerbb: geef jij? en waarom (niet)? Ben benieuwd.

Ik heb nog niks gegeven, ben nog aan het twijfelen over het bedrag zoals eerder aangegeven.
En ik geef omdat de argumenten van niet-gevers mij tegen de borst stuiten en ik het idee heb dat het er zo veel zijn dat ik het nu wel kan veroorloven om iets te geven.

:roflol:

En jij ziet daar de sarcasme niet? Nederland liep onder water, en wat krijgen we van Pakistan, 2000 kilo thee!! Daarbij wist ik niet dat ze in Pakistan allemaal engels als voertaal hebben, want die zogenaamde "pakistaanse" dia's zijn niet in het pakistaans.

Ik zal ze een dvd "aquarellen voor beginners" sturen.

Sarcastisch? Volgens mij niet hoor: http://lmgtfy.com/?q=pakistan+watersnoodramp+1953
:D
Je hebt wel gelijk dat het vaag is dat die dia's in het engels zijn.

Als ik zeker wist dat ik er iemand echt mee help, als ik het persoonlijk kon geven en echt zien dat er iemand geholpen word. Dan zou ik zo een maand salaris geven.

Maar ik ga niet een of andere rijke eikel nog rijker maken, no way. En zeg niet dat het niet zo is, iedereen weet onder andere wel hoe deze wereld werkt.

Ik heb nog niks gegeven, ben nog aan het twijfelen over het bedrag zoals eerder aangegeven.
En ik geef omdat de argumenten van niet-gevers mij tegen de borst stuiten en ik het idee heb dat het er zo veel zijn dat ik het nu wel kan veroorloven om iets te geven.

Maar wat is de reden dat je specifiek aan Pakistan geeft?

Het land maakt me eerlijk gezegd weinig uit, als in Saoudie arabië zoveel doden en daklozen waren gevallen had ik daar ook geld aan gegeven denk ik.

In 1953 was Pakistan net onafhankelijk en was Engels een vrij algemeen voorkomende taal in het dagelijks leven. Pakistan is niet veel meer dan het moslimgedeelte van het Britse India, samen met Bangladesh (toen nog Oost-Pakistan) overigens. Engelse dia's zij dus niet zo vreemd.

Dit is gewoon een manier van moeder aarde om het wat op te schonen. Net als Haïti.

Geef niets. Wil een huis kopen heb het allemaal zelf nodig.

Komt nog bij dat ze toch een hekel hebben aan de westerse wereld omdat ze in de middeleeuwen leven. Gebeurd er wat, handje ophouden en ontvangen, dacht het niet.:mad:

Het land maakt me eerlijk gezegd weinig uit, als in Saoudie arabië zoveel doden en daklozen waren gevallen had ik daar ook geld aan gegeven denk ik.

Ja maar waarom zo selectief op een grote ramp die in het nieuws komt? Er gebeuren dagelijks rampen. Waarom geef je bijvoorbeeld niks aan voedselhulp voor Congo, daar is al sinds 1998 een ramp aan de gang.

3 mensen hebben in dit topic op het verkeerde knopje gedrukt

Ja maar waarom zo selectief op een grote ramp die in het nieuws komt? Er gebeuren dagelijks rampen. Waarom geef je bijvoorbeeld niks aan voedselhulp voor Congo, daar is al sinds 1998 een ramp aan de gang.

Wie zegt dat dit het enige goede doel is waaraan ik geef?
Maar ik kan moeilijk al mijn geld even eerlijk verdelen over alle derde wereldlanden. Beetje realistisch blijven.

Laatst bewerkt:
Dit gaat niet om geven maar om zelf geld verdienen. Rijke stinkerds willen zelf nog een slaatje hieruit slaan. Rotzooi komt op tv en een 'we are the world'-kloon komt weer voorbij.
Zelf willen ze geen geld afstaan want ze moeten van het weekend nog in de bentley rijden, dus komen ze aan bij de hardwerkende kleinverdieners.

Eerst urenlang beelden van huilende kinderen op tv uitzenden en daarna willen ze dat je gaat doneren(waarvan de helft in eigen zak verdwijnt). Daarna komt nog een of andere pipo die zegt dat als er meer dan 10 miljoen wordt opgebracht dat hij het nog een keer zal verdubbelen... allicht heb je daar zelf al aan meebetaald, heerlijk die belasting.

Nee van mij krijgen ze totaal niks. Eerst de mensen eens uit je eigen land helpen. In Nederland leven ook genoeg weeskinderen enz.

Wie zegt dat dit het enige goede doel is waaraan ik geef?
Maar ik kan moeilijk al mijn geld even eerlijk verdelen over alle derde wereldlanden. Beetje realistisch blijven.

Ja ok, maar ik heb het idee dat je hoofdzakelijk uit emotie handelt.

**** ik probeerde het Neen knopje te no-scopen.

Ik ben een parasiet, zodra het geld mijn kant op moet ga ik wel klagen over hoe weinig mensen geven.

Terug
Naar boven