MuscleMeat

Gestagneerde spiergroei, over gaan op eiwitshakes? ?

freekoz

Dutch Bodybuilder
Waardering
6
Beste mensen,

Ik zit al meer dan een jaar op het zelfde niveau wat betreft spiermassa, altijd natural getraind op normale voeding, geen supplementen, de eerste 2 jaar ging dat prima en groeide ik lekker.

Nu is het denk ik over met de pret, ik denk dat ik mijn natural limit (door enkel gebruik van normale voeding) bereikt heb. Allerlei trainingsvarianten heb ik ook al geprobeerd en het blijft op hetzelfde massa niveau steken.

Kracht blijft wel voortdurend beter worden.

Een aantal vragen:

1: Nu zit ik er aan te denken om eiwitshakes (whey?) te gaan gebruiken, zou dit mijn gestagneerde groei weer om kunnen zetten in progressie?

2: Welke eiwit shake raden jullie aan?

3: Hoe zit het met het gebruik van het spul, alleen trainingsdagen, elke dag, hoeveel keer per dag, de hoeveelheid etc.

4: Is het schadelijk voor de gezondheid, of is het enkel en alleen een natuurproduct? want ik wil zoveel mogelijk chemische zooi vermijden.

Ik zou het prettig vinden om wat headers te krijgen!

Bedankt!

1. Nee

2. Board sponsers

3. Lees stickys

4. Lees stickys

Geen dank

Misschien je eetschema posten. Kunnen we daar eerst naar kijken. Whey zijn geen steroïden of zo.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt tot dusver, ik bedoelde het meer en de trant van dat ik nu misschien te weinig eiwitten binnen krijg om spierafbraak te beperken en spiergroei te stimuleren.

Dat is toch niet zo'n buitenaardse redenering?

Ik zal morgen eetschema posten, alleen als ik meer en meer ga eten word ik alleen maar dikker in vetpercentage helaas merk ik uit ervaring, vandaar dat ik dacht dat eiwitschakes misschien een oplossing konden zijn...

Bedankt tot dusver, ik bedoelde het meer en de trant van dat ik nu misschien te weinig eiwitten binnen krijg om spierafbraak te beperken en spiergroei te stimuleren.

Dat is toch niet zo'n buitenaardse redenering?

Ik zal morgen eetschema posten, alleen als ik meer en meer ga eten word ik alleen maar dikker in vetpercentage helaas merk ik uit ervaring, vandaar dat ik dacht dat eiwitschakes misschien een oplossing konden zijn...

Meer eten dus.

trouwens: lol @ spiergroei gestagneerd op jou leeftijd.

Eigenlijk moet je kunnen groeien met alleen eiwitten uit voedsel, maar je kan het aanvullen met whey en caseïne. 'S morgens snelle proteïnen met whey en 's nachts langdurige proteïnen caseïne dus.

En uurtje voor het trainen. Het is gewoon een extra dat zeer zeker werkt. Maar als je vast zit zal whey echt niet je groei bevorderen.
We wachten je schema af ;)

Meer eten dus.

trouwens: lol @ spiergroei gestagneerd op jou leeftijd.

Maar met die shakes krijg ik toch ook meer eiwitten binnen? Of mis ik hier iets essentieels.

@die stagnatie, nja kijk als je zit dat je de eerste 2 jaar heerlijk groeit en daarna 1.5 jaar nauwelijks, en je varieert in schema's om te kijken of het daar aan ligt en je traint je de pl**ris en er komt niks aan, dan ga je tot dat soort gedachten komen....

---------- Toegevoegd om 23:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:08 ----------

Eigenlijk moet je kunnen groeien met alleen eiwitten uit voedsel, maar je kan het aanvullen met whey en caseïne. 'S morgens snelle proteïnen met whey en 's nachts langdurige proteïnen caseïne dus.

En uurtje voor het trainen. Het is gewoon een extra dat zeer zeker werkt. Maar als je vast zit zal whey echt niet je groei bevorderen.
We wachten je schema af ;)

Bedankt! Dit is verhelderend, morgen post ik het ;)

nja kijk als je zit dat je de eerste 2 jaar heerlijk groeit en daarna 1.5 jaar nauwelijks, en je varieert in schema's om te kijken of het daar aan ligt en je traint je de pl**ris en er komt niks aan, dan ga je tot dat soort gedachten komen....

Dan eet je te weinig, zo simpel is het.

Eet elke dag een blik tonijn met 100 gram rijst en een stuk kip of twee met wat pasta extra, en je zal opnieuw groeien als een beest. Je wordt zwaarder, dus je onderhoud stijgt, dus je moet meer eten.

Dan eet je te weinig, zo simpel is het.

Eet elke dag een blik tonijn met 100 gram rijst en een stuk kip of twee met wat pasta extra, en je zal opnieuw groeien als een beest. Je wordt zwaarder, dus je onderhoud stijgt, dus je moet meer eten.

Thnx dit soort uitspraken werken ook behoorlijk motiverend ahahaha! In search of some tuna..... :D

Maar met die shakes krijg ik toch ook meer eiwitten binnen? Of mis ik hier iets essentieels.

@die stagnatie, nja kijk als je zit dat je de eerste 2 jaar heerlijk groeit en daarna 1.5 jaar nauwelijks, en je varieert in schema's om te kijken of het daar aan ligt en je traint je de pl**ris en er komt niks aan, dan ga je tot dat soort gedachten komen....

Gewoon meer eten inderdaad.

Ik train onderhand nu ook 3 jaar en ben even oud. Groei is er nog lang niet uit, je moet gewoon meer eten!

En variatie in trainingsschemas is ook zeer belangrijk.

Shakes zijn erg belangrijk, maar een goede voeding is de basis. Zonder goede voeding zetten shakes ook geen zoden aan de dijk (hoewel ik van een kerel heb gehoord dat zijn oom alleen maar boterhammen met vruchtenhagel at, maar door de 'roids was hij toch een monster).

Shakes zijn erg belangrijk, maar een goede voeding is de basis. Zonder goede voeding zetten shakes ook geen zoden aan de dijk (hoewel ik van een kerel heb gehoord dat zijn oom alleen maar boterhammen met vruchtenhagel at, maar door de 'roids was hij toch een monster).

Waarom zouden shakes belangrijk zijn?

Shakes zijn belangrijk als je voeding slecht is. Met een goede voeding is is whey eigenlijk (bijna) volledig overbodig. 's morgens kan het wel handig zijn door de snelle opname, maar verder vind ik het niet echt nodig.

---------- Toegevoegd om 23:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:22 ----------

Thnx dit soort uitspraken werken ook behoorlijk motiverend ahahaha! In search of some tuna..... :D

Echt lekker is het niet, maar wel goedkoop en een goede eiwitbron ;)

Beste mensen,

Ik zit al meer dan een jaar op het zelfde niveau wat betreft spiermassa, altijd natural getraind op normale voeding, geen supplementen, de eerste 2 jaar ging dat prima en groeide ik lekker.

Nu is het denk ik over met de pret, ik denk dat ik mijn natural limit (door enkel gebruik van normale voeding) bereikt heb. Allerlei trainingsvarianten heb ik ook al geprobeerd en het blijft op hetzelfde massa niveau steken.

Kracht blijft wel voortdurend beter worden.

Een aantal vragen:

1: Nu zit ik er aan te denken om eiwitshakes (whey?) te gaan gebruiken, zou dit mijn gestagneerde groei weer om kunnen zetten in progressie?

2: Welke eiwit shake raden jullie aan?

3: Hoe zit het met het gebruik van het spul, alleen trainingsdagen, elke dag, hoeveel keer per dag, de hoeveelheid etc.

4: Is het schadelijk voor de gezondheid, of is het enkel en alleen een natuurproduct? want ik wil zoveel mogelijk chemische zooi vermijden.

Ik zou het prettig vinden om wat headers te krijgen!

Bedankt!

Intersant heb een aantal van dezelfde vragen.
Heb pas Whey en Protein 6 van bodylab besteld.
Was eerst ook heel erg aan het twijvelen.
Vraag me ook af of het wel gezond is omdat het poeder is je nooit kunt controleren wat er in zit.
Die Whey choco is wel verdomd lekker,veel lekkerder dan me tonijn of kipfilet.

Intersant heb een aantal van dezelfde vragen.
Heb pas Whey en Protein 6 van bodylab besteld.
Was eerst ook heel erg aan het twijvelen.
Vraag me ook af of het wel gezond is omdat het poeder is je nooit kunt controleren wat er in zit.
Die Whey choco is wel verdomd lekker,veel lekkerder dan me tonijn of kipfilet.

Kun je wel. Je kunt het laten analyseren in een lab, als je er wat geld voor wilt neertellen. Heb ik laten doen met mijn whey.

Kun je wel. Je kunt het laten analyseren in een lab, als je er wat geld voor wilt neertellen. Heb ik laten doen met mijn whey.

Wow en wat was de uitkomst, welke whey gebruik je?

Wat ik gewoon denk net als TS zo van dit is poeder en niet natuurlijk dus kan niet goed zijn, maar aan de andere kant zie je mensen ook dagelijks completa in de koffie gooien.

Wat ik gewoon denk net als TS zo van dit is poeder en niet natuurlijk dus kan niet goed zijn, maar aan de andere kant zie je mensen ook dagelijks completa in de koffie gooien.

Naja melk en zo zijn toch natuurproducten?
Wist je dat de meeste sinaasappelsap uit poeder gemaakt wordt? Dat is goedkoper te vervoeren en langer houd baar.

Geen echt slechte dingen in. natuurlijk zitten er wel wat dingen in die voor extra smaak etc zorgen, maar slecht zijn die op zich niet.

Ik dacht dat powersupplements vorig jaar een artikel op dit forum had gepost van een hoop americaans whey poeders die wat slechte ingredienten bevatte.

Beste mensen,

nee.

Na 1 jaar trainen zit je niet op je "natuurlijke limiet". En al zat je dat dan los je dat niet op met whey.

Terug
Naar boven