MuscleMeat

Geloof jij in een god?

Peiling Peiling Geloof jij in een God?

• Ja ik geloof in een God, omdat:

Stemmen: 82 24,9%
  • Nee ik geloof niet, omdat:

Stemmen: 207 62,9%
  • ik weet het zo net nog niet.

Stemmen: 40 12,2%

• Totaal stemmers
    329
Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Trouwens de meeste wetenschappers in de vroege eeuwtjes waren juist - met hun ideeën - in tegen het geloof, maar ze moesten natuurlijk wel geloven anders werden ze gekielhaald!

Dus omdat jij niet weet hoe je (of de mensheid) op deze aarde totstand is gekomen kies je ervoor om te geloven in een god zodat je een gedegen verklaring hebt?

precies, je haalt me de woorden uit de mond, eerder ookal iemand die zij, geloof ontstaat waar wetenschap ophoudt, perfect verwoord!

Of mischien omdat er nog geen ene theorie heeft kunnen hardmaken dat het bestaan van een bewuste superkracht achter 'de schermen' uitgesloten is?

Uitgesloten kan hij inderdaad nooit, maar het mag maar al te duidelijk zijn, dat hij niet nodig is om ons wereldbeeld te vormen adv de natuurwetten.

Mijn insziens in de mens zo bezeten door een doelgerichtheid om het leven een draai te geven, dat ze het beeld dat een menselijk leven heeft op de hele natuur projecteren, dit terwijl die laatste gewoon het gevolg is van de strict causale wetten omschreven door de fysica en de evolutieleer.
Al durf ik ook gerust stellen dat de vrije wil die ons tot keuzes dwingt om een bepaald doel na te streven ergens ook een illusie is en het samenspel is van alle neurale prikkeltjes in ons brein. en dat zelfs de mens een volledig gedetermineerd wezen is, net als de natuur rondom ons :)

klinkt allemaal bruut en ontnuchterend, maar ik kan er mee leven ;)

ik weet wel paar voorbeelden, bijvoorbeeld in de koran staat toch dat je geen varkensvlees mag eten omdat die dieren onrein zijn? Nou varkens zijn dus 1 van de meest bacterievrije dieren, die simpele gedachten komt dus van zo'n paar duizend jaar geleden.

Ook zeiden ze vroeger dat god de bomen en planten liet bloeien omdat ze niks anders wisten, dit jaar komt de zon een maand of wat eerder dan normaal en hoppa ineens komen alle bomen uit.. zal vast wel de bedoeling zijn geweest?

zo heb je nog veel meer achterhaalde dingen zoals natuurlijk dat alles om de aarde draaide vroeger (of is dat nog steeds zo volgens sommigen van jullie :P) pas een paar jaar geleden heeft rome excuses aangeboden voor veroordeelde wetenschappers enzo...

Ik ben het ook wel met je eens, hetgeen ik soms wel moeite mee heb zijn uitspraken in de lijn van 'geloven is ontzettend dom'. Dat zijn over het algemeen naar mijn ervaringen ook geen uitspraken van mensen met een ontzettende brede kennis van zaken.

ik weet wel paar voorbeelden, bijvoorbeeld in de koran staat toch dat je geen varkensvlees mag eten omdat die dieren onrein zijn? Nou varkens zijn dus 1 van de meest bacterievrije dieren, die simpele gedachten komt dus van zo'n paar duizend jaar geleden.

Ook zeiden ze vroeger dat god de bomen en planten liet bloeien omdat ze niks anders wisten, dit jaar komt de zon een maand of wat eerder dan normaal en hoppa ineens komen alle bomen uit.. zal vast wel de bedoeling zijn geweest?

zo heb je nog veel meer achterhaalde dingen zoals natuurlijk dat alles om de aarde draaide vroeger (of is dat nog steeds zo volgens sommigen van jullie :P) pas een paar jaar geleden heeft rome excuses aangeboden voor veroordeelde wetenschappers enzo...

Naar mijn idee hebben zulke dingen meer te maken met religie en cultuur.

Ik hoop dat er een god is;)

neen want ik ben niet gek...

Iets aannemen enkel en alleen omwille van het feit dat het onmogelijk is om het tegendeel te bewijzen is nogal "naief".

Als ik morgen dus ga verkondigen dat er in het middelpunt van de aarde lichtgevende wezentjes leven die zo nu en dan bovenkomen om een graancirkel te bouwen geloof je me dus ook?

God = Opium voor het volk heeft er is iemand gezegd :meal:

Iets aannemen enkel en alleen omwille van het feit dat het onmogelijk is om het tegendeel te bewijzen is nogal "naief".

Als ik morgen dus ga verkondigen dat er in het middelpunt van de aarde lichtgevende wezentjes leven die zo nu en dan bovenkomen om een graancirkel te bouwen geloof je me dus ook?

Volgens mij heb je het hele voorafgaande niet zo goed begrepen, of sterker nog lees je enkel die post van me en verbind je daar je conclusies aan wat het zegt over mijn inbreng in de hele conversatie.

Hint:
Ik ben een ongelovige.

ik geloof in het ijzer in m'n gym, het ijzer maakt een god van mij:rolleyes:

Volgens mij heb je het hele voorafgaande niet zo goed begrepen, of sterker nog lees je enkel die post van me en verbind je daar je conclusies aan wat het zegt over mijn inbreng in de hele conversatie.

Hint:
Ik ben een ongelovige.

haha, heb ik idd gedaan.

Een ongelovige met mensenkennis zeg :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven