XXL Nutrition

Genezen van kanker maar toch kuren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

De enige bewezen link voor zover ik weet is die van oxymetholon en levercarcinoom. Wat betreft prostaatkanker bijv. is er geen bewijs dat AAS de kans hierop verhoogt.

Zelf heb ik leukemie gehad en er worden lage dosissen AAS voorgeschreven als je erg verzwakt bent (spiermassa en kracht). Ook ter stimulatie van de eetlust kan een kuur dan erg nuttig zijn. Ik ga er vanuit dat een dokter geen AAS zou voorschrijven als dit een risico zou vormen voor kankerpatiënten om te hervallen.

Nu kan je best de literatuur eens goed doornemen wat betreft testiscarcinoom, omdat AAS en andere hormonen daar actiever op inspelen. Dat AAS kankercellen sneller zouden doen vormen is in elk geval niet waar, zo werkt kanker totaal niet. AAS binden trouwens aan specifieke receptors, kankercellen hebben meer te maken met genen en je immuunsysteem.

Ik kan me een documentaire herrinneren van 2Doc over een man die prostaatkanker had, hij kreeg een anti-androgeen om zo de groei van de tumor te remmen, gezien de groei gestimuleerd wordt door test.
Even de link opgezocht: Bij 5:10 wordt het uitgelegd
http://www.npo.nl/2doc/26-01-2015/POW_01014026

het anti-androgeen wat hij kreeg:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bicalutamide

Er zijn dus kankersoorten die wel onder invloed van hormonen groeien, ik weet niet hoe dat zit met testiscarcinoom.
Maar er is geen relatie gevonden tussen de vorming van kankercellen en AAS.
 
Ik kan me een documentaire herrinneren van 2Doc over een man die prostaatkanker had, hij kreeg een anti-androgeen om zo de groei van de tumor te remmen, gezien de groei gestimuleerd wordt door test.
Even de link opgezocht: Bij 5:10 wordt het uitgelegd
http://www.npo.nl/2doc/26-01-2015/POW_01014026

het anti-androgeen wat hij kreeg:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bicalutamide

Er zijn dus kankersoorten die wel onder invloed van hormonen groeien, ik weet niet hoe dat zit met testiscarcinoom.
Maar er is geen relatie gevonden tussen de vorming van kankercellen en AAS.
Dit is er één voor Big Cat, ik herinner mij dat hij er vroeger over gepost heeft.
 
Wat betreft prostaatkanker bijv. is er geen bewijs dat AAS de kans hierop verhoogt.

Maar wel dat als je het hebt (en vaak komt men daar laat achter) testosteron daar geen positieve invloed op heeft.

klik

Waarom het extra risico nemen, voor wat tijdelijke spieraanwas?




(Uiteraard is het op doktersadvies verkregen ivm bv herstel van een ziekte een ander verhaal)
 
De enige bewezen link voor zover ik weet is die van oxymetholon en levercarcinoom. Wat betreft prostaatkanker bijv. is er geen bewijs dat AAS de kans hierop verhoogt.

Zelf heb ik leukemie gehad en er worden lage dosissen AAS voorgeschreven als je erg verzwakt bent (spiermassa en kracht). Ook ter stimulatie van de eetlust kan een kuur dan erg nuttig zijn. Ik ga er vanuit dat een dokter geen AAS zou voorschrijven als dit een risico zou vormen voor kankerpatiënten om te hervallen.

Nu kan je best de literatuur eens goed doornemen wat betreft testiscarcinoom, omdat AAS en andere hormonen daar actiever op inspelen. Dat AAS kankercellen sneller zouden doen vormen is in elk geval niet waar, zo werkt kanker totaal niet. AAS binden trouwens aan specifieke receptors, kankercellen hebben meer te maken met genen en je immuunsysteem.

Maar leukemie heeft niets te maken met prostaatkanker. Het eerste wat gedaan wordt bij de behandeling van prostaatkanker is ervoor zorgen dat je lichaam zo weinig mogelijk testosteron aanmaakt. Je wordt chemisch gecastreerd. En de dosis die gebruikt wordt tijdens een kuur is een veelvoud van de dosis die jij gekregen hebt. Niet vergelijkbaar.
 
Maar wel dat als je het hebt (en vaak komt men daar laat achter) testosteron daar geen positieve invloed op heeft.

klik

Waarom het extra risico nemen, voor wat tijdelijke spieraanwas?

(Uiteraard is het op doktersadvies verkregen ivm bv herstel van een ziekte een ander verhaal)

Maar leukemie heeft niets te maken met prostaatkanker. Het eerste wat gedaan wordt bij de behandeling van prostaatkanker is ervoor zorgen dat je lichaam zo weinig mogelijk testosteron aanmaakt. Je wordt chemisch gecastreerd. En de dosis die gebruikt wordt tijdens een kuur is een veelvoud van de dosis die jij gekregen hebt. Niet vergelijkbaar.

Tijdens de behandeling van prostaatkanker inderdaad. Dit gaat over teelbalkanker die al behandeld is.

Zodra er een bewezen risico is zal men elke dosis natuurlijk teveel vinden en nooit AAS voorschrijven aan herstellende patiënten.

Maar als men puur wilt kuren voor BB doeleinden is het misschien beter om nog te wachten.
 
ik vrees dat het niet iets is waar je hier wijs uit gaat geraken want ik kan ook alleen maar concreet afgaan op de data die er is. En gezien je vriend zo goed als geen data heeft over zen kanker, zen behandeling en zen opvolging, is het niet aangeraden daar een stelling op te baseren, al helemaal niet via internet.

Goedaardige testikelkankergezwellen zijn inderdaad vaak androgeen gevoelig, en net als met prostaatkankers, is androgeensupressie een van de eerst aangewezen therapiën. Ze zijn in veel gevallen echter niet de enige aangewezen therapiên, vaak kan net het remmen van estrogeen een toedienen van extra androgenen nuttig zijn, alsoof het selectief remmen van estrogenen. Therapie met raloxifene dat ERalpha blokkeert en ERbeta stimuleert toont heel veel belofte in prostaatkankers. Daarnaast zijn zen markers nu al een eind nul procent dus risico mag in principe niet hoger zijn dan bij iedereen anders. helaas weten we niets over het type kanker, de aanleg, zelfs zijn leeftijd (die gevoelidgheid zou indiceren) en is het nu eenmaal zo dat we voorlopig niemand kankervrij beschouwen, enkel "in remissie" na genezing om te zeggen ga maar aan de AAS, laat staan aan wat voor dosis AAS.

Laat ons zeggen dat dit geen uitspraak is waar iemand zich comfortabel mee zou voelen.
 
Wat nou als je kanker hebt/krijg/gehad en je zit al tijden op trt. Genoeg mensen die dat hebben gok ik. Of is dit wat anders ivm doseringen?
 
Wat nou als je kanker hebt/krijg/gehad en je zit al tijden op trt. Genoeg mensen die dat hebben gok ik. Of is dit wat anders ivm doseringen?

Als je het voorhebt dan zou ik meteen met de dokter overleggen over de alternatieven met behoud van TRT, zoals anti-e therapie om te beginnen. Zeker als je er vroeg bij bent en aandringt.
 
Bij prostaatkanker wordt je eigen testosteron produktie met medicatie plat gelegd. TRT laat zich raden...
 
Bij prostaatkanker wordt je eigen testosteron produktie met medicatie plat gelegd. TRT laat zich raden...

Prostaatkanker en teelbalkanker zijn uiteraard 2 totaal verschillende dingen.

Maar om toch even in te gaan op prostaatkanker: als je weet dat ongeveer 30% van de mannen in hun 50s en ongeveer 80% van de mannen in hun 70s kwaadaardige prostaatkankercellen hebben, en dat één van de belangrijkste behandelingen van prostaatkanker het stilleggen van de testosteronproductie is en het uitschakelen van de androgenreceptoren omdat dit de verdere kankerontwikkeling afremt, dan kan je zelf wel een idee vormen over de potentiële risico's van AAS misbruik (BB doseringen) m.b.t. prostaatkanker.
 
Heeft hij al een beslissing genomen?
 
ik ga morgen even met hem praten en dan post ik de update hier
 
Prostaatkanker en teelbalkanker zijn uiteraard 2 totaal verschillende dingen.

Maar om toch even in te gaan op prostaatkanker: als je weet dat ongeveer 30% van de mannen in hun 50s en ongeveer 80% van de mannen in hun 70s kwaadaardige prostaatkankercellen hebben, en dat één van de belangrijkste behandelingen van prostaatkanker het stilleggen van de testosteronproductie is en het uitschakelen van de androgenreceptoren omdat dit de verdere kankerontwikkeling afremt, dan kan je zelf wel een idee vormen over de potentiële risico's van AAS misbruik (BB doseringen) m.b.t. prostaatkanker.


Ik vraag me af hoe het zit met mannen van 70 plus die prostaatkanker krijgen; op die leeftijd is hun test produktie toch erg laag? testosteron kan dan toch niet de boosdoener zijn in dat geval?
 
Ik vraag me af hoe het zit met mannen van 70 plus die prostaatkanker krijgen; op die leeftijd is hun test produktie toch erg laag? testosteron kan dan toch niet de boosdoener zijn in dat geval?
Nogmaals, testosteron veroorzaakt geen prostaatkanker:

De prostaatcellen, en ook prostaatkankercellen, zijn afhankelijk van het geslachtshormoon testosteron om te kunnen groeien, functioneren en toenemen in aantal. Dit hormoon veroorzaakt geen prostaatkanker, maar zorgt ervoor dat de prostaatkankercellen kunnen overleven.
De grootste leverancier van deze hormonen zijn de teelballen (= testis). Slechts een klein deel van het testosteron wordt aangemaakt vanuit de bijnieren.
De regulatie van de aanmaak van het testosteron gebeurt in de hersenen. De hersenen sturen signalen door naar de teelballen en bijnieren om al dan niet testosteron aan te maken.
Wanneer de prostaatcellen geen contact hebben met androgenen (= geslachts- hormonen), onder andere testosteron, dan treedt er celdood op (=apoptose).

[Link niet meer beschikbaar]

Dus tijdens behandeling gaat men daarom testosteron stilleggen.

Risicofactoren voor het ontstaan van prostaatkanker zijn erfelijkheid/genetische aanleg, slechte voeding, ongezond leven.

Mister10 is dus fout, kuren verhoogt niet het risico op prostaatkanker. Daar is trouwens ook geen enkel bewijs voor.
 
Back
Naar boven